Hei!
Sellaista asiaa vielä kyselisin, että onko joku pystynyt onnistuneesti yhdistämään yksityisen perhepäivähoitajan työn ja sijaisperheenä olemisen?
Olen tosiaan yrittäjänä toimiva yksityinen pph, ja rakkautta sekä jaksamista riittäisi omien lasten hoitolapsen lisäksi myös sijaislapselle. Olen siis kotona päivisin hoitaen tällä hetkellä omien lasten lisäksi yhtä hoitolasta. Pystyisinköhän säilyttämään tämän rakastamani työni, jos perheeseemme liittyisi vielä yksi kullannuppu?
Jostain luin, että ainakin Helsingissä olisi mahdollista saada kotihoidontukea, jos jää kotiin alle 3-vuotiaan sijaislapsen kanssa, pitääköhän paikkansa? Miten mahtaa olla muualla Etelä-Suomessa vai onko yhteinen käytäntö Kelalta koko Suomeen?
Lähtökohtana meillä kuitenkin olisi se, että minä jäisin kotiin huolehtimaan sijaislapsestamme ja hänen asioistaan useaksi vuodeksi.
Kiitos jälleen!
Sijaislapset + yksityinen perhepäivähoito
9
1162
Vastaukset
- Sijaisäiti-70
Minäkin olen ammatiltani perhepäivähoitaja.
- Sijaisäiti-70
Hei,oletko vielä koneella, olisi kiva vaihtaa ajatuksia???
- huomioon
sijaislapsella on myös raivoisat vanhemmat jotka henkeen ja vereen taistelevat oikeudestaan saada hoitaa omaa lastaan... miten suhtaudut heihin, vai aiotko vaatia että vain ja ainoastaan kullannuppuja suloisine omaisineen saa sijoittaa kotiisi...?
- Annika
huomioon kirjoitti:
sijaislapsella on myös raivoisat vanhemmat jotka henkeen ja vereen taistelevat oikeudestaan saada hoitaa omaa lastaan... miten suhtaudut heihin, vai aiotko vaatia että vain ja ainoastaan kullannuppuja suloisine omaisineen saa sijoittaa kotiisi...?
Kyllä me olemme asiassamme liikkeellä aivan realistisin odotuksin. Kullannupulla tarkoitin lasta kuin lasta taustasta ja vanhemmista riippumatta, jokaisesta lapsesta kun mielestäni löytyy vielä se pieni kullannuppu vaikkei sitä uskoisikaan:) Lähtökohtamme sijaisperheenä on se, että lapsen paras on saada olla oman äitinsä ja isänsä kanssa, ja tekisimme ehdottomasti kaikkemme lapselle tärkeän suhteen säilyttämiseksi sillä aikaa, kun lapsi ei syystä tai toisesta voi biologisten vanhempiensa kanssa asua.
- Annika
Hei!
En ollut enää koneella tuolloin, ikävä kyllä=( Olisi ollut todella mukavaa "jutella", voisimmeko vaihtaa ajatuksia sähköpostitse? Itselläni ei ole anonyymia sp:a, mutta voin sellaisen toki hankkia ja laittaa tänne ellei sitten sinulla olisi anonyymia sp:a?
Terveisin Annika - Sijaisäiti-70
Annika kirjoitti:
Hei!
En ollut enää koneella tuolloin, ikävä kyllä=( Olisi ollut todella mukavaa "jutella", voisimmeko vaihtaa ajatuksia sähköpostitse? Itselläni ei ole anonyymia sp:a, mutta voin sellaisen toki hankkia ja laittaa tänne ellei sitten sinulla olisi anonyymia sp:a?
Terveisin AnnikaEn halua sähköpostiosoitettani tänne kaikkien saataville, mutta jos sovittaisi aika jolloin molemmat pääsisi esim. äidit ja isät chattiin, niin voitais vaihtaa ajatuksia siellä.
- Annika
Sijaisäiti-70 kirjoitti:
En halua sähköpostiosoitettani tänne kaikkien saataville, mutta jos sovittaisi aika jolloin molemmat pääsisi esim. äidit ja isät chattiin, niin voitais vaihtaa ajatuksia siellä.
Moi=) Olisin parhaillaan käymässä chatissa eli jos itse olet nyt koneella, tule sinäkin! Illalla voisin yrittää jossain vaiheessa päästä uudelleen.
- Perhehoitoliitto
Useatkin sijaisvanhemmat työskentelevät samalla myös perhepäivähoitajina. Ainoa ongelmallinen kohta saattaa olla se, että sijoitettu lapsi voi vaikuttaa siihen, montako lasta perhehpäivähoitajalla voi olla hoidossaan. Ainakin kunnallisessa perhepäivähoidossa hoiodssa olevat muut lapset vaikuttavat perhepäivähoidossa olevien lasten määrään.
Helsinki on tehnyt esimerkillisen kapunkikohtaisen päätöksen kotihoidontukea vastaavan tuen maksamisesta niille sijaisvanhemmille, jotka päättävät hoitaa lasta kotihoidossa päivähoidon sijaan.
Kela on linjannut asian niin, että sijaisvanhempi ei ole oikeutettu saamaan kotihoidontukea. Perhehoitoliitto on kovasti tehnyt töitä tuon linajuksen muuttamiseksi. - Anonyymi
Voiko olla sijaisäiti 16 vuotiaalle ja samalla kotona toimia perhepäivähoitajana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997