70+ chat huone avattu.

BilMan

148

7673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sens-Ori

      Mites ne "sätin" säädyttömät/säädylliset käytösrajat ovatkaan?
      Uskaltaako tässä ruveta lainkaan sättimään?

    • lämpimästi

      Sopiika vaikka ekaks keskenänne kun meette chaittaileen että saatte porukkaa sinne ja sitten vaan opetteleen chatin "hienouksia" ihan rauhassa.
      Olen ollu muutaman kerran 60 chatissa se on ihan jees.

      • suosittele menemään

        60 chattiin, äsken ainakin oli täysin huuhaa meno, valvooko joku näitä chatteja ? Siel olis "kirveellä" töitä valvojalle 60 chatissa.


      • arkala
        suosittele menemään kirjoitti:

        60 chattiin, äsken ainakin oli täysin huuhaa meno, valvooko joku näitä chatteja ? Siel olis "kirveellä" töitä valvojalle 60 chatissa.

        Käväisin melko myöhään 70 chatissa. Ei ollut ketään, kun menin. Toinen ilmestyi heti. Melkain ensisanoiksi tenttasi viestimieni olemassaolot. Pyysi välittömästi yksityiseen chattailuun, tuiki tuntematon, ei tiennyt minusta mitään ja päinvastoin. Säikähdin ja pomppasin aidan yli pois. Syystäkö vai suotta ? Olisitko sinä antanut oman tunnuksesi ?


    • kirautumaan

      en osaa keksiä nimimerkkiä.Ei muuten taida sinne päästä.

      • ilman rekisteriä.
        Keksit vain jonkun nikin ja kirjaudut sisään,.


      • myöskin**

        Käväsin siellä vähän opettelemassa ilman rekattua nikkiä, eli tällä mikä nytkin on.
        ja hyvin pääsee.


      • tykkäsit,onko
        myöskin** kirjoitti:

        Käväsin siellä vähän opettelemassa ilman rekattua nikkiä, eli tällä mikä nytkin on.
        ja hyvin pääsee.

        siellä minkälaista?


      • myöskin**
        tykkäsit,onko kirjoitti:

        siellä minkälaista?

        Ei sattunut olemaan ketään. Harjottelin vähän yksin.


      • onkin

        "kirauttamaan"

        Voisit vielä sen rekisteröidä,ettei kukaan vaan varasta sitä sinulta.


    • Katleija-T

      Voisihan siellä joskus käydä. Siellä on se kahden kesken keskustelumahdollisuuskin.

      • montakin kertaa ja lopulta juutuin kiinni;))

        Juttelin pitkät tovit "Tiltun" kanssa ja hän pyysi ilmoittamaan, että lauantaina on avajaiset kello 20, kaikki mukaan.
        Hän kertoi pitäneensä 60 avajaiset ja hauskaa oli ollut.
        En tunne "Tiltua" ainakaan vielä, joten asian todenperäisyyttä en takaa, kun tuollakin 70 jo kävi jos jonkinlaista "kurkistajaa" siellä ollessani.
        Katsellaan?

        No sitten "juutuin" toden teolla, en saanut jatkettua juttelua, koneeni ei antanut puhua.
        Kävin uudelleen siellähän minä sisällä nikkini kanssa olin ja kone pakotti ottamaan uuden nikin, menin tähti mukananni.
        Sama peli ja sitten tuli nämä "sivua ei voi näyttää" jutut ja siinä meni koko ilta, en saanut mitään yhteyttä.
        Suljin tämän laitoksen ja kun nyt aukaisin,pelaa kuin enkeli, mutta kuinka kauan.

        On siellä manattu, miksi SkillaN tuppisuuna istuu, keljua.
        Jospa paikalla olleet lukevat tämän ja ymmärtävät,että vika ei minussa, vaan tämä koneen rakki.
        En uskalla kurkata koko chattiin, menee taas juntturiin,mikä ihme tälle tuli.
        Myönnän kyllä painelleeni aika monta asetusnappia, lienee asennettu vaikka mitä tähän laitteeseen,katsotaan miten käyttäytyy,otan sitten yhteyden omaan operaattoriin,he auliisti neuvovat, tarvitsenko ihan tohtoria.
        Hauskaa chattailua, teille jotka uskallatte sisään.


    • ullapulla (toisinpäin)

      ja siellä oli tosi monta chattailiaa illalla . Minun kone ainakin kävi ihan hyvin ,eikä se ole
      Chatin vika jos kone ei toimi . Kyllä se vika on siinä käyttäjässä.
      Eikä sen mukavampaa ole kun jutella melkein kuin livenä .Jos haluaa olla ihan kaksin juttusissa ,siihenkin on siellä mahdollisuus.
      Sinne vaan kaikki . Ennakkoluuloja on ,koska on paljon sattunut ikäviä tutustumisia ,eihän me enään olla eilisenteeren poikia . Ei pidä liian hevelisti antaa omia henk.koht. tietojaan .

      • vihonviiminen konsti

        kun joku hölmöyksissään menee esim. chattiin antamaan henk. kohtasia tietojansa, elikkä ei missään tapauksessa eikä koskaan pidä antaa tietojansa julkisesti näillä viestintävälineillä ainakaan.


      • miksi et sitten keksinyt parempaa nikkiä.
        Pelkäänpä että rekattu entinen ullapulla nikkini pilaa joku "hupakko". No ehkä tavataanki sitten pin käyn vilkaisemassa mitä saat aikaiseksi.
        Mutta ihan vaan ystävyydellä keksi jokin omalle kuullostava "nikki.
        Nyt olen ottanyt tämän joka onkin ollut jo monta vuotta.


      • ullamirjami kirjoitti:

        miksi et sitten keksinyt parempaa nikkiä.
        Pelkäänpä että rekattu entinen ullapulla nikkini pilaa joku "hupakko". No ehkä tavataanki sitten pin käyn vilkaisemassa mitä saat aikaiseksi.
        Mutta ihan vaan ystävyydellä keksi jokin omalle kuullostava "nikki.
        Nyt olen ottanyt tämän joka onkin ollut jo monta vuotta.

        kun ei katso päivämäärää . Olen itse ollutkin sillon Chatissa ja nyt haukuinkin itseäni . Ha haa .. Käytin siihenaikaan näitä nimimerkkejä. Nekin kuitenkin Rekattuna,
        näin sinnä voi käydä.


    • Vilhelmiina 64

      säpinää cätissä,niin kai siellä pitää ollakin.Uskaltauduin minäkin mukaan,mutta hymiöt on arvoitus en osaa niitä oikein varmaan laittaa ja toinen on ettei ehdi mukaan,siihen kirjoittamaan.Lukea on ihan jees.

      • joo, niin just,

        ja sill´viisiin.


    • Seniori Surf

      Kiitos teille, jotka huoneen järjestitte. On hienoa, että myös varttuneemmalle väelle on tarjolla oma chat-huone.

      • bilman?

        Miksi poistit haasteesi Ajomiehelle tulla mukaan keskusteluun?
        Hänen puheenvuoronsa myös poistit!


      • BilMan
        bilman? kirjoitti:

        Miksi poistit haasteesi Ajomiehelle tulla mukaan keskusteluun?
        Hänen puheenvuoronsa myös poistit!

        Sähköpostia kyllä saan. -Kaverille lähetettyä! Häneltä!
        Miksi minulle?
        Keskustelen kyllä kaikkien kanssa tarpeen mukaan chatissa.
        Useimmat vakichattaajat kyllä tietävät miten siellä käyttäydytään.
        Jotkut hankkivat ehdontahdoin vaikeuksia itselleen ja joutuvat bannatuksi.


    • aupa

      Taisivat tuntemattomina nyt kaikki 70 esiintyvän. Vain kaksi tuttua nimeä.

    • ii-li

      ...Suomi24:n chatissa. Olen joskus ammoin käynyt yhdellä chattisivulla, jonka nimeä en muista. Minusta kaikki siellä lukemani oli uuvuttavan typerää. Aivan turhanpäiväistä vonkaamista ja ilmiselvää valehtelua. Sen kokemuksen jälkeen en ole milloinkaan avannut yhtäkään chattisivua.

      Onko täällä nyt sellaista väkeä, joka tuntee Suomi24:n chatin? En halua itse edes kokeilla. Voiko siellä ihan oikeasti keskustella jonkun kanssa? Voiko siellä välttää seksin vonkaajat ja häväistyskirjoittajat? - En tiedä niistä "huoneista" mitään.

      • ei hassumpaa

        kyllä kannattaa katsomassa käydä.Kiirettähän siellä pittää,että joukkoon pääsee,mutta täältäkin monta tuttua kirjoittajaa huomasin.
        illalla kello 20 avajaiset mukaan vaan.


      • sekavaa siinä

        "yleisellä"puolella,mutta siellä voi kutsua jonkun yksityiseen keskusteluun,silloin viestit ei näy muille.Toimii,koska uusi tulokas kävi huutelemaan,vaikka meidän nimet näkyivät,että onko ketään.Se on kiva mahdollisuus,jos on joku kenen kanssa haluaisit vähän syvällisemmin ajatuksia vaihtaa.eikä ole kiire.ne naamatkin vähän tekee sen ruudun mielestäni sekavaksi.Ja voihan siellä vaan katsella,mikä meno on.


      • intressiä
        ei hassumpaa kirjoitti:

        kyllä kannattaa katsomassa käydä.Kiirettähän siellä pittää,että joukkoon pääsee,mutta täältäkin monta tuttua kirjoittajaa huomasin.
        illalla kello 20 avajaiset mukaan vaan.

        Sulla on huudella puskasta porukkaa cahtiin. Toissapäivänä häiriköit joka palstalla samalla viestillä. Eiköhän aikuiset ihmiset itse tiedä mihin kirjoittavat ja mitä kirjoittavat. Taidat olla vähän pimeä.


      • ei näy
        sekavaa siinä kirjoitti:

        "yleisellä"puolella,mutta siellä voi kutsua jonkun yksityiseen keskusteluun,silloin viestit ei näy muille.Toimii,koska uusi tulokas kävi huutelemaan,vaikka meidän nimet näkyivät,että onko ketään.Se on kiva mahdollisuus,jos on joku kenen kanssa haluaisit vähän syvällisemmin ajatuksia vaihtaa.eikä ole kiire.ne naamatkin vähän tekee sen ruudun mielestäni sekavaksi.Ja voihan siellä vaan katsella,mikä meno on.

        Muille. Häpä höpö. IP tunnuksesi näkyy koko ajan kun olet sätissä. BilMan ja ylläpito seuraa keskusteluasi kaiken aikaan. Jos vielä olet kirjoittanut aiemmin kiukuisen arvostelevan kirjoituksen niin kosto elää. Sinut laitetaan kirjoitus kieltoon. Täyttä vakoilua koko puuha.


      • älä sitten
        ei näy kirjoitti:

        Muille. Häpä höpö. IP tunnuksesi näkyy koko ajan kun olet sätissä. BilMan ja ylläpito seuraa keskusteluasi kaiken aikaan. Jos vielä olet kirjoittanut aiemmin kiukuisen arvostelevan kirjoituksen niin kosto elää. Sinut laitetaan kirjoitus kieltoon. Täyttä vakoilua koko puuha.

        Vaan eksy sättiin. Vuiestitsi on poistettu se merkitsee sinulle kirjoitus estoa.


      • älä sitten kirjoitti:

        Vaan eksy sättiin. Vuiestitsi on poistettu se merkitsee sinulle kirjoitus estoa.

        Sätti ei kiinnosta minua pätkän vertaa, ihmissuhteet luodaan ja vaalitaan muualla.

        Saarnaaja 3.luku 7 jae on paikallaan:"Aika on reväistä rikki, aika ommella yhteen." Pitää paikkansa. Jospa armoitettu sefukin sen ymmärtäisi.
        Kiitos varoituksesta jos sattuisi kuitenkin heikko hetki tulemaan että arvostelukyky pettäisi, niin muistan varoituksesi.
        Voidaan paremmin kuin muut ja nautitaan lauantai ehtoosta ja sabatista.


      • kokemusta on

        Niinhän se on, olemme virtuaalimaailman virtuaalihenkilöitä, niin chateissa kuin täällä keskustelupalstalla. Toisille se on mahdollisuus olla vapaasti oma itsensä, toisille mahdollisuus kätkeytyä sen roolin taakse mikä milloinkin on mieluisa.
        Olen kyllä käynyt chateissa, nopeatempoista ja lyhyttä sanailua, eipä siellä ainakaan julkisella puolella mitään henkeviä keskusteluja käydä. Vonkaajia kyllä löytyy nuorempien ikäryhmien palstoilla, eiköhän me yli 60-kymppiset saa jo olla aika rauhassa. Päivällä vanhempien ikäryhmien huoneessa on keskusteltu lähinnä puutarhanhoidosta ja vastaavasta, illalla sielläkin saa nopeasti seuraa jos haluaa.
        Eiköhän siellä voi välttää ei toivottuja viestejä, yksinkertaisesti sillä että ei vastaa niihin. Itse en kyllä kirjoittautuisi rekisteröidyllä nikillänikään, jos joku käy hankalaksi voi häipyä. Itsestään selvää tietysti on että minkäänlaisia yhteystietoja ei kannata antaa siellä kenellekään.


      • aupA

        Kokeilin ja nopeaa se on, ei tällainen tahma-aivo täällä sättäillessä saa mitään järkevää aikaan. Ehkä onnistuisi paremmin, jos vastapelurina olisi henkevä sättäilymestari, joka johtaisi keskustelun tason kiinnostavaksi mainitsemasi turhan yläpuolelle. Jonninjoutavaa sanasälää en minäkään kestä.
        Skypen kautta asiallisesta asiasta valitun henkilön kanssa jutellessa koen sättäämisen mielekkääksi. Esimerkiksi nuoren parin etsiessä asuntoa pääsee muutkin nykyviestimin mukaan siihen ralliin. Asunnonvälittäjä on jo ottanut 360 asteen videon, lisäksi nuoripari lähettää ottamansa digikuvat, ne kaikki katsellaan, sitten alkaa aiheesta vilkas keskustelu, jossa monet näkemykset.
        Siinä sättäilyn nopea hyöty tulee esiin. Kokeneemmat esittävät kuin liukuhihnalta kysymyksiä, joihin nuoret eivät vielä ole paneutuneet. Eipä uskoisi, jollei itse näkisi, millaiseen aikakauteen viestinnässä jopa mummo ja vaari ovat edenneet !


      • ii-li
        aupA kirjoitti:

        Kokeilin ja nopeaa se on, ei tällainen tahma-aivo täällä sättäillessä saa mitään järkevää aikaan. Ehkä onnistuisi paremmin, jos vastapelurina olisi henkevä sättäilymestari, joka johtaisi keskustelun tason kiinnostavaksi mainitsemasi turhan yläpuolelle. Jonninjoutavaa sanasälää en minäkään kestä.
        Skypen kautta asiallisesta asiasta valitun henkilön kanssa jutellessa koen sättäämisen mielekkääksi. Esimerkiksi nuoren parin etsiessä asuntoa pääsee muutkin nykyviestimin mukaan siihen ralliin. Asunnonvälittäjä on jo ottanut 360 asteen videon, lisäksi nuoripari lähettää ottamansa digikuvat, ne kaikki katsellaan, sitten alkaa aiheesta vilkas keskustelu, jossa monet näkemykset.
        Siinä sättäilyn nopea hyöty tulee esiin. Kokeneemmat esittävät kuin liukuhihnalta kysymyksiä, joihin nuoret eivät vielä ole paneutuneet. Eipä uskoisi, jollei itse näkisi, millaiseen aikakauteen viestinnässä jopa mummo ja vaari ovat edenneet !

        Eihän siellä ollut minkäänlaista keskustelua. Oli vain yhden tai kahden sanan viestejä. Siinä kaikki.

        Viivyin sisällä kolme-neljä minuuttia. Sinä aikana tuli taas yksi yhden sanan viesti.

        Ehkä ajankohta oli väärä. Mahdollisesti jonakin toisena kellonaikana sieltä löytyisi jotain kesusteltavaakin.

        Joka tapauksessa elinen käyntini chatissa vain lisäsi ennakkoluulojani.


      • ii-li kirjoitti:

        Eihän siellä ollut minkäänlaista keskustelua. Oli vain yhden tai kahden sanan viestejä. Siinä kaikki.

        Viivyin sisällä kolme-neljä minuuttia. Sinä aikana tuli taas yksi yhden sanan viesti.

        Ehkä ajankohta oli väärä. Mahdollisesti jonakin toisena kellonaikana sieltä löytyisi jotain kesusteltavaakin.

        Joka tapauksessa elinen käyntini chatissa vain lisäsi ennakkoluulojani.

        jos ei ole tuttuja kavereita siellä keskustelemassa.Jos olisin kotona niin tahtoisin vaikka illalla cattiin keskustelemaan.

        Sitten kun olen niin ehkä pitää pyytä keskustelukaveri,ei siellä ollut ketään kun kävin katsomassa monesti.
        On siinä jotain ytyä kun pääsee alkuun.


      • Liisi
        ii-li kirjoitti:

        Eihän siellä ollut minkäänlaista keskustelua. Oli vain yhden tai kahden sanan viestejä. Siinä kaikki.

        Viivyin sisällä kolme-neljä minuuttia. Sinä aikana tuli taas yksi yhden sanan viesti.

        Ehkä ajankohta oli väärä. Mahdollisesti jonakin toisena kellonaikana sieltä löytyisi jotain kesusteltavaakin.

        Joka tapauksessa elinen käyntini chatissa vain lisäsi ennakkoluulojani.

        Jos vaikka kuinka paljon tikkaa tekstiä, ajatuksia, eikä saa joota enempää vastaukseksi, eihän siinä ole mielenkiintoa. Parempi sättäillä oman skypen kautta.


      • on se raja
        kokemusta on kirjoitti:

        Niinhän se on, olemme virtuaalimaailman virtuaalihenkilöitä, niin chateissa kuin täällä keskustelupalstalla. Toisille se on mahdollisuus olla vapaasti oma itsensä, toisille mahdollisuus kätkeytyä sen roolin taakse mikä milloinkin on mieluisa.
        Olen kyllä käynyt chateissa, nopeatempoista ja lyhyttä sanailua, eipä siellä ainakaan julkisella puolella mitään henkeviä keskusteluja käydä. Vonkaajia kyllä löytyy nuorempien ikäryhmien palstoilla, eiköhän me yli 60-kymppiset saa jo olla aika rauhassa. Päivällä vanhempien ikäryhmien huoneessa on keskusteltu lähinnä puutarhanhoidosta ja vastaavasta, illalla sielläkin saa nopeasti seuraa jos haluaa.
        Eiköhän siellä voi välttää ei toivottuja viestejä, yksinkertaisesti sillä että ei vastaa niihin. Itse en kyllä kirjoittautuisi rekisteröidyllä nikillänikään, jos joku käy hankalaksi voi häipyä. Itsestään selvää tietysti on että minkäänlaisia yhteystietoja ei kannata antaa siellä kenellekään.

        millä estetään pääsy sättiin.en muista tehneeni siellä mitään mautonta tai laitonta ja nyt sinne pääsy on estetty sillä verukkeella että en ole noudattanut sääntöjä.Kuka sen eston voi laittaa?ja onkohaan voimassa lopun ikää..


      • Liisi kirjoitti:

        Jos vaikka kuinka paljon tikkaa tekstiä, ajatuksia, eikä saa joota enempää vastaukseksi, eihän siinä ole mielenkiintoa. Parempi sättäillä oman skypen kautta.

        pitää vain itse heittää huulta.Taas minua odotetaan autoon että hyvät helatorstait ja heipat.


      • mirjamarja
        ei näy kirjoitti:

        Muille. Häpä höpö. IP tunnuksesi näkyy koko ajan kun olet sätissä. BilMan ja ylläpito seuraa keskusteluasi kaiken aikaan. Jos vielä olet kirjoittanut aiemmin kiukuisen arvostelevan kirjoituksen niin kosto elää. Sinut laitetaan kirjoitus kieltoon. Täyttä vakoilua koko puuha.

        Näkyykö se näistä palstakirjoituksistakin?
        Kuinka nimettöminä me pysymme?
        Onko jollakin avaimet nimimerkkiemme taakse?

        Jos ja kun kirjoitan nimimerkillä, en siis toivo oikean henkilöllisyyteni paljastuvan. Voiko sen joku kuitenkin saada Suomi24:stä?

        Kävin aamulla chatissa. Ensi kertaa eläissäni.
        Niinkö on, että sieltä alta aikayksikön joku saa selville henkilöllisyyteni? Kuitenkin varoitellaan, ettei pidä nimeään antaa epämääräisille osallistujille.


      • merimona1
        mirjamarja kirjoitti:

        Näkyykö se näistä palstakirjoituksistakin?
        Kuinka nimettöminä me pysymme?
        Onko jollakin avaimet nimimerkkiemme taakse?

        Jos ja kun kirjoitan nimimerkillä, en siis toivo oikean henkilöllisyyteni paljastuvan. Voiko sen joku kuitenkin saada Suomi24:stä?

        Kävin aamulla chatissa. Ensi kertaa eläissäni.
        Niinkö on, että sieltä alta aikayksikön joku saa selville henkilöllisyyteni? Kuitenkin varoitellaan, ettei pidä nimeään antaa epämääräisille osallistujille.

        ja sheriffi tietää kuka olet.
        Eli vaikka kirjoittaisit viidellä rekisteröidyllä nimimerkillä, niin sheriffi tietää kuka on nickin takana. Hän tietää oikean nimesi, asuinpaikkasi, ikäsi ynm. mutta on vaitiolovelvollinen.
        Myöskin "puskanikkeijan" IP on helposti selvitettävissä. Kukaan muu, sivullinen ei saa selville henkilöllisyyttäsi.
        Voit antaa vaikkapa osoitteeksesi Inarin, mutta IP paljastaa, että asutkin Etelä - Suomessa.
        Luulen, että noin sadan kilometrin tarkkuudella asuinkuntamme on sheriffin ja ylläpidon tiedossa.
        Mitään vaaraa siitä, että joku hakkeri saisi selville sinusta muuta kuin mitä kerrot itsestäsi ei ole, jos koneesi on "suojattu".


      • seriffi tai ylläpito
        merimona1 kirjoitti:

        ja sheriffi tietää kuka olet.
        Eli vaikka kirjoittaisit viidellä rekisteröidyllä nimimerkillä, niin sheriffi tietää kuka on nickin takana. Hän tietää oikean nimesi, asuinpaikkasi, ikäsi ynm. mutta on vaitiolovelvollinen.
        Myöskin "puskanikkeijan" IP on helposti selvitettävissä. Kukaan muu, sivullinen ei saa selville henkilöllisyyttäsi.
        Voit antaa vaikkapa osoitteeksesi Inarin, mutta IP paljastaa, että asutkin Etelä - Suomessa.
        Luulen, että noin sadan kilometrin tarkkuudella asuinkuntamme on sheriffin ja ylläpidon tiedossa.
        Mitään vaaraa siitä, että joku hakkeri saisi selville sinusta muuta kuin mitä kerrot itsestäsi ei ole, jos koneesi on "suojattu".

        myöskin yksityiset ja kahdenkesken kirjoitetut vistit.?


      • merimona1
        seriffi tai ylläpito kirjoitti:

        myöskin yksityiset ja kahdenkesken kirjoitetut vistit.?

        Ainoastaan julkisella foorumilla esiintyvät kirjoitukset.
        Jos menet chattiin niin kutsutulla punaisella, niin kukaan muu kuin keskustelukumppanisi ei näe mitä puhutte.
        Olen ottanut asioista selvää.


    • Positiivari

      Hyvä idea tämä 70 chat huone. Ei kun sinne vaan kaikki keskusteluhaluiset ihmiset. Törpöt älköön vaivautuko.

      • Lokari1

        kun en pääsyt sisään koitin useamman kerran ja samalla tuloksella.
        siis koitin omalla nikilläni ja sano ettei sellaista olekaan, no kokeilin jollain tekaistulla nikillä ja pääsinkin , mutta ei tullut auki minulle.
        Koitin myös eri servarilla mutta samalla tuloksella,.
        Siin visamat selitäkää tämä arvoitus minulle. Please.
        Terv:Lokari1.


      • siinä oikein
        Lokari1 kirjoitti:

        kun en pääsyt sisään koitin useamman kerran ja samalla tuloksella.
        siis koitin omalla nikilläni ja sano ettei sellaista olekaan, no kokeilin jollain tekaistulla nikillä ja pääsinkin , mutta ei tullut auki minulle.
        Koitin myös eri servarilla mutta samalla tuloksella,.
        Siin visamat selitäkää tämä arvoitus minulle. Please.
        Terv:Lokari1.

        lie tapahtunut.
        Olin siihen aikaan chatissa kun huomasin tekstin: Lokari poistui huoneesta.
        Kuitenkin aiemmin olin ollut siellä jo jonkun aikaa, mutten Lokari-nikkiä missään nähnyt.
        Ihmettelen minäkin, kuinka sellainen voi poistua joka ei sisällä edes ollut.


      • Lokari1
        siinä oikein kirjoitti:

        lie tapahtunut.
        Olin siihen aikaan chatissa kun huomasin tekstin: Lokari poistui huoneesta.
        Kuitenkin aiemmin olin ollut siellä jo jonkun aikaa, mutten Lokari-nikkiä missään nähnyt.
        Ihmettelen minäkin, kuinka sellainen voi poistua joka ei sisällä edes ollut.

        Muuta kun tyhjä taulu. Minusta vika on minun servarilla.
        Terv: Lokari1.


      • Lokari1 kirjoitti:

        Muuta kun tyhjä taulu. Minusta vika on minun servarilla.
        Terv: Lokari1.

        jos oli yhtä vähän väkeä kun tänäiltana.Cattaileminen vie aikaa ja siksi siellä ei jaksa olla kauan.

        Kävin katsomassa aluksi minä olin enimmäkseen catt,palstalla mutta sen pitkävetisyyden vuoksi jätin vähemmälle.

        Nyt kun voi kekustella mesessä niin ei ole tarvetta.

        Onhan se sellaiselle jolla on aikaa niin hyvä ajankulu.


      • kiharapää

        mitenkä täältä pääsee pois ,siis koko sivustoilta ,nimierkistä eroon .j.n.e pitääkö vaihtaa VELHHOON .tai heittää kone ikkunasta ulos ,se on kuulemma ainoa konsti millä sen saa rikki,sanoi tyttärenpöika ikä 17.v (nörtti )siis


      • neuvoja antamaan
        kiharapää kirjoitti:

        mitenkä täältä pääsee pois ,siis koko sivustoilta ,nimierkistä eroon .j.n.e pitääkö vaihtaa VELHHOON .tai heittää kone ikkunasta ulos ,se on kuulemma ainoa konsti millä sen saa rikki,sanoi tyttärenpöika ikä 17.v (nörtti )siis

        tuolla on tietokoneesta keskustelupalsta hyviä neuvoja olen saanut.Ei missään nimessä heittää tietokonetta ulosikkunasta,taisi olla vitsi.
        Tulee sitä tenkkapoo,mutta kysyvä ei tieltä eksy on vanha sananlasku.Pääasia on ettei anna kellekkään omia oikeita tietoja eikä tunnuksia.Kirjotellaan vaan.


      • ii-li
        kiharapää kirjoitti:

        mitenkä täältä pääsee pois ,siis koko sivustoilta ,nimierkistä eroon .j.n.e pitääkö vaihtaa VELHHOON .tai heittää kone ikkunasta ulos ,se on kuulemma ainoa konsti millä sen saa rikki,sanoi tyttärenpöika ikä 17.v (nörtti )siis

        Oma laajakaistayhtiöni käyttää Velhoa. Ennen ei.

        Ei linjojen vaihtaminen vaikuta mitään.

        Kun lopetat nimimerkkisi, niin häviää myös galleriasivusi, eikä kukaan voi käyttää nikkiäsi enää. Ohjeet löydät "omista palveluista".

        Tyttärenpojallasi on ehkä vähän rajut otteet. Kyllä lievempiäkin keinoja löytyy. :)


      • Katleija-T
        pääsky kirjoitti:

        jos oli yhtä vähän väkeä kun tänäiltana.Cattaileminen vie aikaa ja siksi siellä ei jaksa olla kauan.

        Kävin katsomassa aluksi minä olin enimmäkseen catt,palstalla mutta sen pitkävetisyyden vuoksi jätin vähemmälle.

        Nyt kun voi kekustella mesessä niin ei ole tarvetta.

        Onhan se sellaiselle jolla on aikaa niin hyvä ajankulu.

        Muutaman kerran olen käynyt, mutta kun kaikki nimimerkit ovat vieraita. Juttelisin kyllä "tuttujen" kanssa. Siis näiden 7-kymppisten, mutta käyttekös siellä nimettöminä. Tuntuu niin alastomalta olla siellä vaki-nikillä yksin.


      • Hintriika
        Katleija-T kirjoitti:

        Muutaman kerran olen käynyt, mutta kun kaikki nimimerkit ovat vieraita. Juttelisin kyllä "tuttujen" kanssa. Siis näiden 7-kymppisten, mutta käyttekös siellä nimettöminä. Tuntuu niin alastomalta olla siellä vaki-nikillä yksin.

        Minä olen vain "eteisessä" käynyt kurkistamassa, ketä huoneessa on sisällä. En ole sisälle saakka mennyt, kun porukka on aivan outoa. Tuttujen kanssa voisi joskus huulta heittää, kun tietää heistä jotakin entuudestaan.

        Joskus kauan sitten kävin katsomassa 60 chatissa menoa. Ei siihen jutteluun päässyt mukaan, kun tutut viestittivät tutuille (kauan mukana olleille). Kaksin olisi kyllä päässyt virtuaaliseksiä harrastamaan...


      • Katleija-T
        Katleija-T kirjoitti:

        Muutaman kerran olen käynyt, mutta kun kaikki nimimerkit ovat vieraita. Juttelisin kyllä "tuttujen" kanssa. Siis näiden 7-kymppisten, mutta käyttekös siellä nimettöminä. Tuntuu niin alastomalta olla siellä vaki-nikillä yksin.

        Tänään illalla oli oikein useampi tuttu nikki sätissä. Oli luontiampaa se opettelu siellä. Kiitokset vaan kaikille.


    • vilhelmina 64

      en päässyt ollenkaan cättiin,tietokone ei auennu ollenkaan,taisi olla huoltohommat menossa.Mutta olihan televisiossa,tangomarkkina semifinaali karsinta ja lauloi Seinäjoelle suosikkini,jääkiekko meni heikosti MUTTA LORDI VOITTI.Sanat ovat hyvät,kun kuuntelin ja katsoin oikein tarkkaan.Pyhäpäivää:

    • tohelon tohelo

      yritin siellä saada tietoa miten toimia luin moneenkertaan ohjeet mutta en saanu väriä nikkeihin en henkolöä keskusteluun kammari vai miksi sitä sanotaan näppäilin vahingossa toisia hiljaseksi.Olisko mahdollista tänne laittaa ohjeet jotka voisi monistaa tai neuvoa.Kiitos etukäteen

      • siellä olet rivissä sivuilla.Joilla on omat nikit niitä voi klikata ja katsoa sen profiili.

        Mutta keskusteluun pääset kun kirjoitat heipat ja sanot jotain.Jos jollekkin erityisesti osoitat sanasi niin klikkaa sen nimeä,tulee vihreä kirjoitus.
        Jos yksityiseen keskusteluun niin klikkaa sitä ja tulee punaista ja se keskustelu ei näy muille.

        Privaan sinun ei vielä tarvitse mennä kunhan ensin opit tämän.Privassa sinut puhutaan pyörryksiin!!!!


      • Kiitos
        pääsky kirjoitti:

        siellä olet rivissä sivuilla.Joilla on omat nikit niitä voi klikata ja katsoa sen profiili.

        Mutta keskusteluun pääset kun kirjoitat heipat ja sanot jotain.Jos jollekkin erityisesti osoitat sanasi niin klikkaa sen nimeä,tulee vihreä kirjoitus.
        Jos yksityiseen keskusteluun niin klikkaa sitä ja tulee punaista ja se keskustelu ei näy muille.

        Privaan sinun ei vielä tarvitse mennä kunhan ensin opit tämän.Privassa sinut puhutaan pyörryksiin!!!!

        neuvoista täytyypä yrittää.


      • kuinka saa
        Kiitos kirjoitti:

        neuvoista täytyypä yrittää.

        sinut hälytettyy,kun sättiin tulee häiriköt,Nyt paraillaa 23.09 siellä riehuu porukat


      • BilMan
        kuinka saa kirjoitti:

        sinut hälytettyy,kun sättiin tulee häiriköt,Nyt paraillaa 23.09 siellä riehuu porukat

        Kun valvojaa tarvitaan chat-huoneeseen, voi pyytää jostakin toisesta huoneesta sheriffin apuun.
        Rekisteröidyt voivat pyytää sisäisen postin avullakin. Silloin kun ko.henkilö on shatissa kirjautuneena viesti tavoittaa heti.


      • poistuu
        BilMan kirjoitti:

        Kun valvojaa tarvitaan chat-huoneeseen, voi pyytää jostakin toisesta huoneesta sheriffin apuun.
        Rekisteröidyt voivat pyytää sisäisen postin avullakin. Silloin kun ko.henkilö on shatissa kirjautuneena viesti tavoittaa heti.

        Itsekukin saa sieltä häirikön poistettua kun klikkaa häirikön nimen kohdalta,siihen ilmestyy sellainen punainen sanoisinko kieltomerkki.
        Ja antaa sen siihen jäädäkkin sitten,niin kyllä häirikkö lähtee,ylläpito sen poistaa sitten.


    • tuon linkin

      siirtää ennenkuin se häviää.Siitä niin kätevästi voi kävästä sätissä.Kiittäen

      • ii-li

        ...näppäimella. Avautuu valikko, josta voit valita joko ikonin tai siirtää linkin suosikkeihin. Mitään sen monimutkaisempaa ei tarvita.


      • Annastiina
        ii-li kirjoitti:

        ...näppäimella. Avautuu valikko, josta voit valita joko ikonin tai siirtää linkin suosikkeihin. Mitään sen monimutkaisempaa ei tarvita.

        minullekin sain siirrettyä,suosikkeihin kiitos,kiitos ii-li kiitos


      • ur-sula
        Annastiina kirjoitti:

        minullekin sain siirrettyä,suosikkeihin kiitos,kiitos ii-li kiitos

        vielä muutaman kiitoksen Iilille lisää.Vihoviimein uskalsin tehdä jotain itse!Johtu selvästä ja ei uusia sanoja sisältävästä ohjeesta.

        ps.Koha ei nyt suosikit alkais hurjasti lissääntymmää.heh


      • ii-li
        ur-sula kirjoitti:

        vielä muutaman kiitoksen Iilille lisää.Vihoviimein uskalsin tehdä jotain itse!Johtu selvästä ja ei uusia sanoja sisältävästä ohjeesta.

        ps.Koha ei nyt suosikit alkais hurjasti lissääntymmää.heh

        ...niin ne voi järjestää kansioiksi.

        Avaa Suosikit -> Toiseksi ylimpänä lukee "Järjestä Suosikit-kansio" -> klikkaa siihen -> Klikkaa Luo kansio. Syntyy uusi kansio, jonka nimi on Uusi kansio. Kohta on ympäröity viivalla. Jos nimi Uusi kansio ei ole maalattu, niin maalaa se sekä klikkaa kohtaan "Nimeä uudelleen". Silloin voit antaa sille järkevän nimen.

        Sen jälkeen voi lisätä siihen kansioon uusia samanaiheisia linkkejä.
        Ja voit siirtää siihen jo olemassa olevia samanaiheisia linkkejä leikkaa-liimaa-periaatteella.


      • ur-sula
        ur-sula kirjoitti:

        vielä muutaman kiitoksen Iilille lisää.Vihoviimein uskalsin tehdä jotain itse!Johtu selvästä ja ei uusia sanoja sisältävästä ohjeesta.

        ps.Koha ei nyt suosikit alkais hurjasti lissääntymmää.heh

        kiitoksien kera tässä toivottelen,On mukava ,kun jaksat ohjeita naputella!


      • ur-sula
        ii-li kirjoitti:

        ...niin ne voi järjestää kansioiksi.

        Avaa Suosikit -> Toiseksi ylimpänä lukee "Järjestä Suosikit-kansio" -> klikkaa siihen -> Klikkaa Luo kansio. Syntyy uusi kansio, jonka nimi on Uusi kansio. Kohta on ympäröity viivalla. Jos nimi Uusi kansio ei ole maalattu, niin maalaa se sekä klikkaa kohtaan "Nimeä uudelleen". Silloin voit antaa sille järkevän nimen.

        Sen jälkeen voi lisätä siihen kansioon uusia samanaiheisia linkkejä.
        Ja voit siirtää siihen jo olemassa olevia samanaiheisia linkkejä leikkaa-liimaa-periaatteella.

        uusia juttuja.Nyt tiedän miten maalataan!Soitin pojalle.heh.

        Laitampa tähän asiasta poiketen.Olen kaivanut esille vanhat siveltimet ja vähän jymähtäneet maalituupit,ja vähän yrittänyt kokeilla taas.Jostain syystä saan aikaiseksi vain enkeleitä.Tuosta seinältä miulle hymyilee yksi pulleronaamainen.Olen kirjoittanut alareunaan..Neiti Siiri Tietsikainen,kaikkien 70 -palstalaisten suojelija..Lähetän sen nyt Teille.Iili Siulle tulevaan laitan kultakehykset...

        Lupaan,etten enää poikkee asiasta,mutta tähän vielä,koska tämä kääntyy pois näkyvistä.


      • ii-li
        ur-sula kirjoitti:

        uusia juttuja.Nyt tiedän miten maalataan!Soitin pojalle.heh.

        Laitampa tähän asiasta poiketen.Olen kaivanut esille vanhat siveltimet ja vähän jymähtäneet maalituupit,ja vähän yrittänyt kokeilla taas.Jostain syystä saan aikaiseksi vain enkeleitä.Tuosta seinältä miulle hymyilee yksi pulleronaamainen.Olen kirjoittanut alareunaan..Neiti Siiri Tietsikainen,kaikkien 70 -palstalaisten suojelija..Lähetän sen nyt Teille.Iili Siulle tulevaan laitan kultakehykset...

        Lupaan,etten enää poikkee asiasta,mutta tähän vielä,koska tämä kääntyy pois näkyvistä.

        Itse en ole koskaan uskaltanut maalata öljyväreillä, kun se tuntuu minusta niin vaikealta ja kun se haisee. - Ainoa asia, jonka olen öljymaalaamisesta oppinut on se, että ei pidä käyttää puhtaan valkoista maalia, vaan pitää käyttää jotakin muuta hyvin vaaleaa väriä. En ollenkaan tiedä, miten tärkeä neuvo tämä oli, kun en maalaa.

        Itse piirrän tai käytän pastellivärejä. En pastellimaalauksessakaan koskaan käytä puhdasta valkoista tai mustaa, vaan yritän aina tehdä jotenkin muulla tavalla. Käytän niitä ainoastaan pienenä pisteenä tai ohuena viivana jossakin kuvaamaan valoa tai syvää varjoa. (Mustanpunainen on tummempi väri kuin puhdas musta.)

        Sekä oljymaalaus, hiili- että pastellipiirustus on niin sottaista puuhaa, että pitää mennä kurssille tekemään sitä. Muuten kaikki lattiat tahrautuvat. Kotona on vaikea keksiä aiheita. Kurssilla se on paljon helpompaa, kun ohjaaja useimmiten antaa aiheen.

        Minä olen alkanut yhä enemmän uskoa, että tehdyt kuvat heijastavat tekijänsä henkistä tilaa. (Miksi muuten olisi taideterapiaa?)

        N. 15 vuotta sitten, kun sairastuin vakavasti, niin olin tehnyt kurssilla muotokuvan nuoresta tytöstä aivan pari päivää ennen sairaalaan joutumistani. Kun myöhemmin katsoin kuvaa, niin siinä oli aivan selvät kalman värit. Ei mitään nuoren tytön terveyteen eikä elämänhaluun viittaavaa väriä.

        Kun aloin parantua, mutta olin vielä pitkällä sairauslomalla, niin jatkoin kurssia. Siellä tein isokokoisen työn, jossa oli Anubis, egyptiläinen hautausmaitten jumala sekä omakuvani. - Anubis oli menossa vasemmalle (väärään suuntaan, tai "kohti kuolemaa"), minä taas olin kääntämässä selkäni Anubikselle ja oma suuntani oli oikealle (kohti elämää). Omaan kuvaani olin maalannut terveen ihmisen värit. Parannuin sairaudestani, mutta nämä kaksi työtä ovat vieläkin tallessa, ja ne ovat jonkinlainen "todistus" siitä, että mieliala vaikuttaa kuviin.


      • ii-li kirjoitti:

        Itse en ole koskaan uskaltanut maalata öljyväreillä, kun se tuntuu minusta niin vaikealta ja kun se haisee. - Ainoa asia, jonka olen öljymaalaamisesta oppinut on se, että ei pidä käyttää puhtaan valkoista maalia, vaan pitää käyttää jotakin muuta hyvin vaaleaa väriä. En ollenkaan tiedä, miten tärkeä neuvo tämä oli, kun en maalaa.

        Itse piirrän tai käytän pastellivärejä. En pastellimaalauksessakaan koskaan käytä puhdasta valkoista tai mustaa, vaan yritän aina tehdä jotenkin muulla tavalla. Käytän niitä ainoastaan pienenä pisteenä tai ohuena viivana jossakin kuvaamaan valoa tai syvää varjoa. (Mustanpunainen on tummempi väri kuin puhdas musta.)

        Sekä oljymaalaus, hiili- että pastellipiirustus on niin sottaista puuhaa, että pitää mennä kurssille tekemään sitä. Muuten kaikki lattiat tahrautuvat. Kotona on vaikea keksiä aiheita. Kurssilla se on paljon helpompaa, kun ohjaaja useimmiten antaa aiheen.

        Minä olen alkanut yhä enemmän uskoa, että tehdyt kuvat heijastavat tekijänsä henkistä tilaa. (Miksi muuten olisi taideterapiaa?)

        N. 15 vuotta sitten, kun sairastuin vakavasti, niin olin tehnyt kurssilla muotokuvan nuoresta tytöstä aivan pari päivää ennen sairaalaan joutumistani. Kun myöhemmin katsoin kuvaa, niin siinä oli aivan selvät kalman värit. Ei mitään nuoren tytön terveyteen eikä elämänhaluun viittaavaa väriä.

        Kun aloin parantua, mutta olin vielä pitkällä sairauslomalla, niin jatkoin kurssia. Siellä tein isokokoisen työn, jossa oli Anubis, egyptiläinen hautausmaitten jumala sekä omakuvani. - Anubis oli menossa vasemmalle (väärään suuntaan, tai "kohti kuolemaa"), minä taas olin kääntämässä selkäni Anubikselle ja oma suuntani oli oikealle (kohti elämää). Omaan kuvaani olin maalannut terveen ihmisen värit. Parannuin sairaudestani, mutta nämä kaksi työtä ovat vieläkin tallessa, ja ne ovat jonkinlainen "todistus" siitä, että mieliala vaikuttaa kuviin.

        minulle mikä minun henkinen tilani on, kun maalaan etupäässä kukkia ,joskus maisemia.
        Talvimaisemat on helpompia.
        Itse tiedän syyn, kun en muuta osaa, ainakaan muotokuvia.

        Noista väreistä minäkin olen oppinut sen, että valkeaa ja mustaa ei saisi käyttää tuubista suoraan.Valkeaan aina tippa jotakin muuta,milloin lämmintä tai kylmää riippuu kuvasta, ja musta pitäisi aina sotkea useammasta väristä.

        Öljyväreillä maalaaminen on helppoa ja sitä voi korjata loputtomiin.Hajutkin ovat miedommat, kun käyttää hajutonta tärpättiä.


      • katriina64
        ii-li kirjoitti:

        Itse en ole koskaan uskaltanut maalata öljyväreillä, kun se tuntuu minusta niin vaikealta ja kun se haisee. - Ainoa asia, jonka olen öljymaalaamisesta oppinut on se, että ei pidä käyttää puhtaan valkoista maalia, vaan pitää käyttää jotakin muuta hyvin vaaleaa väriä. En ollenkaan tiedä, miten tärkeä neuvo tämä oli, kun en maalaa.

        Itse piirrän tai käytän pastellivärejä. En pastellimaalauksessakaan koskaan käytä puhdasta valkoista tai mustaa, vaan yritän aina tehdä jotenkin muulla tavalla. Käytän niitä ainoastaan pienenä pisteenä tai ohuena viivana jossakin kuvaamaan valoa tai syvää varjoa. (Mustanpunainen on tummempi väri kuin puhdas musta.)

        Sekä oljymaalaus, hiili- että pastellipiirustus on niin sottaista puuhaa, että pitää mennä kurssille tekemään sitä. Muuten kaikki lattiat tahrautuvat. Kotona on vaikea keksiä aiheita. Kurssilla se on paljon helpompaa, kun ohjaaja useimmiten antaa aiheen.

        Minä olen alkanut yhä enemmän uskoa, että tehdyt kuvat heijastavat tekijänsä henkistä tilaa. (Miksi muuten olisi taideterapiaa?)

        N. 15 vuotta sitten, kun sairastuin vakavasti, niin olin tehnyt kurssilla muotokuvan nuoresta tytöstä aivan pari päivää ennen sairaalaan joutumistani. Kun myöhemmin katsoin kuvaa, niin siinä oli aivan selvät kalman värit. Ei mitään nuoren tytön terveyteen eikä elämänhaluun viittaavaa väriä.

        Kun aloin parantua, mutta olin vielä pitkällä sairauslomalla, niin jatkoin kurssia. Siellä tein isokokoisen työn, jossa oli Anubis, egyptiläinen hautausmaitten jumala sekä omakuvani. - Anubis oli menossa vasemmalle (väärään suuntaan, tai "kohti kuolemaa"), minä taas olin kääntämässä selkäni Anubikselle ja oma suuntani oli oikealle (kohti elämää). Omaan kuvaani olin maalannut terveen ihmisen värit. Parannuin sairaudestani, mutta nämä kaksi työtä ovat vieläkin tallessa, ja ne ovat jonkinlainen "todistus" siitä, että mieliala vaikuttaa kuviin.

        taideleirille. Kuvataiteiden harrastajien
        kahdeksan päivää kestävälle kurssille, missä saamme opastusta eri tekniikoista.
        Mahdollisuus on tutustua öljyvärimaalauksen, sekä hiilityön "saloihin". Opettajanamme on eräs tunnustettu taideterapeutin ammatissa toiminut kuvataiteilija.
        Minulla on hyvä värisilmä, mutta piirtäjänä en ole saata olla hyvä. Koulussa sain kuvaamataidosta arvosanaksi tyydyttävän, vaikka itse mielestäni olisin ansainnut paremman. Omat työni näyttivät upeilta..siis minun mielestäni.


      • ii-li
        katriina64 kirjoitti:

        taideleirille. Kuvataiteiden harrastajien
        kahdeksan päivää kestävälle kurssille, missä saamme opastusta eri tekniikoista.
        Mahdollisuus on tutustua öljyvärimaalauksen, sekä hiilityön "saloihin". Opettajanamme on eräs tunnustettu taideterapeutin ammatissa toiminut kuvataiteilija.
        Minulla on hyvä värisilmä, mutta piirtäjänä en ole saata olla hyvä. Koulussa sain kuvaamataidosta arvosanaksi tyydyttävän, vaikka itse mielestäni olisin ansainnut paremman. Omat työni näyttivät upeilta..siis minun mielestäni.

        Olin kerran taideleirillä. Opettaja oli tunnettu taiteilija, joka oli kuuluisa nimenomaan piirtämisestä.

        Hän sanoi: "Sinä piirrät paremmin kuin minä, mutta sinun piirroksesi eivät ole taidetta."

        Minä olen piirtämisessä liian pikkutarkka. Teen liian valokuvamaisia kuvia. Opettaja käytti kilttiä ilmaisua: "Kuvasi ovat kertovia".

        Varmaan tämän vuoksi olen osannut tehdä muotokuvia. - Minua ärsyttää aivan suunnattomasti sellainen, että jonkin kurssin malli haluaa saada itselleen tekemäni muotokuvan. Sehän on minun piirustukseni, jonka olen tehnyt itselleni. On toki mairittelevaa, jos malli haluaa kuvan, mutta se on silloin minulta pois! Minä käyn kursseilla harjoittelemassa piirtämistä, enkä halua, että menetän kuvan, josta voisin oppia seuraavalla kerralla hiukan rennompaa ilmaisua.

        Sigrid Schauman oli tunnettu muotokuvamaalari. Erikoista hänen muotokuvissaan oli se, ettei hänen kuvaamillaan henkilöilla ollut kasvoja. Ne olivat aina varjossa. Siltikin maalaukset olivat ilmiselviä muotokuvia.


      • ur-sula
        ii-li kirjoitti:

        Olin kerran taideleirillä. Opettaja oli tunnettu taiteilija, joka oli kuuluisa nimenomaan piirtämisestä.

        Hän sanoi: "Sinä piirrät paremmin kuin minä, mutta sinun piirroksesi eivät ole taidetta."

        Minä olen piirtämisessä liian pikkutarkka. Teen liian valokuvamaisia kuvia. Opettaja käytti kilttiä ilmaisua: "Kuvasi ovat kertovia".

        Varmaan tämän vuoksi olen osannut tehdä muotokuvia. - Minua ärsyttää aivan suunnattomasti sellainen, että jonkin kurssin malli haluaa saada itselleen tekemäni muotokuvan. Sehän on minun piirustukseni, jonka olen tehnyt itselleni. On toki mairittelevaa, jos malli haluaa kuvan, mutta se on silloin minulta pois! Minä käyn kursseilla harjoittelemassa piirtämistä, enkä halua, että menetän kuvan, josta voisin oppia seuraavalla kerralla hiukan rennompaa ilmaisua.

        Sigrid Schauman oli tunnettu muotokuvamaalari. Erikoista hänen muotokuvissaan oli se, ettei hänen kuvaamillaan henkilöilla ollut kasvoja. Ne olivat aina varjossa. Siltikin maalaukset olivat ilmiselviä muotokuvia.

        taisivat miun enkeliparat joutua liian osaavaan seuraan,hehe En ole minkäänlaista opetusta saanut,olisin silloin nuorena kovasti halunnut,mutta siihenaikaan oli hankittava "oikea"ammatti,mistä sai säännöllisen tulon.Niinpä taidehaaveet jäi.

        Ystäväni kirvesmies tuo miulle levyn kappaleita,joihin maalailen pikkukuvia.Naureskelinkin hänelle,että jos ei ihan oikein osaa,pitää tehdä"vitsi"....Tyylisuuntani onkin Lateksia lankkuun.


      • ii-li
        ur-sula kirjoitti:

        taisivat miun enkeliparat joutua liian osaavaan seuraan,hehe En ole minkäänlaista opetusta saanut,olisin silloin nuorena kovasti halunnut,mutta siihenaikaan oli hankittava "oikea"ammatti,mistä sai säännöllisen tulon.Niinpä taidehaaveet jäi.

        Ystäväni kirvesmies tuo miulle levyn kappaleita,joihin maalailen pikkukuvia.Naureskelinkin hänelle,että jos ei ihan oikein osaa,pitää tehdä"vitsi"....Tyylisuuntani onkin Lateksia lankkuun.

        Työväenopistossa on aina vuosittain joitakin aiheeseen liittyviä kursseja. Itse kiinnostuin asiasta vasta 45-vuotiaana, kun menin ensimmäiselle piirustuskurssille. Myöhemmin olen nähnyt kursseilla paljonkin yli 70-vuotiaita.

        Kannustava opettaja saa jokaisen omasta tyylistä irti enemmän kuin yksin pystyy. Mitään oikeaa tapaa ei ole. Eräs opettanai oli ehdoton: Jokainen työ pitää signeerata. Se oli hyvä opetus. Se osoittaa, että uskaltaa tehdä omannäköisiä kuvia eikä häpeä niitä. Se tosiaankin poisti liiallisen ujouden. Aluksi tosin käytin pelkkiä nimikirjaimia.

        Käsittääkseni puu on hyvä maalauspohja.

        70-luvulla oli Tampereen Nykytaiteen museossa Alpo Ruutsalon näyttely. Hänen tyylinsä oli "lateksia kankaalle". Koko museo oli täynnä valtavan suuria "teoksia". Niissä oli paljas kangas, jolle oli vedetty telalla valkoisia maaliraitoja pitkin poikin. Toisissa oli kolme raitaa, toisissa jopa 4-5. (Luultavasti hinta määräytyi raitojen lukumäärän mukaan.) -- Kysyin museon virkailijalta, onko yhtään taulua myyty. Hän purskahti nauruun.


      • Katleija-T
        ii-li kirjoitti:

        Työväenopistossa on aina vuosittain joitakin aiheeseen liittyviä kursseja. Itse kiinnostuin asiasta vasta 45-vuotiaana, kun menin ensimmäiselle piirustuskurssille. Myöhemmin olen nähnyt kursseilla paljonkin yli 70-vuotiaita.

        Kannustava opettaja saa jokaisen omasta tyylistä irti enemmän kuin yksin pystyy. Mitään oikeaa tapaa ei ole. Eräs opettanai oli ehdoton: Jokainen työ pitää signeerata. Se oli hyvä opetus. Se osoittaa, että uskaltaa tehdä omannäköisiä kuvia eikä häpeä niitä. Se tosiaankin poisti liiallisen ujouden. Aluksi tosin käytin pelkkiä nimikirjaimia.

        Käsittääkseni puu on hyvä maalauspohja.

        70-luvulla oli Tampereen Nykytaiteen museossa Alpo Ruutsalon näyttely. Hänen tyylinsä oli "lateksia kankaalle". Koko museo oli täynnä valtavan suuria "teoksia". Niissä oli paljas kangas, jolle oli vedetty telalla valkoisia maaliraitoja pitkin poikin. Toisissa oli kolme raitaa, toisissa jopa 4-5. (Luultavasti hinta määräytyi raitojen lukumäärän mukaan.) -- Kysyin museon virkailijalta, onko yhtään taulua myyty. Hän purskahti nauruun.

        Olen lapsesta asti piirtänyt. Sehän on sellainen synnynnäinen tapimus kuten musikaalisuuskin. Koulussa piirustus oli aina 10. Koulukaverit pyysivät aina piirtämään vihkoihinsa filmitähtien kuvia ja prinsessoja, joiden piirtämiseen olin expertti. Keskikoulun jälkeen ensimmäinen työpaikkani oli Kupittaan savi, jossa maalasin keramiikkaa.

        Palkka oli minimaalinen ja vanhemmat maalarit neuvoivat minua vaihtamaan alaa, sillä siinä ei ollut etenemisen mahdollisuuksia, Ateneumiin olisi pitänyt mennä. Ei ollut rahaa vieraalle paikkakunnalle mennä opiskelemaan.

        Työväen opistossa olen piirtänyt groque- piirustusta ja piirtämistä lyijykynällä, hiilellä ja punaliidulla. Opettaja sanoi piirustustyylini sopivan ohuen viivan käyttöön. Värin käytössä hyväksyn vain pastellin, sehän lähentelee piirtämistä.

        Nyt kun tyttäreni maalaa tauluja, minun ei enää tarvitse. Siis olen saanut rauhan siitä itseni toteuttamisesta. Lasten lapset olen kaikki saanut pienenä innostumaan piirtämisestä. Nuorin heistä onkin oikein taitava. Viimeksi sain komeita robotin kuvia jääkaapin oveen kiinnitettäväksi.


      • Katleija-T
        Katleija-T kirjoitti:

        Olen lapsesta asti piirtänyt. Sehän on sellainen synnynnäinen tapimus kuten musikaalisuuskin. Koulussa piirustus oli aina 10. Koulukaverit pyysivät aina piirtämään vihkoihinsa filmitähtien kuvia ja prinsessoja, joiden piirtämiseen olin expertti. Keskikoulun jälkeen ensimmäinen työpaikkani oli Kupittaan savi, jossa maalasin keramiikkaa.

        Palkka oli minimaalinen ja vanhemmat maalarit neuvoivat minua vaihtamaan alaa, sillä siinä ei ollut etenemisen mahdollisuuksia, Ateneumiin olisi pitänyt mennä. Ei ollut rahaa vieraalle paikkakunnalle mennä opiskelemaan.

        Työväen opistossa olen piirtänyt groque- piirustusta ja piirtämistä lyijykynällä, hiilellä ja punaliidulla. Opettaja sanoi piirustustyylini sopivan ohuen viivan käyttöön. Värin käytössä hyväksyn vain pastellin, sehän lähentelee piirtämistä.

        Nyt kun tyttäreni maalaa tauluja, minun ei enää tarvitse. Siis olen saanut rauhan siitä itseni toteuttamisesta. Lasten lapset olen kaikki saanut pienenä innostumaan piirtämisestä. Nuorin heistä onkin oikein taitava. Viimeksi sain komeita robotin kuvia jääkaapin oveen kiinnitettäväksi.

        Piti oikein katsoa, mille palstalle kirjoitin. No ei kai se häiritse, jos vähän aiheesta poikkeaa. Pääasia että vaihdetaan ajatuksia.


      • tuusulalainen345
        ur-sula kirjoitti:

        kiitoksien kera tässä toivottelen,On mukava ,kun jaksat ohjeita naputella!

        sopiiko lapset tänne chattailemaan minusta ei tämä on aikuisten paikka.


      • vedä
        tuusulalainen345 kirjoitti:

        sopiiko lapset tänne chattailemaan minusta ei tämä on aikuisten paikka.

        kätees !


      • 8+12
        tuusulalainen345 kirjoitti:

        sopiiko lapset tänne chattailemaan minusta ei tämä on aikuisten paikka.

        mutta kyllä siellä seksijutut tulivat kieltämättä lopulta puheeksi. En halua sellaista tuntemattomien kanssa.


      • siellä
        8+12 kirjoitti:

        mutta kyllä siellä seksijutut tulivat kieltämättä lopulta puheeksi. En halua sellaista tuntemattomien kanssa.

        tutuksi tulee, siitä vaan ! Puhnumeroita ja sposoitteita vain vaihtamaan ja kuvia lähettelemään !


    • Laritsa M

      Shefuna häiriköitsit näitä palstoja tarpeeksi.

      • 00000000000.

        Taas joku välkky löytänyt vanhaa tarinaa YYYääääK


      • 00000000000. kirjoitti:

        Taas joku välkky löytänyt vanhaa tarinaa YYYääääK

        Vanhaa kama!!!!!Hyi hitto.


    • tuulivei

      Oikeastaan on hyvä, että tämä asia on nostettu uudestaa, koska kyselijöitäkin on.
      Kokemukset ovat kahtaanlaiset. En ole niin nopsa näppäilemään ajatuksiani, kuin siellä pitäisi. En ehtinyt kuin alkuun , kun sanottiin että on poistunut.
      Sitten siellä tuli näitä nuovipukupoikia ja muita kumipoikia, jotka ensimmäiseksi sanoivat, että haluuts sä........

      Mutta jos nämä ohittaa kunnialla ja ei heti säikähdä, niin siellä saa mielenkiintoisia keskusteluja aikaan ja aika lentää kuin siivillä. Suurin osa osallistujista luultavasti haluaa vain rupatella ja viettää aikaa mukavassa seurassa. Mutta aikaa rauhalliseen tutustumiseen grafiikkaan ja käytäntöön saisi olla "talon puolesta".

      • tosipettynyt

        joskus mietin ovatko nämä kehuskelijat edes käyneet 7 huoneessa, siellä ei ole mitään ymmärrystä keskustelusta, kunhan ladellaan vain jos jotakin


      • pilvi*
        tosipettynyt kirjoitti:

        joskus mietin ovatko nämä kehuskelijat edes käyneet 7 huoneessa, siellä ei ole mitään ymmärrystä keskustelusta, kunhan ladellaan vain jos jotakin

        http://www.youtube.com/watch?v=wvi6IsH6U9Q&NR=1


        Hauskaa loppiaista!


      • ??????????

      • pilvi*
        ?????????? kirjoitti:

        käyt, mitä nikkiä käytät ? Ei oo... ei tuu... ei tipu lämpöö enkä sano juu...sekö on pelin henki ?

        ja huomasin viestisi. En käy ollenkaan, tuolla ylempänä vastasin kerran käyneeni, oli ihan mielyttävä Amiksen opettaja jonka kanssa keskustelin, oppilaistaan, opetuksen periaatteista mm. Hänestä minä olin hyvä sydäminen ihminen, jonka rinnalle hän tahtoi painaa päänsä. Siinä ei mitään, mutta :D kun samalla kysyi rintsikan kokoa ja kertoi vaimon nukkuvan viereisessä huoneessa, eikä huolinut häntä viereensä, koska haisi niin alkoholille. Siinä oli jo riitävästi syitä perääntyä, mutta jäi viimeiseen repliikkiin asti pyytämään sähköposti osoitetta ja lähetti omansa, niin huh! sain ihan tarpeekseni niistä "uroista, jotka etsivät vaihtelua elämäänsä ehkä, en tiedä.

        Niinpä se ei minua miellytä. Tuo Valkaman ja Siimeksen esitys on niin humoristinen, etten voinut olla laittamatta sitä mukaan.


      • voiko olla
        pilvi* kirjoitti:

        ja huomasin viestisi. En käy ollenkaan, tuolla ylempänä vastasin kerran käyneeni, oli ihan mielyttävä Amiksen opettaja jonka kanssa keskustelin, oppilaistaan, opetuksen periaatteista mm. Hänestä minä olin hyvä sydäminen ihminen, jonka rinnalle hän tahtoi painaa päänsä. Siinä ei mitään, mutta :D kun samalla kysyi rintsikan kokoa ja kertoi vaimon nukkuvan viereisessä huoneessa, eikä huolinut häntä viereensä, koska haisi niin alkoholille. Siinä oli jo riitävästi syitä perääntyä, mutta jäi viimeiseen repliikkiin asti pyytämään sähköposti osoitetta ja lähetti omansa, niin huh! sain ihan tarpeekseni niistä "uroista, jotka etsivät vaihtelua elämäänsä ehkä, en tiedä.

        Niinpä se ei minua miellytä. Tuo Valkaman ja Siimeksen esitys on niin humoristinen, etten voinut olla laittamatta sitä mukaan.

        tottakaan!? Täältä saa koko kansa lukea mitä on chatissa luottamuksella kertonut.


      • ei sättäilevä
        voiko olla kirjoitti:

        tottakaan!? Täältä saa koko kansa lukea mitä on chatissa luottamuksella kertonut.

        muillekin valaisevaa. Mainitsiko tuo kertoja nimiä?, vai miksi olet tyrmistynyt, vai onko siellä salassapitovelvollisuus??? Minusta ihan viatonta kerrontaa kokijan taholta.


      • varoitetaan
        ei sättäilevä kirjoitti:

        muillekin valaisevaa. Mainitsiko tuo kertoja nimiä?, vai miksi olet tyrmistynyt, vai onko siellä salassapitovelvollisuus??? Minusta ihan viatonta kerrontaa kokijan taholta.

        antamasta henkilötietoja, joten oma on vikansa. Mistä sen toisaalta tietää mitä pajunköyttä syöttävät, voi olla vaikka vankilakundi.


      • varoitetaan kirjoitti:

        antamasta henkilötietoja, joten oma on vikansa. Mistä sen toisaalta tietää mitä pajunköyttä syöttävät, voi olla vaikka vankilakundi.

        Minä käyn siellä ,joka aamu klo 6.00..Minusta sinne tulee ihan mukavia ihmisiä..Joskus tulee ,ilmeisesti nuorisoa pelleilemään,mummojen kustannuksella,mutta äkkiähän ne lähtee,kun ruksaa heidät yli.. Miten jollakin on tuollaisia,negatiivisia kokemuksia.. Voihan täällä keskusteluissakin,olla ihan kuka vaan..Mistä tiedämme,ovatko 70 vuotiaita vai 17 vuotiaita..
        Voihan sitä tarinoida ,vaikka jatkokertomusta ,emme voi tietää.. Tänne kirjoitukset jopa jää..Sätissä ne häviää nopeasti.. Vain 10 viimeistä riviä näkee se, joka tulee paikalle..Ihan asiallisia keskusteluja syntyy,kun valitsee,että vain määrätty henkilö näkee..Ei siihen yleiseen,viitsi kovin henkilökohtaisia jättää näkyviin.. Jos niin käy,niin äkkiä 10 riviä ,jotain
        todella yleistä,jos ei muuta keksi,niin hymiöitä..Joten,ei voi sanoa,että kirjoitellaan,vain tyhjänpäiväisiä..Ne ovat ihan tarkoituksella laitettu.. Moi taas..t.Irkku


      • ruksaa yli ?
        irkku-37 kirjoitti:

        Minä käyn siellä ,joka aamu klo 6.00..Minusta sinne tulee ihan mukavia ihmisiä..Joskus tulee ,ilmeisesti nuorisoa pelleilemään,mummojen kustannuksella,mutta äkkiähän ne lähtee,kun ruksaa heidät yli.. Miten jollakin on tuollaisia,negatiivisia kokemuksia.. Voihan täällä keskusteluissakin,olla ihan kuka vaan..Mistä tiedämme,ovatko 70 vuotiaita vai 17 vuotiaita..
        Voihan sitä tarinoida ,vaikka jatkokertomusta ,emme voi tietää.. Tänne kirjoitukset jopa jää..Sätissä ne häviää nopeasti.. Vain 10 viimeistä riviä näkee se, joka tulee paikalle..Ihan asiallisia keskusteluja syntyy,kun valitsee,että vain määrätty henkilö näkee..Ei siihen yleiseen,viitsi kovin henkilökohtaisia jättää näkyviin.. Jos niin käy,niin äkkiä 10 riviä ,jotain
        todella yleistä,jos ei muuta keksi,niin hymiöitä..Joten,ei voi sanoa,että kirjoitellaan,vain tyhjänpäiväisiä..Ne ovat ihan tarkoituksella laitettu.. Moi taas..t.Irkku

        Mitenkähän se onnistuu ? Empä ymmärtänyt tuosta lopusta hölkäsen pölläystä, 10 riviö jotain vaikka hymiöitä ????
        Siellä näkyy usein olevan muoviessua ja vitsakuria, kaipa nekin löytää hakemansa.


      • 070110
        ruksaa yli ? kirjoitti:

        Mitenkähän se onnistuu ? Empä ymmärtänyt tuosta lopusta hölkäsen pölläystä, 10 riviö jotain vaikka hymiöitä ????
        Siellä näkyy usein olevan muoviessua ja vitsakuria, kaipa nekin löytää hakemansa.

        Paikanpäälle 70 chattiin siellä neuvovat ihan mielellään, parhaiten oppii kun kokeilee, kysymällä ei vastausta osaa kertoa.
        KirjoituspalkKiin vaan kirjoitat että haluat tutustua!


    • illati

      haluan tutustua

      • illati

        sopiihan se


    • todellakin

      Onko illati ihan ex bilman? Tuoreita nostoja sano.

      • illati

        illati on illati ei muuta


    • Chatti on nykyään aivan eri paikka kun sillon kun Aloittaja on tämän nostanut .
      Nyt sinne ei pääse esm, rekitöröimätön. Pakko olla nimmari rekattu .
      On siisti paIKKA , ja varsinkin kun avaatte internettiradion Radio Areena yle 1 Saadaan keskustella kuulemastamma musiikista . Catti toimii hienosti meidän musiikista tukkäävien kesken. Tulkaahan porukalla lauantain toivottuja kuuntekleen Huomenna lauantaina , Ghatti 70 Meitä on siellä kiva porukka. Mutta rekattuna pääsee mukaan.
      Nöhdään huomena ullamirjami.

    • harmi juttu,

      vanha alotus,
      en mene enään cättiin koska pitäisi rekisteröityä, hylkäsin sen heti
      kun astuivoimaan rekisteröimispakko,
      sinne jäi kivat puhekaverit,
      sanoin kyllä näkemiin heille,,

    • Paras tutustua nyt .
      Jos haluaa mukavaa keskusteluseuraa sitä saa juuri nykyisestä Chatista

      . On kiva että rekattuna ei ole niitä jotkahaluu niinkun Tuulivei sillon ennen Haluutsää..... ! ne ajat on takanapäin . Ja nämä jotka harmittelee että ei haluu nyt kun on rekattava . Nekun on niitä jotka juuri hauu ...... Vai kuinka. Selvähän se on - Jokainen voi pyytää sielläkin yksityiskeskusteluun , jos on tarvetta .

      Kuitenkin siellä käy nyt sellaiset jotka juuri juttelun takia ovat siellä
      Ei ole näitä jotka haluais vaan sapotoida ---niinkun täällä on nämä Vai oliskoos vaan hän joka åpilaa aina linkin.

    • Miksi ihmeessä ikivanhoja ketjuja nostellaan? En ole koskaan käynyt otsikon mainitsemassa paikassa - enkä käykään.

      • -----------

        Siksi, että niitä on arkisto pullollaan.

        Miksi, sitä en ymmärrä. Kaikki ketjut saisi poistaa viikko sen jälkeen, kun ei ole uutta viestiä tullut.


    • Mitä ------- viiva pelkää . olisko syytä .
      Kummallista , nykyään ihmisistä voi ottaa selvää muillakeinoilla . Onneksi ei ole kaapeissani luurankoja.

      • ???

        Mitä täällä kenenkään pitäisi pelätä?
        Ihan se ja sama, onko nimimerkkinä viiva tai kirjaimia.


      • sinä ja

        sinun luurankos, mikä hinku täällä on mainostaa ihtiään.


    • illati

      olisi kiva kun joku kertoisi mikä se nikki on

      • -..-

        Nimimerkki, rekisteröity tai rekisteröimätön.


    • uatu .

      Liikkuvat siellä vain eri nimimerkeillä kuin näissä ketjuissa. Ei tiedä, mitä itse kukin keskustelija on täällä..

    • Luulosairaita --jos kaikkea on varottava -- kyllä on sellasella kapea elämänkatsomus. Minä olen aina luottanut ihmisiin . Ja ei ole tarvinnut katua . Tämä Chatti on mukava paikka nykyään .-- ainakin heille jotka haluu keskustella ilman "perskärpäsiä"

    • uatu .

      Pari tuntia sitten oli 70 :ssa tasan kaksi keskustelijaa. Samanaikaisesti oli 60 :ssa peräti parikymmentä.

      • haisemiin

        Me ei pahemmin kaljotella.


    • ???

      Täällä on silloin ktjun alkaessa vuonna 2006 olluthauskoja nikkejä kuten pääsky ja bilman, automieskö tuo viimonen on??

    • Lukijoita 7332 täs-

      sä ketjussa . paljolta tuntuu vai mitä.

      • -++-

        7 vuotta vanha aloitus.
        Ennen uudistusta kävimäärä laskettiin erilailla, nyt lukumäärä kasvaa huomattavasti hitaammin.
        Liekö nyt, että yhden käynti lasketaan vain kerran, vaikka kävisi ketjussa 100 kertaa.


    • Ihmettelen kun

      kahvipirtisä on vain 276 lukijaa.

    • Kaikella on selityksensä -- kahveepirtti jatkaa uuden sivun . Ja tämä on vuositolkulla laitettu uuteenkäyttöön . -- Olis kyllä Chatti mukavapaikka -- Nuorempana kävinkin ,kun ei ollut tällaiseen keskustelufoorumiin vielä tullut avattua nimmariakaan

      Sonerassa aloittelin kirjoittaan Sinne ratsastettiin oikein Ratsulla . Se oli kivaa aikaa.

      Kaikkia aikansa -- Taidan ensivuonna siirtyä ( jos elää saan)
      80 puolelle - No katsotaan sitä sitten

      Kalakotkassivukin olis siellä kiinnostavampi -- ovat siinäiässä jo enemmän Tietokoneen viedessä , kai :=)

    • havumetsien mies

      Käynyt muutaman kerran vilkaisemassa, mutta ei tunnu olevan ketään paikalla.

    • Varsinainen yleisö-

      menestys tuolla 70 plus-chatissa. Vielä 80 mahtuu.

      • 1 x 0 = 0

        Yksi näytti olevan, kun äsken vilasin.


    • KOSKAAN ei ole

      ketään ollut chatissa silloin kun olen kurkannut. Hyvää vappua kuitenkin!

    • Heippa! Tulkaa 70 :aan klo 6.00 ,niin on väkeä ainakin klo 8.00:aan,sitten kaikki lähtevät aamutoimiinsa,, Mukavaa meillä on siellä,emme harrasta riitelyä! Tervetuloa myös lauantaina klo 18.05 kuuntelemme yhdessä Lauantain toivottuja levyjä, se on jo perinne! Tulkaa mukaan! t.Irkku

    • suomi 24 muuttakoon

      sääntöjä, että anonyyminä voi sättäillä, nykyään on vaarallista rekisteröityä oikealla nimellään,





      sinne pitää rekisteröityä, mä en rekisteröidy, saatte pitää sättinen yksin,

      ennen oli tosi kivaa kun pääsi pelkällä nimimerkillä,

      siellä oli paljon hyvä kirjoittajia jopa ystäviä

      mutta kun se poistettiin siihen jäi sättäily siellä siihen ,

      • yx-poisjääny,,,

        joku KADE ihminen, eli toisin sanottuna luonnevikanen pommitti suomi 24 niin paljon että se vihdoin muutti tämän yhden erikoisesti käyttäytyvän vuoksi kaikki pakolliseksi rekisteröidyksi chättäilyksi,
        MUTTA kuten olette huomannu sieltä on paljon kyvä fiksuja kirjoittajia poistunu kokonaan ,
        se on suuri vahinko koska fiksujaki tarvittaisiin näillä chätti paikoilla.


    • HÖH never

      1rkku-37 sanoo että pitäisi kuudelta alkaa säätimään. EI tulisi pieneen mieleenikään.

    • Veraellen

      Haluaisin keskustella kanssanne eri aiheista.Olisi mukava jos löytyisi "samanhenkisiä"puhe kumppaneita.Vappu on mennyt ja toivottavasti sää lämpenee.

    • Hei! On meitä aika monta,jotka heräämme ennen kuutta! On mukavaa juoda kahvit seurassa! Ja se,että pitää rekisteröityä,oli todella hyvä,koska ennen sitä oli kovasti häiriköitä..Se on vähentynyt,kun tuli rekisteröitymispakko. Mukavaa iltaa! t.Irkku

    • Veraellen

      Olen samaa mieltä Irkun kanssa että varsinkin kevätaamuna on ihana herätä ennen kuutta kun aurinko on jo korkealla.Pian on se aika keväästä kun maa alkaa tuoksua kesälle ja sen jälkeen nurmi alkaa viheriöimään.Odotan sitä aikaa.Inhoan lunta ja sukkahousujen pitopakkoa

    • Veraellen

      Huomenta! Oletteko kaikki unten mailla vielä?Kello on 6.Herätys!!! Ei tosin aurinko paista vielä.Irkku nukutko sinäkin ?Toivon teille kaikille oikein mukavaa päivää.Lähden nyt lenkille.

    • Hyvää huomenta! Heräsin puoli kuusi kuten aina..Menen sättiin ja Faceen ensin ja keitän kahvit..Siitä se päivä lähtee.. Ihanaa päivää kaikille! ILOA! t.Irkku

    • illati

      haluaisin ikäistäni seuraa luulen että tämä on 70 pitääkö se paikkansa

    • Hyvää huomenta! Kyllä tämä on tarkoitettu 70 vuotialle ja ylikin..Minä olen jo 75v..
      Tervetuloa kirjoittelemaan ,mitä mieleen juolahtaa! Mukavaa päivää! t.Irkku

      • Tuo ikä kyllä riittää kun on 70 ja risat, minä irkkuakin vanhempi, yritin tänään, oli tyhjä jo ennen 8: saa. En pitkään aikaan ole käynyt, herään ehkä liian myöhään. Tarkoitettu varmaan aamuvirkuille.


      • Veraellen
        LateVaan kirjoitti:

        Tuo ikä kyllä riittää kun on 70 ja risat, minä irkkuakin vanhempi, yritin tänään, oli tyhjä jo ennen 8: saa. En pitkään aikaan ole käynyt, herään ehkä liian myöhään. Tarkoitettu varmaan aamuvirkuille.

        Oletko saanut paljon postia?Minä voisin kirjoitella vain sinulle kahdestaan jos sopii?


    • HALOO suomi 24 --

      täytyy järjestää toimiva chätti paikka a n o n y m i n ä vanhuksille !





      MIKSI suomi 24 EI JÄRJESTÄ vanhuksille anonyymillä toimivaa chätti paikkaa ???

      ON VÄÄRIN vaatia rekisteröintiä !

      EI VANHUKSET osaa eikä TAHDO rekisteröintiä, VAIN ajanvietettä

      harmittonta juttelua niitä näitä, !

    • ohjeistus

      Tuolla oikealla alhaalla on Suomi 24 tiedoittaa pienistä pintaremonteista palstoilla 30.4.
      Laita sinne muiden mukana toivomuksesi, eivät ne näitä huomioi!

    • sättijä
      • mutos pakko suomi 24

        CHÄTTÄILY muutettava a n o n y y m i k s i , muuten ei tule juttuporukkaa sivustoille.





        ei siellä ole siksi, kun sinne PITÄÄ ensin rekisteröityä,
        EI vanhukset halua rekisteröityä,
        täytyy riittää pelkkä nimimerkki, sitten onnistuu,
        varmasti tulisi paljonki vanhuksia juttelu palstalle. kuten oli ennenki,
        kaiken pilasi rekisteröitymis pakko !


    • ..................

      katsoin,

      ei siellä ollu pakkaa mihin olisi toiveensa kirjoittanu

    • ohjeistus

      Eikö koneellasi näy tuoreemmat haut? Oikealla puolella, heti sen alla on suomi 24 tiedottaa!

    • vaikeaksi on menny

      oheistus,

      mutta jos siihenki on pakko rekisteröityä, kuten oli huomaavinani ja laittaa sähköposti osote, en halua laittaa sinne mitään viestiä,
      tässä törmätään juuri siihen mistä purnaan
      muutama päivä sitten oli pitkä juttu radiossaki tuosta pakko rekisteröinnistä,
      siinä tuli selväksi kuin ihminen on turvattomassa asemassa jos antaa tietonsa mihin tahansa internetissä , siis rekisteröinnin jälkeen nimimerkkikään ei turvaa enään yhtikäs mitään,
      siis
      täällä on oltav a puhtaasti anonyyminä tomiva cgätti paikka muuten me vanhukset emme vaivaudu noihin joissa on rekisteröinti. pakko.

    • rekisteröitynyt

      Sitten saat tyytyä olemaan anonyymi. Toisaalta kuinka luulet meidän muiden uskaltautuneen kirjautua?
      En koe mitään pelättävää rekisteröitymisessä. Salattavaa ei minulla ole, ja enpähän jää ulkopuolellekaan osallistumisessani eri toimintoihin.
      On tunnettua, että erilaiset pelkotilat lisääntyvät iän myötä.

      Kuka nyt olisi niin kiinnostunut vanhusväestöstä, että ei luota ylläpidon vaitiolovelvollisuuteen?

      • harmin paikka

        rekisteröityny :

        olisit kuunellu asiaohjelmaa radiosta oli ainaki tunnin mittanen juttu,

        siinä tuli selväksi että kuka tahansa joka on rekisteröityny voi joutua jos minkäki vaaran kohteeksi,

        on se kumma että suomi 24:llä oli anonyymi sätti , mutta jonkun luonevikasen toivomuksesta se muutettiin pakolliseksi ,
        siis pakko rekautua,

        jos muutos tei tule luulempa että sadat tuhannet vanhukset jää vain katteleen,

        terveiset vaan suomi 24:lle,
        kiusa se on pieniki kiusa, onko mukava kiusata vanhoja ihmisiä ja viedä pieniki virike ja ilonpilkku pois yksinäisten vanhusten elämästä.


    • kokemuksesta

      Minä pidän anonyymina sättäilystä, sillä nämä täällä vannotut ystävävalat rekisteröityjen kesken ovat kuin veteen piirrettyjä viivoja.

      • ++++

        Chat on muualla, sinne on nykyisin rekisteröidyttävä.


    • harmillista,,,,,,

      sitähän tässä on valitettuki ku chat muutettiin pakolliseksi rekisteröityä, ennen oli pelkä anonyymi ja sillä pääsi jutteleen
      silloin oli paljon enenmmän porukkaaki chat huoneissa,

      suomi 24 ;n pitää muuttaa chat entiselleen,

      • -,,-

        Kyllä siellä tavat ja kieli oli sellaista, että ainakin minä hyvin ymmärrän, että tuli rekisteröintipakko.
        Ei ole ikävä sinne.

        Samahan tännekin tulisi, kirjoittajat loppuisi, jos olisi pakko rekisteröityä.

        Mainostajat lopettaisivat mainonnan.


    • ei kiitos

      Turhaa sitä on täällä keskustelupalstalla mankua, jos ei hyväksy sääntöjä pysyy poissa. Siellä jos missä oli nimettömillä mahdollisuus kahdenkeskiseen (punaisen huoneen juttuihin) Kerran käynyt ja heti ilmeni.

    • --------------------

      Rekisteröinnillä ei ole mitään merkitystä, sillä rekisteröidä voi vaikka kuinka monta kertaa. Itse en muista kaikkia käyttämiäni nimimerkkejä. Kukaan ei kirjoita omalla nimellään kuitenkaan ja useimmat noudattavat sääntöjä.

    • toivotaan toivotaan

      jospa se muuttuu taas anonyymiksi, toivotaan niin

    • vanhuksia syritään

      vuosia vanha alotus, joooooo, silloin oli hauskaa kun sai anonyyminä juttuseuraa, vanhuksillaki oli hauskaa,
      jonkun luonnevikasen vuoksi koko CAHT muutetiin pakolliseksi rekisteröityä,
      joten moni älykkäämpi fiksumpi jätti koko huoneen omaanarvoosa,
      jos tianne ei muutu entiselleen, niin turha toivo on saada vielä hoksottimet omavia vanhuksia rekisteröitymään,
      harmi vaan kun seki ilo on otettu pois vanhuksilta,
      tässä näkee kuinka vähän yhteikuntamme välittää vanhuksistaan ja niitten hyvinvoinnista, sillä juttelu muitten kanssa pitää vanhukset virkeinä ja vielä elämässä kiinni ,
      suomi 24 ON syytä palauttaa anonyymi sättäily,

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe