Kestävää enduroa

assss

onko sellaista olemassakaan? Kauhulla olen seurannut täällä juttuja tehokoneiden muutaman tunnin huoloväleistä ja varaosien kalleudesta.
Olisiko mitään enduromalliseksi tehtyä vähintään 250 cc peliä itselleni joka kestäisi (melkein kuin auto)? Pojilleni ostin mökille Kawasaki KLX-110:n.
Se on sellainen 12 14" pyörillä oleva 4-tahti lasten crossari. Tämän ajattelisin olevan aika helppohuoltoinen laite ja hyvin kestävän.
Olen sillä ajellut itse koska poikain äitee on laittanut niille hameen päälle (ovat oikeastaan liian vanhoja KLX-110:lle, 12v ja 13v, mutta niin minäkin). Käsittääkseni tämä on aika matalaviritteinen ja kestävä peli. Yhden kesän olen sillä jonkin verran ajellut, eikä ongelmia ole.
Sellainen olisi hyvä jonka saisi rekisteriinkin.

Tehdäänkö kestäviä matalaviritteisiä enduroita nykyään enää lainkaan?

Onhan minulla toisaalta itselläni 240 cc trial jossa on enduro-satula (ei rek.). Se on aika kesy laite. Taitaisi jäädä aika vähiin soramonttukokeilut, metsäpolut on jo kokeiltu moneen kertaan sillä trialillani. Ehkä käyttäisin kauppareissuille n. 15 km päähän mökiltä.

5

1481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wiseco

Kyllä ns.tieliikennekäyttöön tehdyt nelari enskat "merkistä riippumatta" on kestäviä ja luotettavia ajella.on pitemmät huoltovälit jne..täällä ns.(levällään) olevat pyörät on varmaanki aika pitkälle crossipyörii,jotka nyt aina välillä nielee sitä osaa/rahaa =/

• monkeybutt

Suoisittelen kotaria. kaksitahtisella kolmesatasella ajaa koneremontin jälkeen harrasteajoa vaikka kuinka ja pitkään jos huollot ok. Tietysti jos tiellä huudattaa pitkiä matkoja niin sitä ei mikään kestä. Metsäpoluilla kotarilla voi ajella 10 000 km ilman koneen aukaisua huoletta. Ja männän voi parin vuoden välein vaihtaa, ei ole suuri kustannus.

Tällä hetkellä mulla on 400 nelari, jolla olen ajanut yli 10 000 km enduroa, kisoja ja harjoittelua. Ei ongelmia tähän mennessä mutta kone voisi olla hyvä tässä vaiheessa avata.

Eli suosittelen: Ktm

• sulle ratkaisu

GasGas pampera. 250 cm3 kone, viritysaste sen verran matala, että kestävyyttä löytyy, mutta sen verran kuitenkin potkua jotta ajamisen ilo löytyy. Kyseessähän on trial- ja enduropyörän sekoitus, alunperin tarkoitettu ilmeisesti jenkeille vuorilla liikkumiseen. Istuu hyvin myös kinttupolulle tai vaikka umpimetsään. hyvänä puolena on myös satulakorkeuden mataluus, joten hiukan toisella kymmenellä olevat poikasi voivat huoletta lainata "isin pyörää". Saa myös muuten rekisteröitynä!!!

• hauskalta

Ei taida suomesta montaa löytyä...

• assss

2-tahtinen 240 cc joka on juuri tälläisiin vuoristoajeluihin sopiva, jonka olen tehnyt enduromaiseksi tehtaan satulavirityksellä. Kai senkin voisi saada rekisteriin, mutta olisi kai parempi jos pyörä olisi 4-tahtinen. Satula on hyvin matalalla niin voisi ehkä ajaaa n. 155 cm pituinen henkilökin. Vaihteisto vain on mitä on eli kauhean karkea ja jäykkä käyttää eikä aina meinaa vapaatakaan löytyä. Beta taitaa olla tehnyt jotain pari vuotta sitten japsien avustamana jotain 4-tahtisiakin pyöriä.
        http://www.betamotor.com/
        Suomessa on maahantuoja Nurmijärvellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe