Minulla on kohdun ulkopuolella 6 cm:n kokoinen myooma. Se pitäisi poistattaa, mutta ei kiireellisenä. Lisäki se ei välttämättä ole esteenä raskaaksi tulemiselle, mutta minulle on sanottu, että poistamisen jälkeen ei saisi vuoteen tulla raskaaksi. Aika on liian pitkä odottaa raskautta niin kauan, sillä haluamme nyt päästä hoitoihin, koska olemme "odotelleet" jo 2,5 vuotta. Onko kellään kokemuksia, voiko olla mukamas noin pitkä odotusaika poistosta, eli kokonainen vuosi? Netistäkään en löydä sille vahvistusta.
Myooma ja raskaus??
4
1047
Vastaukset
- järjellä
Jos tulet raskaaksi ja myoomaa ei poisteta, se saattaa revetä kohdun kasvaessa jolloin lapsen ja sinun henkesi on vaakalaudalla.
Mitä on vuosi enää 2½vuoden odotteluun.?
Meillä odottelua 5 vuotta ja hoitoihin pääsee vasta 2 vuoden kuluttua jos ei peruutusta tule, jolloin jonotus kestää 1v. - Skeptinen
Minulla todettiin myooma ja raskaus miltei samanaikaisesti. En tosin muista minkä kokoinen oli. Myoomasta ei ollut mitään haittaa minun raskaudelle.
Muutamana vuonna raskauden jälkeen gynegologit aina huomauttivat, että näyttää olevan myooma täällä, johon minä että tiedetään...
Sitten se vain on kadonnut! Enää moneen vuoteen kukaan ei ole maininnut ultrassa tai muussa tutkimuksessa mistään myoomasta, enkä minäkään ole sen perään kysellyt. Oikeastaan olisin sen jo unohtanut, ellei kysymyksesi olisi tuonut sitä taas mieleen. - myooma
Usko lääkäriäsi vaan. Kohtu on lihas ja täytyyhän sen toipua leikkauksesta. Jos leikkausarpi ei toivu lääkärisi mainitsemaa "yhtä vuotta", se jää heikoksi ja repeää raskauden aikana.
Pyydä mieluummin second opinion toiselta gyneltä kuin lueskele nettiä. Maallikkona vaikea edes etsiä oikeanlaista tietoa.
Tsemppiä teille!- lapseton lapsellinen
Hei!
Mulla todettiin joskus vuosia sitten, että myoomia kolme kohdussa, appelsiinin kokoisia. Leikkaus hoitona, ja koko kohtu pois.. Ja mitäs kohdulla kun ei myoomien takia lapsia voi saada.. No, viikko ennen leikkausta plussaa, peruin leikkauksen. Kävin koko raskauden ajan vähintään kerran kuussa ja pahimmillaan kaksi kertaa viikossa. Sektiovauva ja kymmenen pistettä.
Ja myoomista ei jälkeäkään!!!
Nyt tosin vaivana lapsettomuus ja endometrioosi, ei edes koeputket onnistu=(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306