Meillä vielä siitä kiistellään kun toinen tahtoo Lappiin ja toinen Etelä-Eurooppaan
Onko kesäloma suunniteltu?
26
1211
Vastaukset
- mirham
on vaan..kesäloma näin pätkätyöläisenä...Varsinaista kesälomaa ei tule pidettyä mutta pidennetyllä viikonloppuna aijon mennä käymään kuopion torilla ,se kun on kuulemma näkemisen arvoinen juttu..niin ja porvoo täytyis nähdä myös, eli kotimaan matkailu rules..:)
...Mökin omistaa, niin siellä sitä ollaan satoi tai paistoi, ja useinmiten sataa! Ihan täs jo viikonloppuja ODOTTELEE, kun tietää et viimeistään ke alkaa murkkujen rutina, :"et eihän mennä mökille, sit su aamuna kauhee marina, kait jo lähdetään kotiin." Sanonko mitä: ÄLKÄÄ haaveilko OMASTA mökistä!
- luopunut
Pari vuotta, kun mökkiä urakalla rakennettiin, oli vaimo hommissa mukana.
Sitten kun olisi ollut viimeistelyhommia ei hän enää viihtynytkään.
Meillä ei ollut sähköä eikä painevettä!
Pari kesää potkin samoja kiviä edes takaisin pitkin rantaa. Varsinaiset lomat olimme autolla keski- ja eteläeuroopassa.
Pantiin myyntiin. Saihan siitä kivan pesämunan omakotitaloon.
Sitten kokeilimme veneilyä. Retkivene varusteineen Saimaalla.
Kaksi kesää ja sama juttu kuin mökin kanssa.
Nyt ovat kesämökkeinämme kaksi kerrostaloasuntoa keskellä kaupunkia ja rannassa. Toinen Espanjassa. Hyvin toimii!
- muija
Meillä vaimo hoitaa lomasuunnitelmat, hankkii materiaalin kuten tapahtumakalenterit, matka- ja muut liput (tykkää mm. Veronan oopperafestareista) ym.
Pääosin intressimme menevät yksiin (paitsi oopperan osalta) joten mitään sovittelua ei tarvita.
On hoitanut valmistelut usein jo edellisen vuoden puolella. - kaikki käy jos ehtii
minä olisin halukas kaikkialle, vaan aika ei riitä.
olis kiva mökkeillä, vaan ei ole mökkiä, autoilu kotimaassa on kivaa, norjaan tekis mieli, vaan mies ei tykkää mutkarinteistä, tytär ( murkku ) kysyi vuokrataanko mökki virosta, vai mennäänkö laivaan, jos kaiken tuon ja muunkin jota haaveilee ehtii tehdä neljässä viikossa, niin kiirettä pitää. sukulaiset jää pahalle milelle, kun ei ehditty kyläilemään....kotonakin olis kiva olla vaaan, tai tehdä hommia, matonpesua, nurmikonleikkuuta, rikkaruohojen kitkemistä, oluen nauttimista jne... ah ihanaaa, voi että alkais jo loma- Mellu
Näin kun tätä asiaa ajattelee. Tänä kesänä ajattelen itseäni. En sukulaisi.Jos on perhettä niitä en aio passata.Kokeilen ainakin. Töitähän olisi maalla vaikka kuinka. Apua...Yritän rentoutua ja kerätä voimia. Laiskottelen vaikka.Teen niitä asioita missä mieli lepää.
- mimoska
Lappiin koko kuukaudeksi, luonnon rauhaan, hiljaiseen mökkiin, itikoitten keskelle, ja tammukoita kalastellen...mikä sen ihanampaa...vaikka nainen oonkin mut yksin pärjään...
- kumpaankin...
Viimekesä kotimaassa ja oli hyvä reissu.
Tänävuonna sinne etelä eurooppaan ja odotan innolla.
Syksyllä vois keretä vaikka sinne lappiin ruskaa katsomaan.
Turistina voi olla myös ihan lähiympäristössä,
löytyy upeita paikkoja viikonloppuretkille.
Useimmiten aina mennään "merta eemmäs kalaan"
kotimaassakin, vaikka läheltäkin löytyy vaikka mitä. : ) Jo useana kesänä ei ole ohjelmaa suunniteltu...=)))
Kun loma alkaa voi tehdä mitä mieleen juolahtaa... se tuntuu lomalta, kun ei tarvitse minuutti aikataulun mukaan juoksennella...=))))- santral
otetaan vähän etumatkaa kesään. Täällä sitä saa vielä odotella, ainakin mittari näyttää pirun kylmiä lukemia.
Siis lähen lomalle etelän aurinkoon lasten kanssa.
Palatessa sit ruskeana (toivottavasti), nautitaan suomen suvesta, ja tehdään hetken mielijohteesta kaikkee kivaa ja yllätyksellistä. - Loistava.polku
....ettei tarvitse tehdä yhtään MITÄÄN. Olla vaan, ottaa rennosti ja elää ex tempore. Ihanaa!
- pikku-aapeli
haluaisin taas Lappiin luonnonrauhaan:))
- Loistava.polku
pikku-aapeli kirjoitti:
haluaisin taas Lappiin luonnonrauhaan:))
Minä aion viettää lomani Kontulan rauhassa. Laiskotellen.
- pikku-aapeli
Loistava.polku kirjoitti:
Minä aion viettää lomani Kontulan rauhassa. Laiskotellen.
lauloi Lasse Mårtenson:))
Ihan samahan se missä lomansa viettää kun vain itse viihtyy,Lapissa viehättää se kiireetön ja SÄHKÖTÖN elämä,äitini ei koskaan viihtynyt kesämökillämme kantoveden ja puuhellan kanssa taistelemassa,minulle se taas on juuri sitä "lomaromantiikkaa" - Loistava.polku
pikku-aapeli kirjoitti:
lauloi Lasse Mårtenson:))
Ihan samahan se missä lomansa viettää kun vain itse viihtyy,Lapissa viehättää se kiireetön ja SÄHKÖTÖN elämä,äitini ei koskaan viihtynyt kesämökillämme kantoveden ja puuhellan kanssa taistelemassa,minulle se taas on juuri sitä "lomaromantiikkaa"Mullakin edelleen ne lapsuuden kultaisimmat muistot liittyy kesämökkiin - öljylamppu ja ulkohuussi, vanha patteri-Blaupunkt josta kuului "Iltatuulen viesti" viikosta toiseen....
Ei unohdu ikinä.
- kira.kj
Kesällä ei ehdi pitää lomaa meidän alalla!
- Loistava.polku
vissiin kai...
>;) - kira.kj
Loistava.polku kirjoitti:
vissiin kai...
>;)vann puutarhurinaisia:))
- kika
Joo, on suunniteltu remppa ja pihan kunnostus.Siihen ne lomamenot rajoittuvat samoin kuin rahatkin.
- on lomaa.
Pätkätöitä tekevillä on vaan pätkiä koko elämä tuolla työmarkkinoilla ja EI KOSKAAN LOMAA. Työttömät päivät eivät ole lomaa vaikka kestäisivät kuukaudenkin sillä on oltava koko ajan valmiina saapumaan. Arvaa vituttaako?
- Vappu
Varmaan, ei oo yrittetiälläkään, ja oon sit puoliso jolla on lomaa..niin sehän on kauheeta.
Palkka tulee eikä tartte tehdä mitään. - pätkinyt
Ei pidä paikkaansa!
Pätkien välissä voi hyvin pitää lomaa kun ilmoittaa työkkäriin ettei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Säästyy myös korvauspäiviä!
Työttömällä on työssä käyvää paremmat lomailumahdollisuudet!
3:n kuukauden loma täydellä korvauksella missä tahansa EU-maassa on työlliselle tavoittamatonta herkkua.
Eikä sieltä kesken kaiken höykkyytetä Suomeen!
Itse olen suosinut Espanjaa!
Miksi hiivatissa valitatte olemattomasta?
Käyttäkää järkeänne!
Sanoo 6-vuotta pätkinyt
- junttiukko
Kesällähän ei maajussi ehdi lomaa pitää
- miettii
Mene Lappiin jonkun kaverisi kanssa ja vaimosi Eurooppaan muussa seurassa,vaikka bussimatkalle,voi tehdä ihan hyvää lomailla erikseenkin joskus:))
..melkoinen välimatka..
Mutta hyvä puoli lienee, että lomat yhtäaikaa?
Jos neljä viikkoa, ehtiihän siinä molempiinkin :)
Itsellä loma niin syyskesän puolella, ettei vielä
kannata edes ajatella. Mutta Suomi ehkä kuitenkin,
monet on paikat 'koluamatta' vielä täälläkin.- mellu
Joka vuosi saman asian edessä.Täytyisi löytää yhteinen sävel....Keskustelua. Yritän vältää riitaa. Laitetaan puokkiin lomat.Meillä jokaisella on omat haaveet.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161