laktoosittomat/hyla tuotteet?

tyttönen18

Kesällä Rodokselle lähdössä:)) mulle on todettu toi laktoosi-intoleranssi, eli onkohan Rodoksella saatavilla esim. hyla jätskiä yms.? :) ja tohtiiko niitä ottaa, ettei oo maha koko lomaa sekasin?

8

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maitoallerginen

Hei!

En ole tosin käynyt Rodoksella, mutta muuten olen reissannut todella paljon Kreikassa. En ole koskaan saanut laktoosittomia tuotteita.
      Toisaalta taas Kreikassa ei käytetä maitoa yhtä paljon kuin Suomessa, joten yleensä voin siellä oikein hyvin. Useimmissa jäätelöbaareissa saa ihanaa sorbettia ja siinähän ei luonnollisesti ole maitoa.

• nannuliini

mulla myös sama juttu. tai koko meidän perheellä. kannattaa ottaa mukaan lactrasee, mikä pilkkoo sen laktoosin. nappaa aina semmoisen jos vähänkin epäilee, että ruoassa on maitoa. näin ei sit mene päivä vessassa istuessa. myös maitohappobakteeri valmisteet on hyviä syödä vaikka koko matkan ajan. hauskaa lomaa sulle!

• kokeile kerran

Rodoksella ei ole laktoosittomia tuotteita, aika vähän muissakaan lomakohteissa maailmalla. Ruokakaupan myyjänä olen kuullut asiakaspalautetta ulkomaisista Suomessakin myytävistä maitotuotteista, ei haittavaikutuksia. Jokainenhan itse tietää vaivansa laadun, mutta jos ei kovin paha, niin kehoittaisin kokeilemaan.

• tyttönen18

...yllätyin pahemman kerran. Luulin ihan että noinkin "suomalaisessa" paikassa ku Rodoksella on saatavilla hyla tuotteita yms. Pitää ottaa niitä jotain tapletteja mukaan, niinkuin joku kirjoittaja suosittelikin:)

kiitosta:)

• ulkomailla?

Itekin oon kuullu, että eipä vaan ulkomailla maito aiheuta oireita... Joku kerran sanoikin Egyptin matkalla, että Valion aiheuttama koko laktoosi-intorelanssi. Voi olla, et kaikkialla ei maitoa käsitellä niin paljon kun Suomessa. Luulisin.

• jogurttia

Kannattaa tosiaan kokeilla paikallisia tuotteita. Esim. jogurtti on aivan mahtavaa.

Olen varma, että suomalainen tapa käsitellä ja "kuoria kermat pois" on laktoosi-intoleranssinkin takana.

Syöpä aitoa 10% rasvaa sisältävää pehmeän täyteläistä jogurttia.. ei taatusti kipristele vatsassa!

• ainetta!
        jogurttia kirjoitti:

Kannattaa tosiaan kokeilla paikallisia tuotteita. Esim. jogurtti on aivan mahtavaa.

Olen varma, että suomalainen tapa käsitellä ja "kuoria kermat pois" on laktoosi-intoleranssinkin takana.

Syöpä aitoa 10% rasvaa sisältävää pehmeän täyteläistä jogurttia.. ei taatusti kipristele vatsassa!

Ja muista kaataa päälle reilusti sitä hunajaa! (Paksu jugurtti on tosiaan 10%:sta, joten pieni hiilihydraattilisä ei siitä paljon lihottavampaa enää tee). Jugurtti kelpaa kuulemma myös auringonpolttamiin.

• ruokaa

itselläni ei näitä laktoosi"transseja" ole mutta noin yleisesti voisin todeta että mitä tahansa tilasin niin ei niissä ruuissa muutenkaan paljon lehmänmaitoa käytetä, eiks se laktoosiintoleranssi johdu just siitä että lehmänmaitoa käsitellään liikaa?? Voit varmaan olla loman ajan ilman maitoa ja jätskiäkin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe