Majoitusta Prahassa minäkin

mutsi

etsin. Palataan Kreikasta Prahan kautta kotiin juhannuksen jälkeen. Kolmeksi yöksi pitäisi löytää kelvollinen ja kohtuuhintainen majapaikka.Lomareissu on silloin loppusuoralla ja budjetti siis myös aika vähissä...
Prahassa ollaan la illasta ti aamuun. Äiti ja kolme murkkua. Sängyt, oma kylppäri ja aamiainen vois olla kivat.Ei tosiaankaan olla kovin vaativaisia. Kunhan ei oo torakoita... Ei mistään hirveen kaukaa keskustasta koska muuten vähä aika tuhlaantuu ratikassa tai bussissa istumiseen. Oon yrittäny netistä etsiä, ovat aika törkeen kalliita kaikki. Ateenasta varasin kolmen tähden hotellista perhehuoneen (parveke, aamiainen ja poreamme!)80 euroa yö. Eli siis 20 euroa per sänky. Prahasta ei löytynyt edes hostellia siihen hintaan... Jos jollain olis hyviä vinkkejä niin kaikki vastaanotan suurella kiitollisuudella.
Ja muutenkin Prahan kävijät ja tuntijat kertokaa mitä kivaa siellä voi tehdä kolmen murkkupojan kanssa (joiden kanssa siis äiti aio nautiskella kuuluisaa tsekkiläistä olutta ;))

11

1725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsekkimatkat

      Hotellit ovat kokonaisuudessaan aika tyyriitä Prahassa, vaikka maa muuten suhteellisen edullinen vielä onkin. Totta kai poikkeuksiakin löytyy ja niitä monet ovat netin kautta kai löytäneetkin. Kuulostaa siltä, että yliopiston asuntolat/hostelit olisivat teille sopivia vaihtoehtoja. Niiden varaaminen ilman tsekin kieltä voi olla joskus aika kinkkistä, mutta kirjoita vaikka niin katsotaan mihin hintaan löytyisi. Osoitteeseen [email protected].

      Murkkupoikien kanssa voi mennä vaikka katsomaan jalkapalloa.

      • aulikki1

        että juuri Sinä olet nopein vastaaja.... Oon nimittäin lueskellut näitä Tsekkijuttuja ja aika usein olet nopein kannanottaja. Mikähän mahtaa olla suhteesi ko. maahan? Pelkkää "ystävyyttä" vai oikeinko ammattisi kautta?
        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
        Olen yrittänyt netin kautta tuhat ja satatuhatta kertaa löytää edullista majoitusta Prahassa. Olen aika paljon reissaillut ja kaikkialle muualle olen tehnyt varsinaisia "nettilöytöjä". Mm. Lontoon Hilton Metropolessa tammikuussa olimme perhehuoneessa (äiti 4 lasta, 13-26 v). Huone maksoi vähän yli 100 euroa per yö (eli siis vähän yli 20 euroa per nenä per yö!) Lontoossahan on tunnetusti sikakalliit hotellit... Tosin tuohon hintaan ei saanut aamiaista. Se olisi maksanut 17,50 puntaa lisää per henki!!
        Berliini, Amsterdam, Dublin.... kaikista olen löytänyt kohtuuhintaisia siistejä majapaikkoja netin kautta. Kuten nyt myös Ateenasta. Vain Prahasta en ole löytänyt. Vielä...

        Jalkapallo on jees. Onko joku isompikin stadion, jossa voi käydä katsomassa oikein kunnon pelejä?

        Pojat varmaan innostuisivat myös jostain musajutusta... Ja kai jotain kulttuuriakin voisi yrittää ujuttaa sekaan.

        Tarkoitus on viettää ensin reilu viikko Kreikan saaria kierrellen (= rantalomaosuus), pari kolme päivää Ateenassa (=historiaosuus...)ja viimeiset kolme yötä Prahassa (= shoppailuosuus? korkea ja hieman matalampikin kulttuuriosuus ;)))


      • Tsekkimatkat
        aulikki1 kirjoitti:

        että juuri Sinä olet nopein vastaaja.... Oon nimittäin lueskellut näitä Tsekkijuttuja ja aika usein olet nopein kannanottaja. Mikähän mahtaa olla suhteesi ko. maahan? Pelkkää "ystävyyttä" vai oikeinko ammattisi kautta?
        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
        Olen yrittänyt netin kautta tuhat ja satatuhatta kertaa löytää edullista majoitusta Prahassa. Olen aika paljon reissaillut ja kaikkialle muualle olen tehnyt varsinaisia "nettilöytöjä". Mm. Lontoon Hilton Metropolessa tammikuussa olimme perhehuoneessa (äiti 4 lasta, 13-26 v). Huone maksoi vähän yli 100 euroa per yö (eli siis vähän yli 20 euroa per nenä per yö!) Lontoossahan on tunnetusti sikakalliit hotellit... Tosin tuohon hintaan ei saanut aamiaista. Se olisi maksanut 17,50 puntaa lisää per henki!!
        Berliini, Amsterdam, Dublin.... kaikista olen löytänyt kohtuuhintaisia siistejä majapaikkoja netin kautta. Kuten nyt myös Ateenasta. Vain Prahasta en ole löytänyt. Vielä...

        Jalkapallo on jees. Onko joku isompikin stadion, jossa voi käydä katsomassa oikein kunnon pelejä?

        Pojat varmaan innostuisivat myös jostain musajutusta... Ja kai jotain kulttuuriakin voisi yrittää ujuttaa sekaan.

        Tarkoitus on viettää ensin reilu viikko Kreikan saaria kierrellen (= rantalomaosuus), pari kolme päivää Ateenassa (=historiaosuus...)ja viimeiset kolme yötä Prahassa (= shoppailuosuus? korkea ja hieman matalampikin kulttuuriosuus ;)))

        Työn puolesta tulee netissä roikuttua ja samalla seurattua keskustelupalstaa. Suhde maahan on aika läheinen. Itse olen siellä asunut ja vaimo paljasjalkainen Prahalainen. Tätä kautta myös työkuviot ajautuivat koskemaan Tsekkiä.

        Jalkapallon sarja on keskikesällä luonnollisestikin tauolla. Elokuun alusta sarja taas käynnistyy. Jalkapallon MM-kisoihin liittyviä tapahtumia saattaisi löytyä kisojen aiknaan ja saattaisivat olla kiinnostaviakin. Konsertteja kesän aikaan suhteellisen hyvin tarjolla, mutta tietysti esiintyjäkaarti vaihtelee suuresti.

        Netin kautta ylihalvan ja -hyvän majoituksen löytyminen on mahdollista ja monilla tällaisia lottovoittotarinoita tuntuu olevan, mutta joskus niiden löytyminen voi todellakin olla kiven alla.


      • aulikki1
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        Työn puolesta tulee netissä roikuttua ja samalla seurattua keskustelupalstaa. Suhde maahan on aika läheinen. Itse olen siellä asunut ja vaimo paljasjalkainen Prahalainen. Tätä kautta myös työkuviot ajautuivat koskemaan Tsekkiä.

        Jalkapallon sarja on keskikesällä luonnollisestikin tauolla. Elokuun alusta sarja taas käynnistyy. Jalkapallon MM-kisoihin liittyviä tapahtumia saattaisi löytyä kisojen aiknaan ja saattaisivat olla kiinnostaviakin. Konsertteja kesän aikaan suhteellisen hyvin tarjolla, mutta tietysti esiintyjäkaarti vaihtelee suuresti.

        Netin kautta ylihalvan ja -hyvän majoituksen löytyminen on mahdollista ja monilla tällaisia lottovoittotarinoita tuntuu olevan, mutta joskus niiden löytyminen voi todellakin olla kiven alla.

        jos epäonnea rakkaudessa ja toisinpäin... siksipä mä matkustan lasten kanssa keskenään (tosin välillä onneksi myös aikuisseurassa...)ja haen niitä "lottovoittohotelleja" netistä ;)))

        Ei vaan vakavasti puhuen jos en jaksaisi näitä halpoja matkoja etsiä niin eipä olisi näillä palkoilla (terveydenhuoltoalalla) 3 murkun äiteenä paljon varaa matkustella. Ja sitäpaitsi siinä on oma viehätyksensäkin. Siitä on tullu melkein hobby mulle...Monesti on matkakuume iskenyt siinä surffaillessa. Vau, tonne olis kiva päästä...
        Ja sit on menty. Enkä mä tosiaankaan aina ole Hiltoneissa. Viime kesänä olin Kuopuksen kanssa kaksistaan 8 yötä Roomassa leirintäalueella mökissä.Se kun halus nähdä Colosseumin.Eipä ollut kallista sekään. Mutta oli tosi nastaa. Suosittelen lämpimästi :))

        Kyllähän reissujen ohjelma on aina sen mukainen kenen kanssa lähtee. Joten jos kundit haluu katsomaan futista ja kuuntelemaan rocken rollia niin sit tehdään niin. Jos paikallinen McDonalds on kulinarismin huippu niitten mielestä niin kerran käydään siellä ja toinen ruoka on jossain paikallisessa oikeessa ravintolassa ( ei siis välttämättä 5 tähden)..Ja ainahan voi mutsina ujuttaa sekaan jotain sivistävääkin ;))Pääasia on, että pääsee näkemään maailmaa ja hankkimaan kokemuksia.Oppii selviytymään missä ja millä kielellä vaan.Ja sitäpaitsi yhdessä reissaaminen tekee oikein hyvää sekä äiti-lapsi suhteille että myös broidit keskenään joutuu tulemaan toimeen koko loman ;)) Välillä matkustetaan oikein kapsäkkien kanssa ja ykköset mukana ja toisinaan rinkkojen kanssa ykköset siististi himassa kaapissa (niinkuin nyt tulevana kesänä). Mulla on sellainen syvällinen ajatus, että seikkaileminen maailmalla ja siellä selvityminen on paras "perintö" mitä mä voin omille lapsilleni antaa!

        (Jos mä joskus haluun vaik mutakylpyyn ja kasvohoitoon Tallinnaan niin menen sinne naisporukassa...)

        Et sellaisia matkajuttuja...

        Jos sulla on vielä jotain hyviä ideoita Prahan suhteen niin kerro ihmeessä.


      • jake
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        Työn puolesta tulee netissä roikuttua ja samalla seurattua keskustelupalstaa. Suhde maahan on aika läheinen. Itse olen siellä asunut ja vaimo paljasjalkainen Prahalainen. Tätä kautta myös työkuviot ajautuivat koskemaan Tsekkiä.

        Jalkapallon sarja on keskikesällä luonnollisestikin tauolla. Elokuun alusta sarja taas käynnistyy. Jalkapallon MM-kisoihin liittyviä tapahtumia saattaisi löytyä kisojen aiknaan ja saattaisivat olla kiinnostaviakin. Konsertteja kesän aikaan suhteellisen hyvin tarjolla, mutta tietysti esiintyjäkaarti vaihtelee suuresti.

        Netin kautta ylihalvan ja -hyvän majoituksen löytyminen on mahdollista ja monilla tällaisia lottovoittotarinoita tuntuu olevan, mutta joskus niiden löytyminen voi todellakin olla kiven alla.

        Annappa vinkkiä mikä olisi hyvä hotelli
        elokuun alussa neljäksi päiväksi keskustassa?
        Hintaluokka sais olla jotain 100-120e yö.


      • mutsi
        jake kirjoitti:

        Annappa vinkkiä mikä olisi hyvä hotelli
        elokuun alussa neljäksi päiväksi keskustassa?
        Hintaluokka sais olla jotain 100-120e yö.

        Aikani surffailin ja lähettelin kyselyjä/tarjouspyyntöjä Prahalaisiin hotelleihin. Sainkin pari ihan kohtuullista vastausta ihan hyvistä paikoista. Sitten eksyin Hotwire.comin sivuille. Laitoin haun ja otin riskin. Pelasin ja voitin (?)...
        Prahan keskustassa 3 tähden hotelli (1 äiti 3 murkkupoikaa) 3 yötä 102 US dollaria per yö. Kuluineen kaikkineen maksoi yhteensä noin 257 euroa. Olis ollut tarjolla myös 4 tähden hotelli hintaan 132 US dollaria per yö. Tyydyimme kuitenkin vaatimattomaampaan. Katselin jo netistä hotellia ja ihan kivalta ja asialliselta vaikuttaa.Sijaitsee keskustassa.Nimi on Praga 1 Hotel. Onkohan muuten jollain siitä jotain kokemuksia.... Se on nyt maksettu, eikä kyl voi enää perua....


      • oldengine.
        mutsi kirjoitti:

        Aikani surffailin ja lähettelin kyselyjä/tarjouspyyntöjä Prahalaisiin hotelleihin. Sainkin pari ihan kohtuullista vastausta ihan hyvistä paikoista. Sitten eksyin Hotwire.comin sivuille. Laitoin haun ja otin riskin. Pelasin ja voitin (?)...
        Prahan keskustassa 3 tähden hotelli (1 äiti 3 murkkupoikaa) 3 yötä 102 US dollaria per yö. Kuluineen kaikkineen maksoi yhteensä noin 257 euroa. Olis ollut tarjolla myös 4 tähden hotelli hintaan 132 US dollaria per yö. Tyydyimme kuitenkin vaatimattomaampaan. Katselin jo netistä hotellia ja ihan kivalta ja asialliselta vaikuttaa.Sijaitsee keskustassa.Nimi on Praga 1 Hotel. Onkohan muuten jollain siitä jotain kokemuksia.... Se on nyt maksettu, eikä kyl voi enää perua....

        Tuo kuullostaa vallan mainiolta. Sijainti perfect. Meinasinkin tuossa aiemmin ehdottaa Tenaxia juuri sijaintinsa puolesta. Kyllä tosiaan kannattaa nähdä pientä vaivaa hotellien vertailuun.
        Jos tulette lentäen Prahaan, niin kentältä kannattaa ostaa kolmen päivän lippu. Bussi 100 vie Zlicinille (keltaisen metrolinjan päättäri) ja ilman mitään vaihtoja olette perillä.
        Lasten kanssa reissaaminen on antoisaa. Itsekkin harrastin sitä kun pojat olivat nuoria. Eipä silti, vieläkin tehdään matkoja yhdessä, vaikka ikää on kertynyt.


    • mutsi

      Entäpä tämä? Onko kokemuksia kellään?

    • mutsi

      tai joku tämmönen.... 1 mutsi ja 3 kersaa tulee nimittäin aika kalliiksi hienossa hotellissa :(((

      • Peklo

        http://www.pension44.cz/accommodation/prague/apartments-zelva/?h=3&p=eur#price


      • Peklo

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe