Hermeliinipojallani on tapana ryskyttää häkin kaltereita aina juodessaan niin, että se lipoo juomapullon kuulaa kielellään pari kertaa, sitten ryskyttää kaltereita, taas lipoo jne. Luulen että juomapullosta ei tule sen mielestä tarpeeksi vettä, ja siksi koittaa heiluttaa sitä. Pullo on ihan normikokoinen, ja se toimii täsmälleen kuten sen kuuluukin, vika ei siis ole pullossa.
Juoma-astiaa olen miettinyt (jänö käy muuten häkin ulkopuolella toisinaan juomassa vettä esim kastelukannusta tai joulukuusenjalasta), mutta kani luultavasti kaataisi sen (tiputtelee keraamista ruokakippoaankin). Miten olisi joku jättijuomapullo, onko niissä isompi kuula? Tai olisiko vielä jotain muuta viritelmää? Luulen että kanin hampaille ei tee kovin hyvää jatkuva kaltereitten repiminen, etenkin kun se ns. vetää häkkiä itseensä päin.
juomapullosta
6
240
Vastaukset
- kanit..
tekee smoin..
- niimpä..
no tuota harrastaa kyl meidänkin kanit mut se aika lailla loppui siihen kun nostin juomapulloa.
Siis sillai, ku se juomapullo on kumminkin aika kallellaan et kanilla olis helpompi juoda. Minä vaan suoristin sen juomapullon et se koko pullo on kiinni häkin kaltereissa sekä samalla nostin pulloa jotta kani saisi suurinpiirtein yhtä hyvin juotua. Ja se vissiin jotenkin toimi. Olen huomannut et nyt siitä tulee paremmin vettä mitä silloin kun se pullo oli kallellaan, eli kaukana kaltereista. En sit tiedä, voi olla et sen kuuluis oikeestikin olla kiinni kaltereissa nimittäin sen j.pullon virallinen kiinnitys homma hävisi...
Mut mitenkähän kanisi tekisi jos laittaisit vaikka tavallisen juomalasin häkin ulkopuolelle josta se vois juoda? Mun kani juo sellaisesta aika usein... - dgsa
joku astia häkin ulkopuolelle vaan. parempihan se on kun että kani ei saa ollenkaan juotua. ei isommissa juomapulloissa ole se kuula yhtään sen isompi. ne sano eläinkaupassa ku kyselin minkälaisen kannattaa ostaa.. et silleen:)
ettei se sitten osoita vaan mieltään?? kannattaa nostaa sitä pulloa reiusti muutaman kalterin korkeudella, mun kanit saa ainaki juotua paremmin ku on ylempänä. :)- vinkkiä
Vai on tuo noin yleistä käytöstä, kiva kuulla ettei jänöni ole janoon kuolemassa.:) Minulla on ollut tätä elukkaa ennen marsuja, ja ne eivät ikinä ryskineet häkkiä juodessaan (yksi tosin puri aina kuulan rikki). En usko että kani osoittaa mieltään, sillä se tekee tuota vain juodessaan... toisaalta en muista kuinka kauan se on noin tehnyt, ei kuitenkaan aina.:/ Ok, kokeilen tuota pullon nostamista, se tosiaan on saattanut olla liian alhaalla.
- 304
oma kanini ei onneksi tee noin.sun kannattaa ostaa sellanen vesikippo minkä voi kiinnittää häkin kaltereihin,silloin sitä ei voi kaataa.
- McCold
Ostin ite sellaisen kaltereihin kiinnittettävän kupin, mutta eipä se oikein meidän kaneille kelvannut :/ Ne pojat nostivat nääs sen kipon siitä kiinnitysrenkaasta pois.. :/ Siinä sain sitten siivota vettä häkin pohjalta..
Suosittelisin mahdollisimman painavaa keraamista (vaikka koiranruokakuppia) häkkiin, jos se ei vie liika tilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070