Kesätyö lapsuuden paikkakunnalla

gallup ja valitus

Kuinka moni tämän palstan ikäryhmästä hakee kesätöitä lapsuuden kotipaikkakunnalta, tai paikkakunnalta missä vanhemmat asuu? Itse en halua hakea kun haluan elää toisessa kaupungissa, missä on kaikki kaverit, harrastukset ym. Olen asunut kotoa pois jo vuosikausia. Tästä kuitenkin syntyy joka vuosi jonkilainen ongelma niin kuin taas kerran.

Eli jälleen kerran jäin lukuisten hakuyritysten jälkeen ilman kesätöitä, ja joka ikinen vuosi vanhemmat alkavat huutaa tästä, että miksi en hakenut heidän paikkakunnaltaan töitä kun olisin saanut asua kotona ym. - minun siis pitäisi asua vanhempien mielestä heidän kanssaan koko kesä . Sitten kun yritän selittää heille he ovat suutuksissaan koko loppukesän, ja kotonakäyminen on aina samaa valitusta siitä kun en ole töissä missään. Ja olen niin laiska kun en edes hakenu mihinkään lapsuuden kotipaikkakunnalle töihin.

Ja jos jonkun lyhytaikaisen työn saan omalta asuinpaikkkunnaltani sitäkin haukutaan vuosittain, kun vanhempien asuinpaikkakunnalta olisi voinut saada niin paljon paremman. Vanhemmat aina vertaavat siihen miten he itse ovat olleet samanikäisenä ahkerasti töissä. (He ovat olleet ikäisenäni valmistuneita koska ovat käyneet ammattikoulun, itse opiskelen yliopistossa). Vanhemmat eivät ymmärrä, että nykyään vaan töitä ei ole niin helppo saada ja he eivät tunnu ymmärtävän sitä, eivätkä sitä että en halua asua enää kesää kotona. Vanhempien asuinpaikkakunta on suht pieni eikä siellä ole ketään tuttuja enää, ja matka minun asuinpaikkana on suht pitkä. Oman alan työkokemusta sieltä olisi mahdotonta miltei saada. Vanhempien huutamisesta tulee aina paha mieli, ja luuserifiilis. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vanhemmista ja töistä?

2

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thom17

Mutta ymmärrän helvetin hyvin.
      Ei mitään mielenkiintoo "koti"paikkakunnall, tai siis mistä muutin.
      Jouluna olin viikon ja kesälomast pitää uhrata viikko tai vähän toistakin.
      Ei vaan kehtaa olla pois, ku morsa kuiteski odottaa.

Ei ole ku huonoja muistoi koko paikkakunnalta, no on mulla siäl pari kaverii, vähän helpottaa.

Älä suotta mieltäs pahoita tollasesta, ne vaan haluis sut lähelleen.
      Tee kuitenkin miten paremmalt tuntuu.

• jos saat töitä jostakin

Kyllä se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      434
      6163
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5470
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4467
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      3996
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      78
      3961
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3616
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3549
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      121
      3274
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3251
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2309
    Aihe