Lasten kanssa Algeriaan

_-_-_-_

Tarkoitus olisi matkustaa Algeriaan anoppilaan käymään... pitäähän miniän esittäytyä..:) Mietinkin tässä että miten lasten kanssa matkustaminen onnistuu? Onko kokemuksia? Meillä on kaksi lasta(alle kouluikäisiä)ja matka olisi tarkoitus tehdä vasta vuoden päästä. Millainen maa Algeria on? Onko lasten kanssa turvallista mennä? Paikkana olisi joko Mostaganem tai Oran. Mitä siellä voi lasten kanssa touhuta? saako ulkona liikkua rauhassa lasten kanssa vai kannattaako ottaa aviomies "esiliinaksi"? Mielenkiinnolla matkaa odotan mutta kyllä vähän jännittää....

5

2908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyssä suin

      Lentomatkat ovat aika rasittavia, koska suoria lentoja ei Suomesta vielä ole. Muuten kyllä lasten kanssa voi huoletta mennä kunhan perusrokotukset ovat kunnossa. Oran on todella kaunis kaupunki ja lasten kanssa voi ainakin rannalle mennä. Kysyit voitko mennä lasten kanssa yksin johonkin. En usko että sinua edes kukaan päästäisi, sen verran kaikilla on suojeluhalua. Sitäpaitsi jos et ymmärrä arabiaa en todellakaan suosittele. Jos tapahtuu jotakin miten hoitelisit asian. Algerialaiset ovat todella ystävällisiä yleensä mutta niin kuin joka maassa myös hulluja löytyy. Jos haluat ihmisten kunnioittavan sinua, vältä liian kireitä ja paljastavia vaatteita. Toisaalta monet algerialaiset naiset pukeutuvat samoin kuin täällä. Liikenne on erilaista kuin täällä vaikka uudistuksia on tehty ja rangaistuksia kovennettu. Lasten kanssa täytyy olla varovainen. Joka vuosi liikenteessä kuolee noin 100 000 ihmistä. Ruoka on hyvää ja ravintolassa syöminen ei ole kovin kallista. Muista, että tarvitset viisumin ja Algerian lähetystö on Tukholmassa. Vaatteita kannattaa ostaa koska muoti tulee Algeriaan aikaisemmin kuin Suomeen. Toivottavasti näistä tiedoista oli jotain apua. Hyvää matkaa !

      • _-_-_-_

        ..vastauksestasi, aina on mukavampi kuulla muidenkin ihmisten kokemuksia ja sitä kautta saa sitten itsekin enemmän itsevarmuutta. :) Niin minä vähän ajattelinkin ettei siellä oikein yksin kannata liikkua ja se kielimuuri on kyllä varmaan valtava...:) En osaa arabiaksi kuin tervehdyksen ja yhden kirosanan(!) joten niillä ei varmaan pitkälle pötkitä..;)

        Oikein hyvää kesän odotusta..!


      • Miemie
        _-_-_-_ kirjoitti:

        ..vastauksestasi, aina on mukavampi kuulla muidenkin ihmisten kokemuksia ja sitä kautta saa sitten itsekin enemmän itsevarmuutta. :) Niin minä vähän ajattelinkin ettei siellä oikein yksin kannata liikkua ja se kielimuuri on kyllä varmaan valtava...:) En osaa arabiaksi kuin tervehdyksen ja yhden kirosanan(!) joten niillä ei varmaan pitkälle pötkitä..;)

        Oikein hyvää kesän odotusta..!

        Koulua käyneet ihmiset Algeriassa puhuvat kyllä yleensä enemmän tai vähemmän sujuvasti ranskaa ja nuoremmat englantiakin jonkun verran.
        Olin itse Algeriassa 2002-2003 ja liikuskelin myös yksin. Tosin miehen perhe ei siitä tykännyt, mutta olen sen verran itsepäinen, että oli pakko päästä tuulettumaan.

        Itse olin lähinnä Saharassa akselilla Laghouat-Djanet, mikä on perinteisempää aluetta kuin pohjoisen kaupungit, joten niistä en paljon osaa sanoa...


    • Maria_x_

      Hei,
      tuolla ylempänä olen kysellyt lasten uskonnosta.miten tämä teidän perheessänne on järjestetty?Olisin todella kiitollinen vastauksesta koska ko.asia on saanut pääni aivan pyörälle.Muslimi/kristitty vai päättääkö lapsi itse asiasta aikuisena.Miten sitten koulussa järjestyy uskonto-opetus tai sen puuttuminen vai saako opetusta molemmissa uskonnoissa.Ei jotenkin innosta ajatus,että lapsemme olisi muslimi vain koska mieheni ja hänen uskontonsa niin sanoo.

      • nanna.

        Anteeksi vain, en tätä pahalla tarkoita, mutta oliskohan ollut järkeä siinä että olisitte puhuneet nämä asiat selviksi ennen kuin rupesitte lapsia pykäämään?

        Itse en kuulu kirkkoon, mieheni on muslimi, ja sitten kun joskus lapsia saamme (inchallah), en näe mitään syytä miksi ei lapsistamme tulisi muslimeita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe