mitenkäs teillä on opittu sitomaan kengännauhoja?
Meillä kohta 8vee tyttö ei halua ostaa kenkiä ,joissa on nauhat.hän ei ole vielä oppinut sitomaan kengännauhoja mutta ei se mitään hänellä on nyt 2kk
vanhat kengät ja varpaat näkyy jo kärjistä
.Arvaa hävettääkö toisten vanhempien puolesta jos olisi edes poika kyseessä niin ei niin paljon.
sitten on tää toisten lasten esim.synttäreille meno hän ei suostu pukemaan mekkoa tai hametta päälle vaan menee virttyneissä vaatteissa,taas hävetään.
siten usein samat vaatteet päällä monta päivää ei suostu laittamaan aina toisia vaatteita.onko muilla tällaista?
kengännauhat
9
1242
Vastaukset
- ..............
...sinä joka määräät.Anna lapselle vaikka kaksi vaihtoehtoa vaatteisiin ja jos kumpikaan ei käy niin synttäreille ei mennä. Ääntä ja meteliä voi tulla mutta kyllä maailmaan meteliä mahtuu. Kannattaa kengännauhoja kyllä opettaa solmimaan. Yleensä eka luokkalaiset oppivat kun opettaa...
- häh?
sinä xx vuotta vai tyttö 8vuotta?
- Yökukkkuja
asioita ollut käsittelyssä. Lapsi oppi nopeasti solmimaan kengännauhat, kun ainoat kengät, jotka olivat käytössä olivat nauhalliset. Lapsi oli silloin 8v. Eli toisella luokalla oppi sen, ekalla oli yrityksiä, mutta hermostui, kun ei onnistunut tai kesti liian kauan, ja vaihtoi kenkiin, joissa ei ollut nauhoja.
Pukeutumisessa ei auta ottaa kuin tiukka linja, muuten käy niin, että lapsi laittaa päällensä mitä haluaa ja milloin haluaa. Komento on sinulla. Tee se selväksi. Meillä on ikuista taistelua edelleen vaatteista, mutta minä olen se pomo, vielä. Lapsi 11v nyt. - yxvaan
5v.poikani oppi tosi nopeasti ihan päivässä en tosin antanut vaihtoehtoja kerran kengät lensi pihalle mutta kävi hakemassa yritti uudestaan ja onnistui voi sitä riemua
- 3 poikaa
Kaikki ovat oppineet sitomaan kengät itse alle 6v. Nuorinkin siis viime keväänä. Aluksi homma on hidasta ja muutama kiukkupuuska on nähty, mutta hyvin on sujunut, ja nopeesti ovat oppineet. Onhan se paljon komeempaa ku on isojen lasten kengät jalassa... Tarrakengät on "pikku ipanoiden kengät".....
- ........
3 poikaa kirjoitti:
Kaikki ovat oppineet sitomaan kengät itse alle 6v. Nuorinkin siis viime keväänä. Aluksi homma on hidasta ja muutama kiukkupuuska on nähty, mutta hyvin on sujunut, ja nopeesti ovat oppineet. Onhan se paljon komeempaa ku on isojen lasten kengät jalassa... Tarrakengät on "pikku ipanoiden kengät".....
poika 4v ja kovasti jo yrittää ihan itse ilman mitää sanomista ja auttamista saada naruja rusettiin. pari kertaa jo onnistunut...
- mää vaan
Kengännauhojen solmimista opetellaan jo eskari-iässä eli 6-vuotiaana ja jos kiinnostusta on aiemmin, niin mikään ei estä opettamasta.
Kyllä viimeistään kouluun mennessä täytyisi kengät osata solmia!! Ei siellä ole ketään niitä solmimassa. Kuvittele nyt opettaja, joka solmisi 30 oppilaan kengät...eihän en lapset ehtisi edes ulos.
Ei se kengän nauhojen sitominen kaikista mukavinta puuhaa ole, mutta täytyy se silti tehdä. - Anonyymi
Hei
Opetushallitus aina uusi opetussuunnitelma kun myyjä linjato osa saa vammasuojaus tiedot ,osa vammoihin ohjauksen ilmatieteen laitoksen TV kautta,myyjän poliisin yhteinen kengännauha, työt
Lapsi,vaistoaa vaaran
Nämäkin vain osataan heiltä piilottaa, iehet puhepaketissaan Hänelle Op tämä ihminen on ..minun - Anonyymi
Anna lapsen olla lapsi Kyllä niillä on omat metkunsa , ajattele että hän on sama lapsi oli mekko päällä tai ei.
Kyllä ne aikanaan muuttuu , mutta pakottamalla jää vaan pahat muistot lapsuudesta
Ja sitten saa kuulla kun ne on isoja että heitä pakotettiin olemaan jotain muuta mitä olivat .
Tytöstä tulee varmasti ihan kunnon ihminen , ja opeta sille hellävaraisesti se kenkien nauhojen solmiminen , jos se on ongelma sinulle , vaikka ei tytölle välttämättä ole sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959