Ikävä lukea näiden "entisten steinerilaisten" kirjoituksia. Kaikille Steiner ei sovi ja se siitä. Itse olen saanut vain hyviä kokemuksia kahden eri kaupungin kouluista. Kouluun saa vapaasti mennä joskus katsomaan miten se tunti siellä sujuu kun sopii asian opettajan kanssa etukäteen. Aamuloru menee kivasti lapsilta ja tottahan toki tietyssä iässä lapset koittelevat rajoja keksimällä kaikenlaisia juttuja. Steiner kouluun ketään ei pakoteta ja sieltä voi vapaasti erota jos tuntuu ettei kiinnosta. Itse tykkään että opetuksentaso on korkea ja lapset nauttivat, kun muutimme paikkakuntaa lasteni ssuurin huolenaihe oli että onko uudessa paikassa steineri kanssa ja huokasivat helpotuksesta kun sellainen löytyi. Maailmankatsomus on laaja lapsilla ja maanläheinen, kaikki tulee opeteltua normaalisti niinkuin tavallisessa koulussa. Totuushan on että minet luulevat että steiner on tarkoitettu "vapaasti kasvatetuille nappuloille" mutta lapsen täytyy pystyä seuraamaan opetusta ja olla tietyllä tasolla jotta tämän tyylinen opiskelu sujuu. Liian vilkas lapsi ei opetuksessa pysy mukana. Kuri on tiukka mutta erillainen kuin normaalikoulussa ja oppilaat vähemmän haistattelevat opettajille, toki poikkeuksiakin aina löytyy.Itse suosittelen lämpimästi kyseistä koulua, jos olet tarpeeksi fiksu ottaaksesi selvää tosiasioista ja haluat lapsellesi parasta!
"entiset" opiskelijat kommentoivat...
8
804
Vastaukset
- ......
Steineriin saa mennä, jos sopii opettajan kanssa etukäteen. Tämä tarkoittaa sitä, että opettajalla on mahdollisuus valmistella tunti eri lailla. Toisinsanoen huuhaata ei voi silloin opettaa, jos on yleisöä. Meillä oli aina silloin ihan jotain asiaakin tunnilla, jos oli joku ulkopuolinen kuuntelemassa.
Jos ottaisit itse riittävästi asioista selvää, niin todennäköisesti ottaisit lapsesi pois steinerista. En voi suositella kenellekään lastaan rakastavalle vanhemmalle steinerkoulua.- ...
"Steineriin saa mennä, jos sopii opettajan kanssa etukäteen. Tämä tarkoittaa sitä, että opettajalla on mahdollisuus valmistella tunti eri lailla. Toisinsanoen huuhaata ei voi silloin opettaa, jos on yleisöä. Meillä oli aina silloin ihan jotain asiaakin tunnilla, jos oli joku ulkopuolinen kuuntelemassa."
Huoh,huoh ja huoh..Nyt sitä sitte aletaan kehittelemään erilaisi salaliittoteorioita.
"Meillä oli aina silloin ihan jotain asiaakin tunnilla, jos oli joku ulkopuolinen kuuntelemassa."
Aivan varmasti, ja jos kerroitte kotona tapahtuneesta saitte kepistä ja pahimmat lähetettiin SS(steinerschole)keskitysleirille,eikö? - ...
"Jos ottaisit itse riittävästi asioista selvää, niin todennäköisesti ottaisit lapsesi pois steinerista. En voi suositella kenellekään lastaan rakastavalle vanhemmalle steinerkoulua."
Enkä voi suositella kenellekkään noin suvaitsemattomalle valheitten levittäjälle lapsia - siitä huolimatta
Kyllä steinerkoulun vanhemmista tietysti löytyy niitäkin, jotka eivät koulun pedagogiikkaan vaivaudu tutustumaan etukäteen, ja sitten jälkikäteen ihmetellään yhtä ja toista ja joskus siirretään lapsi toiseen kouluun. Mutta vaikka se tuntuu teistä aivan käsittämättömältä, niin Suomessakin on monia ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin te, ja hekin maksavat veroja, tekevät työtä, kasvattavat lapsia ja jotkut jopa perustavat steinerkouluja. Ei lapsia pidetä steinerkoulussa vanhempien tietämättömyyden vuoksi. Monet meistä kyllä tuntevat opetussuunnitelman ja opetusmetodit hyvin, ja pidämme niitä juuri sopivina lapsillemme. Joita rakastamme.
- ei oo hyvä
Mä taidan käydä katsomassa steinerkoulussa että millasta siellä on. Siis tosiaankin, se aika täytyy sopia opettajan kanssa? No sen voin kyllä ymmärtää, varsinkin jos syynä on se että opettajan pitää valmistella tunti että se voi puhua siellä jotakin asiaa. Ei tullu mulle mitenkään yllätyksenä, että jos siellä oikeasti todellisuudessa opetetaan vaan pelkkää sontaa.
- elä ja anna elää
ei oo hyvä kirjoitti:
Mä taidan käydä katsomassa steinerkoulussa että millasta siellä on. Siis tosiaankin, se aika täytyy sopia opettajan kanssa? No sen voin kyllä ymmärtää, varsinkin jos syynä on se että opettajan pitää valmistella tunti että se voi puhua siellä jotakin asiaa. Ei tullu mulle mitenkään yllätyksenä, että jos siellä oikeasti todellisuudessa opetetaan vaan pelkkää sontaa.
Mikähän sinunkin motiivisi on kirjoitella näin ? Miksi nähdä vaivaa. Miksi et halua antaa halukkaiden käydä steinerkoulua. Kuten jo aikaisemmin sanottu, steinerkoulut eivät saa enempää tukea kuin muutkaan koulut. Joten steinerkoulujen lakkauttaminen ei tuo enempää resursseja peruskoululle. Jonnekin kaikki oppivelvolliset tulee laittaa. Peruskoulujen luokkakoot vaan suurenesivat. Aika onneton ihminen taidat olla:
- en halua maksaa lahkon kouluja
elä ja anna elää kirjoitti:
Mikähän sinunkin motiivisi on kirjoitella näin ? Miksi nähdä vaivaa. Miksi et halua antaa halukkaiden käydä steinerkoulua. Kuten jo aikaisemmin sanottu, steinerkoulut eivät saa enempää tukea kuin muutkaan koulut. Joten steinerkoulujen lakkauttaminen ei tuo enempää resursseja peruskoululle. Jonnekin kaikki oppivelvolliset tulee laittaa. Peruskoulujen luokkakoot vaan suurenesivat. Aika onneton ihminen taidat olla:
Miksi minun pitää maksaa uskontohihhulien kouluja, kun peruskoulustakin on uskonnon tunnustuksellinen opetus lopetettu enkä kaipaa sitä takaisin?
Erilaisten uskontojen tuntemus on paikallaan yleissivistyksen kannalta, koska ne liittyvät historiaan, kulttuuriin ja yleensäkin yhteiskunnan ymmärtämiseen maailmassa, jossa rajat ovat (onneksi) madaltuneet eri väestöryhmien ja valtioiden välillä.
Okkultistinen kasvatusmenetelmä ei mielestäni paranna kansojen yhteistyötä eikä aja rauhan aatetta. Päinvastoin, ja tuloksia näkyy tämän palstan steinerilaisten ja heidän kiihkouskovaistensa puheenvuoroista. - -----
en halua maksaa lahkon kouluja kirjoitti:
Miksi minun pitää maksaa uskontohihhulien kouluja, kun peruskoulustakin on uskonnon tunnustuksellinen opetus lopetettu enkä kaipaa sitä takaisin?
Erilaisten uskontojen tuntemus on paikallaan yleissivistyksen kannalta, koska ne liittyvät historiaan, kulttuuriin ja yleensäkin yhteiskunnan ymmärtämiseen maailmassa, jossa rajat ovat (onneksi) madaltuneet eri väestöryhmien ja valtioiden välillä.
Okkultistinen kasvatusmenetelmä ei mielestäni paranna kansojen yhteistyötä eikä aja rauhan aatetta. Päinvastoin, ja tuloksia näkyy tämän palstan steinerilaisten ja heidän kiihkouskovaistensa puheenvuoroista.Sinähän täällä kiihkoilet, eikä mikään lahko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238519Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3401653- 3821372
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2901366- 61295
- 711262
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331050Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50992- 36968