Kertokaapa joku, jolla on degu tai joka niistä tietää, että onko ollut tarvetta leikata degun kynsiä. Kun miun deguilla alkaa olla aika pitkät kynnet, mutta en oo kyllä tietoinen että niitä pitäisi leikata. Kyllähän ne niitä itekin sillon tällön pureskelee lyhyemmäksi.
degu-kysymys
3
303
Vastaukset
- yks minä..
kyllä niitä voi leikata, jos ne ovat liian pitkät, eikä degu hoida niitä itse. mutta varo, ettet leikkaa liikaa!
- Jennukka
Itselläni on deguja, ja kyllä, olen välillä vähän napsinut niiden kynsiä, tosin se on aikamoinen taiteen laji... Kun ei millään malttais pysyä paikallaan. Joskus tuli Tiimarista ostettua semmoset pienet kynsisakset ja ne on aika hyvät tossa hommassa. Täytyy vaan pitää huoli ettei satu vahinkoa saksien kanssa. Degujen kynsiä ei ole _pakko_ leikata, mutta jos ne alkavat haittaamaan käsittelyäs tai degun liikkumista niin silloin kynsien leikkaaminen voi tulla tarpeeseen.
- siirili
kyllähän niitä tosiaan voi leikata mut meidän pojille ei ole koskaan jouduttu tekemään tätä operaatiota. Kun pitää häkissä esim isoa kiveä ja päästää niitä ulkoilemaan häkistään, ne kuluttavat näin itse kynsiään. Toki kaikki degut ovat erilaisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884