Suomen UUSI passi

jeppesdi

Koskas niitä uusia passeja alkaa saada? Ku ei viittis enää hakee puniikkipassia jos´ta halkee se etusivu?

11

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romppanen

      vanhaa 10 vuoden passia ehtii vielä hakia.

    • Wanha starbu

      Kuulemma niiden käyttöönotto tapahtuu elokuun aikana. Fiksu matkustavainen hankkii kuitenkin vanhan kymmenen vuoden passin kun sellaisen vielä saa. Ennen 26.10.2006 hankitut passit ovat voimassa niiden voimassaoloajan loppuun saakka riippumatta siitä ovatko ne varustettu bio-tunnisteilla tai ei. Passin tietosivu on uusittu ja sen pitäisi kestää paremmin kuin sen vanhan.

      • matkustat jenkkeihin joudut hakemaan viisumia!


    • Ronja

      Ei niiden passien etusivu enää repeydy irti, ne oli niitä lapsuksia passin alkuajoilta.

      • tietotoimisto

        ALKUAJOILTA???????????????????????????????????
        Uusin omani vuonna 2005 kolme kertaa, ja akat sielä lasikopin takana sanoivat että eivät ne mihinkään muutu ennenkuin uudet tulevat(eli nää bio)
        Turha sielä muuta on huudella...


      • kovaa käyttöä
        tietotoimisto kirjoitti:

        ALKUAJOILTA???????????????????????????????????
        Uusin omani vuonna 2005 kolme kertaa, ja akat sielä lasikopin takana sanoivat että eivät ne mihinkään muutu ennenkuin uudet tulevat(eli nää bio)
        Turha sielä muuta on huudella...

        sillä minun passi ollut v.2002 käytössä ja todella kovassa eikä yhtään sivua ole irronnut. MIkä sinulla mättää jos näin on ? oletko muutenkin sellainen ettei mitkään vehkeet kestä ?


      • runtataan
        tietotoimisto kirjoitti:

        ALKUAJOILTA???????????????????????????????????
        Uusin omani vuonna 2005 kolme kertaa, ja akat sielä lasikopin takana sanoivat että eivät ne mihinkään muutu ennenkuin uudet tulevat(eli nää bio)
        Turha sielä muuta on huudella...

        Kuulemma itärajan passintarkastajien huvia rikkoa passeja urakalla. Täytyyhän niillä jotain tekemistä olla, jos uusia maksuja ei keksitty pariin viikkoon...
        Onko jossain sanottu, että biopassin rakenne olisi jotenkin parempi? Kyllä se RFID-piiri menee ohuena johonkin väliin ja paksu muovisivu jää edelleen kiusaksi.


      • Ronja9
        tietotoimisto kirjoitti:

        ALKUAJOILTA???????????????????????????????????
        Uusin omani vuonna 2005 kolme kertaa, ja akat sielä lasikopin takana sanoivat että eivät ne mihinkään muutu ennenkuin uudet tulevat(eli nää bio)
        Turha sielä muuta on huudella...

        Silloin, kun tuo 'uusi' punakantinen passi tuli, oli henkilötietosivu vain ohut lipare passin välissä ja repesi helposti irti, kun sivua kerta toisensa jälkeen vedettiin lukijoista (kovakouraisesti) läpi.

        Passia uusittiin niin, että nykyisissä passeissa henkilötietosivu on n. 3 kertaa paksumpi ja erilaisesta muovista tehty kuin alkuperäinen. Sivujen repeämiset ovat vähentyneet yli 85% alkuperäisestä.

        Tässä sinulle faktaa huudeltavaksi.


    • itse nähnyt

      sillä monet ihmiset käyttää passia kuin vierasta sikaa. Olen nähnyt monesti kun koko lentomatkan passi on takataskussa ja siinä istutaan 10 tuntia kännissä sen päällä. Jos ei sivut irtoa niin siinä aiankin irtoaa ja monta muutakin tapausta ja sitten itketään kun kannet lähtee irti ? outoa porukkaa

      • joilllakin

        Tunnen tyyppejä jotka rikkoo rautakangenkin vahingossa eikä mikään kestä.
        Kännykät hajoaa joka kuukausi ja passit
        uusitaan neljästi vuodessa.

        Itsellä 4 vuotta vanha passi käynyt yli
        30 maassa ja kännykkä vuodelta 1999 pelaa
        mainiosti.


      • joutunut uusimaan oman passini viisi kertaa.kohta kuudes.en ole istunut passi takataskussa koneessa,vaan ne OVAT huonoa laatua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe