Apua, maistraatti on täyteenbuukattu päivänä jolloin haluaisimme mennä naimisiin!! Emme kumpikaan kuulu kirkkoon, onko mitään muita vaihtoehtoja kuin maistraatti? Jostain luin että tuomarit voivat vihkiä mutta mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, pitääkö minun alkaa soittelemaan puhelinluettelosta läpi kaikki tuomarit että vihkisitkö meidät?
Maistraatti varattu!
6
1588
Vastaukset
- rosalie
Meillä ei ollut todistajia, joten Helsingin maistraatti ohjasi oikeustalolle, jossa tuomari vihki ja virkailijat todistivat.
- Charles
Minä aikoinaan kyselin tuomareita, muttei kukaan oikein lämmennyt ajatukselle. Käsittääkseni tuomarilla on vihkimisoikeus muttei -velvollisuutta. Vihkiminen ei siis varsinaisesti kuulu heidän virkaansa. Jos tunnet jonkun vihkimisoikeuden haltijan, niin voit pyytää häntä vihkimään. Luultavasti tuntematon ei lähde vihkimään teitä työnsä ulkopuolelle.
- kyyninen
Sama olla menemättä ollenkaan naimisiin, erohan siinä tulee kuitenkin.
- pääse
toisella paikkakunnalla vihille? Ei kai sitä ole pakko kotikunnan maistraatissa tehdä? Naapurikuntaan mars.
- nippe
Ei muuta kuin puhelin käteen ja soitto haluamasi käräjäoikeuden asiakaspalveluun. Ainakin Helsingissä on tätä tarkoitusta varten päivystävä tuomari vihkivällä osastolla ja tarpeen tullen saatte käräjäsihteerit todistamaan. Käräjäoikeuksien yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.oikeus.fi
- sitten
muutaman vuoden kuluttua käräjöidä eroasiat. Onpa tuttu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770