Kävin juuri työpaikkahaastattelussa toimistoapulaisen työhön. Kyseessä pk-yritys ja työtehtäviin kuuluisi puhelinkeskuksen hoito, tilausvahvistusten tekoa, arkistointia ja muita avustavia tehtäviä. Kielivaatimuksena oli ainakin englannin kielen taito. Minulla on alalle opistoasteinen koulutus ja työkokemustakin löytyy (tätä vaativimmista tehtävistä kylläkin) yli 6 vuotta. Millaista palkaa voisin toivoa?
Toimistoapulainen
10
16062
Vastaukset
- Entinen assari
Noin 1800€/kk, jos tehtävät ovat tosiaan vain avustavia. Mikäli sinulle annetaan enemmän vastuuta, palkan pitäisi olla 200€ enemmän.
- palkkavaatimuksen pilviin
No, ainahan sitä saa toivoa, mutta tuskin saat 1800 tuollaisista töistä.
- palkkatoiveista kyselet
työhaastattelun jälkeen - vai sanoitko palaavasi hetken päästä asiaan!
- kirjoittaja...
Kävin siis haastattelussa, mutta palkasta ei ollut puhetta. Kuulin nyt vain tuolta "puskaradiosta", että työnantaja on kitsas maksamaan palkkaa, joten haen tässä vain hintahaitaria, etten mahdollisesti hinnoittele itseäni ulos...tai orjaksi...
- maksaa
toimistoapulaiselle 1600 e/kk tai allekin pelkistä avustavista tehtävistä, kunta maksaa toimistosihteerille alkupalkkaa n. 1550 e/kk ilman työkokemusta. 5 vuoden kokemuksella n. 5 % korkeampi palkka ja 10 vuoden kokemuksella 10 % korkeampi palkka. Yksityisellä haitari on suuri.
Kuntapuolen sopimus on esim HUS-sairaanhoitopiirin sivuilla. Siitä saa jonkinlaisen tason selville. Nimikkeellä toimistoapulainen / toimistosihteeri on eroa 300 - 500 euroa ja tehtävien vaativuustaso eri. - vastaavat työt
Mä teen suurin piirtein ton tyyppistä työtä, yksityisellä, kokemusta kymmenisen vuotta. Merkonomin koulutus. Palkka on 2400e/kk ja se on ihan kohdallaan nyt ja jatkossa varmasti myös nousee kokemuksen lisääntymisen myötä.
- juupjoop
siis kylläpä täällä on hyväpalkkaisia toimistoihmisiä. kyllä tommonen toimistoapulainen noilla työtehtävillä saattaa joutua tekemään 1300 euroa/kk palkalla
- jokaiselle
että osattais hinnoitella itsemme oikein työnantajille. Tottakai maksetaan pilkkapalkkaa kun kaikki kilvan hyväksytään ne 1300 ja risat palkat.
Itselle kuuluu pk-firmassa palkat, reskontrat, kirjanpito, verotus, kaikki sälä siinä sivussa, tuonti, vo-yhteydet ja liksa huikeat 1620 e / kk. olisin ikionnellinen jos saisin 2000. Puhunut olen mutta täällä pikkupaikkakunnalla saa olla onnellinen että yh -äidillä yleensä töitä. En ole varaa ruveta rettelöimään... :-( .
Mutta se on aivan tosi,että kukas se kissan hännän nostaa ellei kissa itse. että tsemppiä vaan kaikille ja koetetaan olla sen verran omanarvontuntoisia että hinnoitellaan työmme oikein. Tosin olen huomannut että naiset ei pysty puhaltamana yhteen hiileen vaan mollaavat toisen naisen vielä alemmas tyylliin " ei noista hommista kannata pyytää kun 1300 "...- embaliini
Hei olen itse kesätöissä toimisto apulaisena isossa firmassa. Ja kuukausi palkkani on 1600e/kk.
- tradenomi-05
Riippuu oikeesti niin paljon missä työpaikka on.
Onko se työpaikka takahikiän pikkufirma vai satoja ihmisiä työllistävä yritys Helsingissä?
Kunta vai yksityinen?
Täällä maaseudulla palkat on n. 2000 molemmin puolin ainakin ihan aluksi. Toki voi palkkaa korottaa aina työkokemuksen karttuessa ja kun saat lisää työtehtäviä. Itse olen käyttänyt alhaisen hinnan menetelmää kun työkokemusta ei ollut, että esim. palkkatoive 1800 ja sitä lähdetään pikkuhiljaa korottelemaan.
Tosin ne ihan pienemmän firmat yrittää jättää kaikki mahd. lisät maksamatta ja siellä saat sitä minimipalkkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069