Dread door

Kuka tietää?

Kysyisin seuraavanlaista asiaa: Englanninkielisessä kirjassa kerrotaan initiaatiomenoista. Siinä wiccalaisuuteen vihittävälle annetaan tunnussanat (passwords), joilla hän pääsee "dread doorista". Mikä tämä dread door on suomeksi ja mitä se tarkoittaa?

6

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyse oli varmaankin gardnerilaisesta ensimmäisen asteen initaatiosta. Postulantti antaa tunnussanat vihittävälle: "I have two perfect words: perfect love, and perfect trust."

Kyseessä on yksinkertaisesti ovi pyhään tilaan jossa voi kohdata jumaluudet. (dread domains of the lords of the outer spaces) Näin olen ainakin asian käsittänyt pitkän pohdiskelun jälkeen.

Se gardnerilainen ensimmäisen asteen initaatio kannattaa lukea läpi huolella ja ajatuksella.

• Aloittaja

Kiitos selityksestä. Osaisitko vielä sanoa, miksi sen oven nimi on dread door? Dreadhän tarkoittaa esim. pelkoa, mutta voisiko se tässä tarkoittaa kunnioitusta herättävää?

• Aloittaja kirjoitti:

Kiitos selityksestä. Osaisitko vielä sanoa, miksi sen oven nimi on dread door? Dreadhän tarkoittaa esim. pelkoa, mutta voisiko se tässä tarkoittaa kunnioitusta herättävää?

Tietääkseni ainakin mitä gardnerin tekstejä olen selaillut, niin tuo "Dread" tarkoittaa juuri kunnioitusta herättävää. Useimmiten ainakin osa noista rituaaliteksteistä on osittain muinaisenglantia joten tietyt sanat saavat eri muodon nykyenglannin ja muinaisenglannin välillä.

Joku joka tietää tarkemmin englannin filologian voinee tietenkin asian varmentaa. :)

• Anonyymi

mikä mobi on doorsissa dread ja miten se voi tulla

• Anonyymi

Älä usko kaikkea. Onko pakko leikkiä asioilla, joita ette tunne, sillä voisitte tutkia vaikka Pyhää Evankeliumia. Varoitan teitä, sillä ette ymmärrä tarpeeksi näistä asioista, joilla ihmisinä leikitte.

• Anonyymi

En nyt ota kantaa tuohon edelliseen saarnaamiseen, mutta Gardnerhan oli taustaltaan vapaamuuraari, joten siitä on varmaan Wiccaan lennähtänyt mukaan näitä ihmeen tasoja ja initiaatiota. Näin esoteerikkojan sanon, että itse en luota juuri mihinkään henkiseen, mihin rappari on koskenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      496
      8020
    2. 40% kansasta pitää Yleä selkeästi vasemmistolaisena

Vähän kylmä suihku epäilijöille. "Yle Uutiset sijoitettiin kyselyssä suurista medioista selvästi eniten vasemmistolaise
      Maailman menoa
      224
      1386
    3. Keksitkö mies

mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      109
      1341
    4. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      170
      1337
    5. Hokki on konkurssissa!

Aivan uskomattoman hienosti on lähtenyt rahoituskierros käyntiin! ❤️ https://hokki.fi/ajankohtaista/hokki-kainuu-oy-hak
      Kajaani
      53
      1220
    6. Ihanaa aurinkoista

Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      336
      1189
    7. Olet kaikella todennäköisyydellä

Ainut ihminen tällä pallolla, josta menen täysin hämilleni ja tuntuu että ÄO laskee samantien neandertalin tasolle. Kaik
      Ikävä
      39
      995
    8. Vasuri ehdokas pilaa koko puolamgan.

On siinä vasureilla Kova riita pukari ehdokkaana vaaleissa. Jos "pääsisi" ei yhtään kokousta ettei tule valituksia. Eikö
      Puolanka
      53
      957
    9. Kyllä on paha mieli

Olen niin luottavainen kaikesta huolimatta ollut sinuun. Luottanut että välität ihan oikeasti etkä halua minua satuttaa.
      Ikävä
      25
      913
    10. Mitä jos vietettäis

Vuorokausi yhdessä? Mitenhän se menisi?
      Ikävä
      74
      904
    Aihe