Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

saatko kaikki palkanlisät?

kuski.

Maksaako työnantajasi sinulle kaikki palkkaan kuuluvat lisät?
Itsellä en saa työstä minkäänlaisia ylityökorvauksia, mutta ilta- ja yötyölisät sentään tulevat. Mainittakoon, että teen jatkuvasti ylipitkiä päiviä, eli ihan pikkuongelmasta ei ole kyse. Olenko eksynyt harvinaisen paskaan firmaan vai onko yleensä (pienissä) firmiossa tapana sorvata työehtoja rankasti?

30

4567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poks

      Helposti saat ne ylityörahas, jos et liity liittoon niin liityt ja kerrot sinne huoles, kyllä rahaa tulee.

      En mää ainaka ajais senttiäkään jossei asiaan kuuluvaa korvausta tulis.

      • taas kerran

        On hameneidit päässyt vauhtiin. Hommaako se tejän liitto teille pilluakin kun ette ite sitä varmastikan saa kun kerran aina on oltava liittoon päin itkemässä kun en saa erillistä korvausta siitä kun nostan reissukassin hyttiin. Miettikää oikeasti kuinka lapsellista porukkaa olette kun ei sen vertaa ole kanttia että menis itse asiaa isännältä kysymään vaan kuikuillaan sen pelle rädyn selän takaa ja sitten vielä leveillään keskustelupalstoilla kuinka sain käräjillä rahat. Ei jumalauta mitä sakkia. Itse en kuulu liittoon enkä liity MILLOINKAAN ja silti saan parempaa palkkaa kuin kuuluu KAIKKINE lisineen


      • Kuin minä?
        taas kerran kirjoitti:

        On hameneidit päässyt vauhtiin. Hommaako se tejän liitto teille pilluakin kun ette ite sitä varmastikan saa kun kerran aina on oltava liittoon päin itkemässä kun en saa erillistä korvausta siitä kun nostan reissukassin hyttiin. Miettikää oikeasti kuinka lapsellista porukkaa olette kun ei sen vertaa ole kanttia että menis itse asiaa isännältä kysymään vaan kuikuillaan sen pelle rädyn selän takaa ja sitten vielä leveillään keskustelupalstoilla kuinka sain käräjillä rahat. Ei jumalauta mitä sakkia. Itse en kuulu liittoon enkä liity MILLOINKAAN ja silti saan parempaa palkkaa kuin kuuluu KAIKKINE lisineen

        Mahdat olla korvaamaton kuski isännälle? No onneks nyt olkoon vaan!


      • rahti-78
        taas kerran kirjoitti:

        On hameneidit päässyt vauhtiin. Hommaako se tejän liitto teille pilluakin kun ette ite sitä varmastikan saa kun kerran aina on oltava liittoon päin itkemässä kun en saa erillistä korvausta siitä kun nostan reissukassin hyttiin. Miettikää oikeasti kuinka lapsellista porukkaa olette kun ei sen vertaa ole kanttia että menis itse asiaa isännältä kysymään vaan kuikuillaan sen pelle rädyn selän takaa ja sitten vielä leveillään keskustelupalstoilla kuinka sain käräjillä rahat. Ei jumalauta mitä sakkia. Itse en kuulu liittoon enkä liity MILLOINKAAN ja silti saan parempaa palkkaa kuin kuuluu KAIKKINE lisineen

        Aina ei onnistu vaikka kuinka menis isännälle itkeen, ku se ei maksa kaikkee mitä laki vaatii sieltä tulee vaan kommentti, ettei ole pakko ajaa ja taas sellaset talot jotka maksaa kaiken niinkuin pitääkin niin ne on harvassa ja niissä harvemmin tarvitaan uutta verta. Alalla on yleissitova työehtosopimus minkä pitäis koskee kaikkia, mutta näin ei vaan valitettavasti tunnu olevan.


      • Rattimatti
        taas kerran kirjoitti:

        On hameneidit päässyt vauhtiin. Hommaako se tejän liitto teille pilluakin kun ette ite sitä varmastikan saa kun kerran aina on oltava liittoon päin itkemässä kun en saa erillistä korvausta siitä kun nostan reissukassin hyttiin. Miettikää oikeasti kuinka lapsellista porukkaa olette kun ei sen vertaa ole kanttia että menis itse asiaa isännältä kysymään vaan kuikuillaan sen pelle rädyn selän takaa ja sitten vielä leveillään keskustelupalstoilla kuinka sain käräjillä rahat. Ei jumalauta mitä sakkia. Itse en kuulu liittoon enkä liity MILLOINKAAN ja silti saan parempaa palkkaa kuin kuuluu KAIKKINE lisineen

        Se huutaa, joka pelkää. Taitaa loppuviimein olla asiat niin ketuillaan, että piti oikein vuodattaa. Eihän se tietysti ole itsetarkoitus käräjöidä palkoista, mutta jos ei taitamattomalle yritykselle/yrittäjälle mene perille, millaista palkkaa työntekijälle PITÄÄ maksaa, niin kyllähän jokainen silloin oikeuksistansa haluaa kiinni pitää. On väärin muita rehellisiä yrityksiä/yrittäjiä kohtaan, jos tällaiset taitamattomat ja alalle kuulumattomat oman tien kulkijat vievät pohjan alalta. Eikös se vaan ole yrityksillekin helppo hinnoitella ajot, kun palkat ovat ennalta sovitut. Minne muuten on unohtunut ns. tessin valvontavelvollisuus? Sehän määrittelee kuljetusketjussa ylemmän tahon valvomaan, että tes toteutuu, myös aliurakoitsijoillakin. Ehkä liikenneluvat pitäis saada taas tarveharkintaisiksi. Siinä viimeistään poistuisi kaiken maailman kuutamourakoitsijat.


      • Matti Matti
        Rattimatti kirjoitti:

        Se huutaa, joka pelkää. Taitaa loppuviimein olla asiat niin ketuillaan, että piti oikein vuodattaa. Eihän se tietysti ole itsetarkoitus käräjöidä palkoista, mutta jos ei taitamattomalle yritykselle/yrittäjälle mene perille, millaista palkkaa työntekijälle PITÄÄ maksaa, niin kyllähän jokainen silloin oikeuksistansa haluaa kiinni pitää. On väärin muita rehellisiä yrityksiä/yrittäjiä kohtaan, jos tällaiset taitamattomat ja alalle kuulumattomat oman tien kulkijat vievät pohjan alalta. Eikös se vaan ole yrityksillekin helppo hinnoitella ajot, kun palkat ovat ennalta sovitut. Minne muuten on unohtunut ns. tessin valvontavelvollisuus? Sehän määrittelee kuljetusketjussa ylemmän tahon valvomaan, että tes toteutuu, myös aliurakoitsijoillakin. Ehkä liikenneluvat pitäis saada taas tarveharkintaisiksi. Siinä viimeistään poistuisi kaiken maailman kuutamourakoitsijat.

        Taxit on tarveharkinnassa, niinpä ongelmana onkin täysin pimeät taxit.
        Tarveharkinta aikaan alalla olevilla oli tietenkin paremmin suhteessa muuhun yhteiskuntaan, tuolloin kun oli tarveharkinnan ansiosta jo alalla olevien monopoli ja esim. KTK:n kautta (tuolloin laillinen ja hyväksi koettu) kartelli.
        Se aika vaan ei koskaan palaa.
        Kyllä yrittäjien ja kuljettajien pitää sopeutua nyky tilanteeseen, valitettavasti moni noista tarveharkinta-aikana alalle tulleista ei omaa yrittämisen perus taitoja ja siksi tänä päivänä on pitämässä hintoja alhaalla kun ajaa sillä hinnalla mitä tarjotaan sen kun valittaa ja vaatii liitolta toimenpiteitä.
        Kyllä jokaisen kuljettajan tulisi ymmärtää vaatia nämä TES-ehdot minimiksi ja jokaisen yrittäjän pitäisi osata itse hinnoitella palvelunsa ja huolehtia siitä että ei tee tappiollista työtä.
        Niin kauan kun hölmöjö kuljettajia ja yrittäjiä löytyy joku käyttää tilannetta hyväkseen.


      • Rattimatti
        Matti Matti kirjoitti:

        Taxit on tarveharkinnassa, niinpä ongelmana onkin täysin pimeät taxit.
        Tarveharkinta aikaan alalla olevilla oli tietenkin paremmin suhteessa muuhun yhteiskuntaan, tuolloin kun oli tarveharkinnan ansiosta jo alalla olevien monopoli ja esim. KTK:n kautta (tuolloin laillinen ja hyväksi koettu) kartelli.
        Se aika vaan ei koskaan palaa.
        Kyllä yrittäjien ja kuljettajien pitää sopeutua nyky tilanteeseen, valitettavasti moni noista tarveharkinta-aikana alalle tulleista ei omaa yrittämisen perus taitoja ja siksi tänä päivänä on pitämässä hintoja alhaalla kun ajaa sillä hinnalla mitä tarjotaan sen kun valittaa ja vaatii liitolta toimenpiteitä.
        Kyllä jokaisen kuljettajan tulisi ymmärtää vaatia nämä TES-ehdot minimiksi ja jokaisen yrittäjän pitäisi osata itse hinnoitella palvelunsa ja huolehtia siitä että ei tee tappiollista työtä.
        Niin kauan kun hölmöjö kuljettajia ja yrittäjiä löytyy joku käyttää tilannetta hyväkseen.

        Kun tilanne on tämä, niin mikä lääkkeeksi? Autoalan ongelmana on se, että aina joku muka ajaa halvemmalla. Ja kuljetuksenantajat käyttävät tätä härskisti hyväkseen. Kun kuljetusyritykset vielä lähtevät tähän leikkiin mukaan, niin kierre on valmis. Konkursseja syntyy ja tuhkasta ponnistaa sama yrittäjä "uusin eväin". Ei tarveharkinnalle mitään tilausta olekaan, mutta liikennelupien saannille pitäisi olla tiukemmat kriteerit. Usein puhutaan ympäristöasioissa kestävästä kehityksestä, mutta tällä alalla saa sanoa kohta hyvästit sille.


      • Säiliö Loordi
        Rattimatti kirjoitti:

        Kun tilanne on tämä, niin mikä lääkkeeksi? Autoalan ongelmana on se, että aina joku muka ajaa halvemmalla. Ja kuljetuksenantajat käyttävät tätä härskisti hyväkseen. Kun kuljetusyritykset vielä lähtevät tähän leikkiin mukaan, niin kierre on valmis. Konkursseja syntyy ja tuhkasta ponnistaa sama yrittäjä "uusin eväin". Ei tarveharkinnalle mitään tilausta olekaan, mutta liikennelupien saannille pitäisi olla tiukemmat kriteerit. Usein puhutaan ympäristöasioissa kestävästä kehityksestä, mutta tällä alalla saa sanoa kohta hyvästit sille.

        Nimimerkki "taas kerran"osoitti taas kerran konkreettisesti syyn miks kuljetus alan palkat on niin sekasin! Kyllä sitä isäntää pitää kunnioittaa mutta ei noin ruskealla kielellä,ei se sentään mikään JUMALA ole.Minut on ainakin aivopesty tekemään työni hyvin ja saamaan siitä laillinen palkka,enkä ole ollut 20v kestäneessä työ suhteessa riidoissa isännän kanssa! Arvostus oli molemmin puoleista.(vaikka kuulun liittoon!)


      • Rattimatti
        Säiliö Loordi kirjoitti:

        Nimimerkki "taas kerran"osoitti taas kerran konkreettisesti syyn miks kuljetus alan palkat on niin sekasin! Kyllä sitä isäntää pitää kunnioittaa mutta ei noin ruskealla kielellä,ei se sentään mikään JUMALA ole.Minut on ainakin aivopesty tekemään työni hyvin ja saamaan siitä laillinen palkka,enkä ole ollut 20v kestäneessä työ suhteessa riidoissa isännän kanssa! Arvostus oli molemmin puoleista.(vaikka kuulun liittoon!)

        Homma toimii, kun luottamus on molemminpuoleista. Kun kuski hoitaa "oman tonttinsa" mallikkaasti, niin eipä siinä pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista. Taas kun isäntä/yritys hoitaa "oman tonttinsa" kuten pitääkin, niin asiat ovat silloin reilassa. Hyvä yhteishenki on tärkeä tekijä menestymiseen. Kiitosta kuullaan liian harvoin (onko liian vaikeaa sanoa), mutta negatiivinen palaute tulee helposti ulos.

        Liittovastaisuus on mielestäni merkki siitä, että asiat ovat enemmän tai vähemmän keturallaan, toisaalta ennakkoasenteet ja -luulot saattavat myös osaltaan olla vaikuttamassa. Isännille on oma liittonsa, kuskeille omansa. Ne ovat luoneet pelisäännöt toiminnalle, joten (terve?) järki ei sitä oikein käsitä, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Aina tietysti yksilöitä, jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Ja sitten on niitä, jotka haluavat sössiä asiat vain tasoitellakseen itselleen latua.


      • ajatusta
        Rattimatti kirjoitti:

        Homma toimii, kun luottamus on molemminpuoleista. Kun kuski hoitaa "oman tonttinsa" mallikkaasti, niin eipä siinä pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista. Taas kun isäntä/yritys hoitaa "oman tonttinsa" kuten pitääkin, niin asiat ovat silloin reilassa. Hyvä yhteishenki on tärkeä tekijä menestymiseen. Kiitosta kuullaan liian harvoin (onko liian vaikeaa sanoa), mutta negatiivinen palaute tulee helposti ulos.

        Liittovastaisuus on mielestäni merkki siitä, että asiat ovat enemmän tai vähemmän keturallaan, toisaalta ennakkoasenteet ja -luulot saattavat myös osaltaan olla vaikuttamassa. Isännille on oma liittonsa, kuskeille omansa. Ne ovat luoneet pelisäännöt toiminnalle, joten (terve?) järki ei sitä oikein käsitä, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Aina tietysti yksilöitä, jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Ja sitten on niitä, jotka haluavat sössiä asiat vain tasoitellakseen itselleen latua.

        Kun kuski ja isäntä hoitaa tonttinsa ei yleensä ongelmia ole.
        Valitettavasti itse olen kokenut ongelmaksi toisaalta yrittäjät ja kuljettajat joilla ei mitään halua sopeutua nyky yhteiskunnan vaatimuksiin, toisaalta kehitystä hidastaa SKAL:n seitenkymppisistä ukoista koostuva hallitus joka vastustaa kaikkea muutosta ja kuvittelee sillä kultaisten aikojen palaavan(keskustelin kolmen kanssa messuilla).
        Toisaalta valtiovalta kiristää valvontaa, mutta samalla omat yritykset rikkoo lakeja "kun muutkin rikkovat" tai ajattavat alihankkijoita taksoilla ja järjestelmillä joilla toiminta ei laillisesti voi kannattaa.


      • JaPL
        Rattimatti kirjoitti:

        Se huutaa, joka pelkää. Taitaa loppuviimein olla asiat niin ketuillaan, että piti oikein vuodattaa. Eihän se tietysti ole itsetarkoitus käräjöidä palkoista, mutta jos ei taitamattomalle yritykselle/yrittäjälle mene perille, millaista palkkaa työntekijälle PITÄÄ maksaa, niin kyllähän jokainen silloin oikeuksistansa haluaa kiinni pitää. On väärin muita rehellisiä yrityksiä/yrittäjiä kohtaan, jos tällaiset taitamattomat ja alalle kuulumattomat oman tien kulkijat vievät pohjan alalta. Eikös se vaan ole yrityksillekin helppo hinnoitella ajot, kun palkat ovat ennalta sovitut. Minne muuten on unohtunut ns. tessin valvontavelvollisuus? Sehän määrittelee kuljetusketjussa ylemmän tahon valvomaan, että tes toteutuu, myös aliurakoitsijoillakin. Ehkä liikenneluvat pitäis saada taas tarveharkintaisiksi. Siinä viimeistään poistuisi kaiken maailman kuutamourakoitsijat.

        TES määrittelee palkat, joita kaikkien tulisi noudattaa ja maksaa lisät ihan kuin pitääkin. Ylitöiden osalta 12 ekaa tuntia 50 % lisällä on ihan ok mutta sen jälkeen pitäisi maksaa 100 % lisät, jolloin ei niin hyvää hommaa ole kellään, että tuplapalkkaa voisi maksaa. Lopputuloksena on, että kuskin tunnit katkeaa kun 100 %:t tulee kuvaan mukaan ja uutta jannua ratin taakse tai sitten "sovelletaan" ylityökorvausta. Pulmana on, että ne jotka haluavat tehdä pitempää päivää, eivät saa sitä tehdä. Nämä hurjat ajavat sitten jossain toisessa firmassa lisää mutta digipiirturi estää jatkossa onneksi tämänkin. Liikennelupa ei muuten ole enään tarpeen, jos sinulla on jotain muuta liketoimintaa, niin auto kehiin ja saat ajaa 30 % muun homman liikevaihdosta ilman mitään liikennelupaa. Tässä olisi muuten sille AKT:lle ihan oikea syy lakkoilla. Nämä rautakaupanpitäjät ja puutarhurit vie ajot niiltä firmoilta, jotka haluaisivat ihan oikeesti tehdä kaikki pykälien mukaan. Jos meinaat pärjätä tämmöisen harrastelijaliikennöitsijän kansssa taksoissa niin ei muuten onnistu.


      • kuskissako vika
        Säiliö Loordi kirjoitti:

        Nimimerkki "taas kerran"osoitti taas kerran konkreettisesti syyn miks kuljetus alan palkat on niin sekasin! Kyllä sitä isäntää pitää kunnioittaa mutta ei noin ruskealla kielellä,ei se sentään mikään JUMALA ole.Minut on ainakin aivopesty tekemään työni hyvin ja saamaan siitä laillinen palkka,enkä ole ollut 20v kestäneessä työ suhteessa riidoissa isännän kanssa! Arvostus oli molemmin puoleista.(vaikka kuulun liittoon!)

        Eiköhän alalle kuuluis tes,mutta onkohan kuskin syy jos sitä ei makseta?
        Lukekaapa viimeinen Ajolinja....kiistelty Kouhia.
        Ei ainakaan mun isännäkseni,jos jo lehdessä mainostetaan,et mitään lisiä ei makseta ja tunteja vähennetään.


      • tulla toimeen
        JaPL kirjoitti:

        TES määrittelee palkat, joita kaikkien tulisi noudattaa ja maksaa lisät ihan kuin pitääkin. Ylitöiden osalta 12 ekaa tuntia 50 % lisällä on ihan ok mutta sen jälkeen pitäisi maksaa 100 % lisät, jolloin ei niin hyvää hommaa ole kellään, että tuplapalkkaa voisi maksaa. Lopputuloksena on, että kuskin tunnit katkeaa kun 100 %:t tulee kuvaan mukaan ja uutta jannua ratin taakse tai sitten "sovelletaan" ylityökorvausta. Pulmana on, että ne jotka haluavat tehdä pitempää päivää, eivät saa sitä tehdä. Nämä hurjat ajavat sitten jossain toisessa firmassa lisää mutta digipiirturi estää jatkossa onneksi tämänkin. Liikennelupa ei muuten ole enään tarpeen, jos sinulla on jotain muuta liketoimintaa, niin auto kehiin ja saat ajaa 30 % muun homman liikevaihdosta ilman mitään liikennelupaa. Tässä olisi muuten sille AKT:lle ihan oikea syy lakkoilla. Nämä rautakaupanpitäjät ja puutarhurit vie ajot niiltä firmoilta, jotka haluaisivat ihan oikeesti tehdä kaikki pykälien mukaan. Jos meinaat pärjätä tämmöisen harrastelijaliikennöitsijän kansssa taksoissa niin ei muuten onnistu.

        90 tunnilla ja kun sanoit että ne jotka haluaisi ajaa enemmän mutta siinä tulee ylityöraja kuitenkin jossain vaiheessa eteen.
        siinä vaiheessa kun 280 h / vuos (tai 330 jos ja kun on paikallisesti sovittu) täynnä niin sitten alkaa ne oikeasti isännälle kalliit tunnit kun tarkastaja tilaa edellisen vuoden ylityöt vuoden alussa.
        jos aattelee et joka tilijaksoon tekee 20 h ylitöitä mikä ei vielä ole edes paha niin vuoden saldoksi tulee 440 ja siitä isäntä pääsee jo oikeuteen.
        eli ei se aina ole siitä kiinni et ne on sillä hetkellä kalliita tunteja vaan ne saattaa olla jälkeenpäin todella kalliita.


    • Oikeus !

      Säilytä kaikki kiekkos/kopiot ja pidä tarkkaa kirjanpitoa reissuistasi niin saat liiton kautta ilmasen asianajajan,sinulle kuuluvat pyhä/ylityö korvaukset muut jopa monen vuoden ajalta jälkikäteen perittyä!

      • ja kopiokone

        tähänkö on tultu,että pitäisi itse pitää toista kirjanpitoa,että saa palkkansa oikein.
        Millä muulla alalla on näin villiä touhua.
        Räjäyttää pitäis koko kuljetuspuoli,koskapa tuntuu siltä,että kuljettajat selkänahallaan pitävät kuljetusliikkeitä pystyssä ja ilmaisella työpanoksella tukevat niin tuontia kuin vientiäkin.
        Kuljettajienko vika,että rahdit ovat alhaalla.
        Kukahan niistä neuvottelee.


      • hippiäine
        ja kopiokone kirjoitti:

        tähänkö on tultu,että pitäisi itse pitää toista kirjanpitoa,että saa palkkansa oikein.
        Millä muulla alalla on näin villiä touhua.
        Räjäyttää pitäis koko kuljetuspuoli,koskapa tuntuu siltä,että kuljettajat selkänahallaan pitävät kuljetusliikkeitä pystyssä ja ilmaisella työpanoksella tukevat niin tuontia kuin vientiäkin.
        Kuljettajienko vika,että rahdit ovat alhaalla.
        Kukahan niistä neuvottelee.

        Erään työnantajan antama neuvo(ei kuljetusalalta)"vaikka mikään ei varsinaisesti kiinnostaisi niin kaikkiin palkkaan liittyvissä asioissa pitää olla tarkkana". Viime kädessä pidät kumminkin itse huolta omista palkoistasi.


    • olla pienissä taloissa

      aika yleistä et maksetaan mitä jaksetaan.
      "paras" letkautus tuli vammalassa erään pienen kuljetusliikkeen pomolta jolta työntekijä meni kyselemään palkkojaan kunnei tiliä ollut tullut kuin 80 tunnista ja töitä kuitenkin oli 110 niin herra sanoi et täällä on viidakon laki ja minä olen se laki.
      noh kaveri sai liiton avustuksella rahansa pois.
      että keskusteleppa tossa tilanteessa järkevästi pomon kanssa niin kuin tuo hamekangasta vailla oleva itki.
      vaihda työpaikkaa koska kuskeista on huutava pula niin eiköhän maksava talo löydy.
      ihmettelen suuresti miksi jotkut ajaa aivan naurettavalla läpitunti palkalla kun kuitenkin on kuskin markkinat alalla.
      ei kukaan ole niin hyvä pomo että joka ylityötunnista lahjoittaisin hänelle sen toisen 11€ mikä minulle kuuluisi ylityö korvauksena.

      • kuski.

        Olen töissä juurikin kuvailemasi kaltaisessa pienessä firmassa. Siellä on ehkä 2 vakituista/työhönsä oikeasti sitoutunutta työntekijää. Loput on tilapäiskuskeja jotka kyttäävät koko ajan parempaa hommaa tai jotain työttömiä elektroniikka-asentajia ym. joilta nyt sattuu löytymään C- tai E-kortti. Ongelmana on vain se, että asun työttömyyden riivamalla paikkakunnalla eikä täältä niin vain saa edes kuljettajan töitä.

        Itsekin olen vain töissä siihen asti, että vaihdan piahkoin lopullisesti paikkakuntaa, joten en ole kauhesti uskaltanut valittaakaan kun vaihtoehtona on kortistoon putoaminen.
        Eli ei ne asiat aina niin yksinkertaisia ole.


    • tulee

      kaikki muuten tessin mukaan paitsi ylityö ja sunnuntai lisät..toisaalta hyvä vain näin koska olin ennen töissä sellaisessa firmassa jossa maksettiin kaikki mutta eipä siinä sitten tehtykkään töitä ku se 80 h per 2 vko..nyt teen sen 100-110 h 2 viikkoon ja oon paljon tyytyväisempi tähän tilanteeseen kuin edeltävässä työpaikassa kuitenkin jää melkein 2000 euroa käteen per kuukausi...

      • Jorkki

        Hyvä hyvä.Minä teen n.90/h. ja liksa on 1000€ luokkaa vp.ylitöistä tulee hyvät lisät.


      • täälläkin
        Jorkki kirjoitti:

        Hyvä hyvä.Minä teen n.90/h. ja liksa on 1000€ luokkaa vp.ylitöistä tulee hyvät lisät.

        se on 90 kahtee viikkoo ja tonni kätee ja liiton taksalla ajelen kyl nuo pyhä yms lisät tekee ihmeitä


      • työntekijä
        täälläkin kirjoitti:

        se on 90 kahtee viikkoo ja tonni kätee ja liiton taksalla ajelen kyl nuo pyhä yms lisät tekee ihmeitä

        Meillä ei makseta ylityökorvauksia, mutta aikaisemmin olin firmassa missä maksettiin mutta eipä siellä sitten tehty ylitöitä ku korkeintaan muutama tunti...nyt jää siis enemmän käteen saa ton auton himaan.


      • tulee
        työntekijä kirjoitti:

        Meillä ei makseta ylityökorvauksia, mutta aikaisemmin olin firmassa missä maksettiin mutta eipä siellä sitten tehty ylitöitä ku korkeintaan muutama tunti...nyt jää siis enemmän käteen saa ton auton himaan.

        Ylitöistä 15 € tunti, mutta vituttaa puikotella sen Mr. Hiabin kanssa viikonloppuisin, eik´s viikkolepo kuulukaan kaikille?


    • PALKKAUS

      MENEE NIIN ET LISIÄ EI TULE MUT FIRMA MAKSAA DIESELIT!HYVÄ DIILI NÄINÄPÄIVINÄ KUN ÖLJYN HINTA PILVISSÄ!

      • Rattimatti

        Naftasta ei kerry eläkettä!


      • Kusettaa?
        Rattimatti kirjoitti:

        Naftasta ei kerry eläkettä!

        Niin ja osa palkasta korvataan päivärahoilla! Tuli kiva yllätys kaverilleni verottajalta! (näin meistä kuskeista pidetään huolta?)


      • ````
        Kusettaa? kirjoitti:

        Niin ja osa palkasta korvataan päivärahoilla! Tuli kiva yllätys kaverilleni verottajalta! (näin meistä kuskeista pidetään huolta?)

        pienkuljetusyrittäjänä haluaisin kertoa että kyllä se ainakin jakaripuolella on sillä lailla että asiakas antaa tietyn tuntihinnan ja sillä mennään, tulee niitä tunteja kuinka paljon tahansa venymisestä et saa muuta hyvää kuin sen että työt jatkuvat tulevaisuudessakin.

        Helppo tehtävä: 8t. jakari saa vaikkapa 30€/t alv. kuski saa 10 tunti, sivukuluineen, lomineen ja sairas lomineen kok. kust. noin 16,7 €/ tunti.

        Sitten kuski tekee ylitöitä niin että sataset paukkuu, niin kuskin palkat sivukuluineen 33,4€/tunti (tämä vähän kärjistettynä) ja asiakas maksaa sen 30€/t niin isännälle tämä harrastus maksaa vain reilut 3 euroa tunti plus naftat ja auton kuluminen.

        Eipä tällä matematiikalla hirveästi maksella jos halutaan että työpaikka säilyy kuskilla ja isännällä....


    • Tuskin kukaan KAIKKIA saa.

      Mutta kyllä kokemusvuodet, lomakorvaukset ja yö/iltalisät saat lähes aina

      Paras on eräs L0un@1sj@k€lu (emme tarvitse tulkkeja tohon)

      - Harjoittelupäiviltä EI palkkaa
      - EI kokemusuosia
      - EI AKT:n palkankorotuksia
      - EI vapaapäivätyölisää
      - EI edes lomakorvauksia

      • HulluSeOn

        Nuija. Vuodelta 2006 ja Tuomas Runosmäeltä päätti jälleen kaivaa ketjun esiin ja kommentoida vanhaa mantraansa. Hullu.


      • Totta, esim nuo vapaapäivätyölisät ja korvaukset työvaatteiden pesusta aika tuntemattomia!

        Päivärahatkin siinä ja siinä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe