Toimistoapulainen

Äitee 1968

Kävin juuri työpaikkahaastattelussa toimistoapulaisen työhön. Kyseessä pk-yritys ja työtehtäviin kuuluisi puhelinkeskuksen hoito, tilausvahvistusten tekoa, arkistointia ja muita avustavia tehtäviä. Kielivaatimuksena oli ainakin englannin kielen taito. Minulla on alalle opistoasteinen koulutus ja työkokemustakin löytyy (tätä vaativimmista tehtävistä kylläkin) yli 6 vuotta. Millaista palkaa voisin toivoa?

10

15759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen assari

      Noin 1800€/kk, jos tehtävät ovat tosiaan vain avustavia. Mikäli sinulle annetaan enemmän vastuuta, palkan pitäisi olla 200€ enemmän.

      • palkkavaatimuksen pilviin

        No, ainahan sitä saa toivoa, mutta tuskin saat 1800 tuollaisista töistä.


    • palkkatoiveista kyselet

      työhaastattelun jälkeen - vai sanoitko palaavasi hetken päästä asiaan!

    • kirjoittaja...

      Kävin siis haastattelussa, mutta palkasta ei ollut puhetta. Kuulin nyt vain tuolta "puskaradiosta", että työnantaja on kitsas maksamaan palkkaa, joten haen tässä vain hintahaitaria, etten mahdollisesti hinnoittele itseäni ulos...tai orjaksi...

    • maksaa

      toimistoapulaiselle 1600 e/kk tai allekin pelkistä avustavista tehtävistä, kunta maksaa toimistosihteerille alkupalkkaa n. 1550 e/kk ilman työkokemusta. 5 vuoden kokemuksella n. 5 % korkeampi palkka ja 10 vuoden kokemuksella 10 % korkeampi palkka. Yksityisellä haitari on suuri.
      Kuntapuolen sopimus on esim HUS-sairaanhoitopiirin sivuilla. Siitä saa jonkinlaisen tason selville. Nimikkeellä toimistoapulainen / toimistosihteeri on eroa 300 - 500 euroa ja tehtävien vaativuustaso eri.

    • vastaavat työt

      Mä teen suurin piirtein ton tyyppistä työtä, yksityisellä, kokemusta kymmenisen vuotta. Merkonomin koulutus. Palkka on 2400e/kk ja se on ihan kohdallaan nyt ja jatkossa varmasti myös nousee kokemuksen lisääntymisen myötä.

      • juupjoop

        siis kylläpä täällä on hyväpalkkaisia toimistoihmisiä. kyllä tommonen toimistoapulainen noilla työtehtävillä saattaa joutua tekemään 1300 euroa/kk palkalla


    • jokaiselle

      että osattais hinnoitella itsemme oikein työnantajille. Tottakai maksetaan pilkkapalkkaa kun kaikki kilvan hyväksytään ne 1300 ja risat palkat.
      Itselle kuuluu pk-firmassa palkat, reskontrat, kirjanpito, verotus, kaikki sälä siinä sivussa, tuonti, vo-yhteydet ja liksa huikeat 1620 e / kk. olisin ikionnellinen jos saisin 2000. Puhunut olen mutta täällä pikkupaikkakunnalla saa olla onnellinen että yh -äidillä yleensä töitä. En ole varaa ruveta rettelöimään... :-( .

      Mutta se on aivan tosi,että kukas se kissan hännän nostaa ellei kissa itse. että tsemppiä vaan kaikille ja koetetaan olla sen verran omanarvontuntoisia että hinnoitellaan työmme oikein. Tosin olen huomannut että naiset ei pysty puhaltamana yhteen hiileen vaan mollaavat toisen naisen vielä alemmas tyylliin " ei noista hommista kannata pyytää kun 1300 "...

      • embaliini

        Hei olen itse kesätöissä toimisto apulaisena isossa firmassa. Ja kuukausi palkkani on 1600e/kk.


      • tradenomi-05

        Riippuu oikeesti niin paljon missä työpaikka on.
        Onko se työpaikka takahikiän pikkufirma vai satoja ihmisiä työllistävä yritys Helsingissä?
        Kunta vai yksityinen?

        Täällä maaseudulla palkat on n. 2000 molemmin puolin ainakin ihan aluksi. Toki voi palkkaa korottaa aina työkokemuksen karttuessa ja kun saat lisää työtehtäviä. Itse olen käyttänyt alhaisen hinnan menetelmää kun työkokemusta ei ollut, että esim. palkkatoive 1800 ja sitä lähdetään pikkuhiljaa korottelemaan.

        Tosin ne ihan pienemmän firmat yrittää jättää kaikki mahd. lisät maksamatta ja siellä saat sitä minimipalkkaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe