Päivällä kävin kolme vuotta sitten istutettua kuusen taimikkoa katsomassa ja totesinettä on aihetta käydä taimikko läpi haravan kanssa ja etsiä kuuset heinän ja horsmien alta.Tein 2004 keväällä heinäämistyömaan ja ajattelin viime keväänä jättää väliin, mutta kyllä se oli virhe- oli viime kesänä olleet useat taimet niin painuksissa horsman ym.töryn alla, että olivat kasvaneet vaakatasossa viimevuoden kasvun! Onko kukaan tehnyt tätä samaa urakkaa ja onko kokemuksia oikaiseeko se taimi runkoansa yhtään kun se nyt on Z mallinen.
Kuusen taimien
4
995
Vastaukset
- edessä
Heinäntorjunta on tehtävä tuossa kesä-, heinäkuulla (niittämällä) jos meinaa että selviävät talvesta.
Ei tuossa sinun tilanteessa enää auta muu kuin uudet taimet tilalle. Ei muuta kuin kiireesti lähimpään mhy:n toimistoon niin saatat nippanappa saada vielä taimia. Voi kyllä olla että liian myöhäistä jo. - Samapulma
Itse olen jotenkuten (n.3v vanhaa) kuusitaimikkoa läpikäynyt ja vähän samankaltaisia ongelmia. Viimekesänäkin taimikko läpikäytiin heinä-elok.
Mutta sen olen kyllä nyt huomannut että tämäaikavuodesta on parasta- ja helpointa aikaa tsekata taimikon kunto, kun lumet on juurisulanut ja aluskasvisto on vielä pientä, taimet löytää helposti eikä kelit kuumuuden puolesta häiritse. Vielä kun on muutamasata uusia kuusentaimia mukana niin aukkopaikat on helppo täydentää, mistä esim. myyrät ovat tehneet tuhojaan.
Ja ainakin itte olen huomannut että erilaiset yksittäiset taipumat, lumien ym. johdosta oikenee käsipelillä (varovasti venyttäen vastaiseen suuntaan)
ja tukitikepeillä suht.koht. hyvin... - kaiken nähnyt
kyllä itsekseen.
- porskuttaa
melkoisessa heinikossa ettei mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1174543BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003767- 2083065
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome772892Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602757- 961492
- 601276
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1211020- 611016