Minulla on SD 256 mt muistikortti, joka alkoi käyttäytyä viikonloppuna varsin omituisesti. Kuviin ilmestyi raita ja kuvan toinen puoli värjäytyi aivan eri väriseksi kuin "oikea" kuva. Onko kortti mahdollisesti päässyt elämänsä päähän. Olen ottanut sille noin 5000 kuvaa? Muiden kokemuksista ja neuvoista kiitollinen =).
SD muistikortti
13
2048
Vastaukset
- Flashmuisti
Kortti kyllä sekoilee jos et ole kertaakaan formatoinut korttia noiden 5000 kuvan aikana.
Kokeile formatoida (kamerassa).- Apua
Kiitos vinkistä. Onnistui =).
- Hoo Koo
Apua kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Onnistui =).
..tyhjentää kortti kuvista aina formatoimalla.
- se sellanen
tehdään? En ole moisesta kuulutkaan.
Mistä johtuu että korttiini mahtui eka yrittämällä 253 kuvaa, ja nyt enää 113 kuvaa? Kuukauden vanha ja olen ihan uuno koko kamerankin kanssa. :( - Vanha valokuvaaja
se sellanen kirjoitti:
tehdään? En ole moisesta kuulutkaan.
Mistä johtuu että korttiini mahtui eka yrittämällä 253 kuvaa, ja nyt enää 113 kuvaa? Kuukauden vanha ja olen ihan uuno koko kamerankin kanssa. :(Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.
Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin. - asdfghjhgfdsa
Vanha valokuvaaja kirjoitti:
Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.
Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin.mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat
puuh - Ridge
asdfghjhgfdsa kirjoitti:
mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat
puuhPuhut paskaa ihan suoraan sanoen, kuvat saa pelastettua vaikka kortti on formatoitu, kokeile vaikka..
Jos formatoit kortin monta kertaa ja otat uusia kuvia niin mahdollisuus kuvien palautukseen pienenee huomattavasti..
Puuh puuh... joo ja mäkin olen Ihaan pihalla..=) - on..
Vanha valokuvaaja kirjoitti:
Tietääkseni kaikissa kameroissa on mahdollisuus muistikortin formatointiin. Selaile kamerasi valikkoa, pitäisi läytyä. Ainakin kameran käyttöohjeessa pitäisi olla maininta muistikortin formatoinnista.
Kerro kamerasi merkki niin joku vastaavan kameran omistaja voi neuvoa sinua tarkemmin.Panasonic Lumix DMC FZ7
- että ehin
asdfghjhgfdsa kirjoitti:
mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat
puuhhuomata viestisi. Mul on se panasonic lumix, ei sitten formatoida mitään mieluummin.
- Vanha valokuvaaja
asdfghjhgfdsa kirjoitti:
mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä (!), kun kortin formatoi, kannattaa ehdottomasti varmistua että se on tyhjä kuvista sillä formatointi tuhoaa kuvat LOPULLISESTI. Formatoimalla poistettuja kuvia ei saa takaisin edes kuvienpelastusohjelmilla, sillä formatoinnin ja pelkän kuvien poiston erona on se että formatointi poistaa myös kuvien tallennusta ohjaavia tietoja, joita em. kuvienpelastusohjelmat tarvitsevat palauttaakseen kuvat
puuh>mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä<
Tarkoitus ei ole kusettaa ketään. Hommaa vähän löysempi pipo, tai muuta lääkitystä. Terveyskeskuslääkäritkin voivat määrätä rauhoittavia.
Ketjussa kysyttiin mistä formatoinnin voi tehdä, ei käsketty ketään menemään formatoimaan suin päin. Jos jokin toiminto/käsite on epäselvä (varsinkin tietotekniikassa) ei sitä kannata mennä kokeilemaan ennen kuin on tutustunut siihen.
Pahimpia tapauksia on tuolla tietotekniikan keskustelupuolella kun aloitelijat valittavat menettäneensä kaikki tiedostonsa mentyään asentamaan Windowsin uudelleen. - Että on
Vanha valokuvaaja kirjoitti:
>mitähän nämä järjenvalot mahtavat täällä kusettaa ihmisiä<
Tarkoitus ei ole kusettaa ketään. Hommaa vähän löysempi pipo, tai muuta lääkitystä. Terveyskeskuslääkäritkin voivat määrätä rauhoittavia.
Ketjussa kysyttiin mistä formatoinnin voi tehdä, ei käsketty ketään menemään formatoimaan suin päin. Jos jokin toiminto/käsite on epäselvä (varsinkin tietotekniikassa) ei sitä kannata mennä kokeilemaan ennen kuin on tutustunut siihen.
Pahimpia tapauksia on tuolla tietotekniikan keskustelupuolella kun aloitelijat valittavat menettäneensä kaikki tiedostonsa mentyään asentamaan Windowsin uudelleen.Idiotismia poistaa ennen formatointia kuvat kortilta.
Nehän lähtee kivuttomasti formatoimalla.
Kuvat vain kopioidaan muualle ja sitten formatoidaan kortti.
Windowsin ei saa antaa koskaan kirjoittaa mitään kortille (Ei edes poistaa tiedostoja), sillä silloin sinne voi ilmestyä mörköjä ja muista peikkoja, basilleista puhumattakaan.
Formatointikin pitää aina tehdä kamerassa.
Windowsin kovalevyäkään ei tule käyttää suurten kuvamäärien talletukseen, vaan on käytettävä jotain muuta mediaa.
Säästyy monelta porulta.
Muistikortit käyttää yleensä vanhaa häiriöherkkää FAT-formaattia, joka pirstoutuu helposti lukukelvottomaksi.
Siksi on hyödyllistä formatoida kortti usein, ettei siihen muodostu lukihäiriöitä. on.. kirjoitti:
Panasonic Lumix DMC FZ7
Kyseisellä kameralla formatointi tehdään seuraavasti:
1. laita kamera kuvien katselulle
2. paina Menu set nappia
3. siirrä nuoli näppäimillä kurdori format valikon kohdalle
4. Valitse format
5. siirrä nolinäppäimillä korsori YES valikon kohdalle
6. valitse se
Kannattaa muistaa tallentaa kuvat ennen formatointia ja tarkistaa että akussa on tarpeeksi virtaa.- tietokoneeni hajosi
hexi kirjoitti:
Kyseisellä kameralla formatointi tehdään seuraavasti:
1. laita kamera kuvien katselulle
2. paina Menu set nappia
3. siirrä nuoli näppäimillä kurdori format valikon kohdalle
4. Valitse format
5. siirrä nolinäppäimillä korsori YES valikon kohdalle
6. valitse se
Kannattaa muistaa tallentaa kuvat ennen formatointia ja tarkistaa että akussa on tarpeeksi virtaa.ja yli 1000 tallentamatonta kuvaa meni mukana. En olek kameran korttia vielä formatoinnut. Mahtaisiko olla mahdollista että ne kuvat löytyisi jollain keinolla vielä siitä kortilta, vaikka olen tyhjentänyt kameran ja ottanut uusia kuvia siihen kortille?
Määä en ala, jos ne kuvat hävisivät ikuisiksi ajoiksi. Koneen hajoitti salama ja kovalevy hajosi kans. (sanoo se firma, joka tarkisti vauriot vakuutusyhtiötä varten tietokoneestani).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602