Felician laatu?

Miten on

Terve vaan tällekin palstalle!

Mazdalla ja peugeotilla nyt viimeisimmäksi ajaneena, kyllästyin siihen peugeotin jatkuvaan korjaamiseen ja mazdan ruostumiseen. No, autot olivatkin jo vuosimallia -89 joten tuleehan sitä jo tuossa iässä kaikenlaista.

Katselin nettiautosta autoja, aivan avoimin mielin ja pisti silmään se että alle 10 vuoden ikäisiä felicia dieselfarmareita saa kohtuullisen halvalla.

Onko noissa jotakin muutakin ongelmaa kuin se että se on skoda. Muotoilu on mitä on, mutta minua se ei haittaisi. Rekisteröisin auton pakettiautoksi kun vaimon kanssa kahden kuljemme, koskaan ei takapenkillä kukaan meidän autoissa istuskele.

Kertokaa kokemuksia ja miten tuo 1,9D liikuttaa tuota skodan koria?

11

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko??

      Oikeasti kyseessä on "oikea" Skoda, jossa saattaa olla VW:n moottori, mutta muuten auto on oikeaa "itäistä" suunnittelua ja designiä!

      Ruostuu herkästi - ainakin takaluukku, eikä kestävyys vedä vertoja tämän päivän Skodalle.

      Suosittelen jonkin muun auton katsomista, ihan oikeasti, vaikka sitten nuorempaa Ocu I:stä

      • Niin se on

        Juu, erona on hinta.

        Tuollaisen -97 felician saisi 2000 eurolla, mittarissa 200tkm. Moottorina diesel ja korimallina farmari.

        En keksi juurikaan halvempaa siirtymätapaa kuin se että ostaisi tuollaisen ja raksisi siitä sen takapenkin pois ja maksaisi käyttövoimaveroa sen 50 euroa vuodessa.


    • Kyllä fellu hakkaa mennen tullen jaappanilaiset,on meinaan kokemusta kummastakin.
      Itte ostin aikoinaan 99 mallisen ja ajelin mittariin 260tuhatta eikä muuten takaluukku mitään ruostunut kun aina silloin tällöin muistin pestä ja vahata pirssin.
      Mitään isompia murheita ei ollut,normaalit kuluvat osat korjattiin.
      Vaihdoin fellun tuossa helmikuussa uuteen fabia turbo kiisseliin kun noita kilometrejä tuntuu kertyvän,ja sain ihan kohtuullisen summan vanhasta.
      Toistaseksi oon ollu tyytyväinen fabiaan,saas nähdä onko tuo yhtä huoleton peli kuin fellu.

      • ihan totta

        aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
        Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
        Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna.


      • ...............
        ihan totta kirjoitti:

        aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
        Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
        Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna.

        Kaikki V.A.G viat kun saa siitä korjattua niin autohan on mitä parhain.


      • ihan totta kirjoitti:

        aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
        Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
        Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna.

        Fellu on aivan huipulla Kiinan vikatilastoissa verrattuna paikallisiin omiin merkkeihin.


    • evo2

      nyt kyseessä vanha auto jossa on vanhan auton ongelmat. varmasti fellulla voi ajella halvalla tai sitten voi tulla kalliiksi. alustan osat suht kestäviä ja halpoja jos täytyy vaihtaa. jokainen käytetty auto on yksilö. kokonaisuudessaan edullinen hankinta. kannattaa etsiä vähän kalliimpi, mutta hyvin pidetty kuin halpa ja huonosti pidetty.

    • Rontti

      Kyllä se Felicia autosta käy oikein hyvin. Joissakin sakemannien vikatilastoissa pitää perää, mutta ei niitä kannata orjallisesti tuijottaa. Luulenpa, että edullista autoa eivät edes sakut huolla ja hoida kunnolla, siinä selitys.

      Takaluukun ruoste on ongelma, mutta ei se nyt muuten mikään ruostepommi ole. Sopii verrata vaikka samanikäisiin Nissaneihin, joita pidetään jo jonkinlaisina laatuvaunuina. Diisselistä ei ole kokemusta, mutta eikös tuo kone ole käytössä ties missä mallissa, joten pitäis kestää. Itsellä oli 1600-kuutioinen bensapeli, joka siis on VW-tuote ja vieläpä pirun hyvä kone. Vääntää kokoisekseen aivan mahtavasti.

      Meikäläisen Fellu Combista meni valokatkaisin noin 60 000 kilometrin tienoissa. On kuulemma niitä tsekkiläisten ihmevempaimia, joita sinänsä ei montaa enää tuossa vehkeessä ole. Sitten jotain pientä häikkää oli etujarrun värinäjousessa (vaihto), takahyllyn luukkuun kiinnittävät vermeet ovat heikot, (rikki)ja vetoakselin kumit myös vaihtoon. Mutta muuten oli oikeasti hyvä ajaa. Pitkällä matkalla leppoisa peli. Tosin mulla ei ollut tehostinta, eli tarvitsi vähän ruista ranteeseen, mutta diisseleissä sekin värkki taisi olla vakio alusta saakka

    • haukutaan

      Hinta-laatu on todellakin kohdallaan.

      Polttoaineenkulutus sekalaisessa 5.3L/100km ilman kärryä. Öljyä menee 0,2-0,7L/10tkm, selvitään siis ilman lisäyksiä vaihtovälillä, öljynä Mobil 5W-50 täyssynteettinen. Tämä siis mittarilukemassa 265tkm, pidemmälle en ole vielä ehtinyt testata.

      Matkanopeudessa pärjäät Suomen teillä kelle vaan ja 110kmh voi pitää mittarissa ihan ilokseen, sen jälkeen ääni vähän muuttuu. Tällä hetkellä kilometrejä kertyy itsellä luotettavan tuntuisesti 150km/arkipäivä ja 150km/vkl. Aikoinaan ostin käytettynä reilu 100tkm ajettuna. 3-4tonnia on hinta näköjään tippunut, jos niitä nyt myydään 2000e:llä.

      Ongelmat eli vaihdettavaa osaa ml. 200-250tkm:n tietämillä, jollei jo vaihdettu, on

      - ulommainen vetonivel, itsellä hajosi suojakumi joka rikotti nivelen, hinta 45e
      - mahdollisesti alapallonivel, 10-15e vaihtui edellisen yhteydessä varmuuden vuoksi.
      - pakoputki, ehkä kokonaisuudessaan 150e 50 e 50e.
      - jarrupalat (20e) ja mahdollisesti etujarrulevyt (50e)
      - Raidetangon pää 10e/kpl
      - takaiskarit ja jouset (50 50 / kpl)
      - hehkutulpat (40e)
      - takajarrujen kuorman mukaan säätyvä paineensäädin voi ruostua kiinni. (ruosteenirrotusliuosta)

      Kaikki huollot ja yllä mainitut korjaukset hoituu perustyökaluilla maks. parin tunnin omalla työllä, jos on joskus sormensa rasvaan ennen töhrinyt.

      Pestyssä ja hoidetussa autossa ei ruostetta pitäisi olla muualla kuin takaluukussa, jos sielläkään.

      Jakopäänremmin vaihto jakopään stefojen vaihto 200tkm:n jälkeen merkkihuollossa. Tämä kustansi jostain syystä vain 225e. Remmin vaihtoväli oikeasti 90tkm.

    • seiko

      itellä ollut puolivuotta ja kone on ripeä. olen ollut tyytyväinen kaikinpuolin. ainut mikä mättää on jarrujen lievä tehottomuus, mutta ei se liikaa haittaa ;-)
      vähä kuluttaa polttoainetta ja on edullinen pitää.suosittelen!

      • Ennenkaikkea

        Kokemusta kahdesta Feliciasta. Bensa 1.3:lla ajelin puolitoista vuotta. Ongelmat: tiivistin takapaksin lasin 10 euroa ja vaihdettaessa olisin joutunut vaihtamaan vetonivelten suojakumit(liike otti asian vastuulleen vaihdettaessa. Seuraava oli diesel, jolla ajoin yli 100000. Takalasin jouduin tiivistämään ja virtalukko uusittiin. Sadan tonnin kieppeillä vaihdoin alapallot. Kokonaisuutena katsoisin, että kyseessä om kohtuullisen ongelmaton perusauto!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5077
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3322
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3069
    4. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2298
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1797
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1550
    7. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1474
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1149
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1109
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

      halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1077
    Aihe