Rellun huoltosopimuksesta!

rosvousta

Ostin aikoinani Clion melko uutena ja siihen oli edellinen omistaja tehnyt huoltosopimuksen, jota jatkoin, kun myyjä sitä sopivasti esitteli.
Sopimus on ollut voimassa näihin päiviin asti mutta nyt tuli mitta täyteen, kun viimeisessä maksulapussa kerrottiin maksun kohoavan seuraavassa laskussa kaksinkertaiseksi.
Jo pidemmän aikaa on kuukausimaksu ollut "kipurajalla" mutta tällaista korotusta tuskin moni sietää?

Yli sata euroa/kk eli yli 1200 € on liian suuri summa maksettavaksi yhdestä vuosittaisesta huollosta, joka omilla kilometreilläni tulee!

Kuka muu on irtisanomassa sopimustaan tästä syystä?

17

2378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimus

      Tuli irtosanottua viime viikolla. Juuri sopivasti ison huollon jälkeen. 104€/kk on aika pirun paljon rahaa, tosin onko nämä rellut niin epäluotettavia, että huollot maksavat ikääntyessään jo maltaita?.? Tosin pitää muistaa, että tuo huoltosopimus on businesta volvo henkilöautorahoitukselle.

    • nyt sentään

      Älähän nyt. Kyllä tällä palstalla on paljonkin ollut kommentteja, joiden mukaan huoltosoppari on tosi hyvä homma ja tietää etukäteen, että paljonko auton huoltaminen maksaa... 1200 euroa vuodessa CLIOON on järjetön hinta. En ymmärrä kuka noita soppareita ottaa ja maksaa.

    • riskiin

      Hinta on suhteutettu autosi odotettavissa oleviin vikoihin. Jos irtisanot sopimuksen saatat omistaa pian auton jota ei enää kannata korjata lainkaan. Eli laita auto kiertoon ja osta uudempi. Merkin vaihto kannattaa varmasti.

      • jorrma

        hinta on suhteutettu asiakkaiden kusetukseen ja rahastukseen ja vielä hyvällä katteella, ei kannata maksaa , bisnes on bisnestä


      • ..............
        jorrma kirjoitti:

        hinta on suhteutettu asiakkaiden kusetukseen ja rahastukseen ja vielä hyvällä katteella, ei kannata maksaa , bisnes on bisnestä

        ... kiinosta kuinka autosi voi tai onko siitä hyötyä sinulle. Sopimuksen antajaa kiinostaa paljonko viivan alle jää kun tilikausi on lopussa


    • Sami!

      kysymyksesä vuoden -99 auto ja summa noin 100e laskutuskaudelta 3 tai 4 kk? Katsohhan tarkemmin se lasku kokonaisuudessaan?

      • vain

        minulla on 98 megane ja laskun summa oli 104€/kk eli 1248€ vuoteen.


      • hinta!
        vain kirjoitti:

        minulla on 98 megane ja laskun summa oli 104€/kk eli 1248€ vuoteen.

        Siis 7500 markkaa vuodessa autosta jonka arvo ei nyt ihan hirveästi enempää ole!


      • vastinetta rahoille, kiitos
        vain kirjoitti:

        minulla on 98 megane ja laskun summa oli 104€/kk eli 1248€ vuoteen.

        -99 Sceniciin kuukausierän hinta nousi 77 €:sta 107 €:oon ja minulle riitti. Nyt laitan sen 77€ säästöön toiselle tilille joka kuukausi ja otan sieltä kun huolto/korjaustarvetta ilmenee.


      • Rellumies
        vastinetta rahoille, kiitos kirjoitti:

        -99 Sceniciin kuukausierän hinta nousi 77 €:sta 107 €:oon ja minulle riitti. Nyt laitan sen 77€ säästöön toiselle tilille joka kuukausi ja otan sieltä kun huolto/korjaustarvetta ilmenee.

        Mä ole tehnyt näin jo kaksi vuotta, eli siirtänyt toiselle tilille tietyn summan rahaa huoltoa varten. Mulla menee verkkopankissa automaattisesti palkkapäivänä tietty kiinteä summa sivuun. Rahaa on yllinkyllin tilillä huoltoa varten ja jää reilusti ylikin. Tietää tasan tarkkaan mitä huoltoihin menee. SUOSITTELEN!!


      • mja
        hinta! kirjoitti:

        Siis 7500 markkaa vuodessa autosta jonka arvo ei nyt ihan hirveästi enempää ole!

        Ei kai? En tarkkaan tiedä Clion arvoista, mutta eikös tässä ollut joku 98-99 Clio? Möin juuri keväällä 95 Micran ja silloin kyllä puhuttiin 3-4000 eurosta.

        Totta kai 100 e/kk huoltosoppari on idioottimainen ja kuvastaa sopparin antajan laskemia korjauskuluja. Ne ovat sitäpaitsi nostaneet hinnat (siis samanikäisten) ainakin 2-kertaiseksi sinä aikana kun vaimolla on ollut -00 Clio uudesta saakka. Alussa taisi olla 78 mk/kk eli 13 e/kk. Muistelisin että soppari maksaa nyt 6 vuoden ikäisenä jotain 50 e/kk. Vaimo on sitä mieltä että homma kannattaa - mutta minusta vikoja on ollut harvinaisen vähän.


    • Sakke

      Soitto palveluun ja kerrot lopettavasi sopimuksen liian kalliina. Itse ainakin sain sopimuksen hintaa pudotettua järkevälle tasolle. Eli ei kannata antaa periksi.

      • Varmaankin

        Alennuksen saaminen siitä, että mikä on sillä hetkellä sopimuksen - tilanne? Jos on pahasti tappiollinen sopimus niin tuskin alennusta heruu.


    • rosvousta

      Melkein kohtalon ivaksi voisi sanoa tapahtumia, jotka seurasivat välittömästi huoltosopimuksen irtisanomisen jälkeen.
      Kun tulin kotipihaan erään 300 km matkan jälkeen niin auto haisi pahalta. Hajun aiheuttajaksi paljastui vasen takapyörä, joka oli polttavan kuuma. Syyksi paljastui jarrupinta, joka oli irronnut jarrukengän liimauksesta ja oli kiilautunut kokonaisena rummussa asiattomaan paikkaan.
      Myös oikeanpuoleisessa pyörässä oli havaittavavissa jarrupintojen irtoamista kengistä.
      Takajarrut menivät uusiksi mutta mikä parasta: remontti ei maksanut kaikkine töineen ja osineen kuin himpun yli 70 € eli ei lähellekään sitä, mitä olisi jo yhdessä korotetussa huoltosopimuksen kuukausierässä joutunut maksamaan.
      Vaikka murheita tuntuu tasaiseen tahtiin tulevan niin en ole sopimuksen irtisanomista katunut.

      Mitähän mahtaa maksaa remontti nyt, kun pisssapoika lopetti ruikkimisen?

      Surraa riemukkaasti mutta ei nosta vettä eteen eikä takalasille.
      Ajovalojen pesuri kyllä toimii.

    • 22 eur/kk...

      Ittellä oli Citroen C2 johon myyjä kehotti ottamaan huolenpitosopimuksen, kattaa huollot ja takuuajan jälkeiset kuluvat/virheelliset osat (muka takuunjatke). Ihmeen halpa Clioon verrattuna vaikka en citikan kokemuksella uskoisi että merkkihuollolle kannattavaa (todella vikaherkkä auto ja seisoi lopussa jo joka toinen viikko korjaamolla). Näitä en ole muissa autoissa kuullut olevan kuin ranskalaisissa, liekö varautumista takuuajan jälkeisiin kalliisin remppoihin...

      • mja

        Taidat nyt verrata uuden sitikan ja 6 - 7 vuotta vanhan Clion huoltosoppareiden hintaa. Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti 100 e kk veloituksesta, mikä tarkoittaa että auton ikä lienee 6-7 vuotta ja vuotuiset km-määrät 20-30tkm luokkaa. Varmaan ajettu luokkaa 150 tkm? Kysypä Citroen-myyjältä mitä sen C2 huoltosoppari maksaa vuonna 2012. (joo eivät sano, ...) Niinkuin kirjoitin, uuden Clion soppari maksoi aluksi (vuonna 2000) 13 e/kk, mutta on nyt jo moninkertainen.

        Sopparin kk-hinta nousee koko ajan, sitä mukaa kuin auton ikä kasvaa, koska riski vikaantua kasvaa myös. Vaan eipä ole tarvinnut vaimon kysellä Rellupalstalla, "mistähän saisi halvan huollon vaihtamaan nokkahihnaa jne..."


      • 1200€ vuosi
        mja kirjoitti:

        Taidat nyt verrata uuden sitikan ja 6 - 7 vuotta vanhan Clion huoltosoppareiden hintaa. Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti 100 e kk veloituksesta, mikä tarkoittaa että auton ikä lienee 6-7 vuotta ja vuotuiset km-määrät 20-30tkm luokkaa. Varmaan ajettu luokkaa 150 tkm? Kysypä Citroen-myyjältä mitä sen C2 huoltosoppari maksaa vuonna 2012. (joo eivät sano, ...) Niinkuin kirjoitin, uuden Clion soppari maksoi aluksi (vuonna 2000) 13 e/kk, mutta on nyt jo moninkertainen.

        Sopparin kk-hinta nousee koko ajan, sitä mukaa kuin auton ikä kasvaa, koska riski vikaantua kasvaa myös. Vaan eipä ole tarvinnut vaimon kysellä Rellupalstalla, "mistähän saisi halvan huollon vaihtamaan nokkahihnaa jne..."

        Täällä on valiteltu 90-luvun mallien korkeaa huoltohintaa. Minulle tarjotaan nyt sopparia 99€/kk alle viisi vuotta vanhaan ja alle 60.000km ajettuun autoon.

        JÄRJETÖNTÄ sanon minä. Ja harmi sinänsä, että Clio on mielestäni kaikin puolin mukava auto, mutta tälläiset sopparit ajaa ihan toisten merkkien asiaakkaaksi, jos nuo perustuvat ennakoitaviin kustannuksiin eli kalliita huoltoja tai vikoja ilmeisesti odottavissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe