Lasten kanssa Algeriaan

_-_-_-_

Tarkoitus olisi matkustaa Algeriaan anoppilaan käymään... pitäähän miniän esittäytyä..:) Mietinkin tässä että miten lasten kanssa matkustaminen onnistuu? Onko kokemuksia? Meillä on kaksi lasta(alle kouluikäisiä)ja matka olisi tarkoitus tehdä vasta vuoden päästä. Millainen maa Algeria on? Onko lasten kanssa turvallista mennä? Paikkana olisi joko Mostaganem tai Oran. Mitä siellä voi lasten kanssa touhuta? saako ulkona liikkua rauhassa lasten kanssa vai kannattaako ottaa aviomies "esiliinaksi"? Mielenkiinnolla matkaa odotan mutta kyllä vähän jännittää....

5

3093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyssä suin

Lentomatkat ovat aika rasittavia, koska suoria lentoja ei Suomesta vielä ole. Muuten kyllä lasten kanssa voi huoletta mennä kunhan perusrokotukset ovat kunnossa. Oran on todella kaunis kaupunki ja lasten kanssa voi ainakin rannalle mennä. Kysyit voitko mennä lasten kanssa yksin johonkin. En usko että sinua edes kukaan päästäisi, sen verran kaikilla on suojeluhalua. Sitäpaitsi jos et ymmärrä arabiaa en todellakaan suosittele. Jos tapahtuu jotakin miten hoitelisit asian. Algerialaiset ovat todella ystävällisiä yleensä mutta niin kuin joka maassa myös hulluja löytyy. Jos haluat ihmisten kunnioittavan sinua, vältä liian kireitä ja paljastavia vaatteita. Toisaalta monet algerialaiset naiset pukeutuvat samoin kuin täällä. Liikenne on erilaista kuin täällä vaikka uudistuksia on tehty ja rangaistuksia kovennettu. Lasten kanssa täytyy olla varovainen. Joka vuosi liikenteessä kuolee noin 100 000 ihmistä. Ruoka on hyvää ja ravintolassa syöminen ei ole kovin kallista. Muista, että tarvitset viisumin ja Algerian lähetystö on Tukholmassa. Vaatteita kannattaa ostaa koska muoti tulee Algeriaan aikaisemmin kuin Suomeen. Toivottavasti näistä tiedoista oli jotain apua. Hyvää matkaa !

• _-_-_-_

..vastauksestasi, aina on mukavampi kuulla muidenkin ihmisten kokemuksia ja sitä kautta saa sitten itsekin enemmän itsevarmuutta. :) Niin minä vähän ajattelinkin ettei siellä oikein yksin kannata liikkua ja se kielimuuri on kyllä varmaan valtava...:) En osaa arabiaksi kuin tervehdyksen ja yhden kirosanan(!) joten niillä ei varmaan pitkälle pötkitä..;)

Oikein hyvää kesän odotusta..!

• Miemie
        _-_-_-_ kirjoitti:

..vastauksestasi, aina on mukavampi kuulla muidenkin ihmisten kokemuksia ja sitä kautta saa sitten itsekin enemmän itsevarmuutta. :) Niin minä vähän ajattelinkin ettei siellä oikein yksin kannata liikkua ja se kielimuuri on kyllä varmaan valtava...:) En osaa arabiaksi kuin tervehdyksen ja yhden kirosanan(!) joten niillä ei varmaan pitkälle pötkitä..;)

Oikein hyvää kesän odotusta..!

Koulua käyneet ihmiset Algeriassa puhuvat kyllä yleensä enemmän tai vähemmän sujuvasti ranskaa ja nuoremmat englantiakin jonkun verran.
        Olin itse Algeriassa 2002-2003 ja liikuskelin myös yksin. Tosin miehen perhe ei siitä tykännyt, mutta olen sen verran itsepäinen, että oli pakko päästä tuulettumaan.

Itse olin lähinnä Saharassa akselilla Laghouat-Djanet, mikä on perinteisempää aluetta kuin pohjoisen kaupungit, joten niistä en paljon osaa sanoa...

• Maria_x_

Hei,
      tuolla ylempänä olen kysellyt lasten uskonnosta.miten tämä teidän perheessänne on järjestetty?Olisin todella kiitollinen vastauksesta koska ko.asia on saanut pääni aivan pyörälle.Muslimi/kristitty vai päättääkö lapsi itse asiasta aikuisena.Miten sitten koulussa järjestyy uskonto-opetus tai sen puuttuminen vai saako opetusta molemmissa uskonnoissa.Ei jotenkin innosta ajatus,että lapsemme olisi muslimi vain koska mieheni ja hänen uskontonsa niin sanoo.

• nanna.

Anteeksi vain, en tätä pahalla tarkoita, mutta oliskohan ollut järkeä siinä että olisitte puhuneet nämä asiat selviksi ennen kuin rupesitte lapsia pykäämään?

Itse en kuulu kirkkoon, mieheni on muslimi, ja sitten kun joskus lapsia saamme (inchallah), en näe mitään syytä miksi ei lapsistamme tulisi muslimeita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe