Toimistoapulainen

Äitee 1968

Kävin juuri työpaikkahaastattelussa toimistoapulaisen työhön. Kyseessä pk-yritys ja työtehtäviin kuuluisi puhelinkeskuksen hoito, tilausvahvistusten tekoa, arkistointia ja muita avustavia tehtäviä. Kielivaatimuksena oli ainakin englannin kielen taito. Minulla on alalle opistoasteinen koulutus ja työkokemustakin löytyy (tätä vaativimmista tehtävistä kylläkin) yli 6 vuotta. Millaista palkaa voisin toivoa?

10

16062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen assari

Noin 1800€/kk, jos tehtävät ovat tosiaan vain avustavia. Mikäli sinulle annetaan enemmän vastuuta, palkan pitäisi olla 200€ enemmän.

• palkkavaatimuksen pilviin

No, ainahan sitä saa toivoa, mutta tuskin saat 1800 tuollaisista töistä.

• palkkatoiveista kyselet

työhaastattelun jälkeen - vai sanoitko palaavasi hetken päästä asiaan!

• kirjoittaja...

Kävin siis haastattelussa, mutta palkasta ei ollut puhetta. Kuulin nyt vain tuolta "puskaradiosta", että työnantaja on kitsas maksamaan palkkaa, joten haen tässä vain hintahaitaria, etten mahdollisesti hinnoittele itseäni ulos...tai orjaksi...

• maksaa

toimistoapulaiselle 1600 e/kk tai allekin pelkistä avustavista tehtävistä, kunta maksaa toimistosihteerille alkupalkkaa n. 1550 e/kk ilman työkokemusta. 5 vuoden kokemuksella n. 5 % korkeampi palkka ja 10 vuoden kokemuksella 10 % korkeampi palkka. Yksityisellä haitari on suuri.
      Kuntapuolen sopimus on esim HUS-sairaanhoitopiirin sivuilla. Siitä saa jonkinlaisen tason selville. Nimikkeellä toimistoapulainen / toimistosihteeri on eroa 300 - 500 euroa ja tehtävien vaativuustaso eri.

• vastaavat työt

Mä teen suurin piirtein ton tyyppistä työtä, yksityisellä, kokemusta kymmenisen vuotta. Merkonomin koulutus. Palkka on 2400e/kk ja se on ihan kohdallaan nyt ja jatkossa varmasti myös nousee kokemuksen lisääntymisen myötä.

• juupjoop

siis kylläpä täällä on hyväpalkkaisia toimistoihmisiä. kyllä tommonen toimistoapulainen noilla työtehtävillä saattaa joutua tekemään 1300 euroa/kk palkalla

• jokaiselle

että osattais hinnoitella itsemme oikein työnantajille. Tottakai maksetaan pilkkapalkkaa kun kaikki kilvan hyväksytään ne 1300 ja risat palkat.
      Itselle kuuluu pk-firmassa palkat, reskontrat, kirjanpito, verotus, kaikki sälä siinä sivussa, tuonti, vo-yhteydet ja liksa huikeat 1620 e / kk. olisin ikionnellinen jos saisin 2000. Puhunut olen mutta täällä pikkupaikkakunnalla saa olla onnellinen että yh -äidillä yleensä töitä. En ole varaa ruveta rettelöimään... :-( .

Mutta se on aivan tosi,että kukas se kissan hännän nostaa ellei kissa itse. että tsemppiä vaan kaikille ja koetetaan olla sen verran omanarvontuntoisia että hinnoitellaan työmme oikein. Tosin olen huomannut että naiset ei pysty puhaltamana yhteen hiileen vaan mollaavat toisen naisen vielä alemmas tyylliin " ei noista hommista kannata pyytää kun 1300 "...

• embaliini

Hei olen itse kesätöissä toimisto apulaisena isossa firmassa. Ja kuukausi palkkani on 1600e/kk.

• tradenomi-05

Riippuu oikeesti niin paljon missä työpaikka on.
        Onko se työpaikka takahikiän pikkufirma vai satoja ihmisiä työllistävä yritys Helsingissä?
        Kunta vai yksityinen?

Täällä maaseudulla palkat on n. 2000 molemmin puolin ainakin ihan aluksi. Toki voi palkkaa korottaa aina työkokemuksen karttuessa ja kun saat lisää työtehtäviä. Itse olen käyttänyt alhaisen hinnan menetelmää kun työkokemusta ei ollut, että esim. palkkatoive 1800 ja sitä lähdetään pikkuhiljaa korottelemaan.

Tosin ne ihan pienemmän firmat yrittää jättää kaikki mahd. lisät maksamatta ja siellä saat sitä minimipalkkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe