Vanteista

tojooota

Huomasin tuossa että talvirenkaissa oli yksi vanne leveys 5,5tuum ja muut 6tuum, elikkä takana ollut toinen 6tuum ja toinen 5,5 ( auto ollut jo vuosia) tojohan ei ole niitä suuntavakaimpia ajettavia.., mites luulette että onko em tilanteella merkittävää vaikutusta suuntavakauteen? renkaat ovat kaiki samn levyiset 185x65x14

5

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa1

minkäänlaista vaikutusta. Ei teoriatasolla eikä käytännössä, olen itsekin kokeillut.

• vanneselain

no uskottava se sitten on että tojoooootan tapauksessa mitään eroa ei huomaa.

Tiesin että tojo on huono ajaa mutta en sentään tajunnut että se on *noin* ala-arvoinen.

Vastataan sitten että kaikissa autoissa (joihin tojotaa ei tässä yhteydessä lasketa) heikkenee ajettavuus taatusti jos yksi vanne on erikokoinen kuin muut vaikka päällä olisikin samanlaiset renkaat.

• tojooota
        vanneselain kirjoitti:

no uskottava se sitten on että tojoooootan tapauksessa mitään eroa ei huomaa.

Tiesin että tojo on huono ajaa mutta en sentään tajunnut että se on *noin* ala-arvoinen.

Vastataan sitten että kaikissa autoissa (joihin tojotaa ei tässä yhteydessä lasketa) heikkenee ajettavuus taatusti jos yksi vanne on erikokoinen kuin muut vaikka päällä olisikin samanlaiset renkaat.

tasasta laatua tämä tojo: oli minkälaiset renkaat hyvänsä niin aina tasaisen epävakaa...

• Aikoinaan ostin C mallin Kadettiin käytetyt "festival" vanteet. Huomasin vasta hiekkapuhalluksen yhdeydessä että yksi vanne oli puoli tuumaa kapeampi kuin muut.
      Laitoin tämän kapeamman vanteen takapyöräksi. Ei huomannut ajossa yhtään mitään erikoista. Ehkä jos laittaa etupyöräksi voisi jotain huomata.
      Eli kunhan vanteiden offset on sama niin tuskin vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.

• bussikuskina

Autoissa varmasti on !!!! Mutta jos ei ole vertailukohdetta niin ei tiedä eroa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4747
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2053
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1752
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1380
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1241
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1086
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      987
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      983
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      956
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      288
      940
    Aihe