Mittailen yksin metsän kulmaa. Uskon epäporkkanan lähestyvän. Puut alkavat kävellä, linnut alkavat tuijottaa. Yllättävän pitkä minun elontieni lie.
Kun trukki puiden ylitse vuotaa, hana näyttää tuurtaiselta. Kuinka olenkaan henkisesti turskas! Tahdon kuolla Ljubljanan keskustaan, ruumiini sinne mädäntyköön. Varpushaukka jyystäköön madonsyömiä aivojani, kunnes jäljellä vain suuri tuurta puhkottu silmiin. Pusken kengilläni mustaa paskaa virtaavaan veteen, mutta avaruus ei hymyile. Näen taivaissa rynnäkkökiväärit, joilla taannoin tulitin vihamiestäni päähän. Sitä tekoa sain katua.
Kuinka toivoisinkaan voivani tunkeutua ihmisen aivoihin, kätkeytyä niiden syvyyksiin, tuntea hetken homouden niskassani. Tahdon nähdä kaiken, mutten koskaan palaa metsässä kolme metriä korkeana soihtuna tuurta puhkottu silmiin. Minun haukkani tietää kaiken.
On tapahtunut rikos, joka on väärässä kuin Ruostepään vasen aivolohko. Minua vituttaa nämä päivät, nämä viikot, nämä kuukaudet loputtomat, joilla mustaa paskaa kenkieni kannoilla, mutta avaruus ei hymyile kuin poliisitutkinta, joka viisikymmentä vuotta sitten edessä häämötti. Toistaiseksi olen pysytellyt hengissä Botswanan ulkomaantuen avuin, mutta terve en ole ennen kuin antipsykootti alkaa vaikuttaa tuhoten kaiken elon tieltä, mutta avaruus ei hymyile.
Toivon kuolevani Ljubljanaan. Menehtyisinpä jo.
Tämä päivä on kuin avaruus; hyttysten puremat maksat löytävät kotiinsa, mutta äänten ajamat profeetat ja minua ahdistavat houreet tahtovat kantaa minut kuoleman rajan taakse muassaan. Näenkö enää koskaan päivän valoa?
Tahto tuhoutua
Psykoosipotilas
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486