maksaako adoptio prosessi suomessa jotain?elokuvissa semaksaa aina useita kymmeniä jossei satoja tuhansia.olisimme kiinnostuneita adoptoimaan ulkomailta sitten kun omat lapset vanhempia ja haluaisinkin tietää että kuinka vaikeaa ja kallistase on?ymmärrykseni mukaan se on tehty mahdollisimman vaikeaksi.no hyvä sinänsä jos sillä karsitaan pedofiilit ym. pois mutta useilta ihmisiltä tuntuu jäävän koko juttu siihen kun se vaikuttaa niin kalliilta
maksaako
5
1025
Vastaukset
- jonossa
Suuri osa maksuista menee palvelujen tarjoajalle.
Kun sosiaalityöntekijä käy kanssasi adoptioprosessia läpi 2-3 vuotta, niin pakostihan siitä maksuja kertyy. Lisäksi se paperisota, jota itse joudut käymään, maksaa myös.
Ulkomailta adoptoitaessa kustannnuksia lisää matkat ko. maahan. Esim. Venäjällä käydään yleensä kolme kertaa: katsomassa lasta, oikeudenkäyntimatka ja sitten lapsen hakumatka. Joissakin tapauksissa tulkin voi joutua kustantamaan itse jne.
Olemme adoptiojonossa Venäjälle ja kustannusarvio alkaa mennä tuonne 10 000 € lähelle... ( osa on jo maksettu ).
Lisäksi ne kustannukset kun yhtäkkiä ostat vaatteita , leluja , huonekaluja ( eli uudistat kotisi ) jne.
Emme edes ole viitsineet laskea, mitä koko lysti tulee maksamaan. Eihän biologista lastakaan suunnittelevat tee ensin laskelmia ( vaikka joskus pitäisi).
Lapsi se tässä se tärkein on!- selvensi asioita
uskoinkin että se maksaisi.oli vain mukava tietää näin alustavasti edes jotain.kiitos vastauksesta.
- jonossa
selvensi asioita kirjoitti:
uskoinkin että se maksaisi.oli vain mukava tietää näin alustavasti edes jotain.kiitos vastauksesta.
eri adoptiopalvelua tarjoavien sivuilla Esim. Pelastakaa lapset ry:n sivuilla on paljon tietoa ja sielläkin on muistaakseni tälläinen mahdollisuus kysyä...
- Muumipeikko
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHH!!!!!!!!!!!
- mjkiuyt
kela korvaa kohdemaasta riippuen osan maksusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102783
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252639En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761728Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2231284Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va611269- 471088
- 991001
- 107831
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823