Voiko pilttipurkeissa pakastaa itse tekemäänsä sosetta vai onko vaarana että purkki halkeaa pakkasessa, kokemuksia?
pilttipurkit ja pakastaminen
4
2869
Vastaukset
- Kati
ne sanoo et se purkki menee rikki, mut ite oon kyllä pakastanu ja vielä on ehjinä pysyny... Sit oon pakastanu niihin mini grip-pusseihin ja jääpala rasioihin...
- pakastaja
Kyllä minulla on nyt puoli vuotta takana ilman yhtäkään hajoamista, kaikkein tärkein on se sulatusvaihe, eli ei suoraan pakastimesta kiehuvaan veteen tai mikroon. Hyvin siis voi käyttää noita pilttipurkkeja.
- kemisti.
Lasiastiota kuten pilttipurkkeja voidaan pakastaa, kunhan jätetään hieman ilmatilaa. Lasi hajoaa äkillisistä lämmönvaihteluista, joten purkit pitää sulattaa rauhallisesti. Jäätyminenhän pakastimessa tapahtuu aika rauhallisesti. Lasi on siitä herkkä materiaali, että se pirstoittuu hyvinkin pienestä syystä, joka voi olla juuri äkkinäinen lämpötilan muutos tai mekaaninen kolhu. Tuskin on vaarallista vaikka joku purkki joskus hajoaisikin. Sen kyllä huomaa, jos joku purkki hajoaa
- MiuMau
vastauksista, taidanpa nyt sitten uskaltautua laittamaan omatekoiset soseet pilttipurkeissa pakkaseen. Tuleepahan niillekkin sitten jotain käyttöä..kauhistuttaa muuten miten paljon lasijätettä lapsiperheiltä tulee, jos syötetään paljon noita kaupan soseita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670