Heli Laaksonen , Sulavoi

syystuuli

oletteko käyneet kuuntelemassa ja katsomassa tätä mainiota runoilijaa, itse ihan hullaannuin hänestä ,niin upea esitys oli .kannattaa varmasti mennä katsomaan

4

719

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivontytär

pelkästään jo esipuheisiin. Aion hankkia Hänen kirjansa Sulavoi ym.

• kirjan julkistamismatkalla IC-junalla Helsingin asemalta Turkuun ja nautin nuoren ajattelevan, melkein keskeytyksettä porisevan, mutta myös toisia kuuntelevan, ihastuttavan nuoren naisen esityksestä ja seurasta.

Hänen runoistaan nauttivat monet ja lisäksi hän on varsin "mediaseksikäs". Kuka voisi kuvitellakaan saavansa sellaista joukkoa mediaväkeä liikkeelle, kun on RUNOKIRJAN julkaisemisesta kysymys. Liika julkisuus saattaa vähitellen muuttua uhaksi hänen suosiolleen. Kun kaikista tuuteista tarjoillaan samaa pitempään, esitys menettää osan tuoreuttaan ja jotkut kyllästyvät.

Heli muuten itse ihmetteli, että mistä on syntynyt hänen hauskan naisen maineensa. Arveli, että joidenkin mielestä lounaismurre kuulostaa hauskalta sanoopa mitä tahansa.
      Hän kieltämättä asettaa mielestäni usein sanansa hauskasti myös silloin, kun puhuu vakavista asioista.

"Ja Oi! kui mä tykkän ko lehm kikatta." Sanotaan hänen Sulavoi-kirjansa mainoskortissa.

Ja Avioehto on kirjan esitteessä, joten sen voinee kirjoittaa tähänkin:

"Avioehto

Ehto on ehrotoine.
      Eräpäivän mennä mettä.
      Määl tarkoteta munt ja sääl sunt.
      Sopimukse saa purkka, jos ossa koota kans.

1. Jos sää lähret, mää saan pittä kaik.
      2. Jos mää lähren, otan sunt mukka.

Allekirjotus tähä............................ "

• remmari

Hänen runonsa ovat todellisia. Hän ei ole "kääntänyt" runojaan Uudenkaupungin murteelle, vaan hän ajattelee sillä töksähtävän lyhyellä, minulle kovin tutulla murteella.

Mitenkähän lienee? Hänen runoteoksiaan myydään paljon. Onkohan hän suosituin runoilija tässä maassa? Monet ihmiset, kuten minä, lukevat mielellään hänen runojaan, vaikkeivät muuten runoudesta välittäisikään.

Lounais-Suomesta ei ole tähän maahan montakaan kirjailijaa tullut. Syy lienee kielen "köyhyydessä". Heli Laaksonen on pystynyt löytämään sikäläisen kielen rikkauden ja mehevyyden murteen avulla.

• Blääh Puuh

että runoilijan kanssa samalla murrealueella elävät ovat ihastuksissaan. Onhan niissä runoissa mukava elämänläheinen sisältö, mutta mutta... minä en jaksa lukea tuollaista murretta kovin kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe