Hikirauhasten poisto?

kukaan ei auta..

Millainen operaatio tämä hikirauhasten poisto kainaloista on? Onko jälkiseurauksia millaisia? Ja minkähän hintainen..?

Olen jo kokeillut kaikkea mahdollista, verikokeissa ei näy mitään erikoista ja hiki valuu menemään...Haluaisin käyttää taas sellaisia vaatteita kuin haluan,mutta mitenpä käytät ku kainaloissa aina märät läntit. Auttakaa minua, kun lääkärit ei tunnu auttavan...

13

7615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on poistettu

      hikirauhaset kainaloista 14-vuotta sitten. Poistetut alueet olivat sellaiset miehen kämmenen kokoiset. Kun ensimmäisen kerran näin peilistä niin itku se kuule meinasi tulla... olin kuin pingviini. Ja kädet ei noussu edes 90 asteen kulmaan pitkään aikaan. Hiuksia ei saanu itse kammattua jne. Minulle ko. leikkaus tehtiin märkivien rauhasten takia... Oli pakko kun ei ollut muuta parannuskeinoa. Ja se hiki etsii reittinsä...minä hikoan otsalta ja muutenkin pään alueelta ja joku käski olemaan iloinen siitä. Se hiki vois kuulemma puskea ulos jaloistakin. Paraneminen kesti muuten kolmisen kuukautta ja tuntoa niissä ei ole kunnolla vieläkään. Hinnasta en tiedä kun minulla se oli sairauden hoitoon kuuluva toimenpide. Mutta... Neuvoisin vielä miettimään.

      • kokemusta on

        on poistettu kainaloista toinen leikkaus arpi aukes jäi kireyttä kainaloon mieti hetki vielä onko tarpeen .


    • Jalkahiki

      Mieti vielä. Apteekeissa on nyt kuulemma tosi tehokkaita antiperspirantteja liikahikoilusta kärsiville ja talkkia kannattaa kokeilla myös. Ruokavaliollakin ehkä lienee merkitystä.

      Jos et hikoa kainaloista niin tulet hikoamaan päänahasta eli hiuksesi ovat aina rasvaiset ja hiki noruu kasvoille. Hikoat myös korvien takaa ja sinulla tulee olemaan märät korvien taustat. Hikoat käsistä ja kämmenesi ovat aina märät kätellessäsi. Pahinta on se, että tulee hikoamaan sitten jaloista. Eli jalkahiki haisee. Ongelma siirtyy vain kainaloista muualle ja on entistä pahempi, kun nyt on yksi hikoiluväylä suljettu.

      Harkitse ihmeessä. Kokeile tuosta aromaterapia-kohdasta vaikka kysäistä vinkkiä hikoiluun ja homeopatiakin voisi auttaa.

    • Menopaussi

      Vaihdevuosien tuntumassa voi alkaa hikoilemaan ihan mielettömästi. Jos olet nainen ja tämä on mahdollista niin lekurilta tulee apu.

      • kukaan ei auta..

        Ei oo vaihdevuosia näin nuorella. Mikä minua sitten auttaisi, kun apteekkituotteet eivät ole tarpeeksi vahvoja? Ei edes absolut torr, ja sehän kuulemma on kaikkein vahvin... Ei ne mitään halpoja tuotteita ole, en haluaisi ihan kaikkia ostaa ja kokeilla... Lääkärit laittaa mut heti verikokeisiin, joissa ei näy mitään. Eli apua ei sieltäkään tunnu heruvan..


      • tytteli
        kukaan ei auta.. kirjoitti:

        Ei oo vaihdevuosia näin nuorella. Mikä minua sitten auttaisi, kun apteekkituotteet eivät ole tarpeeksi vahvoja? Ei edes absolut torr, ja sehän kuulemma on kaikkein vahvin... Ei ne mitään halpoja tuotteita ole, en haluaisi ihan kaikkia ostaa ja kokeilla... Lääkärit laittaa mut heti verikokeisiin, joissa ei näy mitään. Eli apua ei sieltäkään tunnu heruvan..

        Hetkellistä helpotusta sain kainaloihin suoraan annettavasta hoidosta ihotautienpoliklinikalta. Oletko saanut sinne vielä lähetettä? Joillekkin tuo hoito on kuulemma tuonut vuosienkin helpotuksen :) Minulle ehkä puolisen vuotta, mutta kokeilematta mikään ei selviä...

        En muista enää kyseisen hoitomuodon nimeä, mutta sähköhoidolla lamataan hikirauhasia. Itsekkin kyselin lääkäriltä leikkausmahdollisuudesta. Ei suositellut, hiki tulee jostain kautta kuitenkin ulos... Ja eikä takuuvarmaa onnistumista. Samoja juttuja kertoi, kuin aiemmat vastaukset.

        Kannattaa kysellä siitä hikirauhasten lamaamisesta. Itsekkin olen kokeillut, jos vaikka mitä deodorantteja, Trible Dry on ollut tähänastisista paras. Se helpottaa ainakin minulla. Tiedän tunteesi, olisi ihanaa voida laittaa päälle vaatteita joista tykkää, aina pitää ottaa hikoilu huomioon, hikoiluttaa vielä enemmänkin, kun pelkää hikoilua...

        Itselläni hikoilulle ei ole mitään syytä löytynyt lab. kokeista yms. Sairastan nivelreumaa, se ilmeisesti aiheuttaa, lääkkeet tai mikä lie.

        Voimia sulle hikoilun kanssa jaksamiseen, et oo ainoa...


      • kukaan ei auta..
        tytteli kirjoitti:

        Hetkellistä helpotusta sain kainaloihin suoraan annettavasta hoidosta ihotautienpoliklinikalta. Oletko saanut sinne vielä lähetettä? Joillekkin tuo hoito on kuulemma tuonut vuosienkin helpotuksen :) Minulle ehkä puolisen vuotta, mutta kokeilematta mikään ei selviä...

        En muista enää kyseisen hoitomuodon nimeä, mutta sähköhoidolla lamataan hikirauhasia. Itsekkin kyselin lääkäriltä leikkausmahdollisuudesta. Ei suositellut, hiki tulee jostain kautta kuitenkin ulos... Ja eikä takuuvarmaa onnistumista. Samoja juttuja kertoi, kuin aiemmat vastaukset.

        Kannattaa kysellä siitä hikirauhasten lamaamisesta. Itsekkin olen kokeillut, jos vaikka mitä deodorantteja, Trible Dry on ollut tähänastisista paras. Se helpottaa ainakin minulla. Tiedän tunteesi, olisi ihanaa voida laittaa päälle vaatteita joista tykkää, aina pitää ottaa hikoilu huomioon, hikoiluttaa vielä enemmänkin, kun pelkää hikoilua...

        Itselläni hikoilulle ei ole mitään syytä löytynyt lab. kokeista yms. Sairastan nivelreumaa, se ilmeisesti aiheuttaa, lääkkeet tai mikä lie.

        Voimia sulle hikoilun kanssa jaksamiseen, et oo ainoa...

        Olen kyseistä tököttiä kokeillut, ei auta yhtään.. :( Pitää koettaa nostaa älämölöä täällä, josko vaikka saisi apua... Kiitos vastauksista. :)


      • rekkakuski2
        kukaan ei auta.. kirjoitti:

        Olen kyseistä tököttiä kokeillut, ei auta yhtään.. :( Pitää koettaa nostaa älämölöä täällä, josko vaikka saisi apua... Kiitos vastauksista. :)

        Samassa veneessä ollaan paitsi, minulla on jokin häikkä jossain sisäelimessä ja hiki haisee pahalle. Tottahan on, etteivät ihmiset ymmärrä ja lääkärit ei aina osaa auttaa.

        Minunkin lääkäri on ehdottanut aina leikkausta ja tiedän, etten halua invaliditeettia enkä sitä että kainaloissa on liian isot arvet. Kait se sähköllä lamaannuttaminen on yksi paras ja itse olen yrittänyt syödä luonnonjodia eli merilevää kilpirauhaseen.


    • mies mies mies

      Poistettiin joskus v90. Toimenpide oli aika kivuton, ainoa mikä vähän tuntui oli ne puudutuspiikit. Kummatkin kainalot sitten siteeseen ja muuten olisi mennyt mutta kun en malttanut olla menemättä kuntosaliin niin siellä oli aika vaikeaa. Käsiähän ei olisi saanut nostaa kovinkaan korkealle ja kaikki päivittäinen toiminta oli tosi vaikeaa. Salilla käynti varmasti pitkitti toipumista kun väkisinkin tuli venytystä (ei hyvä)
      Toipumisaika oli vähän samanlaista kun jos sulle laitettaisiin kananmunat kainaloon ja niitä munia ei sitten saa pudottaa.....tee siinä sitten mitään.

      Itse hikoiluun se auttoi aika paljon, mutta nyt taas tuntuu että hikoilu on lisääntynyt. Ei kuitenkaan lähellekkään sitä mitä se oli silloin pahimpana aikana. Mä en ainakaan huomannut mitenkään, että hikoilu olisi siirtynyt jonnekkin muualle tai lisääntynyt esim päässä, käsissä tai jaloissa.
      Mä olin sellainen tosi jännittäjä ja siitähän se hikoilu enimmäkseen johtui. Yksi hyvä konsti voisi olla myös kokeilla jotakin lääkettä jännitykseen, vaikka sekään ei taida olla oikeen hyvä juttu.....?
      Mä käytän kuitenkin ihan pieniä annoksia Oxepamia ja se auttaa tosi paljon jännittämiseen.
      Toiset käyttää myös jännitykseen beetasalpaajia.

      Jos kuitenkin päätät mennä leikkaukseen, niin suosittelen ne tekemään eri aikaan, koska silloin pystyy edes toisella kädellä tekemään jotain.

      Hintaa en muista mutta soittamallahan se selviää.

      Ps. Kannattaisi kuitenkin varmaan ensin koittaa muut vaihtoehdot jos niitä enää on ja ikäkin pikkuhiljaa vähentää sitä hikoilua.

    • apuatarvitseva1

      niin auttaako se lamaannuttaminen niihin?ja paljonko maksaa?

    • Suopursuko

      Minulla on noi 25 vuotta sitten tehty operaatio. Paras päätös ikinä

      • operaatiotehty

        Operaatio tehty kanssa ja kyllä kannatti.


    • Anonyymi

      Kävin tänään Helsingissä sähköimpulssi hoidossa kainalohikeen liittyen. Löytyy YouTubesta video.
      Sattui, tai pisti tietty kun neuloista kyse. Viikko ilman dödöä ja rasvailua.
      Kestin sen ja maksoi aikas paljon, mutta toivottavasti tulokset ovat hyvät, eikä vaatteet mene pilalle! :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe