siis mitä mä sanon mun kaverille, jolla on gerbuja, eikä se jaksa huolehtia niistä muuta ku sen verran että niillä on hädin tuskin ruokaa ja vettä. niiden terrassa ei koskaan oo muuta kun vähän purua pohjalla ja ehkä joku pesä tai joku pahvilaatikko. ja ruokaa vähän. mä oon kysyny siltä että miks ihmeessä se ei laita niille viihdykettä, esim. yhtä sellasta, jossa ne voi kiipeillä ja nukkua, vaikka sillä on niille sellanen ja vaikka mitä muuta! vastaus on se, että se on kyllästyny niihin. ja aina se sanoo, että se laittaa sinne viihdykettä heti kun siivoo terran mutta siihen menee viikkoja, eikä se sinne siltikään mitään viihdykettä laita. eikä se koskaan juoksuta niitä. sit mä käyn aina niillä ja otan niitä syliin, ne on tosi kilttejä. mutta mun ymmärrys ei riitä siihen, miksi ihmiset ottaa lemmikkejä, mutta ei kuitenkaan huolehdi niistä, vaikka aikaa ja rahaa olisi! aivan kuin ne olisi koriste-esineitä tai jtn... mulla on gerbuja, onnellisia sellaisia. mutta onko jollain muulla samantapaisia kavereita tai kokemuksia??? mä voin alkaa mailaileen jonkun kanssa, jos kiinnostaa luotettava ja eläinrakas mailikaveri. antakaa vaan osote, niin mailaan. en nyt viitsi yhdestä tietystä syystä jättää omaa osotettani tähän.
mitä ihmettä
5
272
Vastaukset
- daisy
Laita vaan sähköpostia tulemaan: [email protected] :) Mulla on 3 poikagerbua, täyttävät kohta vuoden. Kerro oma ikäsi ja vaikka jotai omista gerbuistasi ja kaverisi gerbuista...?
- kenties
Voisitko kenties puhua asiasta esim. ystäväsi vanhempien kanssa. Kertoisit miten gerbuja heillä kohdellaan ja voisitte yhdessä miettiä mikä olisi paras ratkaisu. Jos kerran ystäväsi niihin on kyllästynyt olisi elänten kannalta parasta, että ne saisivat uudet kodin, tai että vanhemmat ottaisivat vastuun niistä.
- Hulina
Mulla on kaverin pikkuveljellä ollut gerbiilillä hyvin samankaltainen tilanne. :( Nyt kannattaisi tosiaan jutella kaverin vanhemmille ja ottaa ehkä itse kaverisikin keskusteluun mukaan, jos se on mahdollista.
Mulle voi mailata ja voidaan vaikka jutella lisää tilanteesta tai ihan vaan jakaa kokemuksia:
[email protected] - gerbiil
mulla on kans kaveri, jonka gerbut on niin huonosti kohdeltuja!
se laittaa sinne varmaan ruokalusikallisen ruokaa aamulla ja ilalla, ei vaihda vettä kun korkeintaan kerran viikossa, ei virikkeitä ja sentti purua!
kannattaa soittaa eläinsuojeluun tai ehdota kaverillesi että jos sinä ottaisit gerbut?? - moi
sano sun kaverille että oisko siitä kiva asua jossain häkissä. missä ei oo yhtää mitää. ja sano sille että jos on kylästynyt niin antaa parempaa kotiin että toi on eläin rääkäystä jo ne ansaitsee paljon pareman omistajan kun tolasen paskan huoltaja. jos ei osaa arvoostaa niitä niin sano että oot aika ilkeä ihminen eläimille. moi mulla on kaksi omaa gergua iteläni ja hoidan niitä joka päivä ja oon niiten kanssa hoitkaa omat gergut tarkotan kaikki joilla on!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060