Niin, siis mikä ihme on Bulk-ajoneuvo?
Bulk-ajoneuvo
7
5701
Vastaukset
- Junior-Trucker
Tässä on pari osoitetta, joissa on bulkki-autojen kuvia:
http://www.convair.com.au/
http://www.eurotruck.za.pl/auvinen_tyg.jpg
Eli siis tuo Auvisen Scania ajaa esimerkiksi kalkkivelliä. Bulk-autoilla kuljetetaan siis sellaista tavaraa, mikä vaatii säiliön, eikä pysy esim. lavalla.- Rattimatti
Bulkkiajot kuitenkin ole pääasiassa jauhemaisten tuotteiden ajoa bulkkisäiliöillä?
- Junior-Trucker
Rattimatti kirjoitti:
Bulkkiajot kuitenkin ole pääasiassa jauhemaisten tuotteiden ajoa bulkkisäiliöillä?
Eli tavaraa, mikä ei pysy lavalla.. Mutta voi toki olla juoksevassakin muodossa. Eiköhän jauhotkin mene leipomoille bulkkiautoilla..
- Lisää
Tuolta löytyy lisää kuvia Bulkki autoista
www.bulker.fi - Bulkkismies
”Bulk = irtotavara, kappaletavara; joukkotuotantotavara, kiinteä ainetavara; laivan irtain lasti.”
Bulkkilaivoilla kuljetetaan vaikkapa kivihiiltä, viljaa, lannoitteita tai sementtiä sellaisenaan, pakkaamattomana. Kuorma-autoihin pätee suunnilleen sama asia.
Sora, hiekka, hake, turve jne. ovat tavallaan bulkkia (pakkaamatonta irtotavaraa) nekin, mutta tällaisten ainesten kuljetukseen käytettäviä autoja ei kuitenkaan ole yleensä tapana kutsua bulkkiautoiksi. - Ohjaamotarkkailija
Vaan paine-säiliöillä varustettu,jauhe- ja raemaisiin aineiden kuljettamiseen tarkoitettu ajoneuvo.
Yleisemmin siilosta toiseen toimitettu teollisuuden raaka-aine kuljetus. "kattolastaus ja perästäpurku" taikka "kattolastaus ja altapurku".
Homma hoituu ilman laitureita ja trukki-kuskeja... Kuorma sidottu ja peitetty kun täyttökannet on suljettu.- obs
onhan niitä toki muitakin bulkki astioit kuin painesiilot!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244