Paljonko

uskaltaa

pyytää palkkaa vuoden työskentelyn jälkeen kodikonemyyjä(hyvä?) Realistisia arvioita/faktoja Kiitos etukäteen!

9

7569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kodinkonemyyjä

No ihan minimi nyt on tietenkin TESsin 1486e/kk pääkaupunkiseudulla ja pari kymppiä vähemmän muualla. Sen alle ei tarvi ensimmäisenä vuotenakaan tehdä töitä.

Tosiasialliset kodinkonemyyjän palkat liikkuvat varmaan aloittelijalla 1500-1600e/kk ja vanhemmat konkarit paria tonnia ja kauan alalla olleet jotain vähän yli parin tonnin.

Usein omat myynnit ovat ratkaisevia palkkauksen muodostumisessa.

• kodinkoneita juu

katos katos... hyvä palkka näkkyy olevan, mutta eikös se oo ihan sama kyllä millä muullain alan myyjillä? Kun aatellaan r5autakaupan tai muun alan myyjää niin pam.n mukaan aloittelija vähän yli kaheksan ekua tunti???

• eräs vuuaan
        kodinkoneita juu kirjoitti:

katos katos... hyvä palkka näkkyy olevan, mutta eikös se oo ihan sama kyllä millä muullain alan myyjillä? Kun aatellaan r5autakaupan tai muun alan myyjää niin pam.n mukaan aloittelija vähän yli kaheksan ekua tunti???

Hmm... luulisin että kodinkonemyyjä kuuluu palkkaluokka kakkoseen, eli erityistä osaamista vaativa myyntityö. Tällöin pääkaupunkiseudulla tuntipalkka on minimissään 9,29e/h.

• dollari

Totuus on että hyvät myyjät tienaavat n.6000€ brutto/kk ja siitä verot pois. itselläni se vaihtelee 3000-6000€ brutto / kk. eli käteen jää aina vähintään 2000€. että sellaista

• Mikko...

Tuntuu että kodin elektroniikka-alan palkat, palkkiot ja palkitsemiset yleensäkin ovat nousussa. Alalla menee hyvin tänä päivänä ja silloin on mukavaa olla töissä.

Meidän firmassa sai hyvän pohjan provision myynneistä ja vielä bonuksen jos kuukausibudjetti ylitettiin, mikä sekin tapahtui usein. Vähimmillään sai sen 1500e/kk, mutta sellainen 1800-2000 euroa oli ehkä normaalipalkka. Yli kahdentonnin pääsi vain joulukuussa, jos sitä ei oltu budjetoitu pilviin (viime joulu).

Lisäksi sai kaiken maailman lippua, lappua, liikuntaseteliä, sekä pipoa ja paitaa vähän väliä. Pääsi messuille, leffaan, laivalle, hotelleihin ja ravintoloihin. Merkkien edustajat kestitsi ihan kiitettävästi myyntineuvottelijoita "opastamaan" oikeisiin tuotteisiin. Tunnettu matkapuhelinvalmistaja kestitsi Hiltonissa ja viihde-elektroniikan kärkimerkki kutsui Saksaan kouluttautumaan... että näin.

Tietty huippu elektroniikkaa sai todella hyvään hintaan. Tukkuhinnatkin laskettiin myyjille erikseen vielä alemmas, jotta saivat ostaa sen itselle. "Onhan se hyvä tuntea tuotteet jota myy"... jep jep.

Kaiken lisäksi ala on innovatiivinen ja sen vuoksi mielenkiintoinen. Koko ajan asiat elää ja koko ajan tulee aina vain mielenkiintoisempia vempaimia markkinoille. Tietysti tulee tuntea mielenkiintoa aihetta kohtaan.

Itse lopetin myyntineuvottelijana maaliskuun lopulla ja siirryin "uusiin haasteisiin", kuten tavataan sanoa. Mutta lämmöllä alaa voin suositella.

• Myyjäzzz

Itse olen kodinkonemyyjä Expertillä ja saan 2500-4000e/kk. Itse en tekisi mitään 1500e minimipalkalla. Itsellä takuupalkka 2000e. Sitten on pohjapalkka 1000e, johon provisiot päälle.

• Myyjäzzzz

Ja paras palkka jonka olen saanut, on 12800e

• hahaha321
        Myyjäzzzz kirjoitti:

melko totta puhut. Sanoisinko, että täyttä roskaa.

• itsekin expertillä
        Myyjäzzzz kirjoitti:

Itsekin kodinkonemyyjänä useita vuosia toimineena voin sanoa, että 12800e/kk ei ole mahdollista. 4000e kk-ansiot onnistuvat, mikäli on valmis tekemään kaikkensa. Tosin tämäkin pätee vain joulu-tammikuun sesonkiin. Muina vuodenaikoina realistinen palkka liikku (ainakin isoissa kaupungeissa) jossakin 1800-3000e-akselilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe