Tekemistä kanin kanssa?

mitä tekisin?

Niin et mulla on kääpiöluppis se on kohta 2-vuotias leikattu uros. Asia on niin että kani on paljon yksinään vaikka olisin kotona. Hankkisin sille kanikaverin,mutta äitini sanoi että pitää ensin hoitaa eka kani kuntoon. Eli mitä voisin tehdä kanini kanssa??? Jotakin yhteistä... Kanini nukkuu tai syö päivät kun sillä ei ole muuta tekemistä. Taas kun minä yritän ottaa sitä syliin se murisee ja lähtee karkuun sängyn alle. Se on ollut ulkona valjaissa ja häkissä ja on päivät muutenkin vapaana. En vain keksi mitään mitä voisin kanini kanssa tehdä siis yksinkertaisesti antaa sille seuraa. Jotakin mistä molemmat pitäisivät. Sen voin etukäteen sanoa etten kokoaikaa jaksa vain istua ja silitellä kania ja muutenkin se lähtee sähgyn alle melkein heti. Muuten se on todella utelias kani!
Kysyisin myös sitä et muuttuisko se enemmän jos sil olis se toinen kani seurana? Ku se taitaa olla vähän masentunu.. Mitä luulette et jos ottaisin toisen kanin nii(mä kyl olisin siin enemmän) saisko molemmat seuraa ja viihtyiskö kanini enemmän ku olis seuralainen? Tai ku oon pois tai vaikka ulkona ja kanit olis vapaana nii hankkisko ne toisistaa seuraa vai olisko ne muuten vaa et"koska se emäntä tulee, tylsää" vai olisko ne ihan"Vähän on kivaa, voiku se emäntä ei tulis viel"?? Kannattaisko eka hankkii toinen kani ja antaa molemmille tosi paljo seuraa vai eka antaa paljo seuraa Ransulle eli mun kanille ja sitte vasta ostaa toinen kani??? Nyt olis kylläki aikaa antaa Ransulle seuraa melkee 2kk. Ostaisin Ransulle naaraskanin Rositan seuraks. Rositan ostaisin kaninäyttelyistä mitkä on Pyhtäällä 22.7 eli olisi aikaa yli 2kk...
Voitte vastata heti kaikkeen,mutta eniten haluaisin tietää että mitä tekisin Ransun kanssa!!!

18

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • domino

      mulla oli kääpiö kani ja meillä oli sille kaverina rusettimarsu, koiran kans ne tuli myös tosi hyvin juttuun.. oli hauska seurata niitä.. =)
      sit kesäsin oli hyvä pistää kanille valjaat ja ulkoilla.. syödä vaik jätskiä nurmuikolla tms, kunhan muisti katsoa sitä välillä ettei naapurin kissa yritä metsästys onneaan.. =)
      keskustassa asun, mut ei se ulkoilu siitä häiriintyny, se nautti tosi paljon...

      • minä vaan!

        Okei, mutta oppiiko 2-vuotias kani enää mitään??? Ku se ei tykkää et se otetaa sylii lattialta, se antaa vaa ku on ite häkissään.Tai no lähtee se silloinki ympäri häkkii.. Eikä se valjaistakaa hirveesti tykkää,mut teen aina sillee et laitan käteni sen silmien etee et se rauhottuis ja sitte laitan valjaat. Sekä yleensä aina ku oon ottamas Ransuu pois ulkohäkistä nii se murisee ja lähtee karkuu, mut onneks oon oppin tekniikan :)


      • minä vaan

        Miten saisin Rositan??? Tai siis ku iskä ja äiskä ei ole oikee varmoi et kannattaisko hankkii se toinen kani. Meil oli ollu jo ennestää ennen ku Ransu ja Romppu tuli meille nii tyttökani. Sen nimi oli Nelli ja se oli vihanen kani.. Sen kyl ymmärtää ku meidän luona oli 3 koti. Kuitenki meidän piti antaa se pois ku iskä tuli allergiseks. Nyt se ei enää ole allerginen ja me voitii hankkii kaneja!:) Nyt ku Romppu on kuollu,Ransu jäi yksin ja siint asti se on ollu ihmeissää ja yksin. Tuntuis siltä et se viel ettis Romppua...:(
        No nii kuitenki. Miten saisin Äiskän ja iskän päänkääntymää???


      • miimii
        minä vaan kirjoitti:

        Miten saisin Rositan??? Tai siis ku iskä ja äiskä ei ole oikee varmoi et kannattaisko hankkii se toinen kani. Meil oli ollu jo ennestää ennen ku Ransu ja Romppu tuli meille nii tyttökani. Sen nimi oli Nelli ja se oli vihanen kani.. Sen kyl ymmärtää ku meidän luona oli 3 koti. Kuitenki meidän piti antaa se pois ku iskä tuli allergiseks. Nyt se ei enää ole allerginen ja me voitii hankkii kaneja!:) Nyt ku Romppu on kuollu,Ransu jäi yksin ja siint asti se on ollu ihmeissää ja yksin. Tuntuis siltä et se viel ettis Romppua...:(
        No nii kuitenki. Miten saisin Äiskän ja iskän päänkääntymää???

        Kerrot heille kuinka paljon Ransu ilahtuu (varmasti myös silmin nähden) kun saa kaverin. Sen ei tarvitse enää ikinä viettää yksinäisiä hetkiä sinun ollessasi koulussa tms. Selität että olet valmis toiseen kaniin, ja haluat ottaa vastuun niistä. Varmasti olet miettinyt tarkkaan? No niin, kerro se heille, mutta muista että vinkuminen ei auta mihinkään, vaan selvä järkipuhe ja aika. Onnea yritykseen =)


      • minä vaan
        miimii kirjoitti:

        Kerrot heille kuinka paljon Ransu ilahtuu (varmasti myös silmin nähden) kun saa kaverin. Sen ei tarvitse enää ikinä viettää yksinäisiä hetkiä sinun ollessasi koulussa tms. Selität että olet valmis toiseen kaniin, ja haluat ottaa vastuun niistä. Varmasti olet miettinyt tarkkaan? No niin, kerro se heille, mutta muista että vinkuminen ei auta mihinkään, vaan selvä järkipuhe ja aika. Onnea yritykseen =)

        Kyllä olen miettinyt tarkkaan ja onhan minulla ollut ennenkin 2 kania... Siis niin kun kerroin Ransu ja Romppu:D


      • minä vaan
        miimii kirjoitti:

        Kerrot heille kuinka paljon Ransu ilahtuu (varmasti myös silmin nähden) kun saa kaverin. Sen ei tarvitse enää ikinä viettää yksinäisiä hetkiä sinun ollessasi koulussa tms. Selität että olet valmis toiseen kaniin, ja haluat ottaa vastuun niistä. Varmasti olet miettinyt tarkkaan? No niin, kerro se heille, mutta muista että vinkuminen ei auta mihinkään, vaan selvä järkipuhe ja aika. Onnea yritykseen =)

        Jos nyt saisin sen tyttökanin niin miten minä totuttaisin ne toisiinsa??? Minä ajattelin silleen että häkissä ku kerran on 2luukkua molemmille oma niin laittaisin eka väliseinän eteen vaikka pariks päiväks. Kun Ransu on vapaana se näkee sitte sen tytön. Sitte otan vaikka Ransun sylii ja aukasen toisen luukun et ne voi ihan tökkii toisiaa ja sillee.. Sitte ku Rosi on tottunnu enemmän otan sen sylii samal ku Ransu on vapaan. Sitte sen jälkee laitan jommankumman valjaisii ja toinen on vapaana. Sitte ihan lopuks päästän molemmat vapaaks jos ne on hyväksynny toisensa ja sitte poistan väliseinän..
        Oliko hyvä idea?


      • niimpä..
        minä vaan kirjoitti:

        Jos nyt saisin sen tyttökanin niin miten minä totuttaisin ne toisiinsa??? Minä ajattelin silleen että häkissä ku kerran on 2luukkua molemmille oma niin laittaisin eka väliseinän eteen vaikka pariks päiväks. Kun Ransu on vapaana se näkee sitte sen tytön. Sitte otan vaikka Ransun sylii ja aukasen toisen luukun et ne voi ihan tökkii toisiaa ja sillee.. Sitte ku Rosi on tottunnu enemmän otan sen sylii samal ku Ransu on vapaan. Sitte sen jälkee laitan jommankumman valjaisii ja toinen on vapaana. Sitte ihan lopuks päästän molemmat vapaaks jos ne on hyväksynny toisensa ja sitte poistan väliseinän..
        Oliko hyvä idea?

        entä jos antaisit sen uuden kanin totutella uuteen ympäristöön parin päivän ajan ihan raauhassa ja sit päästäisit ne kummatkin isoon huoneeseen tutustumaan toisiinsa. Ne pääsis paremmin karkuun toisiaan ja sinä pääsisit helposti väliin JOS syntyisi tappelu. Me ainakin totutettiin meidän kanit tollai...


    • 304

      voisit kokeilla Ransun kanssa estehyppyä,omatekoisia esteitä,ja kun valjaisiinkin on kuulemma tottunut niin voisi onnistua.(vaatii kuitenkin kärsivällisyyttä omistajalta)lisää tietoa löydät suomen kaniyhdistyksen sivuilta.

      • minä vaan

        Voisihan niitä esteitä kokeillakkin kun Ransu tykkää hyppiä jalkojeni yli :D Vaikka olisi korkeakin...


    • kanifani

      MOI! mulla oli ihan 2 mustanruskeeta kääpiökania ja nille mä aina tein esteitä kirjoista ja puin niille valjaat ja leikkisin niiden kanssa "kani agilityä." se oli ihan mukavaa ku jakso pidätellä hermojen menemistä... jos kanisi on pullea, yritä se saada pienelle lenkille ;) jos kanillasi on hyvä näkö ja haju aisti, niin voit piilotella huoneeseesi makupaloja, niin, että kani pystyy etsimään niitä suht koht helpoista paikoista. nyt itse haluaisin uuden kanin, sellaisen luppakorva kanin. asun liedossa ja kävin raision kauppakeskuksessa, myllyssä ja näin eläinkaupassa nimeltä faunatar, niin sellaisen harmaan 3kk vanhan luppakorvakanin... että se oli ihana! mulla on nyt 1 venäjän kääpiöhamsteri, talvikko. mulla olis kaikki kanin tarvikkeet valmiina, vain kani puuttuu ;) miten saisin vanhempani suostuteltua siihen kanin ostoon, kun asutaan kuitenki maalla... iso nurmikkokenttä ym. sillä olis ihanaa täällä, toisinku siellä eläinkaupan "kaltereiden takana." :( olen 13.v ja marraskuussa 14. minkä ikänen sä olet? onnea tekemisyrityksille. :)voisit myös vastata jos haluat. ei pakko.
      -Maria-

      • minä vaan

        Tuun heinäkuus 11v eli oon nyt 10v. Joo kanifani kyllä mäki ostaisin faunattarest,mut ei koskaan tiedä onko ne oikeest puhdasrotusia tai minkä ikäsiä... Vaikka se on ihan luotettava eläinkauppa. Hankin kanini aina kasvattajalta!!! Siellä ainakin voi tehdä luotettavan ostoksen :) Se namien etsiminen oli ihan hyvä juttu,mut sit pitäis pitää ovi kiinni muuten koira syö ne! :D
        Saisin sil ehol sen toisen kani et: antaisin nykyselle paljo seuraa ja otan siint hyvän vastuun ja muutenki hoidan sitä hyvin!
        Tää oli sitte sulle -Maria-


      • kanifani
        minä vaan kirjoitti:

        Tuun heinäkuus 11v eli oon nyt 10v. Joo kanifani kyllä mäki ostaisin faunattarest,mut ei koskaan tiedä onko ne oikeest puhdasrotusia tai minkä ikäsiä... Vaikka se on ihan luotettava eläinkauppa. Hankin kanini aina kasvattajalta!!! Siellä ainakin voi tehdä luotettavan ostoksen :) Se namien etsiminen oli ihan hyvä juttu,mut sit pitäis pitää ovi kiinni muuten koira syö ne! :D
        Saisin sil ehol sen toisen kani et: antaisin nykyselle paljo seuraa ja otan siint hyvän vastuun ja muutenki hoidan sitä hyvin!
        Tää oli sitte sulle -Maria-

        kiiitooosss kun jaksasit vastata :)ni minkäs rotunen kani se sulla olikaaan?


      • kanifani
        minä vaan kirjoitti:

        Tuun heinäkuus 11v eli oon nyt 10v. Joo kanifani kyllä mäki ostaisin faunattarest,mut ei koskaan tiedä onko ne oikeest puhdasrotusia tai minkä ikäsiä... Vaikka se on ihan luotettava eläinkauppa. Hankin kanini aina kasvattajalta!!! Siellä ainakin voi tehdä luotettavan ostoksen :) Se namien etsiminen oli ihan hyvä juttu,mut sit pitäis pitää ovi kiinni muuten koira syö ne! :D
        Saisin sil ehol sen toisen kani et: antaisin nykyselle paljo seuraa ja otan siint hyvän vastuun ja muutenki hoidan sitä hyvin!
        Tää oli sitte sulle -Maria-

        ok. siis kannattais ostaa kasvattajalta. minkä rotunen kani sulla on ja onko se kiltti? naaras vai uros? kummmat on muuten kiltempiä? naaraat vai urokset? minkä värinen se on? millanen häkki sil on? eikös olekkin totta että kania tarvitsee juoksuttaa jokapäivä tunnnin verran. kuinka monta päivää kanin voi jättää yksinään jos sillä on 2 pulloa vettä ja tarpeeksi ruokaa... kolme päivää? onko se liikaa? voisitko vastata? :)


    • loidi

      moi mulla on myös kani se on Rosa.Rosa on vähän arka ja sen takia se murisee. No sähän voisit ostaa sille seuraa tai ostaa sille jotain. Esim: kopin jonka päällä se voi olla mun kanilla on semmonen tai tunneli tai jonkun muu.

    • julia

      moi mulla on myös kani se on Rosa.Rosa on vähän arka ja sen takia se murisee. No sähän voisit ostaa sille seuraa tai ostaa sille jotain. Esim: kopin jonka päällä se voi olla mun kanilla on semmonen tai tunneli tai jonkun muu.

    • julia

      Moi taas miten olet pärjännyt kanisi kanssa? Minä pärjään hyvin ja minun kanini on tyttö ja naapurissa asuu poika kani ja Rosa mun kani on aina melkeen sen Naapuri kanin kanssa naapuri kanin nimi on jere eli : Jere ja Rosa . Jeren omistaa Teresa niminen tyttö me ollaan aina kaniemme kaa ja nyt on syys loma niin me mennnää eläin kaupaa ostaa tekemistä lisää nille me mennää maanantaina että siinä on vinkkejä sulle eli tutustu jonkun tytön tai pojan kanssa ja ootte kanienne kanssa sitten käytte joskus jossain ostaa nille tekemistä. T: Julia

    • 0oOo0o

      Hei! Joo, ite sitä mieltä että tokihan toinen kani piristää mutta asutko millaisessa ympäristössä? Kato ku kesäisin kannattaa hommata kanille hyvä ulkohäkki ja pistää ulos, koska (kokemusta on!!) että kani muuttuu ihan toiseksi kun pääsee asumaan raittiiseen ulkoilmaan! Estehyppyä todellaki kannattaa kokeilla! Se on tosi kivaa! Ja vanhempasi kyllä varmasti lupaavat toisen kanin, kun kerrot miten se voisi vaikuttaa Ransuun! =) Lykkyä tassuun!

    • Anonyymi

      Jss

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe