Noin 200 tkm mittarissa ja pieni pölläys käynnistettäessä. Kone 1.8 ohc.
Minkähän hintainen remontti tiedossa ?
Uudet venttiiliohjurit ?
7
774
Vastaukset
- selviäisi jos ei
muuta ole... onko öljynkulutusta? Ainakin eskoorttis pärjasi monta vuotta noiden tiivisteiden vaihdolla.
Osat maksoivat alle 20 ekua,työn tein itte ,aika helppo.Öljyn haukkaaminen loppui siihen .- Sierraan
Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?
Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.
Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin. - diplinssi
Sierraan kirjoitti:
Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?
Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.
Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin.lakkaavat puristamasta venttiiliä vasten. Vaihda/vaihdata kumit.
Vaihdatin aikoinaan Ford huollossa samalla kertaa kuin nokkaremmen. Siinä yhteydessä ei paljon maksanut. Vaihtavat nopeammin kuin ehdit kissaa sanomaan ja öljyn kulutus (n. 1L/1000km) loppuu siihen. Tuo pöllähdys käynnistäessä on varma merkki ohjurinkumeista.
Muuten venttiilivälykset pitää säätää ennenkuin keinuvivut otetaan pois. Eli jos säädät välykset itse ennenkuin viet esim. Ford huoltoon ohjurinkumien vaihtoon niin säästät jonkinverran euroja.- Sierraan
Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.
- fjord
Sierraan kirjoitti:
Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.
Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/
Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0i - Sportside
fjord kirjoitti:
Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/
Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0iEli remontti on helppo. Ruiskukoneesta imusarja pois, venttiilikoppa, keinuvivut, tulpanreikäadapterillä painetta sylinteriin ettei venttiilit putoa, paina venajousi kasaan ja poista kiilapalat/jousi, tiiviste esillä. Palikat kasaan ja liuskamitalla venttiilinvälykset kohdilleen, olikohan imu 0.20/pako 0.25mm, kunkin pytyn ollessa yläkuolokohdassaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483