Uudet venttiiliohjurit ?

Sierraan

Noin 200 tkm mittarissa ja pieni pölläys käynnistettäessä. Kone 1.8 ohc.

Minkähän hintainen remontti tiedossa ?

7

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviäisi jos ei

      muuta ole... onko öljynkulutusta? Ainakin eskoorttis pärjasi monta vuotta noiden tiivisteiden vaihdolla.
      Osat maksoivat alle 20 ekua,työn tein itte ,aika helppo.Öljyn haukkaaminen loppui siihen .

      • Sierraan

        Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?

        Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.

        Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin.


      • diplinssi
        Sierraan kirjoitti:

        Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?

        Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.

        Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin.

        lakkaavat puristamasta venttiiliä vasten. Vaihda/vaihdata kumit.


    • Vaihdatin aikoinaan Ford huollossa samalla kertaa kuin nokkaremmen. Siinä yhteydessä ei paljon maksanut. Vaihtavat nopeammin kuin ehdit kissaa sanomaan ja öljyn kulutus (n. 1L/1000km) loppuu siihen. Tuo pöllähdys käynnistäessä on varma merkki ohjurinkumeista.
      Muuten venttiilivälykset pitää säätää ennenkuin keinuvivut otetaan pois. Eli jos säädät välykset itse ennenkuin viet esim. Ford huoltoon ohjurinkumien vaihtoon niin säästät jonkinverran euroja.

      • Sierraan

        Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.


      • fjord
        Sierraan kirjoitti:

        Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.

        Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/

        Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0i


      • Sportside
        fjord kirjoitti:

        Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/

        Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0i

        Eli remontti on helppo. Ruiskukoneesta imusarja pois, venttiilikoppa, keinuvivut, tulpanreikäadapterillä painetta sylinteriin ettei venttiilit putoa, paina venajousi kasaan ja poista kiilapalat/jousi, tiiviste esillä. Palikat kasaan ja liuskamitalla venttiilinvälykset kohdilleen, olikohan imu 0.20/pako 0.25mm, kunkin pytyn ollessa yläkuolokohdassaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe