Jotkut pariskunnat hehkuttaa, että meillä on sitten niin toimiva parisuhde. Mitä sitten käytännössä meinaa?
Olen eronnut, enkä vielä ole löytänyt toimivaa uutta toimivaa parisuhdetta, tosin entinenkin yski aika pahasti. Pitääkö kumppanuksilla olla yheisiä harrastuksia, mielenkiinnonkohteita, samanlainen luonne... vai mitä?
Toimiva parisuhde- mitä se tarkoittaa?
6
433
Vastaukset
- Mark
Kyllä joskus tuntuu lähes haikealta kun kohtaa kaltaisensa naisen, sellaisen rauhallisen ja harkitsevan, kanssani samoille asioille nauravan ja samoista huolestuvan... yhteisistä harrastuksista viis - jos luonteet synkkaavat niin eihän kumpikaan edes halua lähteä etäisyyttä ottamaan minkään extreme-harrastuksen pariin.
Toimiva parisuhde saattaa tarkoittaa puhtaasti käytännön tasoa; sitä että joka päivä joku valmistaa ruoan ja joku huolehtii raha-asioista ja siivoamisesta. Tunteet ovat sitten asia erikseen... tuo "toimivuus" kuulostaa niin kovin tekniseltä sanalta kuvatakseen rakkautta ja kiintymystä.- Jepe
olen samaa mieltä kanssasi. Minulle "toimiva parisuhde" tuo mieleen juuri tuon käytännön tason ja lievän teknokraattisuuden.
Kiinteä ja läheinen parisuhde ei mainoslauseita kaipaa. Ulkopuolisetkin aistivat, että suhteessa on jotain erityistä - vaikka asioiden jakamista vain katseita vaihtaen.
- sellanen juttu
että pitää naapureille näyttää miten meillä
- toimii
Jouduin järkyttävimmän toimivan parisuhteen todistjaksi kun vieraanamme oleva pariskunta osoitti toimivuutensa.
Normaalisti ulospäin hyvin rakastuneita ja rakastettavia 60:siä henkilöitä.
Naiset kävivät ulkona kahvilla ja tulivat sisään klo 22.00 tienoissa.
Ilmeisen mustasukkainen mies ensin rähjäsi ja sitten veti vaimoaan turpiin saatesanoilla; Kun minä lyön niin se myös koskee.
Parisuhteen toimivuuden todisteet olivat nähtävissä seuraavana päivänä.
Mutta todellakin, niin rakastuneita tuossa 'toimivassa suhteessaan'!
- ajatellut
Kai tuo ilmaisu merkitsee hieman eri asiaa eri henkilöille.
Nyt, syvällisen pohdinnan jälkeen, kuvittelisin sen meillä merkitsevän molemminpuolista, varauksetonta luottamusta kaikissa asioissa.
Uskollisuus, lasten kasvatusperiaatteet ja raha-asiat siellä keulapäässä.
= hyvin pitkälle yhteinen arvomaailma. - merina
Mun mielestä parisuhde on toimiva jos molemmat osapuolet ovat "hioutuneet" siinä elämään ja elää sen mukaisesti. Yhteisiä harrastuksia ei välttämättä tarvita, joskus ne voi olla jopa haitaksi...siis että nähdään koko ajan. Mulla on noin parinkymmenen vuoden mittainen yhteinen taival takana mieheni kanssa enkä osaa sanoa onko juttu toimiva vai ei, monta kertaa elämä rullaa paremmin jos ei liikoja mieti yksityiskohtia. Niissä tapauksissa, joissa pariskunta (tai toinen osapuoli, yleensä nainen) HEHKUTTAA parisuhteensa toimivuutta, parisuhteessa on ongelmia tai sitä uhkaa jokin ulkopuolinen tekijä...ihan oikeesti toimivaa parisuhdetta ei tarvitse hehkutella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704856
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483976- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413348
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666