Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

M-OPAS TIEDOTTAA! DETUR LOPETTAA KESÄN LENTONSA TUNISIAAN!

tunisian-matkaopas

Hei kaikki Tunisiaan kesällä aikovat!

Laitoin tämän saman viestin myös "TUNISIA-osastolle".

Ihan ensiksi haluan sanoa, että - EN HUUDA, vaikka kirjoitankin isolla. Painotan vaan asian tärkeyttä!

EHKÄ osalla teistä onkin jo tiedossa, että esitetiedoista poiketen, DETUR ON PERUNUT/PERUU KAIKKI OMAT KESÄN LENTONSA TUNISIAAN!

AINAKIN JO MATKANSA MAKSANEILLE on luvattu paikat Aurinkomatkojen koneeseen.
Tunisiaan syksyllä matkaansa suunnittelevien ja jo matkansa varanneiden KANNATTAA VARMISTAA, pitääkö Deturin esitetiedot VIELÄ syksyn lennoista paikkansa?!

Tunisia-osastolla joku kirjoittaja kyseli Domina Travelin kesälennoista. DOMINA EI LENNÄ KESÄLLÄ TUNISIAAN, kuten heidän esitteensäkin ilmoittaa.

Loppujen lopuksi olemme siinä tilanteessa, että KANNATTAA SITTENKIN LUOTTAA kotimaisiin matkatoimistoihin, joilla on JO usean vuosikymmenen ajan kokemukset Tunisian matkoista. Tasokkaat hotellit jo vuosikymmenien ajan, asiansa osaavat oppaat, asiakkaat saavat mitä ESITE LUPAA JA MATKANJÄRJESTÄJIIN VOI LUOTTAA!
(HUOM! Myös muillakin matkatoimistoilla on erittäin hyviä oppaita, mutta MIKSI vaihtuvuus on niin suuri?)

SUOSITTELEN kaikille Tunisiaan aikoville lukemaan kirjoituksiani erikoisesti tähän asiaan liittyen tältä sivustolta "KYSY TUNISIASTA" -otsikon alta. Olen kirjoittanut vastaukseni 22.2.2006 "KYSY TUNISIASTA! Vastaus Tanjalle", ja samana päivänä toisen vastaukseni "KYSY TUNISIASTA! Vastaus Kyselijälle".
Näissä vastauksissani kerroin jo silloin miksi FINNMATKAT ainakin hetkeksi "väistyivät" Tunisian markkinoilta syrjään?

Toivon sydämestäni, että Teidän jokaisen Tunisian matkansa jo maksaneen kohdalla asia päättyisi kaikin puolin hyvin. Syytä "panikkiin" ei ole, sillä eiköhän Detur hoida asian niin kuin pitääkin, parhaalla mahdollisella tavalla - MATKALAISTENSA parhaaksi.

Ystävällisin ja siunaavin terveisin Teille ihan jokaiselle. :)


PS. VIELÄKIN KERRAN tiedoksi kaikille! En kirjoittele kenenkään matkatoimiston nimissä/puolesta, VAAN suomalaisten Tunisian matkaajien ja tunisialaisten yhteiseksi parhaaksi!

MIKÄLI HALUATTE esittää kysymyksiänne, tai muuten kirjoittaa minulle ASIALLISIA viestejä - MUISTATTEHAN, että vastaan VAIN tällä "Yleistä Afrikan matkailusta" -osastolla minkä tahansa matkaoppaan kirjoittamien otsikoiden alla, myös tämän uuden otsikon. Ja teen sen edelleenkin - mielelläni! :))

22

4554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet

      tuon kuullut?

      • Soussessa asuva

        Kuulin, että radiossa olisi puhuttu asiasta tänään. Harmi koska meidän _täytyy_ päästä tunisiaan ennen syyskuuta ja nyt on sitten lennettävä kalliimmalla hinnalla.


      • asia selvisi
        Soussessa asuva kirjoitti:

        Kuulin, että radiossa olisi puhuttu asiasta tänään. Harmi koska meidän _täytyy_ päästä tunisiaan ennen syyskuuta ja nyt on sitten lennettävä kalliimmalla hinnalla.

        Nyt sekin sitten selvisi.
        Luulin että olet ihan vain tavallinen
        kaheli kusipää mutta oletkin uskoon
        hurahtanut.


      • Kesäperho
        Soussessa asuva kirjoitti:

        Kuulin, että radiossa olisi puhuttu asiasta tänään. Harmi koska meidän _täytyy_ päästä tunisiaan ennen syyskuuta ja nyt on sitten lennettävä kalliimmalla hinnalla.

        Heippa Soussessa asuva. Kirjoiteltiinkin Tunisia palstan alla kuulumisia. Minulla se kesäloma lähenee, parin viikon päästä on lähtö ja kyllä täytyy sanoa, että voipi olla, että kuuma tulee, mutta kestetään! Tuosta Deturista sen verran katselin, että aloittaa lennot taas 1.9. Helsingistä. Ei tarvitse reittilennoilla mennä, jos tuo ei ole liian myöhäinen lähtöaika teille. Minä kyllä tykkään matkustaa reittilennoilla, tosin kukkaro ei aina siitä tykkää. Ja kyllähän siinä matkustusaikaa enemmän tulee, kun koneenvaihdot ym. aina on "riesana". Mutta kaikessa aina puolensa. Mukavaa kevättä ja kesän odotusta.


      • Soussessa asuva
        Kesäperho kirjoitti:

        Heippa Soussessa asuva. Kirjoiteltiinkin Tunisia palstan alla kuulumisia. Minulla se kesäloma lähenee, parin viikon päästä on lähtö ja kyllä täytyy sanoa, että voipi olla, että kuuma tulee, mutta kestetään! Tuosta Deturista sen verran katselin, että aloittaa lennot taas 1.9. Helsingistä. Ei tarvitse reittilennoilla mennä, jos tuo ei ole liian myöhäinen lähtöaika teille. Minä kyllä tykkään matkustaa reittilennoilla, tosin kukkaro ei aina siitä tykkää. Ja kyllähän siinä matkustusaikaa enemmän tulee, kun koneenvaihdot ym. aina on "riesana". Mutta kaikessa aina puolensa. Mukavaa kevättä ja kesän odotusta.

        Mistä katselit tuon tiedon. En itse löydä aiheesta mitään Deturin sivuilta. 1.9 olisi kyllä viimeinen mahdollinen lento millä pitäisi päästä. Toivottasti se onnistuu. Reittilennot tulevat ison perheen ( 2 5) kanssa aivan liian kalliiksi!


    • ota selvää ensin mistä puhut

      Ei ole peruttu vaan päästään lentämään finnairilla!!!! Kerro koko totuus asiasta, äläkä vain osaa siitä!

    • jooooo

      Sain tänään viestin deturilta ja lentoja ei ole varsinaisesti peruttu, vaan lentopäivä ja lentoyhtiö vaihtuu. Eikä se koske kuin 16.6.-14.7.2006 välisiä matkoja!!!!

      OTA SELVÄÄ ASOISTA!!!!

      • deturilta

        Minulle kerrottiin tänään Deturilta että
        kesäkauden (alkaen kesäk puolivälistä) lennot
        on peruutettu ja syksyllä jatkuu taas??????


    • tunisianmatkaopas

      Hei kaikki Tunisian matkalaiset! :))

      Ihan aluksi katson aiheelliseksi sanoa muutaman sanan kaikille matkaoppaan "kriitikoille", varsinkin "TUHATTAITURILLE", sinulle, JOKA JÄLLEEN KERRAN soitat suutasi! - Sitähän Sinä olet näköjään tehnyt jo useita vuosia ja minulle siitä asti, kun aloitin kirjoittamisen tällä palstalla (21.1.2006).
      PALJASTUKSEN PELOSSA vaihdat nimimerkkiäsi jokaiseen kirjoitukseesi. MIKSI? Eikö kantti kestä vastata omalla alkuperäisellä nimimerkilläsi?! Siksikö ei, kun VALHEELLISILLA viesteilläsi vastaat milloin kenellekin ja saat sitten jotkut muutkin "sankareina" seuraamaan esimerkkiäsi? :))

      Ymmärrän kyllä AIHEELLISEN kritiikin ja KIITÄN niistä, mutta kyllä suurin osa tällaisista viesteistä kertoo kirjoittajan sivistyksestä ja luonteesta hyvinkin paljon "paljastavaa" tekstiä, - suorastaan säälittävää!!!
      On vaikea ymmärtää MIKSI Sinä ja jotkut muut kirjoittajat alentuvat tällaiseen? Voisitko (voisitteko) kertoa MIKSI JUURI MINUA näin kovasti solvaatte? Siksikö, että olen paljastanut valheelliset viestisi? Kerro - EHKÄPÄ muukin ovat kiinnostuneet antamistasi tiedoista? JOS olen tehnyt jotakin mikä on antanut aihetta moiseen niin kerro sekin, sillä haluaisin korjata asian ja pyytää anteeksi, - tekisin se niin mielelläni! :))

      SITTEN DETURIN KESÄLENTOJEN LOPETTAMISESTA.
      Tällä sivustolla otsikkoni ehkä säikäytti lukijat, koska lyhensin Tunisia-osaston otsikon matkaopas sanan; "M-OPAS TIEDOTTAA..." ja kaksi viimeistä sivulla näkyvää sanaa oli siis, "DETUR LOPETTAA".
      Tämä ei ollut tarkoitukseni, vaan otsikon tarkoitus näkyä tällä sivulla oli samanlainen kuin Tunisia-osastolla.
      Pyydän nöyrimmin anteeksi mahdollisesti aiheuttamaani tahatonta hämminkiä.
      Viestini lähettämisen jälkeen en enää voinut sitä muuttaa ja koska itse viestissä kirjoitin, että kysymyksessä
      on KESÄlennot, niin en katsonut enää aiheelliseksi kirjoittaa uutta viestiä.

      Viestini sisältöä en katso muuten olevan aihetta muuttaa. Kirjoitin ettei aihetta "panikkiin" ole.
      Kun viestini lukee oikein, niin ymmärtääkseni siitä käy varsin hyvin selville että Detur lopettaa omat KESÄlentonsa Tunisiaan.
      Kun kirjoitin, että ainakin matkansa jo maksaneet asiakkaat pääsevät Aurinkomatkojen koneeseen niin en todellakaan osannut arvata, että lukijoiden joukossa on heitä, JOTKA EIVÄT TIEDÄ, että Aurinkomatkat ovat aina lentäneet Tunisiaan Finnairin koneilla...

      Tunisiaa käsittäville palstoille asiasta tulleita viestejä lukiessamme voimme huomata, että usea kirjoittaja on saanut Deturilta saman tiedon heidän omien Tunisian KESÄlentojen lopettamisesta.
      EIKÖ se ole todella hienoa, jos Aurinkomatkat jakavat koneensa istuinpaikkoja myös Deturille ja näin Deturin asiakkaat pääsevät viettämään lomansa sovitulla tavalla, eli Detur hoitaa asiakkaansa kuten hyvään asiakaspalveluun kuuluukin! :))

      Haluan vielä painottaa, että minä en ole Deturin matkatoimisto enkä ole mitenkään vastuussa heidän lennoistaan enkä mistään muustakaan heidän tekemisistään. Ymmärtääkseni kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä "ryöpyttää" minua antamistani tiedoista.. SOITTAKAA Deturille ja VARMISTAKAA vielä heiltä itseltään. VARMISTAKAA myös, onko paikat Aurinkomatkojen koneessa taattu. Vähän ihmetyttää Deturin asiakkailleen antamat erillaiset tiedot? Tällä viittaan tässä ketjussa eri ihmisten kirjoittamiin tietoihin?

      LOPUKSI. Jos vilpittömin mielin tahdon kertoa Tunisiasta ja tunisialaisista heille joita asia kiinnostaa,
      niin MIKSI jotkut yhä edelleen haluavat kaikin tavoin estää sen ilon, jonka tahdon Tunisiaan matkustavien suomalaisten kanssa jakaa, jopa sinunkin kanssasi - "solvaajani".
      Eikö kirjoittamillani sivuilla käyneiden lukijoitten määrä jo kerro, että asiasta ollaan aidosti kiinnostuneita?
      Vai olenko ymmärtänyt asian väärin? Ei kai kirjoitusvirheeni ole se olennainen asia ja syy solvailuun??
      Käsi sydämellenne solvaajat, tiedätte varmasti itse sen oikean syyn moiseen, - eikös vaan kaverit? :))
      Teen parhaani parantaakseni kirjoitusvirheeni etten ainakaan niillä rasittaisi mieltänne turhaan. :))


      Ystävällisin ja siunaavin terveisin Teille ihan jokaiselle. :))
      matkaopas

      • oppaalle

        Tiedon jakaminen on hyvä asia mutta tyylisi
        herättää laajasti närkästystä.

        Sen perusteella olet ylimielinen paskiainen,
        sellainen MINÄ MINÄ MINÄ tyyppi joka haluaa
        hallita koko palstaa.

        HUUDAT NIIN PERKELEEN LUJAA koko ajan
        eikä sinulla ole mitään käytöstapoja.

        Pitäisi sinun jo viimein ymmärtää kun niin
        monet sinua kritisoivat. Myös paranoiaa on
        ilmassa kun kuvittelet että kaiken kritiikin
        takana on vain yksi ja sama hlö joka sinua
        vainoaa.

        Itse en ole näitä viestejäsi ennen kommentoinut
        mutta nyt oli jo pakko vastata.

        p.s. voisit opetella kirjottamaan selkeämmin
        ilman turhaa jaarittelua ja paatosta.


      • dfgdfg
        oppaalle kirjoitti:

        Tiedon jakaminen on hyvä asia mutta tyylisi
        herättää laajasti närkästystä.

        Sen perusteella olet ylimielinen paskiainen,
        sellainen MINÄ MINÄ MINÄ tyyppi joka haluaa
        hallita koko palstaa.

        HUUDAT NIIN PERKELEEN LUJAA koko ajan
        eikä sinulla ole mitään käytöstapoja.

        Pitäisi sinun jo viimein ymmärtää kun niin
        monet sinua kritisoivat. Myös paranoiaa on
        ilmassa kun kuvittelet että kaiken kritiikin
        takana on vain yksi ja sama hlö joka sinua
        vainoaa.

        Itse en ole näitä viestejäsi ennen kommentoinut
        mutta nyt oli jo pakko vastata.

        p.s. voisit opetella kirjottamaan selkeämmin
        ilman turhaa jaarittelua ja paatosta.

        .. kiitän matkaopasta hänen antamistaan hyödyllisistä vinkeistä. Itse suunnittelen matkaa Tunisiaan ja hänen kirjoituksena ovat minulle tarpeellisia.

        Jos joitakin häiritsee se, että joku opastaa ihmisiä täällä, niin voitte puolestani mennä hankkimaan elämän jostakin. Tai vaihtoehtoisesti selailla joitakin muita sivuja. Jos täällä on jotain mikä ärsyttää, niin ei kai sitä kannata väkisin sellaisia viestejä lukea.

        Lisäksi se, onko kirjaimet isoja vai pieniä on minulle herttaisen yhdentekevää. Sisältöhän se ratkaisee, kuten muussakin elämässä.

        Pari lainausta: "Sen perusteella olet ylimielinen paskiainen,
        sellainen MINÄ MINÄ MINÄ tyyppi joka haluaa
        hallita koko palstaa." - Aivan kaheli kommentti. Kukahan tässä vaikuttaa ylimieliseltä paskiaiselta.

        "eikä sinulla ole mitään käytöstapoja." - Jep. Mistähän sen tiedät?

        "niin
        monet sinua kritisoivat." - mielestäni ihmiset lähinnä kyselevät oppaalta apua tällä palstalla.

        En voi kuin ihmetellä joidenkin elämän pienuutta.


      • Tanja
        dfgdfg kirjoitti:

        .. kiitän matkaopasta hänen antamistaan hyödyllisistä vinkeistä. Itse suunnittelen matkaa Tunisiaan ja hänen kirjoituksena ovat minulle tarpeellisia.

        Jos joitakin häiritsee se, että joku opastaa ihmisiä täällä, niin voitte puolestani mennä hankkimaan elämän jostakin. Tai vaihtoehtoisesti selailla joitakin muita sivuja. Jos täällä on jotain mikä ärsyttää, niin ei kai sitä kannata väkisin sellaisia viestejä lukea.

        Lisäksi se, onko kirjaimet isoja vai pieniä on minulle herttaisen yhdentekevää. Sisältöhän se ratkaisee, kuten muussakin elämässä.

        Pari lainausta: "Sen perusteella olet ylimielinen paskiainen,
        sellainen MINÄ MINÄ MINÄ tyyppi joka haluaa
        hallita koko palstaa." - Aivan kaheli kommentti. Kukahan tässä vaikuttaa ylimieliseltä paskiaiselta.

        "eikä sinulla ole mitään käytöstapoja." - Jep. Mistähän sen tiedät?

        "niin
        monet sinua kritisoivat." - mielestäni ihmiset lähinnä kyselevät oppaalta apua tällä palstalla.

        En voi kuin ihmetellä joidenkin elämän pienuutta.

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa,että jos ei kiinnosta lukea tai ärsyttää niin kannattaa siirtyä muille sivuille.Minusta on hienoa,että matkaopas jaksat kirjoitella tänne ja vastailla kysymyksiin.Antamillasi vastauksilla on todella paljon apua matkaa Tunisiaan suunnitteleville,joten paljon kiitoksia hyödyllisistä tiedoista joita jaksat tänne kirjoittaa.


    • opi kirjoittamaan

      Huudathan, etkä edes opi. Älä kirjoita suuraakkosin, se ei ole mitään painottamista. Usko nyt.

    • opettele kirjoittamaan

      Olisi parempi ettei matkaopas kirjoittelisi lainkaan kun ei kertakaikkiaan opi käyttämään kirjaimia oikein.

    • lopettaisi

      se olisi eduksi koko Afrikan matkailulle jospa matkaopaskin lopettaisi sen HUUTAMISEN, kun ei muuta osaa kuin HUUTAA, hulluko on kun ei edes opi?

      • tässä koko ajan

        keuhkoatte,eihän opas ole kirjoittanut pitkään aikaan


    • Ainoliisa

      Olemme tulevan mieheni kanssa lähdössä heinäkuun alussa häämätkalle Tunisian Sousseen. Matka kestää kaksi viikkoa. Majoitumme Kaiser hotelliin. Haluaisin tietää vähän siitä... En odota mitään luksusta sillä sellaisesta emme ole edes maksaneet :) Ajattelin vaan että mitä tiedät kyseisestä paikasta!?

      Ja sit millanen ranta siinä keskustan tuntumassa on. Voiko siinä ottaa aurinkoa ja löhöillä vai ajetaanko port el kantauihin pulikoimaan?

      Sitten vielä kiinnostaisi kuulla millainen se vesipuisto on! Onko siellä lapsenmielisille aikuisille mitää kivaa?

      Odotan matkaa ja helteitä (joita vissin riittää!!!?!) jo tosi paljon!

      Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

      • tunisian-matkaopas

        Hei Ainoliisa! :)

        Kiitokset kysymyksistäsi, joihin seuraavassa vastaan mielelläni. :)

        1. KAISER hotelli on kuten esitekin mainitsee siisti kaupunkihotelli kävelymatkan päässä palveluista. Vain 2 km Soussen keskustaan. Tämän matkan käveleekin mukavasti, jos ei nyt ihan "mahdoton" helle ole. Tai, sen voi kulkea taksillakin tosi edullisesti noin 1 dinaari. Muistakaa, että taksikuljettaja "aina" lähtiessään laittaa taksamittarin päälle, näin oikea hinta näkyy perille saavuttaessa.
        Hotellin virallinen luokitus on **tähteä, mutta matkatoimisto on antanut sille vielä lisää.

        Vaikka et "luksusta" odotakaan niin täytyy sanoa, että tämä Kaiser hotelli on yksi niitä Soussen parhaimpia **tähden hotelleja. Erikoisesti hotellin "erittäin" ystävällinen henkilökunta on mainitsemisen arvoinen ja uskon Teidän huomaavan tämän itsekin hyvin pian. Ilmapiiri on mukavan kodikas.
        Hotellissa on 8 kerrosta ja se sijaitsee Kantaouin hotellialueelle vievän tien varressa, joten liikenteen ääniä "kuuluu" huoneisiin kuten esite mainitsee, korvatulpat ei ole pahitteeksi, - "kaiken varalta". 1-4.än kerroksien huoneet ovat kaikkein herkimmät liikenteen melulle "mikäli" huoneenne sijaitsee juuri sen "tien puolella".

        SUOSITTELEN, että hotelliin tullessanne kerrotte heti oppaalle olevanne hääpari ja että haluaisitte "rauhallisen" huoneen. Deturin kesätilanne Tunisiassa huomioon ottaen, (Soussessa vain yksi opas) mikäli opas ei tule hotelliin huoneitten jakoon niin kertokaa sama asia vastaanottoon. Pyytäkää huonetta 7.een tai vielä parempi 8.een kerrokseen "sinne meren puolelle". Siellä ylhäällä on kiva olla ja mukavat näköalat "merellekin" päin.
        Opas tai vastaanotto kyllä ymmärtää ja uskon, että he ilomielin suovat teille tämän ilon, jos huoneita vain on vapaana. "Ehkäpä" olette jo matkaa varatessanne kertoneet olevanne hääpari?
        Tähän onkin nyt hyvä mainita, että JOKAISEN HÄÄPARIN KANNATTAA JO matkaa tilatessa mainita lähtevänsä häämatkalle, sillä uskoakseni jokainen matkatoimisto haluaa lomakohteessa ottaa asian huomioon. Samoin "tasavuosia täyttävät "synttärisankarit"! :)

        2. Kaikissa huoneissa paitsi lisävuoteellisissa on parveke. Hotellin vastapäätä on nuorisokoti, jonka pihalla nuoret usein iltaisin istuskelevat, soittavat kitaraa ja laulavat yhdessä. Halutessanne, heihin on helppo ja mukava tutustua ja heistä voi saada hyviä ystäviä.
        Hotellin huoneet ovat yksinkertaisesti sisustettu, mutta ihan mukavat ja ilmastointi pelaa, mikä nyt kesällä on erittäin tärkeää. KUN LÄHDETTE HUONEESTA ULOS muistakaa sulkea parvekkeen ovi, verhot eteen ja jättäkää ilmastointi päälle. Tämä takaa sen, että palatessanne huone on mukavan viileä. Näin kannattaa tehdä kaikissa hotelleissa. Verhot eivät päästä auringonvaloa sisälle, mikä onkin todella tärkeää varsinkin keskipäivän helteiseen aikaan.

        3. Hotellin pihalla on pieni, mutta riittävän suuri uima-allas jossa voi mukavasti ottaa aurinkokylpyjä, mutta "varovasti" ensi alkuun, - eiks vaan! Iho palaa todella nopeasti. Teillä on 2 viikon loma ja sen aikana ehtii kyllä ruskettua ihan riittävästi. Jos polttaa itsensä jo heti alkuun, jää auringonotto yleensä siihen, ainakin muutamaksi päiväksi. Omat allas/rantapyyhkeet kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. Kaiser hotellin pyyhkeistä ovat asiakkaat antaneet aika paljonkin palautetta, että "niiden tuoksu ei ole kovinkaan miellyttävä". Tämä johtuu pesulan käyttämistä pesuaineista. Asiasta on hotellin johdollekin puhuttu, mutta tuloksia ei ainakaan "vielä" ole huomattu. Pääasia tietysti on, että pyyhkeet ovat puhtaat, ja sitähän ne ovat! :) Tästä "tuoksusta" olisi mielenkiintoista saada lomanne jälkeen palautetta, kuin myös kaikesta muustakin! :))

        4. Hotellin rannalle on matkaa noin 700 metriä. Näin sesonkiaikaan rannat kaikkialla ovat erinomaisesti hoidettu ja aktiviteetteja rannoilla on paljon. Hotellinne sijaitsee "Tej Marhaba" huoneistohotellia vastapäätä ja halutessanne voitte hyvin mennä tämän Deturin hotellin uima-altaalle/rannalle. Illalla tässä hotellissa toimii myös oma disko/yökerho. Yleensäkin kaikissa hotelleissa olipa se kenen tahansa matkatoimiston kiintiössä, voi halutessaan vierailla ja käyttää niin aktiviteetteja kuin ravintola ym. palveluita hyväkseen. Näin sesonkiaikana myös oma hotellinne järjestää hauskoja iltaohjelmia, että sinne vaan karkeloihin mukaan. :)

        5. AQUA PALACE VESIPUISTO sijaitsee Port El Kantaouin lähellä sijaitsevan suurikokokoisen "Hannibal Palace" hotellin vastapäätä, tien toisella puolella. Siellä lapset ja lapsenmieliset voivat yhdessä pitää hauskaa. Sisäänpääsy maksaa noin 12-15 dinaaria. Myös "PIENI ELÄINTARHA", jossa on "kaksi pientä kamelia", marsuja lukuisia eri lintulajeja ja kasveja sijaitsee "melkein" Kantaouin sataman "tornin" tuntumassa nyt samalla puolella kuin äsken mainitsemani hotelli "Hannibal Palace". Tätä pientä eläintarhaa kutsutaan myös kasvitieteelliseksi puutarhaksi. Sielläkin on kiva käydä tutustumassa. Sisäänpääsy on n.2 dinaaria.
        Siihen oikeaan ja suureen eläintarhaan onkin sitten pitempi matka, mutta erittäin mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen paikka kaikkine Afrikan villieläimineen. Oppailta kannattaa tiedustella miten sinne esim. omatoimisesti pääsee, tai pääsisiskö jollakin esim. Dominan ruotsalaisten/norjalaisten järjestämällä retkellä, joissa tosin ei nyt "taida olla" suomenkielistä opasta ollenkaan??
        Tosin tämän ja monen muunkin retken voi tehdä hyvin omatoimisestikin.

        6. Vaikka teidän ei tarvitse Port El Kantaouihin asti "pulikoimaan" mennäkään niin "suosittelen" sinne menemistä varsinkin iltaisin, kun sataman valot syttyvät. Istutte kauniin sataman ulkoilmaravintolassa, nautitte toistenne seurasta ja illan pimetessä katselette taivaalla tuikkivia tähtiä ja huomaatte, - miten kauniisti ne loistavat "juuri Teille" ja teidän yhteiselle onnelle! :)
        Port El Kantaouin pursisatamassa on myös Soussen suosituin disko/yökerho "BONAPARTE" ja toinen yhtä suosittu "SAMARA LIVING-disko.
        Uskon, että lomastanne tulee mukava ja sillä "lapsenmielisellä" asenteellanne Te varmasti pärjäätte missä kulttuurissa tahansa. :)

        Toivotan Sinulle Ainoliisa mitä parhainta onnea, iloa ja Taivaan Isän siunausta ja varjelusta ottaessasi yhteisiä askeleita tulevan puolisosi rinnalla, - missä ikinä kuljettekin. :))

        Oikein mukavaa Tunisian lomaa Teille! :)
        Ystävällisin terveisin,
        tunisian-matkaopas


      • Ainoliisa
        tunisian-matkaopas kirjoitti:

        Hei Ainoliisa! :)

        Kiitokset kysymyksistäsi, joihin seuraavassa vastaan mielelläni. :)

        1. KAISER hotelli on kuten esitekin mainitsee siisti kaupunkihotelli kävelymatkan päässä palveluista. Vain 2 km Soussen keskustaan. Tämän matkan käveleekin mukavasti, jos ei nyt ihan "mahdoton" helle ole. Tai, sen voi kulkea taksillakin tosi edullisesti noin 1 dinaari. Muistakaa, että taksikuljettaja "aina" lähtiessään laittaa taksamittarin päälle, näin oikea hinta näkyy perille saavuttaessa.
        Hotellin virallinen luokitus on **tähteä, mutta matkatoimisto on antanut sille vielä lisää.

        Vaikka et "luksusta" odotakaan niin täytyy sanoa, että tämä Kaiser hotelli on yksi niitä Soussen parhaimpia **tähden hotelleja. Erikoisesti hotellin "erittäin" ystävällinen henkilökunta on mainitsemisen arvoinen ja uskon Teidän huomaavan tämän itsekin hyvin pian. Ilmapiiri on mukavan kodikas.
        Hotellissa on 8 kerrosta ja se sijaitsee Kantaouin hotellialueelle vievän tien varressa, joten liikenteen ääniä "kuuluu" huoneisiin kuten esite mainitsee, korvatulpat ei ole pahitteeksi, - "kaiken varalta". 1-4.än kerroksien huoneet ovat kaikkein herkimmät liikenteen melulle "mikäli" huoneenne sijaitsee juuri sen "tien puolella".

        SUOSITTELEN, että hotelliin tullessanne kerrotte heti oppaalle olevanne hääpari ja että haluaisitte "rauhallisen" huoneen. Deturin kesätilanne Tunisiassa huomioon ottaen, (Soussessa vain yksi opas) mikäli opas ei tule hotelliin huoneitten jakoon niin kertokaa sama asia vastaanottoon. Pyytäkää huonetta 7.een tai vielä parempi 8.een kerrokseen "sinne meren puolelle". Siellä ylhäällä on kiva olla ja mukavat näköalat "merellekin" päin.
        Opas tai vastaanotto kyllä ymmärtää ja uskon, että he ilomielin suovat teille tämän ilon, jos huoneita vain on vapaana. "Ehkäpä" olette jo matkaa varatessanne kertoneet olevanne hääpari?
        Tähän onkin nyt hyvä mainita, että JOKAISEN HÄÄPARIN KANNATTAA JO matkaa tilatessa mainita lähtevänsä häämatkalle, sillä uskoakseni jokainen matkatoimisto haluaa lomakohteessa ottaa asian huomioon. Samoin "tasavuosia täyttävät "synttärisankarit"! :)

        2. Kaikissa huoneissa paitsi lisävuoteellisissa on parveke. Hotellin vastapäätä on nuorisokoti, jonka pihalla nuoret usein iltaisin istuskelevat, soittavat kitaraa ja laulavat yhdessä. Halutessanne, heihin on helppo ja mukava tutustua ja heistä voi saada hyviä ystäviä.
        Hotellin huoneet ovat yksinkertaisesti sisustettu, mutta ihan mukavat ja ilmastointi pelaa, mikä nyt kesällä on erittäin tärkeää. KUN LÄHDETTE HUONEESTA ULOS muistakaa sulkea parvekkeen ovi, verhot eteen ja jättäkää ilmastointi päälle. Tämä takaa sen, että palatessanne huone on mukavan viileä. Näin kannattaa tehdä kaikissa hotelleissa. Verhot eivät päästä auringonvaloa sisälle, mikä onkin todella tärkeää varsinkin keskipäivän helteiseen aikaan.

        3. Hotellin pihalla on pieni, mutta riittävän suuri uima-allas jossa voi mukavasti ottaa aurinkokylpyjä, mutta "varovasti" ensi alkuun, - eiks vaan! Iho palaa todella nopeasti. Teillä on 2 viikon loma ja sen aikana ehtii kyllä ruskettua ihan riittävästi. Jos polttaa itsensä jo heti alkuun, jää auringonotto yleensä siihen, ainakin muutamaksi päiväksi. Omat allas/rantapyyhkeet kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. Kaiser hotellin pyyhkeistä ovat asiakkaat antaneet aika paljonkin palautetta, että "niiden tuoksu ei ole kovinkaan miellyttävä". Tämä johtuu pesulan käyttämistä pesuaineista. Asiasta on hotellin johdollekin puhuttu, mutta tuloksia ei ainakaan "vielä" ole huomattu. Pääasia tietysti on, että pyyhkeet ovat puhtaat, ja sitähän ne ovat! :) Tästä "tuoksusta" olisi mielenkiintoista saada lomanne jälkeen palautetta, kuin myös kaikesta muustakin! :))

        4. Hotellin rannalle on matkaa noin 700 metriä. Näin sesonkiaikaan rannat kaikkialla ovat erinomaisesti hoidettu ja aktiviteetteja rannoilla on paljon. Hotellinne sijaitsee "Tej Marhaba" huoneistohotellia vastapäätä ja halutessanne voitte hyvin mennä tämän Deturin hotellin uima-altaalle/rannalle. Illalla tässä hotellissa toimii myös oma disko/yökerho. Yleensäkin kaikissa hotelleissa olipa se kenen tahansa matkatoimiston kiintiössä, voi halutessaan vierailla ja käyttää niin aktiviteetteja kuin ravintola ym. palveluita hyväkseen. Näin sesonkiaikana myös oma hotellinne järjestää hauskoja iltaohjelmia, että sinne vaan karkeloihin mukaan. :)

        5. AQUA PALACE VESIPUISTO sijaitsee Port El Kantaouin lähellä sijaitsevan suurikokokoisen "Hannibal Palace" hotellin vastapäätä, tien toisella puolella. Siellä lapset ja lapsenmieliset voivat yhdessä pitää hauskaa. Sisäänpääsy maksaa noin 12-15 dinaaria. Myös "PIENI ELÄINTARHA", jossa on "kaksi pientä kamelia", marsuja lukuisia eri lintulajeja ja kasveja sijaitsee "melkein" Kantaouin sataman "tornin" tuntumassa nyt samalla puolella kuin äsken mainitsemani hotelli "Hannibal Palace". Tätä pientä eläintarhaa kutsutaan myös kasvitieteelliseksi puutarhaksi. Sielläkin on kiva käydä tutustumassa. Sisäänpääsy on n.2 dinaaria.
        Siihen oikeaan ja suureen eläintarhaan onkin sitten pitempi matka, mutta erittäin mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen paikka kaikkine Afrikan villieläimineen. Oppailta kannattaa tiedustella miten sinne esim. omatoimisesti pääsee, tai pääsisiskö jollakin esim. Dominan ruotsalaisten/norjalaisten järjestämällä retkellä, joissa tosin ei nyt "taida olla" suomenkielistä opasta ollenkaan??
        Tosin tämän ja monen muunkin retken voi tehdä hyvin omatoimisestikin.

        6. Vaikka teidän ei tarvitse Port El Kantaouihin asti "pulikoimaan" mennäkään niin "suosittelen" sinne menemistä varsinkin iltaisin, kun sataman valot syttyvät. Istutte kauniin sataman ulkoilmaravintolassa, nautitte toistenne seurasta ja illan pimetessä katselette taivaalla tuikkivia tähtiä ja huomaatte, - miten kauniisti ne loistavat "juuri Teille" ja teidän yhteiselle onnelle! :)
        Port El Kantaouin pursisatamassa on myös Soussen suosituin disko/yökerho "BONAPARTE" ja toinen yhtä suosittu "SAMARA LIVING-disko.
        Uskon, että lomastanne tulee mukava ja sillä "lapsenmielisellä" asenteellanne Te varmasti pärjäätte missä kulttuurissa tahansa. :)

        Toivotan Sinulle Ainoliisa mitä parhainta onnea, iloa ja Taivaan Isän siunausta ja varjelusta ottaessasi yhteisiä askeleita tulevan puolisosi rinnalla, - missä ikinä kuljettekin. :))

        Oikein mukavaa Tunisian lomaa Teille! :)
        Ystävällisin terveisin,
        tunisian-matkaopas

        Lomalta palattuani kerron kyllä mieluusti miten meillä meni...


      • vähemmän
        tunisian-matkaopas kirjoitti:

        Hei Ainoliisa! :)

        Kiitokset kysymyksistäsi, joihin seuraavassa vastaan mielelläni. :)

        1. KAISER hotelli on kuten esitekin mainitsee siisti kaupunkihotelli kävelymatkan päässä palveluista. Vain 2 km Soussen keskustaan. Tämän matkan käveleekin mukavasti, jos ei nyt ihan "mahdoton" helle ole. Tai, sen voi kulkea taksillakin tosi edullisesti noin 1 dinaari. Muistakaa, että taksikuljettaja "aina" lähtiessään laittaa taksamittarin päälle, näin oikea hinta näkyy perille saavuttaessa.
        Hotellin virallinen luokitus on **tähteä, mutta matkatoimisto on antanut sille vielä lisää.

        Vaikka et "luksusta" odotakaan niin täytyy sanoa, että tämä Kaiser hotelli on yksi niitä Soussen parhaimpia **tähden hotelleja. Erikoisesti hotellin "erittäin" ystävällinen henkilökunta on mainitsemisen arvoinen ja uskon Teidän huomaavan tämän itsekin hyvin pian. Ilmapiiri on mukavan kodikas.
        Hotellissa on 8 kerrosta ja se sijaitsee Kantaouin hotellialueelle vievän tien varressa, joten liikenteen ääniä "kuuluu" huoneisiin kuten esite mainitsee, korvatulpat ei ole pahitteeksi, - "kaiken varalta". 1-4.än kerroksien huoneet ovat kaikkein herkimmät liikenteen melulle "mikäli" huoneenne sijaitsee juuri sen "tien puolella".

        SUOSITTELEN, että hotelliin tullessanne kerrotte heti oppaalle olevanne hääpari ja että haluaisitte "rauhallisen" huoneen. Deturin kesätilanne Tunisiassa huomioon ottaen, (Soussessa vain yksi opas) mikäli opas ei tule hotelliin huoneitten jakoon niin kertokaa sama asia vastaanottoon. Pyytäkää huonetta 7.een tai vielä parempi 8.een kerrokseen "sinne meren puolelle". Siellä ylhäällä on kiva olla ja mukavat näköalat "merellekin" päin.
        Opas tai vastaanotto kyllä ymmärtää ja uskon, että he ilomielin suovat teille tämän ilon, jos huoneita vain on vapaana. "Ehkäpä" olette jo matkaa varatessanne kertoneet olevanne hääpari?
        Tähän onkin nyt hyvä mainita, että JOKAISEN HÄÄPARIN KANNATTAA JO matkaa tilatessa mainita lähtevänsä häämatkalle, sillä uskoakseni jokainen matkatoimisto haluaa lomakohteessa ottaa asian huomioon. Samoin "tasavuosia täyttävät "synttärisankarit"! :)

        2. Kaikissa huoneissa paitsi lisävuoteellisissa on parveke. Hotellin vastapäätä on nuorisokoti, jonka pihalla nuoret usein iltaisin istuskelevat, soittavat kitaraa ja laulavat yhdessä. Halutessanne, heihin on helppo ja mukava tutustua ja heistä voi saada hyviä ystäviä.
        Hotellin huoneet ovat yksinkertaisesti sisustettu, mutta ihan mukavat ja ilmastointi pelaa, mikä nyt kesällä on erittäin tärkeää. KUN LÄHDETTE HUONEESTA ULOS muistakaa sulkea parvekkeen ovi, verhot eteen ja jättäkää ilmastointi päälle. Tämä takaa sen, että palatessanne huone on mukavan viileä. Näin kannattaa tehdä kaikissa hotelleissa. Verhot eivät päästä auringonvaloa sisälle, mikä onkin todella tärkeää varsinkin keskipäivän helteiseen aikaan.

        3. Hotellin pihalla on pieni, mutta riittävän suuri uima-allas jossa voi mukavasti ottaa aurinkokylpyjä, mutta "varovasti" ensi alkuun, - eiks vaan! Iho palaa todella nopeasti. Teillä on 2 viikon loma ja sen aikana ehtii kyllä ruskettua ihan riittävästi. Jos polttaa itsensä jo heti alkuun, jää auringonotto yleensä siihen, ainakin muutamaksi päiväksi. Omat allas/rantapyyhkeet kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. Kaiser hotellin pyyhkeistä ovat asiakkaat antaneet aika paljonkin palautetta, että "niiden tuoksu ei ole kovinkaan miellyttävä". Tämä johtuu pesulan käyttämistä pesuaineista. Asiasta on hotellin johdollekin puhuttu, mutta tuloksia ei ainakaan "vielä" ole huomattu. Pääasia tietysti on, että pyyhkeet ovat puhtaat, ja sitähän ne ovat! :) Tästä "tuoksusta" olisi mielenkiintoista saada lomanne jälkeen palautetta, kuin myös kaikesta muustakin! :))

        4. Hotellin rannalle on matkaa noin 700 metriä. Näin sesonkiaikaan rannat kaikkialla ovat erinomaisesti hoidettu ja aktiviteetteja rannoilla on paljon. Hotellinne sijaitsee "Tej Marhaba" huoneistohotellia vastapäätä ja halutessanne voitte hyvin mennä tämän Deturin hotellin uima-altaalle/rannalle. Illalla tässä hotellissa toimii myös oma disko/yökerho. Yleensäkin kaikissa hotelleissa olipa se kenen tahansa matkatoimiston kiintiössä, voi halutessaan vierailla ja käyttää niin aktiviteetteja kuin ravintola ym. palveluita hyväkseen. Näin sesonkiaikana myös oma hotellinne järjestää hauskoja iltaohjelmia, että sinne vaan karkeloihin mukaan. :)

        5. AQUA PALACE VESIPUISTO sijaitsee Port El Kantaouin lähellä sijaitsevan suurikokokoisen "Hannibal Palace" hotellin vastapäätä, tien toisella puolella. Siellä lapset ja lapsenmieliset voivat yhdessä pitää hauskaa. Sisäänpääsy maksaa noin 12-15 dinaaria. Myös "PIENI ELÄINTARHA", jossa on "kaksi pientä kamelia", marsuja lukuisia eri lintulajeja ja kasveja sijaitsee "melkein" Kantaouin sataman "tornin" tuntumassa nyt samalla puolella kuin äsken mainitsemani hotelli "Hannibal Palace". Tätä pientä eläintarhaa kutsutaan myös kasvitieteelliseksi puutarhaksi. Sielläkin on kiva käydä tutustumassa. Sisäänpääsy on n.2 dinaaria.
        Siihen oikeaan ja suureen eläintarhaan onkin sitten pitempi matka, mutta erittäin mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen paikka kaikkine Afrikan villieläimineen. Oppailta kannattaa tiedustella miten sinne esim. omatoimisesti pääsee, tai pääsisiskö jollakin esim. Dominan ruotsalaisten/norjalaisten järjestämällä retkellä, joissa tosin ei nyt "taida olla" suomenkielistä opasta ollenkaan??
        Tosin tämän ja monen muunkin retken voi tehdä hyvin omatoimisestikin.

        6. Vaikka teidän ei tarvitse Port El Kantaouihin asti "pulikoimaan" mennäkään niin "suosittelen" sinne menemistä varsinkin iltaisin, kun sataman valot syttyvät. Istutte kauniin sataman ulkoilmaravintolassa, nautitte toistenne seurasta ja illan pimetessä katselette taivaalla tuikkivia tähtiä ja huomaatte, - miten kauniisti ne loistavat "juuri Teille" ja teidän yhteiselle onnelle! :)
        Port El Kantaouin pursisatamassa on myös Soussen suosituin disko/yökerho "BONAPARTE" ja toinen yhtä suosittu "SAMARA LIVING-disko.
        Uskon, että lomastanne tulee mukava ja sillä "lapsenmielisellä" asenteellanne Te varmasti pärjäätte missä kulttuurissa tahansa. :)

        Toivotan Sinulle Ainoliisa mitä parhainta onnea, iloa ja Taivaan Isän siunausta ja varjelusta ottaessasi yhteisiä askeleita tulevan puolisosi rinnalla, - missä ikinä kuljettekin. :))

        Oikein mukavaa Tunisian lomaa Teille! :)
        Ystävällisin terveisin,
        tunisian-matkaopas

        Tunisian matkaopas opii näköjään vähitellen: ei HUUDA enää aivan entiseen malliin. On kyllä puhunut painottamisesta, mutta sitähän se ei ole, vaan tyhmyyttä.


      • kuulemma sakotetaan...
        vähemmän kirjoitti:

        Tunisian matkaopas opii näköjään vähitellen: ei HUUDA enää aivan entiseen malliin. On kyllä puhunut painottamisesta, mutta sitähän se ei ole, vaan tyhmyyttä.

        Ja kyllä se tyhmyys tällä palstalla ilmenee ihan jossakin muualla, kuin Matkaoppaan kirjoituksissa...! =D


      • piileekin
        kuulemma sakotetaan... kirjoitti:

        Ja kyllä se tyhmyys tällä palstalla ilmenee ihan jossakin muualla, kuin Matkaoppaan kirjoituksissa...! =D

        TAIDAT OLLA ITSEKIN TYHMÄ HUUTAJA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe