mikä avuksi käsien kramppaamiseen

tiedon janoinen

mikä avuksi kun kädet kramppaa ajaessa niin paljon ettei edes tunne käyttääkö kytkintä vai ei..? lihakset muuttuvat ihan koviksi ja puristus voima häviää kokonaan... oon ettiny monenlaista apua mutta oikeaa ei oo vielä löytyny.. auttakaa..!! ajamisesta menee nautinto kun ei siitä mitään tule.. =(

5

2641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeff ward

      Rannepuristimia ennen ajoon lähtöä, jolloin ranteet lämpeävät. venytykset..

      • kiinni

        vaihtoehtoja on monia, jos ajat vähän niin kädet tahtoo mennä jumiin ,harjoittelukertojen
        määrää lisäämällä kädetkin alkavat tottua..
        ja tuo alkulämmittely ei varmasti ole pahasta..!
        Etujousituksen kovuus /keulaöljyjen tuoreus kannattaa tarkistaa, liian jäykkä ja joka patista käsille "lyövä" saa kädet jumiin hetkessä.
        Ajoasento: ratista hulluna puristaminen ja jännittäminen saa kädet jumiin .
        Ohjaustangon asento: pienikin muutos voi auttaa ongelmaan, kokeile pienillä muutoksilla onko vaikutusta, merkkaa tussilla alkuperäinen asento, jolloin on helppo palata siihen.
        Ja helpointa selvittää onko vika pyörässäsi vai sinussa on että pyydät radalla jotain "vetomiestä" testaamaan pyörääsi, he kyllä kertovat heti jos jousituksessa on jotain outoa, ja antavat säätövinkkejä.
        Ja samalla voit pyytää josko saat testata jonkun toisen pyörää, ja menevätkö kätesi jumiin samallalailla toisellakin pyörällä


    • klemmari112

      entä kyynärsuoja kun jotkut sanovat ajavansailman niitä kun kädet väsyy niin hemmetisti?

    • Togtor

      Apu Runkkaamisesta!!

      Rossipojat tekevät paljon tätä ja kovat kuskit vielä enemmän eikä kukaan valita että käsissä ois vaikeuksia.

      Joskus hyppyrillä ja alas tulossa voi jalkoväli olla hellänä.

      Ne myös pehmentävät käsiin tulevaa känsää samalla treenillä.

      Eikä siellä kisapaikoilla ole paljon tyttöjä juuri sen takia kun haluavat olla omissa oloissaan illalla ja yöllä. että ois seuraavana päivänä iskussa.

    • muoltis

      NORMIHOMMA

      aika tuttua kauraa ainakin harrastajien ja miksei kilpakuljettajienkin keskuudessa.
      itsellä homma ainakin parantunut, mitä enemmän ajanut ja tangon suoruudella /ajoasennolla on kanssa suuri merkitys, niinkuin keulalla ja puristamisella yleensäkkin, mitä enemmän ajaa niin ainakin itellä väkisin vääntäminen vähentynyt vaikka vauhti noussutkin 20v. tauon jälkeen jo ihan mukavasti. Et ei muuta ku räkää nyrkkiin ja baanalle : )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe