Noin 200 tkm mittarissa ja pieni pölläys käynnistettäessä. Kone 1.8 ohc.
Minkähän hintainen remontti tiedossa ?
Uudet venttiiliohjurit ?
7
774
Vastaukset
- selviäisi jos ei
muuta ole... onko öljynkulutusta? Ainakin eskoorttis pärjasi monta vuotta noiden tiivisteiden vaihdolla.
Osat maksoivat alle 20 ekua,työn tein itte ,aika helppo.Öljyn haukkaaminen loppui siihen .- Sierraan
Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?
Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.
Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin. - diplinssi
Sierraan kirjoitti:
Voisi tietysti kanssa riittää. Muistan vaan joskus kuulleeni, että lyijytön bensa ei riittäisi voitelemaan ohjureita ja tästä johtuen juuri ohjurit kulahtaisivat?
Bensan seassa on käytetty nesteen lisäainetta.
Öljyä vie sen verran, että 5 l kannu ei ihan riitä kympin vaihtovälillä, siis vaihtoon ja lisäyksiin.lakkaavat puristamasta venttiiliä vasten. Vaihda/vaihdata kumit.
Vaihdatin aikoinaan Ford huollossa samalla kertaa kuin nokkaremmen. Siinä yhteydessä ei paljon maksanut. Vaihtavat nopeammin kuin ehdit kissaa sanomaan ja öljyn kulutus (n. 1L/1000km) loppuu siihen. Tuo pöllähdys käynnistäessä on varma merkki ohjurinkumeista.
Muuten venttiilivälykset pitää säätää ennenkuin keinuvivut otetaan pois. Eli jos säädät välykset itse ennenkuin viet esim. Ford huoltoon ohjurinkumien vaihtoon niin säästät jonkinverran euroja.- Sierraan
Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.
- fjord
Sierraan kirjoitti:
Veis korjaamolle ja säädättäs venttiilit, vaihtas nuo kumit ja samalla nokkahihnan. Edellisestä vaihdosta ei kilometrejä ole kuin noin 50 tkm, mutta aikaa jo 5 vuotta. Lisäksi pienikin öljyvuoto taitaa lyhentää remmin käyttöikää huomattavasti. Mulla lähti joskus CVH escortista hihnasta hampaat mutta moukantuurilla ainoa kustannus oli hihnan vaihto.
Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/
Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0i - Sportside
fjord kirjoitti:
Meikäläisen sierrallakin remppa edessä ja nyt vähän harmittaa, kun tuossa pari kuukautta sitten laitatin nokka-akselista lähtien osaa tuohon rieskaan ja nyt pitäisi ilmeisesti puolet autosta taas purkaa, että sais noi kumit laiteltua :/
Öljyähän toi munkin riesa on aina vähän vienyt, mutta käynnistäessä alkanut nykyään pölläyttelemään.. -87 2.0iEli remontti on helppo. Ruiskukoneesta imusarja pois, venttiilikoppa, keinuvivut, tulpanreikäadapterillä painetta sylinteriin ettei venttiilit putoa, paina venajousi kasaan ja poista kiilapalat/jousi, tiiviste esillä. Palikat kasaan ja liuskamitalla venttiilinvälykset kohdilleen, olikohan imu 0.20/pako 0.25mm, kunkin pytyn ollessa yläkuolokohdassaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497