Voisiko joku olla ystavallinen ja kertoa mita kannattaa tehda Pariisisssa kansallispaivana (siis 14 .heinakuuta)
Onko silloin kaikki kaupat ja museot suljettuna?
Kiitos tiedoista ...
Ranskan kansallispv. juhlinta
3
389
Vastaukset
- ????
Siellä on silloin upeat juhlat. Kannattaa mennä Champs Elysees'lle tai Riemukaarelle katselemaan.
- Legion Etrangere
Paraati Champs Elyseellä alkaa yhdentoista aikoihin mutta varmin keino varmistaa aikataulu ja muutkin Kansallispäivän tapahtumat on ostaa edellisenä päivänä Le Parisien lehti ja varmistaa siitä....Ranskanlaiset ovat yllättävän pitkäjänteisiä tulevat odottamaan jo ennen kahdeksaa saadakseen kunnon paikat..joten jos haluat nähdä jotain kunnolla niin ole ajoissa..lisäksi on huomioitavaa että ainakin Clemenceau, Franklin Roosevelt ja George V-metro asemat suljetaan paraatin ajaksi turvallisuussyistä...joten aivan paraatipaikalle ei pääse metrolla.
Väkimäärä Champs elyseellä on uskomaton joten kannattaa varata vesipullo mukaan, varsingin kun usein heinäkuun puolivälissä kelin ovat aika kuumat.
illalla ilotulista kannattaa ehdottomasti mennä katsomaan ainakin niinä kertoina kun olen ollut pariisissa Kansallispäivänä on ilotulitus tapahtunut trocaderolta itse olen ollut katsomassa sitä Eiffel-tornin edessä...ja jälleen ajoissa liikkeellä.
Usein paraatin jälkeen on ollut eri puolilla kaupunkia siihen liittyviä tapahtumia, toissa kesänä eri sotilasyksiköt esittelivät kalustoaan eri kaupunginosissa..esim pont Aleksander III ja Hotel Des Invalidesin väliselle alueelle pudottetiin laskuvarjojääkäreitä...nämä kaikki kanattaa tarkistaa lehdestä edellisenä päivänä.
paras lehti tähän hommaan on Le Parisien
Vive le france- Tietamaton turisti
Merci beaucoup !
Tullaan Pariisiin vasta silloin 14.pv mutta mukavaa
ja kaunista ohjelmaa siis tiedossa .
Hotellimme sijaitsee aika lahella Eiffelin tornia joten sinne Trocaderolle pain sitten vaan kameran kanssa kavelemaan...
Onko kaikki kaupat muuten kiinni tuona paivana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892