onko hän

se oikea?

Moi kaikille =) Olen tänne aiemminkin kirjoitellut asiasta, minulla on itseäni 6 vuotta nuorempi tyttöyst. ja olen hänen ensimmäisensä. Olemme rakastuneita toisiimme, vaikkakin ongelmiakin on ollut. Omassa päässäni on ollut alusta asti kamala ajatus, että "ennemmin tai myöhemmin hän lähtee" - johtuen juuri hänen iästään ja kokemattomuudestaankin. Nyt olen kuitenkin viimein päättänyt, että katsotaan mitä tuleman pitää (vaikka edell. ajattelen että olisi suoranainen ihme jos suhteemme kestäisi "ikuisuuden"). Ylipäätään tuollaista ei pitäisi mielestäni miettiä! Hän puhuu välillä siihen tyyliin että ei erota ikinä ja toisinaan taas jopa siihen tyyliin että voidaanhan olla aina ystäviä (eli jos erotaan joskus). Hän on myös itse sanonut, että voi olla että tulee vaihe jolloin alkaa miettiä millaista olisi olla muidenkin kanssa, ja että hän tavallaan pelkääkin sitä (mutta että tämä ei väistämättä jostaisi eroon). Ja lienee aivan selvää että tuleekin -vai mitä mieltä olette? Hän on kaikkea mitä naiseltani haluan.. fiksu ja kaunis, huumorintajuinen, kiltti. Itse olisin valmis sitoutumaankin. Inhottavaa, että tuollainen ajatus vähän hallitsee kuitenkin.. Iältämme olemme 19/25.

12

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LadyGrande

Hei!

Hieman vanhemman polven edustajana ajattelisin, että eihän teidän ikäeronne tuossa vaiheessa vielä mikään kompastuskivi ole - tai pitäisi olla.. Ehkä teillä on yleisemmällä tasolla meneillään tulevaisuutta koskeva mietintävaihe, jossa pohditte, oletteko valmiita sitoutumaan jne. Ihan vastuullista sinänsä ajatellakin asiaa, mutta jos tuntee jatkuvaa tarvetta analysoida ja pohtia onnistumisen mahdollisuuksia, lienee aiheellista miettiä, onko kyse sittenkään rakkauden syvällisestä muodosta. Pelko ja rakkaus eivät sovi yhteen!

• juuri näin

kun on rakkaudesta kyse, ei se peloita, ei tunnu että tämähän varmaan loppuu kohta.
        Rakkaus poistaa pelkoja ei aiheuta niitä.

• ei ole

se oikea sulle etkä sä hänelle.

Jos sun mielestä olisi suoranainen ihme että suhteenne kestää, mites luulet tällaisen ajattelun vaikuttavan käytökseesi?

Ja suhteessa tulee ihan varmasti ongelmia ja ne on ratkottava. Ja parhaiten näistä ongelmista selviää jos ei ole kummankin pään sisällä pientä ääntä joka sanoo että ainahan voi erota.

Asiahan on kaikessa yksinkertaisuudessaan näin:

Niinkauan kuin sulla on yksikin ajatus siitä että eroatte tai hän tai sinä jättää, kun tulee kova paikka näin myös käy.

Joten jos sä luulet että me voidaan sanoa onko se oikea sulle, sä menet jo sitä tietä jolla oikeasti et ole päättänyt mitään muuta kuin muka antaa mahdollisuuden asialle joka sun mielestä ei voi kuitenkaan kestää.

Sun päässä elää ajatus että se ei kestä, se ei kestä. Ja kun sä nyt olet muka päättänyt katsoa mitä tuleman pitää, sä silti asennnoidut siihen niinkuin olisit jo oikeassa, erohan siitä tuli no mitäs sanoin!

Joten, ehkä sun pitää vaan hyväksyä se että olet epävarma ihminen, ja kukaan ei sua varmaksi tee jos et osaa lopettaa pelkäämistä.

• alkuper.

Ei se nyt ihan noin ole. Nimenomaan olemme puhuneet että ongelmia varmasti tulee mutta on mahdollista selvitä niistä, jos tarpeeksi rakastaa. On totta, että suhteemme ollessa suhteellisen alkuvaiheessa (7kk) voi puhua vasta rakastumisen tunteesta, ei mielestäni rakkaudesta. Olen muutenkin sitä mieltä, että kuka tahansa vanhempi osapuoli miettisi toisen kokemattomuuden ja iän vaikutusta.. Itselläni epävarmuutta lisää myös se, että edell. suhteessani huumeet veivät yht´äkkiä kumppanini vaikka kaikki oli hyvin -ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu.

• pohtinut
        alkuper. kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin ole. Nimenomaan olemme puhuneet että ongelmia varmasti tulee mutta on mahdollista selvitä niistä, jos tarpeeksi rakastaa. On totta, että suhteemme ollessa suhteellisen alkuvaiheessa (7kk) voi puhua vasta rakastumisen tunteesta, ei mielestäni rakkaudesta. Olen muutenkin sitä mieltä, että kuka tahansa vanhempi osapuoli miettisi toisen kokemattomuuden ja iän vaikutusta.. Itselläni epävarmuutta lisää myös se, että edell. suhteessani huumeet veivät yht´äkkiä kumppanini vaikka kaikki oli hyvin -ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu.

tätä "ongelmaasi" monta kertaa täällä ja mitään edistystä ei ole näkynyt. Sä puhut kahdella tapaa, sanot ääneen että koitat kyllä mutta ajattelet että eihän tämä onnistu kuiteskaan.

7kk on joo vähäinen aika sanoa suhteesta jurikaan paljoa, ja silti sä olet murehtinut jo useaan otteseen mahdollista eroa.

Se mikä on mennyttä on mennyttä, opettele päästämään irti ja ottamaan ihminen ihmisenä äläkkä vertaile niinkuin autoja.

• alkuper.
        pohtinut kirjoitti:

tätä "ongelmaasi" monta kertaa täällä ja mitään edistystä ei ole näkynyt. Sä puhut kahdella tapaa, sanot ääneen että koitat kyllä mutta ajattelet että eihän tämä onnistu kuiteskaan.

7kk on joo vähäinen aika sanoa suhteesta jurikaan paljoa, ja silti sä olet murehtinut jo useaan otteseen mahdollista eroa.

Se mikä on mennyttä on mennyttä, opettele päästämään irti ja ottamaan ihminen ihmisenä äläkkä vertaile niinkuin autoja.

totta, mutta eipä ole niin helppoa luottaa 100% kun se on aiemmin pahasti murrettu. Olet vähän tyly... :/

• tyly
        alkuper. kirjoitti:

totta, mutta eipä ole niin helppoa luottaa 100% kun se on aiemmin pahasti murrettu. Olet vähän tyly... :/

mä vaan sanon että ei se luottamus ole helppoa palauttaa mutta ei se tule millään märehtimiselläkään.

Jos sä annat ton sun pakkotietää-asenteen viedä sun ajatusmaailman kokonaan niin se että mä vaikutan tylylle on sun murhista todella pienin.

• murhista=)
        tyly kirjoitti:

mä vaan sanon että ei se luottamus ole helppoa palauttaa mutta ei se tule millään märehtimiselläkään.

Jos sä annat ton sun pakkotietää-asenteen viedä sun ajatusmaailman kokonaan niin se että mä vaikutan tylylle on sun murhista todella pienin.

murehistahan mä puhuin,,kai=)

kyllä se siitä kun et koita nähdä tulevaisuuteen ja keskityt juuri tähän hetkeen ja teet siitä hyvää.

• kerrankin
        pohtinut kirjoitti:

joku sanoo suoraan mitä tuollaisesta koko tulevaisuuden just nyt tietämispakosta ja elämänpelosta ajattelee vähänkään elämänmyönteisempi ihminen. Kyllä me kaikki voidaan sanamme sanoa ja sekaantua teidän elämäänne. Tuleeko siitä sitten teille hyvä. Jos oikea vastaus olisi jo tiedossa muualla kuin teidän elettävänä niin sen kysely olisi turhaa.

"Se mikä on mennyttä on mennyttä, opettele päästämään irti ja ottamaan ihminen ihmisenä äläkkä vertaile niinkuin autoja."
        Tää oli hienosti vedetty! Just tuo et päästää irti menneistä kokemuksista ja ihmisistä. Se mikä oli, se oli. Muistot, kauniit ja ikävät, säilyy, muttei niissä voi elää. Siinä ero märehtimisen ja elämän välillä. On vaan uskallettava tarttua omaan todelliseen just nyt ja tehtävä siitä hyvä.

• alkuper.
        murhista=) kirjoitti:

murehistahan mä puhuin,,kai=)

kyllä se siitä kun et koita nähdä tulevaisuuteen ja keskityt juuri tähän hetkeen ja teet siitä hyvää.

niin,en ajatellut murhia asian takia tehdä... =)) naurattaa...

• ottaisitte

siitä elämällä ihan itse selvää. Kuka muu sen voi teille kummallekaan sanoa onko jokin tietynlainen elämä teille yhdessä ja erikseen sopivaa, hyvää taikka oikeaa kuin te itse. Täältä kysymällä saa kaikenlaisia heittoja. Kavereiden ja ystävien kanssa pohtimalla tuskin sen parempia ratkaisuja, exiä ei kannata sotkea antamaan apujansa teidän elämäänne.

Elämästä ei tule sen valmiinpaa vatkaamalla ja tosiaankin ylianalysoimalla joka asiaa puhki. Sitten vanhoina näette millainen elämästä tuli, yhdessä tai erikseen.

• olla itse se

joka alkaa venettä keikuttamaan.
      Naistenvälisissä suhteissa tuo 30v kriisi on aika paha.
      Mun ja 8v nuoremman tyttöystäväni suhde karahti 7v jälkeen karille ja mielestäni syynä oli hänen 30v kriisinsä.
      Ja älkää nyt tommosista keskustelko, jotta haluuko toinen olla toisten kanssa.
      Olkaa keskenänne ja eläkää tätä päivää. Kellekkään enempää anneta.=;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe