Solifer XTR50 viritys

solifer75

Solifer XTR50 viritys tuntuu olevan ongelmallinen? Mikä on ollut ratkaisu?

66

34388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ongelmaa?

      Mitähän ihmeellistä tuon virittämisessä mahtaa olla? Samanlainen se on virittää, kuin muutkin nelitahtimoottorit ja samat kikat toimivat siinäkin.

    • weijo

      Solikassa on 13x16 rullat jotka painaa 7 grammaa. Vaihda ne esim. 5 grammasiin rulliin ja osta kunnolliset (on eri laatuisia) eli n. 12-15 euroa satsi. Kaasarissa ei ole mitään tappia, vaan heti mustan kannen avattuasi siellä on musta pyöreä kumiholkki jonka läpi kulkee jousi. Ota kumiholkki pois, niin kaasari saa enemmän tavaraa. Näillä ohjeilla peli kiihtyy paljon paremmin ja kulkee 75km helposti. Koko operaatioon menee aikaa max tunnin verran jos tietää mitä tekee. Variaattoria auki ottaessa olisi hyvä olla pulttipyssy jolla ampuu mutterin irti, muuten on kyllä tiukassa. Solikan variaattorissa ei ole holkki tai muita virityksiä/ kuristuksia.

      • sdlgajk

      • NiksuxP

        Jeejee.. Mul on kans sama mopo.. Kui pal helpommin se kiihtyy.. mul muute pitää jotai outoo vitinää variaattoris ko lähtee liikkeelle.. kyl toi iha hyvin kulkee mut väähtöö ei oikee taho löytyy


      • NiksuxP

        Jee.. heitin tost sen kumiprikan veks, ei kä siin menny aikaa ko 5min


      • solifer xtr
        NiksuxP kirjoitti:

        Jee.. heitin tost sen kumiprikan veks, ei kä siin menny aikaa ko 5min

        mäki oon ottanu sen pois ja menee myätä tuulehen 80;)


      • solikka poika
        solifer xtr kirjoitti:

        mäki oon ottanu sen pois ja menee myätä tuulehen 80;)

        mulla on kisavariaattori kiinni ja kaasarin prikka pois.... kiihtyyy 100 kertaa paremmin ku vakiona ja kulukoo sellaaaset 72-73


      • u.k
        solikka poika kirjoitti:

        mulla on kisavariaattori kiinni ja kaasarin prikka pois.... kiihtyyy 100 kertaa paremmin ku vakiona ja kulukoo sellaaaset 72-73

        kulukeeko se yhtää kovemmin jos ottaa vaan sen kumi prikan pois sieltä kaasarista? onko tuossa putkessa mitään prikkaa tai holkkia? miten saa vääntämään paremmin?


      • Nimetön

        mistä saan semmoiset rullat .onko kevyempiä. mitkä on parhaimmat.onko sull mitään fotoja lähettää mulle niistä virityksistä? pitäis saada kiihtyy nopeasti. huom nopeasti hinnalla ei väliä


      • juki69
        solikka poika kirjoitti:

        mulla on kisavariaattori kiinni ja kaasarin prikka pois.... kiihtyyy 100 kertaa paremmin ku vakiona ja kulukoo sellaaaset 72-73

        mikä prikka ja miten sen romun saa lähtee.mistä saan viri osia ? ole kiltti ja neuvo.mun on ajettu 100 kilsaa ! menee 70 kybää mut kiihtyminen kestää minuutin


      • ois

      • arse
        NiksuxP kirjoitti:

        Jee.. heitin tost sen kumiprikan veks, ei kä siin menny aikaa ko 5min

        missäs tämmönen kumiprikka on? ei näy mitään vm2008 solifer xtr50... oisko kuvaa???


      • jätkäjätkä

      • jtt 777
        jätkäjätkä kirjoitti:

        Mite sen helvetin takaraudan saa pois solifer xtr:stä pitääks ne ruuvit vaa aukasta siit ja sit ottaa pois se vaa.??????

        kyllä


      • ijgfiad
        NiksuxP kirjoitti:

        Jee.. heitin tost sen kumiprikan veks, ei kä siin menny aikaa ko 5min

        missä se kumiprikka oikee o ja miten sen saa pois voisko joku selittää tosi tarkast, kiitos =)


      • kyselevä
        NiksuxP kirjoitti:

        Jee.. heitin tost sen kumiprikan veks, ei kä siin menny aikaa ko 5min

        saaks sen irti vaik ei ota kaasarii irti. heti siin boksipohja otettuu pois, ni heti kaasari yltä se kansi pois. sit sielt se kumiholkki pois?


      • :DKOKO
        juki69 kirjoitti:

        mikä prikka ja miten sen romun saa lähtee.mistä saan viri osia ? ole kiltti ja neuvo.mun on ajettu 100 kilsaa ! menee 70 kybää mut kiihtyminen kestää minuutin

        Jos silla kootterilla on ajettu 100km nii eihän sitä oo vielä ees sisäänajettukaa :D!


    • ..

      Mulla oli kyl ihan tehtaalta lähtien vakiona kulkenu 80km/h Solifer XTR50 :D

      • on mullaki.

        On mullaki siis siihen soliferin miittariin mutta todellisuudessa se on 65-70.


    • velho1212

      hyvin saa solikan kiihtymään.. ensin venttiilin säädöt 10 ja imu 8 sitten pakokaasun takaisin kierrätys käyttöön ja sit viel vähän isompi päävirta letku ja kyllä keulii sen jälkeen ainut vaan et tämä vie aikaa..... eikä siihen kaasariin kannata koskea ei saa muutakuin ongelmia itelläni menee noilla yli 90suoralla eikä paljon ylämet tunnu

      • huihai36

        ai 10 ja 8 ihme ukko sekos vissiin täysin samanlaine mullakin on mutta ei ne noin isoilla mihinkää mee pako 0,6 ja imu 0,5 nii joha lähtee


      • hachura
        huihai36 kirjoitti:

        ai 10 ja 8 ihme ukko sekos vissiin täysin samanlaine mullakin on mutta ei ne noin isoilla mihinkää mee pako 0,6 ja imu 0,5 nii joha lähtee

        itellä on 4g rullat, top racing kytkin, kurit poistettu jo ajat sitte, power filter..
        tuossaha on vakiona 19mm kaasutin ;)
        lopputulos on noilla aineksilla hyvä, mutta vähä vois olla painavammat rullat.. :)


      • hachura kirjoitti:

        itellä on 4g rullat, top racing kytkin, kurit poistettu jo ajat sitte, power filter..
        tuossaha on vakiona 19mm kaasutin ;)
        lopputulos on noilla aineksilla hyvä, mutta vähä vois olla painavammat rullat.. :)

        Mittaappa mitalla se kaasarin koko. Walbro merkkiset ovat 18mm ja ne kiinalaiset lisensöimättömät CVK kopiot 17.5mm. Ei se nyt sentään ihan 19mm vakiona ole. Miksi muuten noihin myytäisiin 19mm VIRIkaasareita? :D

        Ja toiseksi. Imukaula on ohuimmalta kohdalta noin 16mm joten ei se kauhea riemu ole vaikka onkin aika iso vakiokaasari =) Naraku myy laadukkaita imukauloja joihin saa sitten isompaa kaasaria kiinni. Luonnollisesti orkkis imukaulan voi itse hioa isommaksi mutta itse en tekisi kun saattaa virtausarvot kärsiä.


      • joopasenjoo.
        hevari91-kpo kirjoitti:

        Mittaappa mitalla se kaasarin koko. Walbro merkkiset ovat 18mm ja ne kiinalaiset lisensöimättömät CVK kopiot 17.5mm. Ei se nyt sentään ihan 19mm vakiona ole. Miksi muuten noihin myytäisiin 19mm VIRIkaasareita? :D

        Ja toiseksi. Imukaula on ohuimmalta kohdalta noin 16mm joten ei se kauhea riemu ole vaikka onkin aika iso vakiokaasari =) Naraku myy laadukkaita imukauloja joihin saa sitten isompaa kaasaria kiinni. Luonnollisesti orkkis imukaulan voi itse hioa isommaksi mutta itse en tekisi kun saattaa virtausarvot kärsiä.

        Mikä variaattori on solifer xtr50:nessä vm. 2007?


      • joopasenjoo.
        joopasenjoo. kirjoitti:

        Mikä variaattori on solifer xtr50:nessä vm. 2007?

        Tai siis minkä kokonen se on? ja minkälaiset rullat siin ois hyvät olla et se kiihtys ja kulkis kovemmi. nyt kulkee vakiona 60 km/h siinä vaa kestää jonki aikaa et se kerkee kiihtyä :|


      • joopasenjoo.
        joopasenjoo. kirjoitti:

        Tai siis minkä kokonen se on? ja minkälaiset rullat siin ois hyvät olla et se kiihtys ja kulkis kovemmi. nyt kulkee vakiona 60 km/h siinä vaa kestää jonki aikaa et se kerkee kiihtyä :|

        tota jos vaihtaa sen variaattorin hihnan niin auttaako sekii sitä että se kulkee nopeemmi? tai ainaki kiihtyis? moponetissä luki jotain että soliferin hihna maksais 13 € miten se muka niin halpa voi olla :o käyköhän se edes tuohon solifer xtr50 vm.2007.. itellä ei pahemmin oo tietoo näist ;s


      • lossi
        joopasenjoo. kirjoitti:

        Tai siis minkä kokonen se on? ja minkälaiset rullat siin ois hyvät olla et se kiihtys ja kulkis kovemmi. nyt kulkee vakiona 60 km/h siinä vaa kestää jonki aikaa et se kerkee kiihtyä :|

        Rulliksi Malossi 16x13 5,1g 13e (Moposport)
        Hihnaksi GATES Powerlink 729 x 17,5 25e (virijavara), kun kulunut 16,5mm leveyteen niin vaihda.


      • eeeeeeeeeeee
        lossi kirjoitti:

        Rulliksi Malossi 16x13 5,1g 13e (Moposport)
        Hihnaksi GATES Powerlink 729 x 17,5 25e (virijavara), kun kulunut 16,5mm leveyteen niin vaihda.

        eks toi kumiholkki oo tuol penkin alla?


      • agfwqrge
        eeeeeeeeeeee kirjoitti:

        eks toi kumiholkki oo tuol penkin alla?

        penkin alla vaan kaasarissa, mutta ei kaikissa kaasareissa.


      • huoranpentu691235
        joopasenjoo. kirjoitti:

        Tai siis minkä kokonen se on? ja minkälaiset rullat siin ois hyvät olla et se kiihtys ja kulkis kovemmi. nyt kulkee vakiona 60 km/h siinä vaa kestää jonki aikaa et se kerkee kiihtyä :|

        4.7 g rullat on itelläni ainaki vitun hyvät


    • 2.3T

      Mul gulgee 235km/h, heppoja 220. Vagiona. Ei dunnu ylämäed misn. Ei darvi virii, eikä mopogorddii. Ei gasdu vaaddeed eigä jalad. Jos haluu virii, niin alle 200 egee, ja heppoja 270 . Eigö ooggin ihquu ?

      • X-T-R

        Ite vaihoin 100 mm kaasarin, ja poistin äänenvaimentajan. Nyt soliferi kulkee 32 km/h, ja syö 25 litraa satasella. Äänet on mageet, kyllä kääntää päät.


      • Sarrow
        X-T-R kirjoitti:

        Ite vaihoin 100 mm kaasarin, ja poistin äänenvaimentajan. Nyt soliferi kulkee 32 km/h, ja syö 25 litraa satasella. Äänet on mageet, kyllä kääntää päät.

        Tietääkö kukaan, saako solifer skootterin ostettua mistään erikseen niitä muovisia mustia kansia? Siis mitkä sijaitsevat penkin alla. Pitäisi saada uusi jostakin. Kiitos etukäteen, jos joku viitsii vastata.


      • Sarrow kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, saako solifer skootterin ostettua mistään erikseen niitä muovisia mustia kansia? Siis mitkä sijaitsevat penkin alla. Pitäisi saada uusi jostakin. Kiitos etukäteen, jos joku viitsii vastata.

        Puhut ilmeisesti kaasarin kannesta. Niitä ei saa erikseen, mutta jos oot menny liian kovaa kiristämään ja on halennu reunasta niin liima tepsii kyllä siihen, kunhan varmistat että tulee tiiviiks nii kalvo varmasti nousee eikä paineet karkaa.


      • NäinTälläKertaa
        hevari91-kpo kirjoitti:

        Puhut ilmeisesti kaasarin kannesta. Niitä ei saa erikseen, mutta jos oot menny liian kovaa kiristämään ja on halennu reunasta niin liima tepsii kyllä siihen, kunhan varmistat että tulee tiiviiks nii kalvo varmasti nousee eikä paineet karkaa.

        Otin kaasarin kumiholkin poies, eikä skode kule enää mihinkään. Onko totta että siitä ois voinu olla apua?? Laitoin takas ja huikeet 30km/h.... Ihmeellistä tämä motoriikka!


      • aitonakki
        NäinTälläKertaa kirjoitti:

        Otin kaasarin kumiholkin poies, eikä skode kule enää mihinkään. Onko totta että siitä ois voinu olla apua?? Laitoin takas ja huikeet 30km/h.... Ihmeellistä tämä motoriikka!

        Nosta neulaa pykälällä.


      • dfhsghj
        aitonakki kirjoitti:

        Nosta neulaa pykälällä.

        missä se neula oikee o?


      • joo o
        NäinTälläKertaa kirjoitti:

        Otin kaasarin kumiholkin poies, eikä skode kule enää mihinkään. Onko totta että siitä ois voinu olla apua?? Laitoin takas ja huikeet 30km/h.... Ihmeellistä tämä motoriikka!

        otit varmasti väärän pois koska itellä on solikka vuosimallia-07 eikä ollu mtn.. ja mun solikka kulkee mittariin 80km/h elikkä oikeaa nopeutta 70 (:


    • soliferomistaja

      joo siis mul on solifer xtr 50 ja 2 omistajaa ennen mua.. ja niniku se menee 64km/h mittari näyttää 70 mut gps jtn 64-67 km/hja se pitäis olla vaiko... että mittä kettua? paljo teiä solikat kulkee?

    • iso d

      pikkupojat tappeli ja isotpojat joi

    • ???

      mun skootteri kulkee mittariin 80km/h ja olen viemässä sitä huoltoon ja ohje kirjassa lukee että huollossa ne tarkista venttiilinväljykset joten kulkeeko se enään sen jälkeen niin paljoa kun en itse tiedä kun en ole sitä virittänyt???????

    • EN VAA OSAA!

      Hei antakaahan tälläiselle blondille TARKAT ohjeet virityksestä kiitos! NIpittäin olen kyllästynyt tuohon solikkaan joka kulkee hikiseen 55 alamäkeen. Kertokaa iha yksityiskohtasesti mitä pitää tehä ja mitä pitää ostaa!:)

      • snifu

        Kuse tuubaan.


    • solikkapoju

      Www.mcscatter.com sieltä löytyy penkinalle musta kansi.

    • hönö69

      Pitääkö paikkansa,että Soliferin akun ulkopuolelle oleva muovipuikko, joka on liitetty akkuun joutavannäköisellä johto kiepillä on juuri se kuuluisa kierrosrajoitin? Pitäkö myös paikkansa, että tuon kiepin poikkaisemalla saa rajoittimen ohitettua? Ja, että sen voi taas pikaliitimellä "ehjätä"?

      • hönö69

        Tarkoitin tietenkin nopeudenrajoitin...


      • SP

        jep se on totta, ite poikkasin sen ja tein siihen sellaisen ''katkaisimen'' väliin.


    • solifieteri

      minkä skoban kone ois käypänen solikan vm08??

    • timoo4

      onko solikassa rajoittimia? ja missä? miten saada ohitettua?

      • seppo.k1

      • Solikkkkkka

        Itellä ainakin Soliferin S50 nootterissa oli penkin alla iittimiä. Kokkeilin niitä ottaa yks kerrrallaan pois ja takasi ja kyllä sieltä löyty rajottime johtoki. Ilman rajotinta mittarin mukaan 67km/h mutta ainahan mittareit kusee


    • solikka1

      omassa soliferissa 90cc pytty, malossin kevlar, technigasin putki, virikaasari, parempi vp- jousi, 8,0g rullat...

    • gagagaa

      ei tuota solikkaa varmana saa 50cc koneella menee 80km/h:ta ku itellä on 82cc pytty,1500rpm vp-jousi ja 1500rpm kytkinjouset,5grammaset rullat,kireempi nokka-akseli ja 110 samuraista 16mm kaasari imukaula ja menee 93km/h gepsiin ja noi muut virit paitsi 16mm kaasari imukaula nii makso 60.70€ virijavara kaupasta kyllä 50cc solikan saa menee 65km/h:ta max ku se kiinan mittari kusettaa aiva vitusti

      • 110cc tyscon

        tota miten sait ton 110 kinukin kaasarin kii ku ittelläkin ois semmonen mut en oikeen uskalla laittaa kun noissahan on kai se sähkönen bensahana ni menee vähä v*tuiks kun en uskalla laittaa jos menee jokku foliohattua alien sähkö tsydeemit vituilleen:D


      • 50cc export
        110cc tyscon kirjoitti:

        tota miten sait ton 110 kinukin kaasarin kii ku ittelläkin ois semmonen mut en oikeen uskalla laittaa kun noissahan on kai se sähkönen bensahana ni menee vähä v*tuiks kun en uskalla laittaa jos menee jokku foliohattua alien sähkö tsydeemit vituilleen:D

        ja vaikuttaako mitään?


    • solifer on pasga

      miten saan kulkeen ko ei ole vääntöä ja kulaittaa kaasun pohjaan niin saa liikaa bensaa auttakaa !!!!!

      • solifer on pasga

        ja ku painaa kaasun pohjaan niin sammuu ku saa liikaa bensaa


      • esmage2
        solifer on pasga kirjoitti:

        ja ku painaa kaasun pohjaan niin sammuu ku saa liikaa bensaa

        Säädä gaasarin neulaa ja chekkaa ilmanputsari laita vaikka sukka siihe nii khyllä toimii.


      • diarhea69
        solifer on pasga kirjoitti:

        ja ku painaa kaasun pohjaan niin sammuu ku saa liikaa bensaa

        Säädä gaasarin neulaa ja chekkaa ilmanputsari laita vaikka sukka siihe nii khyllä toimii.


    • Makakaka

      Mikä vp jousi solikkaan?

    • Anonyymi

      Vittu koko paska lahos ku otin sen kumiholkin pois

      • Anonyymi

        Eli kannattaakohan ottaa se pois?


    • Anonyymi

      Ei ole ongelmallista. 5gramman rullat ja 72cc sylinteri wandamotorilta ja isonpaa pääsuutinta kaasariin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe