Kysyisin seuraavanlaista asiaa: Englanninkielisessä kirjassa kerrotaan initiaatiomenoista. Siinä wiccalaisuuteen vihittävälle annetaan tunnussanat (passwords), joilla hän pääsee "dread doorista". Mikä tämä dread door on suomeksi ja mitä se tarkoittaa?
Dread door
6
562
Vastaukset
Kyse oli varmaankin gardnerilaisesta ensimmäisen asteen initaatiosta. Postulantti antaa tunnussanat vihittävälle: "I have two perfect words: perfect love, and perfect trust."
Kyseessä on yksinkertaisesti ovi pyhään tilaan jossa voi kohdata jumaluudet. (dread domains of the lords of the outer spaces) Näin olen ainakin asian käsittänyt pitkän pohdiskelun jälkeen.
Se gardnerilainen ensimmäisen asteen initaatio kannattaa lukea läpi huolella ja ajatuksella.- Aloittaja
Kiitos selityksestä. Osaisitko vielä sanoa, miksi sen oven nimi on dread door? Dreadhän tarkoittaa esim. pelkoa, mutta voisiko se tässä tarkoittaa kunnioitusta herättävää?
Aloittaja kirjoitti:
Kiitos selityksestä. Osaisitko vielä sanoa, miksi sen oven nimi on dread door? Dreadhän tarkoittaa esim. pelkoa, mutta voisiko se tässä tarkoittaa kunnioitusta herättävää?
Tietääkseni ainakin mitä gardnerin tekstejä olen selaillut, niin tuo "Dread" tarkoittaa juuri kunnioitusta herättävää. Useimmiten ainakin osa noista rituaaliteksteistä on osittain muinaisenglantia joten tietyt sanat saavat eri muodon nykyenglannin ja muinaisenglannin välillä.
Joku joka tietää tarkemmin englannin filologian voinee tietenkin asian varmentaa. :)
- Anonyymi
mikä mobi on doorsissa dread ja miten se voi tulla
- Anonyymi
Älä usko kaikkea. Onko pakko leikkiä asioilla, joita ette tunne, sillä voisitte tutkia vaikka Pyhää Evankeliumia. Varoitan teitä, sillä ette ymmärrä tarpeeksi näistä asioista, joilla ihmisinä leikitte.
- Anonyymi
En nyt ota kantaa tuohon edelliseen saarnaamiseen, mutta Gardnerhan oli taustaltaan vapaamuuraari, joten siitä on varmaan Wiccaan lennähtänyt mukaan näitä ihmeen tasoja ja initiaatiota. Näin esoteerikkojan sanon, että itse en luota juuri mihinkään henkiseen, mihin rappari on koskenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887