Smart Contact

Einari

Smartilla töissä olevat tai olleet kertokaapa mitä terveisiä lähetätte Kotkassa parhaillaan koulutuksessa olevalle porukalle. Mihin voi varautua, kun kurssi päättyy ja työt alkaa. Tällä palstalla olleiden kirjoitusten perusteella kaikki ei olekaan niin hienosti, kun annetaan ymmärtää ??

84

23264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk-yrittäjä.

Siihen voit varautua, että vastaanotto toisessa päässä on mitä sattuu, ja jokainen euro on melkoisen työn takana, ja sittenkin epävarmaa.
      Mistä muuten luulet johtuvan, että tämän alan hommissa työvoiman vaihtuvuus on tosi suurta?

• jaa-a

Jos meinaat laskut ja lainanlyhennykset maksaa, niin älä ota työtä vastaan kun kurssi loppuu. Kuopiossa ei ole monikaan kurssilainen enää töissä ja syystäkin.

• harmittaa!!

Kuopiossa viime elokuussa aloittaneesta n.80 kurssilaisesta on jäljellä vajaa kymmenen.... kertonee hieman mitä firmasta ja työstä tykätään! Varoituksen sana kaikille, jotka edes harkitsevat aloittamista ko. firmassa... eihän työkkärikään laita enää yhtään työtöntä sinne edes haastatteluun!

• entinen smarttilainen ; onn...
        harmittaa!! kirjoitti:

Kuopiossa viime elokuussa aloittaneesta n.80 kurssilaisesta on jäljellä vajaa kymmenen.... kertonee hieman mitä firmasta ja työstä tykätään! Varoituksen sana kaikille, jotka edes harkitsevat aloittamista ko. firmassa... eihän työkkärikään laita enää yhtään työtöntä sinne edes haastatteluun!

Kuopiossa on tiimarina Pielasta tullut Sirpa V. joka varmaan on uskollinen smartti-ideologi...

• nyk. smart
        entinen smarttilainen ; onn... kirjoitti:

Kuopiossa on tiimarina Pielasta tullut Sirpa V. joka varmaan on uskollinen smartti-ideologi...

Sirpa V. ei todellakaan ole tiimari, ihan rivineuvottelija vaan....

nyk. smart kirjoitti:

Sirpa V. ei todellakaan ole tiimari, ihan rivineuvottelija vaan....

kovasti tiimarina käynnistämään Kuopion toimintaa, oliko asia sittenkin toisin?

• kunnia niille joille ne kuuluu
        entinen smarttilainen ; onn... kirjoitti:

kovasti tiimarina käynnistämään Kuopion toimintaa, oliko asia sittenkin toisin?

Kyllä oli käynnistämässä, mutta jos nyt on rivitöissä sehän On Smartin tapaista alentaa ne jotka antavat kaikkensa ja polttavat itsensä jopa loppuun saadakseen työpaikkansa kannattamaan..Tosi törkeetä ja epäoikeudenmukaista.Jumala rankaisee niitä , jotja käyttävät ihmisiä hyväkseen sumeilematta!

• juupa juu...
        harmittaa!! kirjoitti:

Hyvähän se on kaikki myyntineuvottelijoiden syyksi pistää jos huonosti mwennee, kyllä sitä pomoa ja pomon pomoa riittää joille neuvottelijoiden nahasta pitää palkat repiä, mutta siellä päässä ei tunnu tapahtuvan mitään ei tietoakaan luvatuista uusista hyvistä projekteista. Eiköhän olis aika tuulettaa sitäkin päätä firmasta. Ja Yt-neuvottelutkin olis jääny käymättä jos poissavustetut eivät olis älähtäneet ja ryhtyneet vaatimaan etujaan ja neuvotteluja epämääräisen "ns. palkattoman" ja puolenvuoden tasoitusjakson sijaan.

• firmassa
        juupa juu... kirjoitti:

Hyvähän se on kaikki myyntineuvottelijoiden syyksi pistää jos huonosti mwennee, kyllä sitä pomoa ja pomon pomoa riittää joille neuvottelijoiden nahasta pitää palkat repiä, mutta siellä päässä ei tunnu tapahtuvan mitään ei tietoakaan luvatuista uusista hyvistä projekteista. Eiköhän olis aika tuulettaa sitäkin päätä firmasta. Ja Yt-neuvottelutkin olis jääny käymättä jos poissavustetut eivät olis älähtäneet ja ryhtyneet vaatimaan etujaan ja neuvotteluja epämääräisen "ns. palkattoman" ja puolenvuoden tasoitusjakson sijaan.

tärkeintä on varmistaa pomojen palkka...aika pöyristyttävää että edes KEHDATAAN esittää työntekijöille palkatonta vapaata kun firmalla menee huonosti...

• nii i

Autetaan teitä AUTETAAN ei mennä telemarkkinoinnin lankaan vaan ostetaan ostettavamme oikeilta myyntitiskeiltä ja semmosilta yrittäjiltä mitkä maksavat veronsa ja palkan oikein työntekijöilleen.

• juustohuuli

koeajalla saatte palkan minkä kuuluukin, mutta tehkääpä semmoinen työsopimus , kun sitä ehdotetaan, että kuukauden tasoittuminen ja takuupalkka se 6,42 ja palkkapisteitä ei saa työnantaja yksipuolisesti laskea, nostaa saa. Eli pisteytyksen muuttuttua on aina neuvoteltava ja jos ei yhteisymmärykseen päästä on kutsuttava paikalle luottamusmies ja liiton edustaja. NÄILLä kriteereillä voi huoletta mennä duuniin, mutta Smartti ei tee tämmöisiä työtekijää suojelevia sopimuksia! He antavat alussa kunnon pisteet teille tehtävistänne , mutta kun aikaa kuluu huomaatte olevanne minimi tuloilla ja hermot riekaleina! Siunausta teille ja kaikille johtajille sitä tarvitsette.

• Kokenut

Kyllä tosiaan alkuun ainakin uudessa yksikössä tarjotaan ihan mukavia pisteitä, niin että työntekejä saa kuvan että ihanhan tässä palkoille pääsee, mutta annas ajan kulua, niin on toinen ääni kellossa, pisteystys tulee alas ropisemalla, ja nekin mitä on saanut kasaan saattaa vielä palkanmaksun yhteydessä huveta puoleen. Johtoporrasta firmassa on pilvin pimein ja uuttaa vaan pukkaa jatkuvasti, ja jostaionhan niidenpin palkat on raavittava kasaan, eli kenenkä muiden kuin myyntineuvottelijoiden nahoista. Ja vielä jatkuvasti kytätään ja nalkutetaan jos ei tule kauppoja kannustuksesta ei tietoakaan, sehän se olisi kuitenkin parasta lääkettä kaupan teossa, haukkumalla ja kyttäämällä ei kauppoja suinkaan synny.

• Almasi

Käyhän kertomassa, tuliko viesti perille ja saitko myös muut kurssilaiset lukemaan näitä mielipiteitä täällä keskustelupalstalla.

• Nykysmartti

Paljon tyhjiä lupauksia ja salamyhkäisyyttä! Palkat myöhässä ja sun muuta. Rekisterit loppuu ja vaihtuu ja lehtimyynti kolkuttaa ovella!
      Sitähän se Smartilla on.
      Positiivista omalla kohdalla (eli miksi vielä olen siellä) on, että tilipussukka pysynyt 800e:n yläpuolella ja toistaiseksi joka kuukausi se on tullut kuin tullutkin. Ja Smartilla olen saanut hyvää myyntivalmennusta. Mieluummin töissä vaikka pilipali firmassa kuin KELA:n kirjeenvaihtajana. Jotkut työtoverit ponnistaneet Smartilta ihan kohtuullisiin työpaikkoihin muualle. Että tässä odottelen omaa vuoroani...

• ja pilvilinnat pois

Ihan ystävän neuvona, pitäkää järki kädessä tämän firman kanssa asioidessanne, myös Kotkassa, ja purkakaa pilvilinnat pois. Asioista ei enempää voi tällä foorumilla sanoa...face-to-face voidaan kertoa enemmänkin.
      Terveiset vaan kohtalotovereille, kohta voidaan perustaa jo oma yhdistys :(

• Alkup. kirj. "Olen suo...

Tämä juttu oli toisessa keskustelussa ja sen on kirjoittanut nimimerkki "Olen suomalainen". Juttu on vain mielipide, mutta liittyy tähän asiaan ja on erittäin mielenkiintoinen:

"Varmasti kyseinen ala kasvaa vielä muutaman vuoden, se on ihan kiistatonta, mutta mistäpä saadaan puhelimiin riittävän fiksuja ihmisiä riittävän halvalla?

Jotta yritysten kannattaa ulkoistaa asiakaspalvelunsa tai myyntitoimintonsa, pitää sen ulkoistettuna olla halvempaa kuin itse hoidettuna. Kun joku myyntiorganisaatio ottaa toiminnon hoitaakseen, vaatii toiminnan pyörittäminen oman organisaationsa, joka ohjaa, kehittää ja valvoo asiakaspalvelua/myyntiä. Koska tällaisen organisaation palkkakustannukset ovat suuret, on ruohonjuuritason työn kustannukset saatava puristettua todella pieniksi.

Tästäpä seuraa todella hankala dilemma: kilpailukyvyn takaamiseksi on pystyttävä palkkaamaan fiksua työvoimaa, joka omaa hyvät yleistiedot ja atk-taidot sekä erittäin hyvän suullisen ilmaisutaidon. Työ vaatii myös älykkyyttä ja tilannetajua. No, tällaisia ihmisiähän on työttömänä näinä aikoina, mutta ongelma onkin siinä, että fiksu työvoima ei suostu tekemään stressaavaa ja paineista työtä nälkäpalkalla. Työelämästä syrjäytyneitä (esim. kouluttamattomia, alkoholisteja, mielenterveyskuntoutujia, pitkäaikaistyöttömiä) on työvoimatoimistoissa pilvin pimein ja he tekevät työtä puoli-ilmaiseksikin, mutta mitäpä mieltä on toiminnon ulkoistaja siitä, että tällaiset ihmiset hoitavat heidän asiakkaitaan tai myyvät tuotteitaan?

Luulen että ulkoistaminen kestää vielä jonkun aikaa, mutta työvoimansaantiongelmat ja toisaalta asiakasyritysten tyytymättömyys toiminnan laatuun tulevat aiheuttamaan sen, että ennen vuosikymmenen vaihtumista asiakaspalvelu- ja myyntityö siirtyy vähin äänin takaisin tavaraa/palvelua tuottavien yritysten omaan hoitoon."

• kun huonot

en usko alan kokonaiseen häviämiseen asiakaspalvelu sektorillakaan. Nythän tarjoajia on paljon ja niistä jos paska ja huono laatu karsiutuu pois näistä sun mainitsemista syistä, jää jäljelle laadultaan hyvät, myyjiltään ammattitaitoiset.

• Samaa mieltä

Ei voi paljon laatua perätä jos maksaa nälkäpalkkaa. Ei kouluja käyneet tule näillä palkoilla istumaan luureihin ja vielä osa-aikatyöhön. Näitä koulutettuja tuskin myöskään kiinnostaa istua luureissa iltaisin ja viikonloppuisin ilman asiallista erilliskorvausta, kuten kaikilla muilla aloilla maksetaan (ilta-, lauantai- ja sunnuntaityökorvaus).

Tuo kertomasi on oikea ongelma alalla ja elleivät palkkausehdot muutu, ei tulevaisuuskaan näytä kummoiselta.

• Almasi

Edelleen täällä seuraan tätä keskustelua ja odotan vastausta siihen, oletko lukenut kaikki nämä jutut ja oletko pyytänyt muitakin kurssilaisia lukemaan.

Vai oletteko sittenkin menneet hienojen puheiden lankaan? No, sitäkin sattuu, niin sattui minullekin, tosin ei kukaan kyllä alkuvaiheessa tiennyt varoitellakaan. Nyt meitä talossa käyneitä on jo sata- ellei tuhatmäärin, joten kannattaisi kyllä ottaa nämä kirjoitukset tosissaan.

• Einari

Koulutuksessa jatkaa n. 25-26 kurssilaista. Alussa meitä oli 35-36, joten lopettaneita 10-11. Tiistainahan aloitti myös uusi ryhmä, jonka suuruutta en tiedä.

Itse en puhunut tästä palstasta kuin 3-4 henkilön kanssa, mutta suurin osa kurssilaisista elleivät kaikki olivat tätä palstaa seuranneet. Ihmisethän tulevat eri lähtökohdista, toiveet (esim. palkka) ovat täysin erilaiset, joten jokaisen on arvioitava oma tilanteensa ja sitten tehtävä itselleen sopiva päätös.

Koulutus oli erittäin hyvä ja mielenkiintoinen. Työharjoittelu kuitenkin osoitti sen, ettei minusta ko. työhön ole missään tapauksessa, eikä siinä auta asennemuutos eikä mikään.

Mitäkö koulutus opetti minulle?
        - kunnioitusta ihmisiä kohtaan, jotka tätä työtä tekevät ja saavat siitä vielä elantonsa
        - olen aina yrittänyt olla suht ystävällinen esim. lehtimyyjiä kohtaan, mutta tämän kokemuksen jälkeen lupaan, ettei minulla ole koskaan niin kiire, ettenkö ehtisi muutamaa minuuttia heitä kuunnella
        - kännykkää en pidä auki tai vastaa siihen vahingossakaan tilanteessa, jossa en kuitenkaan pystyisi puhumaan

Yksi pyyntö olisi vielä. Voiko joku laittaa ihan konkreettisen esimerkin mitä tasoittumisjakso tarkoittaa. Useista kyselyistä huolimatta, asia jäi useimmille kurssilaisille täysin epäselväksi. Mikä on esimerkiksi merkitys, jos tasoittumisjakso on 1 kk tai 3 kk ? Miten on mahdollista, että teet joka päivä töitä ja saat vain muutaman satasen käteen, kuten täällä on kerrottu?

Toimitin tästä keskustelusta kopion työvoimavi-
        ranomaisille, jotta huomaavat, että kolikolla on aina kaksi puolta.

Kiitokset kaikille osallistuneille ja lukijoille. Toivotan aurinkoista kesää ja tulen seuraamaan mielenkiinnolla keskusteluja tällä palstalla.

• entinen smartti; onneksi
        Einari kirjoitti:

Koulutuksessa jatkaa n. 25-26 kurssilaista. Alussa meitä oli 35-36, joten lopettaneita 10-11. Tiistainahan aloitti myös uusi ryhmä, jonka suuruutta en tiedä.

Itse en puhunut tästä palstasta kuin 3-4 henkilön kanssa, mutta suurin osa kurssilaisista elleivät kaikki olivat tätä palstaa seuranneet. Ihmisethän tulevat eri lähtökohdista, toiveet (esim. palkka) ovat täysin erilaiset, joten jokaisen on arvioitava oma tilanteensa ja sitten tehtävä itselleen sopiva päätös.

Koulutus oli erittäin hyvä ja mielenkiintoinen. Työharjoittelu kuitenkin osoitti sen, ettei minusta ko. työhön ole missään tapauksessa, eikä siinä auta asennemuutos eikä mikään.

- kunnioitusta ihmisiä kohtaan, jotka tätä työtä tekevät ja saavat siitä vielä elantonsa
        - olen aina yrittänyt olla suht ystävällinen esim. lehtimyyjiä kohtaan, mutta tämän kokemuksen jälkeen lupaan, ettei minulla ole koskaan niin kiire, ettenkö ehtisi muutamaa minuuttia heitä kuunnella
        - kännykkää en pidä auki tai vastaa siihen vahingossakaan tilanteessa, jossa en kuitenkaan pystyisi puhumaan

Yksi pyyntö olisi vielä. Voiko joku laittaa ihan konkreettisen esimerkin mitä tasoittumisjakso tarkoittaa. Useista kyselyistä huolimatta, asia jäi useimmille kurssilaisille täysin epäselväksi. Mikä on esimerkiksi merkitys, jos tasoittumisjakso on 1 kk tai 3 kk ? Miten on mahdollista, että teet joka päivä töitä ja saat vain muutaman satasen käteen, kuten täällä on kerrottu?

Kiitokset kaikille osallistuneille ja lukijoille. Toivotan aurinkoista kesää ja tulen seuraamaan mielenkiinnolla keskusteluja tällä palstalla.

yritän selvittää...
        3kk tasoittumisjakso takuupalkka esim.1000
        1kk tienaat 1000e
        2kk tienaat 1200e
        3kk tienaat 800e
        keskiansio näin ollen 1000e eli takuupalkka eli 3kk tili vain tuon 800e

3kk tasoittiumisjakso takuu 1000e
        1kk tienaat 500e ja se sinulle maksetaan
        2kk tienaat 600e ja se sinulle maksetaan
        3kk tienaat 1500e
        näin ollen olet ansainnut 3kk aikana 2600e ja viimeisen kk tilissä tasoittumisjaksossa sinulle maksetaan tienestien ja takuun erotus 400e.

1kk tasoittumisjakso; sinä saat joka kk vähintään takuupalkan. eli jos myyt 900e edestä saat puuttuvan 100e että pääset takuupalkalle.

Tuo 3kk tasoittumisjakso ei haittaa kun aina pääsee takuulle myynnillä mutta kuten esim kertoo voi olla kaksi laihaa kk ja vasta kolmantena saa takuupalkat käteen.

• ... tulee teillekin tutuksi
        Einari kirjoitti:

PAM ja Palvelutyönantajat ovat yhdessä neuvotelleet telemarkkinoijille ns. palkantasottumisjakson TESiin. Se mahdollistaa jopa kuuden (6) kuukauden palkantasottumisjakson, mutta käytössä on kolmen (3) kuukauden tasoittumisjakso. Tämä tarkoittaa sitä, että työntekijälle maksetaan kolmen kuukauden ajalla vain pohjatuntipalkka ja provisio myynnistä ja sitten kolmen kuukauden jälkeen lasketaan ko. ajanjakson palkat yhteen, samoin työtunnit ja jaetaan palkka työtunneilla. Jos laskettu tuntipalkka jää alle TESn määräämän tuntipalkan (joka taas riippuu työsuhteen kestosta), maksetaan kolmannen kuukauden palkkaan erotus.

Tämä on huono juttu siksi, että jos tasoittumisjakson aikana hankkii yhdessä kuuussa oikein hyvin ja kahdessa kuussa huonosti ja tosi huonosti niin voi käydä niin, että tuo hyvä kuukausi aiheuttaa sen ettei huonoilta kuukausilta tarvitse maksaa takuuansiota. Huomasin itse, että aina tasoittumisjaksossa oli yksi hyvä projekti, jolla sitten maksoin itse oman takuupalkkani koko jaksolta. Sain yhdeltä kuukaudelta hyvän tilin ja kahdelta semmoisen, että en selvinnytkään laskuistani. Ei siis ole varaa innostua tuhlailuun, jos jossakin kuussa saa vähän enemmän.

Jos siis vaaditte työsopimukseen yhden kuukauden tasoittumisjakson (ja se pitää siinä erikseen mainita!), niin teille on joka kuukausi maksettava vähintään takuutuntipalkka. Eli ehdottomasti pitää vaatia näin. Työsopimus on nimenomaan kahden osapuolen sopimus, ei työnantajan yksipuolinen sanelupaperi kuten usein luullaan (ja itsekin luulin, mutta nyt olen viisaampi). Jos ette pääse molempia osapuolia miellyttävään sopimukseen, niin sitten ette kirjoita sopimusta alle. Työkkäri tuskin voi pakottaa solmimaan työsopimusta nälkäpalkalla.

Huomatkaa sekin, että TES antaa mahdollisuuden maksaa teille kokonaisen vuoden harjoittelijan palkkaa (!!!) vaikka olette juuri käyneet kurssin ja olette todistetusti alan ammattilaisia. Olette siltikin samassa tilanteessa kuin ne, jotka tulevat uusina työntekijöinä ja saavat vain muutaman päivän koulutuksen. Tästäkin kannattaa neuvotella ja vaatia työsopimukseen ammattilaisen palkka eli 1. vuoden työntekijän palkka (tämän tajusin itse vasta jälkikäteen eli myöhään, tosin palkkasaatavat ovat 10 vuotta voimassa, jos alan niitä peräämään).

• ex-smartti
        Einari kirjoitti:

ei varmasti auta mitään.ovat jo laittanu niin paljon rahaa kiini että ei ne voi muuta kuin nyökytellä vaivaantuneesti.ja pakottaa ihmiset töihin koska muuten menee iso kasa yhteiskunnalta rahaa jota ei saa enää takasin.laitteisiin ja muihin ja koulutuksiin.että onnee vaan sinne kotkaan.

• kiitti vaan!
        Einari kirjoitti:

Nyt on Smartti sitten estänyt liikennöinnin Suomi24:een. Ei siinä mitään, ei minua sättäily tai keskustelupalstat työaikana kiinnostakaan. Eniroa olen käyttänyt, osittain työhönkin liittyen mutta en siis enää.

kiitti vaan! kirjoitti:

Nyt on Smartti sitten estänyt liikennöinnin Suomi24:een. Ei siinä mitään, ei minua sättäily tai keskustelupalstat työaikana kiinnostakaan. Eniroa olen käyttänyt, osittain työhönkin liittyen mutta en siis enää.

kiellettiin noin vuosi sitten siinä smartissa jossa olin. Vain työhön liittyvillä operaatorien sivuilla sai käydä varoituksen uhalla...ei kyllä kauan aikaa tepsinyt...varsinkin kun gene oli jumissa harva se päivä...

• ex-smartti
        kiitti vaan! kirjoitti:

no siitä voite ppäätellä onko puhtaat jauhot pussissa.jos kirjotukset ei ole totta niin voisivat sen vaan sanoa mutta kun estetään lukemassta niin selvä merkki siitä että halutaan salata uusilta uhreilta tosiasiaa.

• ex-smartti

muissa keskusteluissa on vielä tarkempaa juttua tän yrityksen toiminnasta ja entiset myyjät kertoo hyviä esimerkkiä.kannattaa lukea.

• kkk

smarti tai svm tai mikä hyviään lienee tosi mielenkiintoinen konserni vakuuttavaa etelän hetelmiä höystettyinä puolankalaisilla ....
      pienet pitäjät avosylin ottavat vastaan ja rahoittavat toimitilat ja laiteet mut eipä siinä jos ollaan suomen parhaita suurimpia ja kauneimpia työllistetään kouluttamattomat keski-ikäiset naiset...

• sivusta seurannut

Sensuuri iskenyt. Viikonloppuna oli asiaa täällä liittyen pielaveteen ja kuopioon, ei näköjään enää...

• annettu palautetta

luulen että ko.yksiköissä on peloiteltu porukoita että otetaan ip-osoitteet selville yms ...mutta TOTUUDEN kertominen ei liene rikollista muiden kuin asianosaisten salailijoiden mielestä...

• Saahan sitä
        annettu palautetta kirjoitti:

luulen että ko.yksiköissä on peloiteltu porukoita että otetaan ip-osoitteet selville yms ...mutta TOTUUDEN kertominen ei liene rikollista muiden kuin asianosaisten salailijoiden mielestä...

uhkailla IP-osoitteen talteenottamisella. Tosiasia kuitenkin on, että IP-osoitteita saa selvittää ainoastaan poliisi, ja silloinkin todella painaviin syihin vedoten.

Jos Smartti yrittää urkkia näitä osoitteita, taitaapi olla laitonta toimintaa..;)

• ipni
        Saahan sitä kirjoitti:

uhkailla IP-osoitteen talteenottamisella. Tosiasia kuitenkin on, että IP-osoitteita saa selvittää ainoastaan poliisi, ja silloinkin todella painaviin syihin vedoten.

Jos Smartti yrittää urkkia näitä osoitteita, taitaapi olla laitonta toimintaa..;)

Jos niin käy , että saavat osoitteen, niin ilmoittakkaapa tänne, niin pannaanpa miehet koville ja korvauksille..tietosuoja on olemassa

• nykyinen tt

siis voi että saa huvittuneena lukea näitä juttuja. Ikään kuin smart contact työnantajana olisi joku kuklux-klaani... noh, raoitetaan salaisuuden verhoa, siellä on kiva olla töissä, siellä hankkii hyvin...

erona tietenkin se ettei joutenolosta makseta, mutta jos töitä tekee, niin palkka juoksee. Eikä pelkästään teoriassa vaan ihan käytännössäkin. Jos työajan käyttää hyvin (tai edes melko hyvin...) niin palkka on paljon (ja jopa tuplasti) parempi kuin tavan kaupantädillä tai jollain sihteerillä(tässä vaihessa kun ottaa huomion lyhemmän työajan niin täytyykö kysyä kumpi homma on kannattavaa...)

Niin, ja jos työntekijöillä on aikaa työaikaan kirjoitella paskaa työnantajasta niin onko ihme jos ei hanki?

Eli kun aihe lähti siitä että kotkalaisille kokemuksia.. niin teille nämä rohkaisun sanat.

Me työtä oikeasti tekevät, olemme puhuneet tauoilla näistä kirjoituksista enkä ole yksin tätä mieltä. Myös muita on... ja varmasti enemmän kuin näitä kielteisiä.. ainakin meidän yksikössä vastarannankiiskiä on n.5%.. eli loput 95% on luureissa ja tyytyväisiä työntekijöitä..

Jokaisessa työssä on varmasti omat hyvät ja huonot puolet, smartissa olen huomannut sen että palkka on hyvä mutta senkin kestää kun töissä on niin hiton kivaa.

• Häh??

Onko tää joku vitsi vai?

Luulen, että nyt joku kuukauden Smartilla töissä ollut tässä kertoo kokemuksiaan. Siis suhde on semmoinen, että 10 % työntekijöistä tienaa jotenkuten, 10 % välttävästi ja loput huonosti, osa surkeasti.

Mukavaahan Smartilla on, sitä en kiistä. Se tosin johtuu työkavereista eikä Smartista, mutta joka tapauksessa. Työnantaja kohtelee työntekijöitä tosi huonosti, esimerkkinä palkantasottumisjakso. Vaikka se on TESssä,niin ei sitä ole pakko noudattaa. Myös paineistus ja kyylääminen on ihan älytöntä. Kyllä sen sinäkin tulet huomaamaan. Jos olet niitä, jotka alkuun myyvät tosi hyvin, niin katsohan vain: puoleen vuoteen myyntisi romahtaa ja sitten vasta tajuat todellisuuden. Puhelinmyynti on sellaista, että sitä ei kovinkaan jätkä kauaa jaksa.

Kotkalaiset varokoot tommoisia mielipiteitä, ne on taatusti maksettuja mainoksia. Etsikää käsiinne Smartilta lähteneitä työntekijöitä, niin saatte oikeaa tietoa.

• nykyinen tt
        Häh?? kirjoitti:

Onko tää joku vitsi vai?

Luulen, että nyt joku kuukauden Smartilla töissä ollut tässä kertoo kokemuksiaan. Siis suhde on semmoinen, että 10 % työntekijöistä tienaa jotenkuten, 10 % välttävästi ja loput huonosti, osa surkeasti.

Mukavaahan Smartilla on, sitä en kiistä. Se tosin johtuu työkavereista eikä Smartista, mutta joka tapauksessa. Työnantaja kohtelee työntekijöitä tosi huonosti, esimerkkinä palkantasottumisjakso. Vaikka se on TESssä,niin ei sitä ole pakko noudattaa. Myös paineistus ja kyylääminen on ihan älytöntä. Kyllä sen sinäkin tulet huomaamaan. Jos olet niitä, jotka alkuun myyvät tosi hyvin, niin katsohan vain: puoleen vuoteen myyntisi romahtaa ja sitten vasta tajuat todellisuuden. Puhelinmyynti on sellaista, että sitä ei kovinkaan jätkä kauaa jaksa.

Kotkalaiset varokoot tommoisia mielipiteitä, ne on taatusti maksettuja mainoksia. Etsikää käsiinne Smartilta lähteneitä työntekijöitä, niin saatte oikeaa tietoa.

Ainakin meillä mukavasti tienaavia on paljon. Tietenkin jos haluaa johtajan palkkaa niin ei siihen nyt voi pystyä. Ja olipahan työ mikä vaan niin kuka on tyytyväinen palkkaan.. kaikki kait haluaa tienata enemmän kun tienaa.

Palkantasottumisjakso on ihan ok, ei se ole keltään pois. Kun joka kk tienaa takuupalkan verran niin ei tartte siitä välittää. Omaan elämääni ei ole vaikuttanut mitenkään.

Paineistus ja kyylääminen... kenen taholta?

Oma historiani smartilla ei ole kovin pitkä, siinä olet ihan oikeassa mutta pidempi kuin luulet. Eihän se unelmatyö ole, mutta tällä hetkellä se työ juuri mitä kaikista mieluiten nyt teen ... miksi muutoin olisin edellisen työni vaihtanut siihen.

Ja kotkalaisille: Mun mielipiteet eivät ole ostettavissa, enkä edes kenenkään kehoituksesta täällä kirjoittele... en ole johtoa, enkä kenenkään tuttu, enkä edes naapuri, mummo tai rakastaja.. ihan vieras, pelkkä hyvinkohdeltu, työstään tykkäävä työntekijä :)

• en usko
        nykyinen tt kirjoitti:

Ainakin meillä mukavasti tienaavia on paljon. Tietenkin jos haluaa johtajan palkkaa niin ei siihen nyt voi pystyä. Ja olipahan työ mikä vaan niin kuka on tyytyväinen palkkaan.. kaikki kait haluaa tienata enemmän kun tienaa.

Palkantasottumisjakso on ihan ok, ei se ole keltään pois. Kun joka kk tienaa takuupalkan verran niin ei tartte siitä välittää. Omaan elämääni ei ole vaikuttanut mitenkään.

Oma historiani smartilla ei ole kovin pitkä, siinä olet ihan oikeassa mutta pidempi kuin luulet. Eihän se unelmatyö ole, mutta tällä hetkellä se työ juuri mitä kaikista mieluiten nyt teen ... miksi muutoin olisin edellisen työni vaihtanut siihen.

Ja kotkalaisille: Mun mielipiteet eivät ole ostettavissa, enkä edes kenenkään kehoituksesta täällä kirjoittele... en ole johtoa, enkä kenenkään tuttu, enkä edes naapuri, mummo tai rakastaja.. ihan vieras, pelkkä hyvinkohdeltu, työstään tykkäävä työntekijä :)

Firmassa on jotain oikeasti pielessä. YT-neuvotteluja käydään useammassa yksikössä ja jengiä lomautetaan. Palkat olivat parissa yksikössä viime kuussa myöhässä joten ihan turha on kehuskella tuloillaan. Tänään pitäisi olla palkkapäivä mutta minun tililläni ei näy vielä penniäkään.

• Sivusta seuraava
        en usko kirjoitti:

Firmassa on jotain oikeasti pielessä. YT-neuvotteluja käydään useammassa yksikössä ja jengiä lomautetaan. Palkat olivat parissa yksikössä viime kuussa myöhässä joten ihan turha on kehuskella tuloillaan. Tänään pitäisi olla palkkapäivä mutta minun tililläni ei näy vielä penniäkään.

Kyllä kuulostaa tosi pahalta entisenä smarttilaisena lukea näitä asioita täältä. Kasvu olikin niin huimaa, että se taisi nousta johtajien päähän ja tärkein asia eli työn etsiminen työntekijöille taisi päästä unohtumaan. Pahalta näyttää.

Sivusta seuraava kirjoitti:

Kyllä kuulostaa tosi pahalta entisenä smarttilaisena lukea näitä asioita täältä. Kasvu olikin niin huimaa, että se taisi nousta johtajien päähän ja tärkein asia eli työn etsiminen työntekijöille taisi päästä unohtumaan. Pahalta näyttää.

...se oli tämä "Kannattava kasvu" mikä mielessä pomoilla pyöri...ja uusien työntekijöiden rekrytointi...jossakin välissä vaan pääsi unohtumaan
        projektien etsintä ja vanhojen työntekijöiden talossa pito...jalat oli tukevasti irti maasta ja pää pilvissä...

• nyk tt
        en usko kirjoitti:

Se kertoo kyllä jotain että firmassa on yt-neuvotteluja, en sitä kiistä. Huolettaa se tietenkin, ketä ei!!!

Eniten huolettaa kuitenkin se, että työntekijät viitsivätkin olla niin lyhytnäköisiä, ettei ymmärrys riitä siihen että eniten tekee itselleen hallaa kun pilaavat firman mainetta kaikenlaisilla valheellisilla mustamaalauksilla!

Jos ei ahkeruus riitä pärjäämään työssä, jonka palkka koostuu, niin kummallista, tehdyn työn perusteella, niin ainahan sitä voi mennä kortistoon.

By the way, palkka ei ollut aamulla tilillä mutta ihan lain mukaisesti palkkapäivänä nostettavissa... kannattaako tehdä asiasta isompi kuin onkaan?

• srgwr
        Sivusta seuraava kirjoitti:

Lehdestä luin ja asian ymmärsin näin... elikkäs kyse on lähinnä siitä että tf poistui markkinoilta ja asiakkuuksista on paljon kilpailua ja myös palvelujen halpatuotantoa. Ja oma mielipide: Tottahan tuo on.

• elä elä ruppee...
        nyk tt kirjoitti:

Se kertoo kyllä jotain että firmassa on yt-neuvotteluja, en sitä kiistä. Huolettaa se tietenkin, ketä ei!!!

Eniten huolettaa kuitenkin se, että työntekijät viitsivätkin olla niin lyhytnäköisiä, ettei ymmärrys riitä siihen että eniten tekee itselleen hallaa kun pilaavat firman mainetta kaikenlaisilla valheellisilla mustamaalauksilla!

Jos ei ahkeruus riitä pärjäämään työssä, jonka palkka koostuu, niin kummallista, tehdyn työn perusteella, niin ainahan sitä voi mennä kortistoon.

By the way, palkka ei ollut aamulla tilillä mutta ihan lain mukaisesti palkkapäivänä nostettavissa... kannattaako tehdä asiasta isompi kuin onkaan?

elä sinä ruppee meitä valehtelijaks sanomaan muutaman kuukauven työkokemuksella!!!! myö ollaan oltu tässä hommassa sen verran pitkään että tiijetään mistä puhutaan.homma on tasan sillä laella kun tiällä lukkoo.sinnoot siinä alakuhuumassa jossa myökii oltiin.tehtiin virmalle rahhoo kurssiaekana hullun laella pelekällä päevärahalla.koulutus muka ol mutta ee kooluttajia ollenkaan,kurssilaiset koitti neuvvoo ja opastoo vaikka itekkii olivat vasta alakajia.työkkäri ummisti silimäsä ja kaekki muuttii vaekka koitettiin asiata tuuva esille. niin ne tekköö kaekki uuvet työntekiät.niistäkkii sattuu olemaan kokemusta ku niitä alottaa jatkuvasti uusia.porukka ee kyllä lissäänny että eekö oo kumma juttu??? eläkä kysy että mittee työ vielä siellä sitte ootta.myö ee piästä poes ku työvoemavirkailijat lätkässöö leivätöntä pöytee.rikollisillekkii annetaan vankilassa ruokoo mutta jos orjatyöstä koittaa piästä erroon niin siitä tulloo nuinnii kova rankaistus.

• bbb
        srgwr kirjoitti:

Lehdestä luin ja asian ymmärsin näin... elikkäs kyse on lähinnä siitä että tf poistui markkinoilta ja asiakkuuksista on paljon kilpailua ja myös palvelujen halpatuotantoa. Ja oma mielipide: Tottahan tuo on.

joo tf loppui mut tosi tyhmää jos yrityksessä kaikki munat on samassa korissa.... aika lyhyt näköistä jos yhden tuotteen varaan rakennetaan "pysyviä" työpaikkoja

• Teaml

Muuta tuohon ei voi kommentoida kuin; Oletko erittäin naiivi? Vai onko kyse firman imagon kohentamisesta??

Tosin. Täytyy sanoa, että ne ketkä vielä ensimmäisen työvuoden jälkeen ovat tyytyväisiä firman käytäntöön, niin onneksi olkoon ! Älkää poistako koskaan vaaleanpunaisia laseja silmiltänne.

Tieto lisää tuskaa.

• Teaml
        nyk tt kirjoitti:

Siis millä valheellisilla?? Kyllä nuo yleiset kommentit ovat monilla tiedossa ja ihan livenä.

Lainaus:
        ""Eniten huolettaa kuitenkin se, että työntekijät viitsivätkin olla niin lyhytnäköisiä, ettei ymmärrys riitä siihen että eniten tekee itselleen hallaa kun pilaavat firman mainetta kaikenlaisilla valheellisilla mustamaalauksilla! ""

Haloo. Kuuleeko Mars, Maa kutsuu??
        Okay. Et taida nähdä pintaa syvemmällä jos tuo lainausmerkeillä kirjoitettu oli tarkoitettu todeksi??

Työntekijöiden puheetko ne firman mainetta pilaa? Vai firma itse??

Jos teillä on yt-neuvottelut, toivon muiden puolesta ettet osallistu niihin.Väärä asenne.
        Tämä ei ole piikki vaan realismia.
        Tosin, yt-neuvotteluista tuskin näissä tapauksissa on mitään suurempaa hyötyä työntekijäin puolelle.

• kuklaani
        nykyinen tt kirjoitti:

no kun kerta on noin hyvä fiilis sulla laitappa nimes tulee..

• dana
        Teaml kirjoitti:

Muuta tuohon ei voi kommentoida kuin; Oletko erittäin naiivi? Vai onko kyse firman imagon kohentamisesta??

Tosin. Täytyy sanoa, että ne ketkä vielä ensimmäisen työvuoden jälkeen ovat tyytyväisiä firman käytäntöön, niin onneksi olkoon ! Älkää poistako koskaan vaaleanpunaisia laseja silmiltänne.

Tieto lisää tuskaa.

Saatiin tietää, että S lähtee asiakkaat danalle ja mies äkkiä firman leipiin ja danan myynti pois ja tf tilalle ja sitten se lopettiin ja silleen selvä jäi luu jakajan käteen...pöllöjä, mutta viisaita..huhua ja korostan huhu, että ei voi vetää oikeuteenkaan, kun kuultua huhua huhua huhua ja sananvapaus ja enpä muista mistä edes kuulin,,,kylältä joltain naiselta , joka kertoi sitä toiselle naiselle ja en muista oliko se vaalea< vai tumma tukeva tais olla , mutta ei se lihavakaan ollu sellanen kaks metrinen laiha nainen ,,vaalee

• Entinen tl

Vois melkein arvata kuka on "nykyinen tt", on nimittäin varsinaisen propaganda vastaava.

• tahti jatkuu
        Entinen tl kirjoitti:

Vois melkein arvata kuka on "nykyinen tt", on nimittäin varsinaisen propaganda vastaava.

Se on sitten parin pakollisen yt-neuvottelu kerran jälkeen lomautuslaput kädessä Kouvolalaisilla.90pv näin "aluksi". Näin se homma etenee.
        Toivottavasti ei tule kommenttia; Taisitte olla huonoja myyjiä kun ette olleet kannattavia firmalle.
        Niin yksinkertaista se ei ole.....
        Paneudun tässä vain julkiseen faktaan. Kirjoittamatta sen enempiä asioista tai oletetusta firman ideologista.

• Punalippu
        tahti jatkuu kirjoitti:

Se on sitten parin pakollisen yt-neuvottelu kerran jälkeen lomautuslaput kädessä Kouvolalaisilla.90pv näin "aluksi". Näin se homma etenee.
        Toivottavasti ei tule kommenttia; Taisitte olla huonoja myyjiä kun ette olleet kannattavia firmalle.
        Niin yksinkertaista se ei ole.....
        Paneudun tässä vain julkiseen faktaan. Kirjoittamatta sen enempiä asioista tai oletetusta firman ideologista.

Nimittäin lain kirjaimen mukaan yritys ei saa palkata lisää työvoimaa mihinkään toimipisteeseensä ennenkuin lomautettu henkilöstö on kutsuttu takaisin töihin. Oletteko selvittäneet, onko muissa yksiköissä avoimia työpaikkoja? Varsinkin tämän tyyppisessä yrityksessä työn tekeminen missä tahansa yksiköissä ei tuota ongelmia, koska projekteja voidaan hoitaa mistä käsin tahansa ja siksi lomautetut pitää ensisijaisesti työllistää.

Kaikki tällaisten yritysten myyntityöpaikat ovat mielestäni osa-aikaisia. Tästäkin on lainsäädännössä mainittu jotakuinkin näin: yritys ei saa palkata uutta työvoimaa ennenkuin on muuttanut kaikki osa-aikaiset työsuhteet täysiaikaisiksi. Jos siis joku haluaa tehdä täysiaikaista työviikkoa, niin hänelle pitää antaa siihen mahdollisuus, jos lisätyövoimaa tarvitaan.

Lukekaa työlainsäädätöä ja pitäkää yhtenä miehenä kiinni oikeuksistanne! Laissa on paljon aseita tällaisia työnantajia vastaan. Ja parhaiten ongelmissa auttaa työsuojelupiiri, liitoista ei ole tänä päivänä mitään muuta hyötyä kuin että joka kuukausi pitää maksaa kymmenykset. Esimerkiksi Pamin tes on niin surkea, ettei sinne kannata maksaa euron euroa. Hävetkööt moinen työntekijöiden edustaja!

Voimaa ja jaksamista! Ja ennen kaikkea: onnea uuden työpaikan etsimisessä!

• Punalippu
        Entinen tl kirjoitti:

...vain me tässä yrityksessä pitkään työskennelleet tai entiset työntekijät tiedämme totuuden. Toivottavasti tämän foorumin lukijoilla on tervettä järkeä tajuta, että nuo yltiöpositiiviset jutut todellakin ovat propagandaa tai sitten yrityksessä vasta vähän aikaa työskennelleiden tietämättömiä sepustuksia.

• Punalippu
        Punalippu kirjoitti:

Nimittäin lain kirjaimen mukaan yritys ei saa palkata lisää työvoimaa mihinkään toimipisteeseensä ennenkuin lomautettu henkilöstö on kutsuttu takaisin töihin. Oletteko selvittäneet, onko muissa yksiköissä avoimia työpaikkoja? Varsinkin tämän tyyppisessä yrityksessä työn tekeminen missä tahansa yksiköissä ei tuota ongelmia, koska projekteja voidaan hoitaa mistä käsin tahansa ja siksi lomautetut pitää ensisijaisesti työllistää.

Kaikki tällaisten yritysten myyntityöpaikat ovat mielestäni osa-aikaisia. Tästäkin on lainsäädännössä mainittu jotakuinkin näin: yritys ei saa palkata uutta työvoimaa ennenkuin on muuttanut kaikki osa-aikaiset työsuhteet täysiaikaisiksi. Jos siis joku haluaa tehdä täysiaikaista työviikkoa, niin hänelle pitää antaa siihen mahdollisuus, jos lisätyövoimaa tarvitaan.

Lukekaa työlainsäädätöä ja pitäkää yhtenä miehenä kiinni oikeuksistanne! Laissa on paljon aseita tällaisia työnantajia vastaan. Ja parhaiten ongelmissa auttaa työsuojelupiiri, liitoista ei ole tänä päivänä mitään muuta hyötyä kuin että joka kuukausi pitää maksaa kymmenykset. Esimerkiksi Pamin tes on niin surkea, ettei sinne kannata maksaa euron euroa. Hävetkööt moinen työntekijöiden edustaja!

Voimaa ja jaksamista! Ja ennen kaikkea: onnea uuden työpaikan etsimisessä!

Kävin yrityksen työpaikkasivustolla ja niinpä vain näytti osassa yksiköitä olevan työpaikkoja auki. Se on omituista, kun samaan aikaan lomautetaan muissa yksiköissä. Selvittäkääpä, miksei työtehtäviä voida jakaa lomautusyksiköihin!

• mielenkiintoa
        kuklaani kirjoitti:

no kun kerta on noin hyvä fiilis sulla laitappa nimes tulee..

Eipä ole sen jälkeen mielenkiintoa kirjottaa yhtään mitään tänne koska jos et parjaa työnantajaa niin heti lynkataan. Eikä siksi myös kiinnostusta esittäytyä nimellä. Ja siks toisekseen... onkos täällä kukaan muukaan esiintynyt nimellä?

• mmm
        Punalippu kirjoitti:

...vain me tässä yrityksessä pitkään työskennelleet tai entiset työntekijät tiedämme totuuden. Toivottavasti tämän foorumin lukijoilla on tervettä järkeä tajuta, että nuo yltiöpositiiviset jutut todellakin ovat propagandaa tai sitten yrityksessä vasta vähän aikaa työskennelleiden tietämättömiä sepustuksia.

ko. yritys "osti" kajaanista 200 hlön puhelinpalvelukeskuksen...

• toinen mmm...
        mmm kirjoitti:

ko. yritys "osti" kajaanista 200 hlön puhelinpalvelukeskuksen...

Oli mielenkiintoista lukea tuo lehtiartikkeli juuri itse lomautettuna. Näin yleisluonteisesti: Joku voisi nyt tarkistaa lomautus perusteita ja kuinka se sopii yritysostoihin yhtäaikaa.

• Pavel
        toinen mmm... kirjoitti:

Oli mielenkiintoista lukea tuo lehtiartikkeli juuri itse lomautettuna. Näin yleisluonteisesti: Joku voisi nyt tarkistaa lomautus perusteita ja kuinka se sopii yritysostoihin yhtäaikaa.

LOL! Lehdessä oli juttu, jossa tämän firman toilailuista kerrottiin. Aivan mahtavan hienon kuuloista, kun samassa artikkelissa kerrotaan yritysostoista, sekä siitä, että samalla lomauttavat liudan henkilöstöä.

Hienoa pojat! Näin sitä pitää!

• Pavel
        Pavel kirjoitti:

LOL! Lehdessä oli juttu, jossa tämän firman toilailuista kerrottiin. Aivan mahtavan hienon kuuloista, kun samassa artikkelissa kerrotaan yritysostoista, sekä siitä, että samalla lomauttavat liudan henkilöstöä.

Olisivat hemmetti samalla lomauttaneet ne työtekijät, jotka tulivat yritysoston myötä :)) :)) :))

• mmm
        Pavel kirjoitti:

Olisivat hemmetti samalla lomauttaneet ne työtekijät, jotka tulivat yritysoston myötä :)) :)) :))

olihan sieltäkin porukka lomutettuna ku TF loppui.. yhteiset toimeksiannot ja puhelinjärjestelmät serverit ym.. ollu kokoajan
        mut jos "kilpailailija" on hyvä kaveri voi olla...

• kiinostaa
        Pavel kirjoitti:

Missä lehdessä oli tuollainen artikkeli?

• Punalippu
        toinen mmm... kirjoitti:

Aina kun pitäisi ottaa jostakin asiasta selvää, niin kutsutaan joku asialle. Joku vaan on semmoinen, että se yleensä jättää kaiken tekemättä. Ole sinä se joku, soita työsuojelupiiriin ja kovistele virkamiehiä selvittämään, ovatko lomautukset ja 200 henkilön cc:n osto linjassa lainsäädännön kanssa. Vaadi työvoimatoimistolta vastauksia, samoin kotikaupunkisi tai -kuntasi päättäjiltä. Tosin turhaa taitaa olla tuo viimeksimainittu, sillä uusi lainsäädäntö pakottaa kunnat ja kaupungit maksamaan puolet pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta, joten työpaikka cc:ssä ja 400 euron kuukausipalkka on virkamiehille varmasti mieluisempi visio työttömien varalle kuin kaupungin kukkaron kaivelu.

Heh, CR-keskuksen omistaja se haistoi, että paksuimmat tuohet on tällä toimialalla kääräisty, nimittäin nyt alalla on jo niin uskomattoman värikäs joukko kaiken maailman yrittäjiä, että suunta on enää alaspäin. Työn laatu on niin heittelevää, että nämä sentraalisantrat saavat aikaan pelkkää vahinkoa asiakasyrityksilleen ja se on tuhoisaa tälle toimialalle. Voitaisiin tietysti ajatella, että onneksi keskustelun alla olevan firman laadunvalvonta pelaa, mutta kun ei se pelaa. Joskus oikein itketti kuunnella sermin takaa kuuluvaa puhetta ja mielessä kävi, että eikö tänne pääsylle ole pienimpiäkään vähimmäisvaatimuksia. Tosin, kunnon työvoima ei suostu soittelemaan aamusta iltaan nälkäpalkalla, joten tuskin tuokaan asia on korjaantumassa.

Mielenkiinnolla seuraan asioiden kehittymistä.

• Teaml
        Punalippu kirjoitti:

Aina kun pitäisi ottaa jostakin asiasta selvää, niin kutsutaan joku asialle. Joku vaan on semmoinen, että se yleensä jättää kaiken tekemättä. Ole sinä se joku, soita työsuojelupiiriin ja kovistele virkamiehiä selvittämään, ovatko lomautukset ja 200 henkilön cc:n osto linjassa lainsäädännön kanssa. Vaadi työvoimatoimistolta vastauksia, samoin kotikaupunkisi tai -kuntasi päättäjiltä. Tosin turhaa taitaa olla tuo viimeksimainittu, sillä uusi lainsäädäntö pakottaa kunnat ja kaupungit maksamaan puolet pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta, joten työpaikka cc:ssä ja 400 euron kuukausipalkka on virkamiehille varmasti mieluisempi visio työttömien varalle kuin kaupungin kukkaron kaivelu.

Heh, CR-keskuksen omistaja se haistoi, että paksuimmat tuohet on tällä toimialalla kääräisty, nimittäin nyt alalla on jo niin uskomattoman värikäs joukko kaiken maailman yrittäjiä, että suunta on enää alaspäin. Työn laatu on niin heittelevää, että nämä sentraalisantrat saavat aikaan pelkkää vahinkoa asiakasyrityksilleen ja se on tuhoisaa tälle toimialalle. Voitaisiin tietysti ajatella, että onneksi keskustelun alla olevan firman laadunvalvonta pelaa, mutta kun ei se pelaa. Joskus oikein itketti kuunnella sermin takaa kuuluvaa puhetta ja mielessä kävi, että eikö tänne pääsylle ole pienimpiäkään vähimmäisvaatimuksia. Tosin, kunnon työvoima ei suostu soittelemaan aamusta iltaan nälkäpalkalla, joten tuskin tuokaan asia on korjaantumassa.

Mielenkiinnolla seuraan asioiden kehittymistä.

Pitkä historiahan sillä on , että keinottelu kannattaa.Ei se mikään uusi keksintö ole. Ikävä kyllä työntekijöien markkinat ovat vaihtuneet työnantajien markkinoiksi.Ja yhdeksänkymmenluvun vaihteessa kilpailu kiihtyi ja yhteiskunnasta tuli itsekeskeisempi. Ikävä kyllä työnekijät häviävät siinä kilpailuissa.
        Täytyy sanoa että en ole edes katkera tai yllättynyt. Tosin jo alusta lähtien kaikki näytti niin läpinäkyvältä ja epäuskottavalta. Vitsailimmekin siitä hokemasta "kannattava kasvu".Kenen?
        Niin kauan kun on avustuksia, niin kauan on yksikkökin pystyssä.....
        Härskiä, epäeettistä mutta totta.
        Se helpottaa kummasti, kun sen tietää.
        Ei muuta kuin nenä uusia tuulia päin. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta.

• hyvin menee
        Pavel kirjoitti:

niinhä siinä kävikin. nyt on lomautukset päällä ostetussakin puulaakissa. kylä pisnes on hienoa kun sen osaa.

• Kreivin aikaan
        hyvin menee kirjoitti:

niinhä siinä kävikin. nyt on lomautukset päällä ostetussakin puulaakissa. kylä pisnes on hienoa kun sen osaa.

Entinen omistaja taisi kääräistä kunnon potin CR:n myymisestä ja nyt koko paska kärähtää Smart-konsernin omistajan käsiin. Mahtaa olla killin ajatukset. Ahneella on paskanen loppu ja nyt aletaan maksaa niitä velkoja, kun ihmisiä on härskisti hyväksikäytetty. Taitaa tuolla yläkerrassa sittenkin olla joku, joka huolehtii siitä, että kukin saa ansionsa mukaan.

• dawax
        Kreivin aikaan kirjoitti:

Entinen omistaja taisi kääräistä kunnon potin CR:n myymisestä ja nyt koko paska kärähtää Smart-konsernin omistajan käsiin. Mahtaa olla killin ajatukset. Ahneella on paskanen loppu ja nyt aletaan maksaa niitä velkoja, kun ihmisiä on härskisti hyväksikäytetty. Taitaa tuolla yläkerrassa sittenkin olla joku, joka huolehtii siitä, että kukin saa ansionsa mukaan.

kun oikein muistiani kaivelen niin tää "ex-tj" alkujaan kertoili käynistelevänsä yritystoimintaa niiku kamulle joten tais vaan häälle koitta tilipäivä ja jos on hyvät suhteet maakuntaan niin fiksua on laitta kaveri duuniin jotta kunnanisät höllää kukkaron nyörejä...

• Smarties are forever

Ihmettelen sitä, että Smart osti CR-keskuksen ja sen mukana hirveän määrän puhelinmyyjiä, vaikka nykyisetkin työntekijät ovat pakkolomalla. Voisiko joku selittää tässä tilanteessa tehdyn yrityskaupan logiikan?

Smartin nettisivuilla kovasti kehuskellaan tuolla yrityskaupalla, mutta eipäs siitä mainita mitään, että niin menee huonosti, että pitää suuri osa työntekijöistä (vai perätikö kaikki?) on pakkolomalla. Mahtaa olla hassua, kun ansiosidonnainen päiväraha on pienempi kuin työmarkkinatuki, hah! Tekee varmaan smarttilaisten jo kovasti mieli takaisin töihin, koska vajaat viisisataa kuukaudessa on kuitenkin enemmän kuin päiväraha.

Luulenpa, että aika moni lomautettu smarttilainen on etsimällä etsinyt muuta työtä, että pääsee pois niin kovasti mainostetusta vakituisesta työpaikasta. Tuosta vakituisesta on tullut suurimmalle osalle myyjistä kirosana, se kun tarkoittaa sitä, että pois ei ole pääsyä, ellei halua karenssia.

• Ex-smartie

Jokos olette päässeet töihin pidennetyltä kesälomaltanne? Mitä muuta uutta kuuluu? Me vanhat työntekijät seuraamme mielenkiinnolla tätä Einarin aloittamaa keskustelua. Seuraakohan Einarikin? Miten Kotkan yksiköllä menee? Entä Ylä-Savon yksiköt, mitä kuuluu?

• yt2

tällä kertaa puhutaan suoraan irtisanomisista eikä jauheta paskaa. vaihtelua sekin.

• Einari

Olen seurannut keskustelua ja niin on moni muukin Kotkan suunnalla. Kotkalaisia kurssilaisia en ole montaa nähnyt (jäljellä kait vähän yli 20), koska uusia ei sitten tullutkaan, kun me muutamat päätimme jättää tämän koulutuksen.

Myyvät kuulemani mukaan eri lehtiä kurssin puitteissa. Uskomatonta, että Kouvola yms. toimistoja laitettiin pakkolomalle niin työkkäri maksaa kurssista Smartille riihikuivaa. Kurssilaiset myyvät lehtiä ja ovat poissa työttömyystilastoista. Ne, jotka nyt älyävät lopettaa elokuun puolivälissä tekevät Smartille ilmaista myyntiä kuukausitolkulla. En kyllä kadehdi niitäkään, jotka päättävät jäädä tähän yritykseen ansaitakseen elantonsa.

Alkaakohan vielä uusia kursseja jää nähtäväksi??!

• kuopiosta kuuluu
        yt2 kirjoitti:

tällä kertaa puhutaan suoraan irtisanomisista eikä jauheta paskaa. vaihtelua sekin.

Kuopiossa puhutaan kans irtisanomisista. Mikä on tilanne pielassa tai kiuruvedellä? Huomenna alkaa Kuopiossa neuvottelut ja mielenkiinnolla odotan että mitä siellä puhutaan. Eihä Kuopiossa ole enää montaa myyntineuvottelijaa töissäkään, muut ovat joko lomautettuna tai irtisanoneet itsensä. Taitaa loppua Kuopion taru siihen. Eikä ole edes vuotta kurssin alkamisesta.

• Upeeta, mahtavaa...
        Einari kirjoitti:

Olen seurannut keskustelua ja niin on moni muukin Kotkan suunnalla. Kotkalaisia kurssilaisia en ole montaa nähnyt (jäljellä kait vähän yli 20), koska uusia ei sitten tullutkaan, kun me muutamat päätimme jättää tämän koulutuksen.

Myyvät kuulemani mukaan eri lehtiä kurssin puitteissa. Uskomatonta, että Kouvola yms. toimistoja laitettiin pakkolomalle niin työkkäri maksaa kurssista Smartille riihikuivaa. Kurssilaiset myyvät lehtiä ja ovat poissa työttömyystilastoista. Ne, jotka nyt älyävät lopettaa elokuun puolivälissä tekevät Smartille ilmaista myyntiä kuukausitolkulla. En kyllä kadehdi niitäkään, jotka päättävät jäädä tähän yritykseen ansaitakseen elantonsa.

... kun paska on jo housussa eli eihän ne Kotkankaan työvoimaviranomaiset voi muuta kuin hymyillä ja pitää firman puolia, satsaukset on olleet niin suuria, ettei kelkkaa voi enää kääntää. Taisinpa tästä jo jossakin vaiheessa kirjoittaakin. Yksikköön on mennyt jo niin paljon kaupunginkin varoja, ettei sielläkään voida muuta kuin pitää pokerinaamaa yllä, että tämä on hieno juttu ja että tulipa kaupunkiin hyviä työpaikkoja. Ja sama koskee TE-keskustakin.

Ovat nämä valtion ja kuntien virkamiehet niin perkeleen tyhmiä, etteivät edes selvitä alan TESn sisältöä, että tajuaisivat olla ottamatta tällaisia työpaikkoja vastaan. Nämä firmat kaatuvat joka tapauksessa muutamassa vuodessa, kun työntekijät eivät TESn mukaisella palkkamallilla pärjää.

Koko firman nimeksi pitäisi muuttaa Smart Recycle, koska kyseessä on vain ihmisten kierrätysfirma. Työntekijä sisään, päivän koulutus, jos ei osaa myydä, koeaikana ulos, jos osaa myydä, vedätetään kaikki irti ja väsytetään ihminen parissa vuodessa, useimmat väsyy jo ensimmäisenä vuonna. Nerokasta. Olisipa mukava nähdä Hekulin pankkitilin saldo. Kursseja on menossa koko ajan, niistä napataan koulutustuet ja kurssilaiset myyvät koko kurssin ajan ilmaiseksi, omistaja saa voitot puhtaana käteen. Voi helvetti kun oisin tuon itse keksinyt. Ihan pitää onnitella Hekulia, ei se kyllä tyhmä jätkä ole. Tyhmiltä pitääkin korjata löysä raha pois ja tyhmiä päättäjiä riittää, hyvänä esimerkkinä Suonenjoen kaupungin virkamiehistö.

• Savonmaasta
        Einari kirjoitti:

Että täällä sitä pannaan jo yksiköitä nurin, Kuopion, Pielaveden ja Pyhäjärven yksiköt ilmeisesti lakkautetaan, tällaista tietoa liikkuu tällä keskustelupalstalla. Ja onneksi! Loppuu se paineistus ja riistäminen. Tervemenoa Smart umpikieroine johtajineen ja merkityksettömine arvoineen!

• kans
        Savonmaasta kirjoitti:

Että täällä sitä pannaan jo yksiköitä nurin, Kuopion, Pielaveden ja Pyhäjärven yksiköt ilmeisesti lakkautetaan, tällaista tietoa liikkuu tällä keskustelupalstalla. Ja onneksi! Loppuu se paineistus ja riistäminen. Tervemenoa Smart umpikieroine johtajineen ja merkityksettömine arvoineen!

taitaa olla sama homma kouvolassa. onkohan muuallakin?

• ...kuinka täältä pääsee pois?

Suivaa pientä ihmistä suuresti tämä nykytilanne smartissa.Lomautettuna ollaan juu,syyskuun puoleenväliin mennessä on PAKKO löytää joku poispääsy tästä tilanteesta. Tällä hetkellä ei ahdista mikään muu kuin se, että miten tästä pinteestä pääsee pois aiheuttamatta itselleen lisää taloudellisia ongelmia. Lienee turha odotella irtisanomista, jos ei siirto toiseen yksikköön maistu, niin siinäpähän itse irtisanoudut karenssin uhalla..huhhuh,missä on ihmisarvo, kysyn vaan. Mielelläni olisin töitä omalla paikkakunnalla omalla työporukalla jatkanut, mutta siihen kun ei mahiksia enää tunnu olevan, niin pois haluan minä "smart-perheestä". Arvot kannattais johdon kyllä päivittää uusiksi myös nettisivuilleen. Tästä on viihtyvyys kyllä kaukana..

• ..fiksuja juippeja
        yt2 kirjoitti:

Käykääpä ystävät kalliit seuraavilla sivuilla päivittämässä tietoja: www.digitoday.fi ,etusivun hakulaatikkoon smart contact ja löytyypi tosi yllättävä uutinen...
        Smartti siirtää n.600 työntekijäänsä uuden yhtiön palvelukseen..noh, eihän se nimi miestä pahenna ja niin etiäpäin.Varsin mielenkiintoista, sanoisin näin tavallisena talliaisena .

• Smart Recycle
        ...kuinka täältä pääsee pois? kirjoitti:

Suivaa pientä ihmistä suuresti tämä nykytilanne smartissa.Lomautettuna ollaan juu,syyskuun puoleenväliin mennessä on PAKKO löytää joku poispääsy tästä tilanteesta. Tällä hetkellä ei ahdista mikään muu kuin se, että miten tästä pinteestä pääsee pois aiheuttamatta itselleen lisää taloudellisia ongelmia. Lienee turha odotella irtisanomista, jos ei siirto toiseen yksikköön maistu, niin siinäpähän itse irtisanoudut karenssin uhalla..huhhuh,missä on ihmisarvo, kysyn vaan. Mielelläni olisin töitä omalla paikkakunnalla omalla työporukalla jatkanut, mutta siihen kun ei mahiksia enää tunnu olevan, niin pois haluan minä "smart-perheestä". Arvot kannattais johdon kyllä päivittää uusiksi myös nettisivuilleen. Tästä on viihtyvyys kyllä kaukana..

Smart on kuin karuselli. Hyppäät kyytiin ja meno on vähän aikaa huimaa, kun otetaan kaikki irti. Rahaa saat sen verran, että juuri ja juuri pysyt hengissä, suurin osa ei sitäkään. Viimein väsyt, mutta karusellipa ei pysähdykään, jos hyppäät pois, sinua rangaistaan kolmen kuukauden karenssilla. Jos ja kun lähdet, seuraava tietämätön raukka on jo koulutuksessa valmistumassa karusellin vauhtiin.

Kieritä (kierrätä), pyöritä pellavapäätä...

• Yksi nolla liikaa?
        ..fiksuja juippeja kirjoitti:

Käykääpä ystävät kalliit seuraavilla sivuilla päivittämässä tietoja: www.digitoday.fi ,etusivun hakulaatikkoon smart contact ja löytyypi tosi yllättävä uutinen...
        Smartti siirtää n.600 työntekijäänsä uuden yhtiön palvelukseen..noh, eihän se nimi miestä pahenna ja niin etiäpäin.Varsin mielenkiintoista, sanoisin näin tavallisena talliaisena .

Missä näillä kepuleilla on muka 600 työntekijää? Maakuntien yksiköissä on n. kymmenkunta työntekijää kussakin, mistä tuo työntekijämäärä on tempaistu? Ei ole taidettu käyttää Ojalan laskuoppia...

• lomautettu
        Einari kirjoitti:

Hei Einari. Onko sinulla tietoa josko smartti on palkannut Team Leadereita (uusia)Kotkaan heinäkuun alusta tähän päivään. Olisimme erittäin kiitollisia infostasi.

• Einari
        lomautettu kirjoitti:

Hei Einari. Onko sinulla tietoa josko smartti on palkannut Team Leadereita (uusia)Kotkaan heinäkuun alusta tähän päivään. Olisimme erittäin kiitollisia infostasi.

Tietääkseni tiimarit on valittu kaikki koulutuksessa olleesta porukasta. Muutamia uusia nuoria on tullut myyntineuvottelijoiksi. Jotkut siellä tekevät kunnon tulosta Soneralla, Viasatia kanssa myyvät. Tavoitehan oli työllistää 75 vuoden loppuun mennessä, mutta tästä tavoitteesta uupuu n. 50!

• lomautettu
        Einari kirjoitti:

Tietääkseni tiimarit on valittu kaikki koulutuksessa olleesta porukasta. Muutamia uusia nuoria on tullut myyntineuvottelijoiksi. Jotkut siellä tekevät kunnon tulosta Soneralla, Viasatia kanssa myyvät. Tavoitehan oli työllistää 75 vuoden loppuun mennessä, mutta tästä tavoitteesta uupuu n. 50!

Eihän tuo nyt paljoan ole jos 2/3 työntekijöistä /tavoitteesta uupuu ;.) Ja positiivisesti ajateltuna: sittenhän on vuoden päästä vähemmän irtisanottavia ja vähemmän niitä kenen talous romahtaisi.........
        Ja kyllähän töitä kouvolalaisillekin lomautetulle tarjotaan Kotkasta. Tämähän alkaa olemaan jopa härskimpää huumoria kuin bennyhill.....

• Ex-smartie

... ja kuulemma työntekijöiden pitäisi alkaa kulkemaan lähikaupungin (Kiuruveden) yksikössä töissä. Matkaa on yli 60 kilometriä, joten näillä bensanhinnoilla ja Smartin palkoilla se ei kannata mitenkään. Hullua, jos on pakko alkaa kulkea siellä, mutta hulluahan tämä on ollut alusta alkaen, joten ei tule yllätyksenä. Mielenkiinnolla seuraan, ottaako työvoimaviranomaiset tämän asian huomioon.

Noo, ei sekään yksikkö enää kauaa pötki, huhuja kuuluu, että ovi käy sielläkin tiuhaan.

• Smartti surffari

Tämä uutinen löytyy sivustolta verkkouutiset.fi:

PAM:n Selin syyttää Smart Contactia koulutustukien väärinkäytöstä
      HJ, 7.8.2006

Palvelualojen ammattiliiton puheenjohtaja Ann Selin syyttää yhteyskeskuspalveluja tarjoavaa Smart Contactia TE-keskusten koulutustuen väärinkäytöstä.

Smart Contact on aloittanut yt-neuvottelut 100 työntekijän vähentämiseksi, kun samaan aikaan uusia työntekijöitä on Selinin mukaan koulutettu yhteiskunnan tuella ainakin Kotkassa.

- Tämä on aivan kohtuutonta. Odotan, että yt-neuvotteluissa saadaan aikaan työntekijöiden kannalta inhimillinen ratkaisu. On myös ilmeistä, että TE-keskusten on oltava erityisen huolellisia myöntäessään yrityksille tukea. Tarkoitushan olisi saada aikaan uusia työpaikkoja, ei vain siirtää työttömyysongelma yhdeltä työntekijältä toiselle, Selin toteaa tiedotteessaan maanantaina.

Selin muistuttaa, että TE-keskusten tuella työntekijät tekevät jo koulutusaikana normaalia työtä, mutta saavat vain koulutustuen, eivät palkkaa. Yritys saattaa samaan aikaan vähentää väkeä toisesta toimipaikasta ja ottaa uudet työntekijät toisaalle, kun pitkä pätkä työstä saadaan teetetyksi yhteiskunnan laskuun.

Selinin mukaan erityisesti provisiopalkkaiset työntekijät joutuvat monesti kohtuuttomiin tilanteisiin. Ansiot saattavat jäädä erittäin alhaisiksi, kun takuupalkkajärjestelmäkään ei käytännössä turvaa ansiotasoa. Yrityksen bisneksen riski on pitkälti työntekijöiden kannettavana.

- Pahimmillaan työntekijä saattaa menettää myös työttömyysturvansa, kun ansiot eivät yllä edes lain edellyttämälle minimitasolle, Selin san

• Yhteyskeskusammattilainen

Niin tosissaan, minäkin kävin koulutuksen, josta valmistuin yhteiskeskusAMMATTILAISEKSI. Silti minulle maksettiin ensimmäisen vuoden ajan harjoittelijan palkkaa. En ymmärrä, miten se on mahdollista, koska kävin pitkän koulutuksen, jossa tein ilmaista työtä. Eikö tuota harjoittelijan palkkaa pitäisi maksaa sellaisille, jotka tulevat töihin kylmiltään, ilman koulutusta?

PAM ottakoon asiasta selvää ja hoitakoon niin, että koulutuksesta töihin jäävät saavat suoraan ensimmäisen vuoden työntekijän tuntipalkan.

• Tiedottaja herran armosta

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe