Hyviä kirjoja

parthenocissus

Mitä hyviä kirjoja olette lukenut? Olen itse lukenut aika vähän ja olisi kiva saada vinkkejä jos vaikka hakisi kesälukemista.

16

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iltamyöhä

      Riippuu vähän siitä oletko mies vai nainen, minkälaisista kirjoista pidät. Minä en ole kovin paljon yleensäkään lukenut. Pari vuotta sitten löysin ystäväni kirjahyllystä jonkun Ranskalaisen (en muista nimeä)kirjoittaman kirjan Caterine tai jotain oli sen nimi. Kirja oli yhtä taistelua ja matkan tekoa, mutta niin mielenkiintoisesti kirjoitettu , että luin kahteen kuukauteen koko kuuden kirjan sarjan.
      Sitten kotimaisista luin Raija Orasen Maan aamu- sarjan uusinta Ketun pesää myöten. Pidin siitäkin kovasti. Nyt on menossa myös Raija Orasen kirja Isorintainen nainen. Se ei kuitenkaan vedä niinsanotusti lukemisen perään. Kirja on ohut ja ollut vain unilukemisena ja kohta on kuukausi vierähtänyt. Mukavia lukuhetkiä sinulle kuitenkin ja hyvää kesää.

      • parthenocissus

        sitten maskuliininen nimi, kun kaikki luulee mieheksi. Vaikka siinä lukeekin 'partheno..' nii ei tarkoita partaa =) vaan villiviiniä tai jotain tällaista kasvisukua. Kiitos vinkeistä!


    • keveää

      ja isolla fontilla kirjoitettua

      J. Ruonansuuta

      ... "ookko nää se laalaja" ;) ( kirjan nimeä en muista)

      on muitakin "teoksia"...

      • parthenocissus

        Noista varmaan pidän. Pidän Ruonansuun levyistäkin.


    • Niistä aina oppii

      Esim. Aino Suholan kirjoittamat elämänkerrat Jari Sillanpäästä ja Riitta Uuosukaisesta ovat hyviä.

      • parthenocissus

        ja ostinkin sen Persian Saahi Muhammad Reza Pahlavin vaimon Farah Diban muistelmat. Vaikka mielessäni vieläkin sympatiat ovat Prinsessa Sorajan puolella. Kirja oli kyllä vähän surullinen loppupuolella kun Iranin komea saahi joutui hoidon puutteessa sairaana elämään maanpakolaisena.

        Jari Sillanpäästä en oikein tiedä, noo, kirja saattaa olla hyväkin. Riitta Uosukainenkin on ihan mielenkiintoinen persoona.
        Kiitos vinkeistä!


    • Metusalem

      kirjoitetut kirjat. On minun mielestä tosi mielenkiintoisia!

      • parthenocissus

        kirjan nimi? Voisin varata sen kirjastosta?


    • -nainen-

      Klassikot ovat minun lempilukemisiani. Lempikirjailija Georges Simenon ja hänen ns. "toinen" tuotantonsa. Muutamia mainitakseni, esim.; Pikku mies Argangelista, Juna Venetsiasta, Kissa, Kirje tuomarilleni ja Sairaalan kellot. Kaikki hänen kirjat ovat mielestäni lukemisen arvoisia kirjoja.

      Ja sitten erilaiset elämänkerrat. Edit Piafin ja Vincent van Goghin elämänkerrat ehkä koskettavimpia. Ja varsinaisista klassikoista tuo, Sadan vuoden yksinäisyys, Gabriel Garcia Marquez, tai Marcia Davenport: Olenko minä veljeni vartija.

      • parthenocissus

        Kuulostaakin jo hyvältä =) Täytyy ottaa ylös noi nimet. Täytyy varata heti kirjastosta. Kiitos sulle =))))


    • Anskuliini

      joita olen lukenut on Nadja von Schoultzin,
      Kuohuvat vuodet ja Surun ja ilon vuosikymmenet.

      • Reetta ejk

        Anskuliinen kanssa suosittelen Nadja v Schoulzin kirjoja, kolme häneltä vain imestyi.

        Paulo Coelho, Sahir ilmestyi syksyllä 2005.

        Corinne Hofmann, Valkoinen masai,

        Kirja kertoo mitä tyttö saa kokea kun rakastuu masai soturiin ja asuu Afrikassa alkeellisissa oloissa 4v, yksi lapsikin syntyy, kunnes huomaa joitakin asioita ei vain pysty muuttamaan,. Parasta palata lähtöruutuun.

        Kumpikin kirja pitää otteessaan alusta loppuun saakka. Nautinnollisia lukukokemuksia.


      • parthenocissus
        Reetta ejk kirjoitti:

        Anskuliinen kanssa suosittelen Nadja v Schoulzin kirjoja, kolme häneltä vain imestyi.

        Paulo Coelho, Sahir ilmestyi syksyllä 2005.

        Corinne Hofmann, Valkoinen masai,

        Kirja kertoo mitä tyttö saa kokea kun rakastuu masai soturiin ja asuu Afrikassa alkeellisissa oloissa 4v, yksi lapsikin syntyy, kunnes huomaa joitakin asioita ei vain pysty muuttamaan,. Parasta palata lähtöruutuun.

        Kumpikin kirja pitää otteessaan alusta loppuun saakka. Nautinnollisia lukukokemuksia.

        kovasti.Joskus parikymmentä vuotta sitten etsin kaikki Afrikkakirjat, mitä kirjastosta löytyi ja luin ne. Tuota en ole kylläkään lukenut. Kiitti paljon!


    • uniflora

      Olen tutustunut kanadalaisen Carol Shieldsin kirjoihin, toisin sanoen lukenut kaiken, mikä häneltä on suomennettu. Ja olen pitänyt niistä. Erityisesti Kivipäiväkirjat kolahti.
      Jos runous kiinnostaa, lue Risto Ahtia, Eeva-Liisa Manner on mahtavaa luettavaa. Samoin hänen elämästään kertova Runoilijan talo suorastaan häikäisevä kirja.
      Max Frischin Minä en ole Stiller oli vaikuttava.
      Peter Hoegin Lumen taju on hieno tarina.
      Tuossa ainakin minun mielestäni upeaa luettavaa.

      • parthenocissus

        kyllä runouskin kiinnostaa. Täytyypä tutkailla näitä! =))))


    • Anonyymi

      Luin Nadja von Schoultzin Päiväkirjan. Se jäi kesken, ei mitään selitystä kansilehdelläkään, miksi. Päättelin, että Nadja kuoli, mutta jäi vaivaamaan, milloin ja miten - yksin kotona sairauskohtaukseenko vai joutuiko sairaalaan.

      Tietääkö kukaan, milloin Nadja von Schoultz kuoli.

      Tilasin hänen kaksi aiempaakin kirjaansa , jotka joku muukin tässä ketjussa mainitsi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe