Lempiruokasi

niisku-myy46

Viikonloppu tulossa... Lienenkö ainut, mutta joskus ruuanlaitto tympäsee.. Juu, myönnän, olen hirveä ihminen ;)

Ja sitten taas, jos miettii pikaruokaa, niin kotiruoka nousee arvoon arvaamattomaan ;)

Mikä on teidän perheen lempiruoka? Meillä lihapullat ja perunamuussi ;)

12

734

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loistava.polku

Meillä parhaiten tekevät kauppansa broileriwokki ja tonnikala-aurajuustospagetti. Onneksi ovat nopeita ja helppoja molemmat....

Lempiruokaa ei itselläni oikeastaan olekaan - en ole mikään ruokaihminen. Syön mitä sattuu olemaan ilman sen kummempia intohimoja.

• pulttis

Ja makkarasoppa!

• kika

Se pitää keittää luisista lihoista, ydinluusta, monta tuntia ja avot, että ne sitten maistuu makoisalta.Käsittämättömän järkevä ruoka myös laihduttajalle.

Toinen suosikki on sitten kaalikääryleet mummivainaan tapaan. Oikein siirappista lientä valutellaan päälle paiston aikana, lurps.

Jotenkin nämä perinnesapuskat ovat vuosien saatossa nousseet arvoon arvaamattomaan. Edullisia, useasti vähärasvaisia ja niillä pötkii pitkälle.

• rva

Söin kerran kaks viikkoa vaan kalaruokia.
        Siltikin ei ole lohisopan voittanutta.
        Onhan se kokkailu välillä vähän tylsää kun ei keksi mitä sitä laittais.
        Tytöt laittoi äitienpäivänä oikeen kunnon sisäfilepihvit,aurajuustoperunoita,hyvää vihreää salaattia ja suklaakakkua oli jälkkärinä,nam.

• p.a.p

Kalakeitto,paistetut silakat,yleensäkin kalaruoat ja varsinkin lohi kaikissa muodoissaan,lasagne,spagetti & jauhelihakastike, lihapullat,porsaankyljys,kaikki grillatut liharuoat ym ym

• mohna

kotitekoinen ruoka...=))))
      Paitsi maksa... se ei uppoa missään muodossa...=((((

• Mysteriet

Paistetut silakat ja muikut, kalakeitto, uunikala, savustetut fisut, grillatut, keitetyt, graavatut.... ;D

• Mikäs

..on pikaruokaa? Jos esim. teet itse vaikka pitsaa niin ei todellakaan ole mitään pikaisesti tehtävää ruokaa.
      Tein eileen tuosta jauhelihasta pihviä ja tuollaisia vääntää paljon nopeammin, jatkoin riisillä, perunalla,
      paprikalla ja mausteilla joita löytyy sellaisiakin mitä meitin kaupoissa ei myydä.

Ainut huono puoli on että kun tekee itse niin syöjiä sais olla enemmän kuin tekiä,
      kun olen joskus tehnyt myös myyntiin niin pika kuin "tavallista" ruokaa, ja kyllä kaupan meni. ;)

Niin se toisen tekemänä tehty ruoka, on kait sitä "pikaruokaa".

• ..toisen tekemä ;)
      Ei munkaan sörsseleitä kukaan ole 'uskaltanut' haukkua ;)
      Ihan perusjuttuja; lihasta pataa tai pullia.
      Kiusauksetkin on hyviä sikseen, kun ovat niin helppoja, uuni hoitaa lähes kaiken.
      Ulkona syödessä valitsen yleensä aina jotain kalaa.

• tuffe

Paistoin paprikaa, purjoa ja marinoituja kalanpaloja (niitä kalatiskin valmiiksi marinoituja), ja keitin spagettia. Ja kaikki valmista 10 minuutissa. Taisin kyllä syödäkin alle 5 minuutissa, sen verran hyvää oli *ähkyy*

• ... viikonloput, just ton ruuanlaiton suhteen. Meillä tehdään sopatkin 10 litran kattilassa, suoraan sanottuna kyllästyttää jatkuva ruuan väsääminen, vielä kun ukko sitä mieltä että mikkän muu ei ole ruokaa kuin PERUNA. Ei helvata sitä perunoiden kuorimista!! Mut joo, ukko meni yövuoroon ja meikäläinen lähtee HESEEN. Näin meillä ukon selän takana tehdään!

• Februari

maailma on täynnänsä ihania ruokia ja meillä tehdään aina niitä samoja... :(

Kokemus on opettanut, että paree tehdä niitä mitä kersat mieluusti syö, niin ei tarvi itse monta päivää vetää yksin erikoisuuksiansa.

Mä tykkään kalasta. Kerran viikossa vähintään meillä sitä syödään, ite söisin varmaan useamminkin.

Meidän lasten ehdoton suosikki on kana-pesto-lasagne. Ekan kerran kun tein, niin kuopus oksensi, kun haju oli niin outo. Mutta ruuasta kyllä tykkäs. Eli maitokastikkeeseen pestoa ja koskenlaskija-juustoa, jauhelihakastikkeen tilalle paistettuja kanasuikaleita. Maitokastiketta saa olla runsaasti, koska toista kastiketta ei ole. Hitsin hyvää... :o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe