Kookosöljy aurinkosuojana?

Cook Islander

Onko kenelläkään kokemuksia kookosöljyn (coconut oil) käytöstä aurinkosuojana? Öljy ei siis sisällä mitään suojakerrointa, ja sitä käytetään normaalien aurinkorasvojen sijasta. Minulle suositeltiin kookosöljyä etelän kohteessa. Aluksi vähän kauhistutti ajatus, mutta enpä kyllä palanut lomani aikana. Mitähän iho muuten tykkää tästä? Mihin kookosöljyn suojaava vaikutus perustuu?

10

3128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taisit

      istua lomasi kapakassa tai solariumissa.kirjoituksestasi päätellen olet palanut. tervetuloa

      • Cook Islander

        Siis ihan totta tuo, tosin itseänikin ihmetyttää.. Mutta en ollut siis lomaani solariumissa enkä kapakassa, vaan Cookin saarilla (siellä puolen maapalloa pitäis vielä olla otsonikato kaiken infon mukaan..). Enkä palanut ollenkaan. Kannattaa kokeilla kookosöljyä ens kerralla kun olet auringossa, voin suositella kokemani perusteella!


    • Nefertiti

      Mulle antoi Sharmissa paikallinen luonnonlääkitsijä öljyä auringonottoa varten. Sanoi, ettei tarvitse pelätä aurinkoihottumaa, kun sitä käyttää. Ja kyllä se toimikin, mutta en nyt enää muista, mitä öljyä se oli.

      • Werita

        Ois kiinnostavaa tietää mihin tuo suojaava vaikutus perustuu. Mulle sanottiin että kookosöljy on kautta aikojen hoitanut ja suojannut paikallisten ihoa. Saimme myös kokeilla kookospähkinöistä itse valmistettua voidetta (valkoista osaa raastettiin ja raasteesta puristettiin ihovoidetta). Ainoa huono puoli oli että auringossa pilaantuneen kookosöljyn tuoksu ei ole mitä hurmaavin..

        Käytitkö Egyptin öljyä pelkästään vai jonku aurinkosuojan kanssa?


      • Nefertiti
        Werita kirjoitti:

        Ois kiinnostavaa tietää mihin tuo suojaava vaikutus perustuu. Mulle sanottiin että kookosöljy on kautta aikojen hoitanut ja suojannut paikallisten ihoa. Saimme myös kokeilla kookospähkinöistä itse valmistettua voidetta (valkoista osaa raastettiin ja raasteesta puristettiin ihovoidetta). Ainoa huono puoli oli että auringossa pilaantuneen kookosöljyn tuoksu ei ole mitä hurmaavin..

        Käytitkö Egyptin öljyä pelkästään vai jonku aurinkosuojan kanssa?

        Ihan vaan sitä öljyä. Toisen neuvon sain Kroatiassa. Minulla nimittäin on taipumusta aurinkoihottumaan, ja siellä paikallinen neuvoi sivelemään ihoon jogurttia, jos näppyjä on noussut. Eikä härski jogurttikaan kovin hyvälle tuoksu...


    • Jukka

      Oliiviöljyä olen käyttänyt monta vuotta,ei pala iho eikä kuivu,imeytyy tosi hyvin.Tosin,parina eka päivänä käytän suojakertoimia.Tulee nätti rusketus.

      • kuka on testannu

        tai rypsiöljy ne o halpoja


    • saarianna

      Kyllä kookosöljyssä on suojakerroin: noin 4. Itse käytän sitä aurinkorasvan sijaan, koska haluan luonnollisen ja myrkyttömän vaihtoehdon. En ole kookosöljyn kanssa palanut ikinä, vaikka otan aurinkoa keskipäivän aikaan monta tuntia. Eli tuntuisi toimivan paremmin kuin suojakertoimella 15 oleva aurinkovoide! Ja tuoksu on ihana! :)

    • varovainen

      Melanooma ei sitten pelota yhtään? Ei tulisi mieleenkään ottaa aurinkoa keskipäivän aikaan edes kertoimien kanssa, saati ilman. Viisas pysyttelee varjossa.

    • 67657

      Jaaha, taas on tongittu 8 vuotta vanha ketju esiin.
      Joka tapauksessa kookos sun muista öljyistä puuttuu kokonaan se UV suoja, joka ehkäisee edes hiukan ihosyövältä. Vain tollo käyttää rasvoja/öljyjä joista tämä suoja puuttuu kokonaan.
      Niillä tököteillä et ehkä pala, mutta et ole myöskään suojassa syövältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe