Apua, maistraatti on täyteenbuukattu päivänä jolloin haluaisimme mennä naimisiin!! Emme kumpikaan kuulu kirkkoon, onko mitään muita vaihtoehtoja kuin maistraatti? Jostain luin että tuomarit voivat vihkiä mutta mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, pitääkö minun alkaa soittelemaan puhelinluettelosta läpi kaikki tuomarit että vihkisitkö meidät?
Maistraatti varattu!
6
1548
Vastaukset
- rosalie
Meillä ei ollut todistajia, joten Helsingin maistraatti ohjasi oikeustalolle, jossa tuomari vihki ja virkailijat todistivat.
- Charles
Minä aikoinaan kyselin tuomareita, muttei kukaan oikein lämmennyt ajatukselle. Käsittääkseni tuomarilla on vihkimisoikeus muttei -velvollisuutta. Vihkiminen ei siis varsinaisesti kuulu heidän virkaansa. Jos tunnet jonkun vihkimisoikeuden haltijan, niin voit pyytää häntä vihkimään. Luultavasti tuntematon ei lähde vihkimään teitä työnsä ulkopuolelle.
- kyyninen
Sama olla menemättä ollenkaan naimisiin, erohan siinä tulee kuitenkin.
- pääse
toisella paikkakunnalla vihille? Ei kai sitä ole pakko kotikunnan maistraatissa tehdä? Naapurikuntaan mars.
- nippe
Ei muuta kuin puhelin käteen ja soitto haluamasi käräjäoikeuden asiakaspalveluun. Ainakin Helsingissä on tätä tarkoitusta varten päivystävä tuomari vihkivällä osastolla ja tarpeen tullen saatte käräjäsihteerit todistamaan. Käräjäoikeuksien yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.oikeus.fi
- sitten
muutaman vuoden kuluttua käräjöidä eroasiat. Onpa tuttu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418