SD muistikortti

Apua

Minulla on SD 256 mt muistikortti, joka alkoi käyttäytyä viikonloppuna varsin omituisesti. Kuviin ilmestyi raita ja kuvan toinen puoli värjäytyi aivan eri väriseksi kuin "oikea" kuva. Onko kortti mahdollisesti päässyt elämänsä päähän. Olen ottanut sille noin 5000 kuvaa? Muiden kokemuksista ja neuvoista kiitollinen =).

13

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flashmuisti

      Kortti kyllä sekoilee jos et ole kertaakaan formatoinut korttia noiden 5000 kuvan aikana.
      Kokeile formatoida (kamerassa).

      • Apua

        Kiitos vinkistä. Onnistui =).


      • Hoo Koo
        Apua kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Onnistui =).

        ..tyhjentää kortti kuvista aina formatoimalla.


      • se sellanen

        tehdään? En ole moisesta kuulutkaan.
        Mistä johtuu että korttiini mahtui eka yrittämällä 253 kuvaa, ja nyt enää 113 kuvaa? Kuukauden vanha ja olen ihan uuno koko kamerankin kanssa. :(


      • Vanha valokuvaaja
        se sellanen kirjoitti:

        tehdään? En ole moisesta kuulutkaan.
        Mistä johtuu että korttiini mahtui eka yrittämällä 253 kuvaa, ja nyt enää 113 kuvaa? Kuukauden vanha ja olen ihan uuno koko kamerankin kanssa. :(

        Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.

        Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin.


      • asdfghjhgfdsa
        Vanha valokuvaaja kirjoitti:

        Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.

        Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin.

        mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat

        puuh


      • Ridge
        asdfghjhgfdsa kirjoitti:

        mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat

        puuh

        Puhut paskaa ihan suoraan sanoen, kuvat saa pelastettua vaikka kortti on formatoitu, kokeile vaikka..

        Jos formatoit kortin monta kertaa ja otat uusia kuvia niin mahdollisuus kuvien palautukseen pienenee huomattavasti..

        Puuh puuh... joo ja mäkin olen Ihaan pihalla..=)


      • on..
        Vanha valokuvaaja kirjoitti:

        Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.

        Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin.

        Panasonic Lumix DMC FZ7


      • että ehin
        asdfghjhgfdsa kirjoitti:

        mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat

        puuh

        huomata viestisi. Mul on se panasonic lumix, ei sitten formatoida mitään mieluummin.


      • Vanha valokuvaaja
        asdfghjhgfdsa kirjoitti:

        mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat

        puuh

        >mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä<

        Tarkoitus ei ole kusettaa ketään. Hommaa vähän löysempi pipo, tai muuta lääkitystä. Terveyskeskuslääkäritkin voivat määrätä rauhoittavia.

        Ketjussa kysyttiin mistä formatoinnin voi tehdä, ei käsketty ketään menemään formatoimaan suin päin. Jos jokin toiminto/käsite on epäselvä (varsinkin tietotekniikassa) ei sitä kannata mennä kokeilemaan ennen kuin on tutustunut siihen.

        Pahimpia tapauksia on tuolla tietotekniikan keskustelupuolella kun aloitelijat valittavat menettäneensä kaikki tiedostonsa mentyään asentamaan Windowsin uudelleen.


      • Että on
        Vanha valokuvaaja kirjoitti:

        >mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä<

        Tarkoitus ei ole kusettaa ketään. Hommaa vähän löysempi pipo, tai muuta lääkitystä. Terveyskeskuslääkäritkin voivat määrätä rauhoittavia.

        Ketjussa kysyttiin mistä formatoinnin voi tehdä, ei käsketty ketään menemään formatoimaan suin päin. Jos jokin toiminto/käsite on epäselvä (varsinkin tietotekniikassa) ei sitä kannata mennä kokeilemaan ennen kuin on tutustunut siihen.

        Pahimpia tapauksia on tuolla tietotekniikan keskustelupuolella kun aloitelijat valittavat menettäneensä kaikki tiedostonsa mentyään asentamaan Windowsin uudelleen.

        Idiotismia poistaa ennen formatointia kuvat kortilta.
        Nehän lähtee kivuttomasti formatoimalla.
        Kuvat vain kopioidaan muualle ja sitten formatoidaan kortti.

        Windowsin ei saa antaa koskaan kirjoittaa mitään kortille (Ei edes poistaa tiedostoja), sillä silloin sinne voi ilmestyä mörköjä ja muista peikkoja, basilleista puhumattakaan.
        Formatointikin pitää aina tehdä kamerassa.

        Windowsin kovalevyäkään ei tule käyttää suurten kuvamäärien talletukseen, vaan on käytettävä jotain muuta mediaa.
        Säästyy monelta porulta.

        Muistikortit käyttää yleensä vanhaa häiriöherkkää FAT-formaattia, joka pirstoutuu helposti lukukelvottomaksi.
        Siksi on hyödyllistä formatoida kortti usein, ettei siihen muodostu lukihäiriöitä.


      • on.. kirjoitti:

        Panasonic Lumix DMC FZ7

        Kyseisellä kameralla formatointi tehdään seuraavasti:
        1. laita kamera kuvien katselulle
        2. paina Menu set nappia
        3. siirrä nuoli näppäimillä kurdori format valikon kohdalle
        4. Valitse format
        5. siirrä nolinäppäimillä korsori YES valikon kohdalle
        6. valitse se

        Kannattaa muistaa tallentaa kuvat ennen formatointia ja tarkistaa että akussa on tarpeeksi virtaa.


      • tietokoneeni hajosi
        hexi kirjoitti:

        Kyseisellä kameralla formatointi tehdään seuraavasti:
        1. laita kamera kuvien katselulle
        2. paina Menu set nappia
        3. siirrä nuoli näppäimillä kurdori format valikon kohdalle
        4. Valitse format
        5. siirrä nolinäppäimillä korsori YES valikon kohdalle
        6. valitse se

        Kannattaa muistaa tallentaa kuvat ennen formatointia ja tarkistaa että akussa on tarpeeksi virtaa.

        ja yli 1000 tallentamatonta kuvaa meni mukana. En olek kameran korttia vielä formatoinnut. Mahtaisiko olla mahdollista että ne kuvat löytyisi jollain keinolla vielä siitä kortilta, vaikka olen tyhjentänyt kameran ja ottanut uusia kuvia siihen kortille?
        Määä en ala, jos ne kuvat hävisivät ikuisiksi ajoiksi. Koneen hajoitti salama ja kovalevy hajosi kans. (sanoo se firma, joka tarkisti vauriot vakuutusyhtiötä varten tietokoneestani).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe