Kultahietikolta Varnaan?

tonny

moikka
mulla on hotelli kultahietikolla, mutta mieli tekisi mennä tsekkailemaan Varnankin yöelämää.
Onko järkevää taksilla mennä tuota väliä vai onko turvatonta?

7

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bulgarian takseja käyttänyt

taksilla ajo ihan suotavaa,kunhan vain sovit hinnan etukäteen. bulgarian taksien mittarit epäluotettavia ja voivat näyttää huomia summia!

• pääsee

kätevästi myös bussilla (ja todella halvalla). Mutta taksitkin on ihan ok, kunhan tosiaan muistaa sopia hinnan etukäteen.

• HMM

Olen samaa mieltä aikaisempien kirjoittajien, lähde vaan rohkeasti mukaan Varnan yöelämään.

Bussiliput ovat edullisia. Ainoa hankaluus on se, että viimeinen bussi Varnasta Kultahietikolle lähtee noin klo 22. Keskustasta on kuitenkin helppo saada taksi yöaikaankin. Esimerkiksi Slivnitsa Bulevardilla Tsernomore-hotellin edessä ja myös kadetraalin edessä on aina takseja. Hinnasta kannattaa sopia aina matkaan lähdettäessä.

Varnan yöelämän keskus on Meripuisto. Siellä on lukemattomia diskoja ja ravintoloita. Musiikkitarjonta on todella laajaa: bulgarialaisesta etnopopista, raskaan metallin ja James Brown -covereiden kautta Drum & Bassiin ja R&B:hen.

Aivan rannassa on Bulgari, jossa esiintyvät maan etnopoptähdet. Sinne kannattaa kurkistaa, jos haluaa seurata bulgarialaista meininkiä. Toinen vastaava paikka on Planeta Payner Club.

Puistossa on iltaisin paljon väkeä. Siellä tapahtuu myös kaikenlaista. Olen seurannut siellä shakkikilpailuja, kuunnellut rockbändien ilmaiskonsertteja, katsellut ja kuunnellut intialaista tanssiryhmää, ryystänyt olutta ja hoilannut yhteislauluja olutfestareilla elokuussa, käynyt kesäteatterissa seuraamassa kansanmusiikkijuhlien konsertteja (liput maksoivat 2 euroa!), katsellut silmät ympyrkäisinä outoja performansseja, uinut uimarannalla, tiiraillut elämän menoa puiston penkiltä ja tietysti viettänyt monta mukavaa iltaa hyvän ruuan ja juoman parissa.

Varnan kävelykaduilla on kauniina kesäiltana
      mustanaan porukkaa, varovainen kannattaa olla. Kokemukseni on, että siellä on iltaisin ja öisin varsin turvallista. Häiriköitä ei näe, joitain kerjäläisiä on illallakin liikkeellä. Humalaisiakaan ei tarvitse väistellä, suurin osa väestä näyttää olevan selvinpäin.

Taskuvarkaisiinkaan en ole törmännyt, he taitavat tehdä vain päivävuoroa. Taskuvarkaita on eniten liikkeellä päivällä juuri niissä paikoissa, joihin matkatoimistot tuovat väkeä tutustumaan kaupunkiin.

• Nimetön

Kiitos taas asiantuntevasta vastauksesta!
        Oletko/olettetko muuten itse menossa bulgariaan tänä kesänä, jos niin mihin aikaan?

• huomenna matkaan
        Nimetön kirjoitti:

Kiitos taas asiantuntevasta vastauksesta!
        Oletko/olettetko muuten itse menossa bulgariaan tänä kesänä, jos niin mihin aikaan?

Paljonko taksikyydistä kultahietikolta varnaan kannattaa maksaa ettei tule kusetetuksi.
        Jos joku nopeasti pystyisi vastaamaan, ollaan huomenna lähdössä.

• Nimetön
        huomenna matkaan kirjoitti:

Paljonko taksikyydistä kultahietikolta varnaan kannattaa maksaa ettei tule kusetetuksi.

Viime kesänä matka kultahietikolta varnaan maksoi 10,- levaa ja paluumatka 12,- levaa.
        En saanut selville miksi paluu maksoi enemmän.
        Ennen taksiin astumista sovi hinta ja ettei se ole per henkilö vaan kaikista yhteensä, ettei perillä tule kiistaa siitä mistä olette sopineet.

• erma
        huomenna matkaan kirjoitti:

15-20 euroa ja se sisältää myös paluumatkan.Tällä summalla taksit odottavat noin 2 tuntia.Hinta kannattaa sopia aina etukäteen.Kultahietikolla on isommissa hotelleissa omat taksit jotka päivystävät edustalla.Yllättävän paljon heissä on suomenkielen taitajia,osa asunutkin suomessa.Mukavia kyytejä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2970
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      361
      2653
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      48
      2410
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      30
      2390
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1948
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1479
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1472
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1393
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1349
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1321
    Aihe