miten teillä?

celia

Onkos teillä ollut lainkaan miehen tai naisen kanssa riitaa lastenhoidosta?Vai oletteko tyytyväisiä kumppanin lastenhoitoon?En tarkoita sitä että laittaako housut väärinpäin vaan sitä että viettääkö tarpeeksi aikaa lapsen kanssa?En tiedä onko väärin mutta minua vaivaa miehen osallistumisen puute.
Vauva nyt 6 kk.En ole laskenut mutta suunnillen näin menee:
Alle 10 kertaa antanut maidon, varmaan n.5 kertaa vaipat.Ei kertaakaan kylvettänyt. Olen kyllä pyytänyt ja sanonut että hän onnistuisi siinä varmaan paremminkin kun minä ajan kanssa koska saa paremmin pidettyä kiinni tytöstä.Sylissä pitää tosi vähän ja eipä myös paljon juttele.

Onko siis väärin että minä nään asiasta vaivaa?
Mies kyllä käy töissä mutta minun mielestä myös jotenkin pitäisi myös osallistua tytön elämään.

Joten kertokaa mielipiteenne että olenko minä väärässä ja riittääkö se että mies käy töissä niin mihinkään muuhun ei tarvi osallistua?

Ja joka tapauksessa minä menen töihin takas niin olenhan minäkin työpäivän jälkeen tottakai lapsen kanssa.

5

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias

Niin, siis lepäiletkös sä sit siellä kotona kaiket päivät? Mä ainakin teen ihan täyden työpäivän lapsen kanssa, ainoa vaan, et se homma ei lopu kahdeksan tunnin jälkeen...
      Kyllähän se lapsen hoito on ihan yhtä lailla isän hommaa, kuin äidinkin.
      Meillä homma on kyl pelannu ihan kivasti, elikkäs mies kyllä osallistuu tosi paljon lapsen hoitoon. Joskus tarttee vähän mainita, mut yleensä on kyllä touhuamassa ihan omasta aloitteestaan ja vaihtaa vaippaa, syöttää ym. Ei ole kyl tainnu kertaakaan kylvettää tän 8 kk:den aikana.

• kylpy

olen siitä onnellisessa asemassa että mies on ottanut tytön kylvetyksen hommakseen ja tuntuu molemmat (tyttö ja isi) tykkäävän siitä.
        Toivoisin että mieheni vaihtaisi vaippoja useammin mutta sanoo herkästi että vaihda sinä minä teen sillävälii sitä ja tätä..
        Jotenkin alussa ajattelin että olisiko tilanne toinen jos olisi tullut poika (esikoinen siis kyseessä) mutta luulen että se ajatus oli vain minun päässäni. mies ei kertaakaan sanonut että tulisipa poika.
        Itse en kehtaa pyytää miestäni tekemään aina jotain kun väsynyt töistä ja hoitaa kuitenkin kotia todella ahkerasti, toivoisin juuri että mies itse ilmaisisi halukkuutensa hoitaa myös lasta...
        ..esim haluisi laittaa vauvan yökuntoon ja nukkumaan.
        Tuo on kyllä tosi että käy tämä vauvan hoito työstä ja se on 24h vuorokaudessa.
        Ymmärrän tunteesi jos miehesi ei touhua paljoakaan vauvan kanssa,meillä tehosi kylvetyksen suhteen se että sanoin että meidän yhteiset ystävät kenellä hieman vanhempi vauva.. niin että siis mies hoitaa kylvetyksen,eihän meidän ukko halunnut olla huonompi.
        koita hellävaroen kehottaa miestä vaikka juuri kylvettämään.
        ONNEA YRITYKSEEN JA TOIVOTAAN ETTÄ ISÄ HERÄÄ HOIVAAMAAN,SAISIT SINÄKIN LEVÄHTÄÄ VÄLILLÄ.

• mies osallistuu.

Meijän esikoistyttö nyt 3kk. Mies on alusta asti vaihtanut vaippaa, pukenut ja kylvettänyt tyttöä. Välillä oma-alotteiseti, välillä kehotuksesta. Minä tietenkin enemmän hoidan tyttöä, mut tuo iskä enemmän huolehtii tuosta tytön viihdepuolesta ja seurustelusta. Ja sehän on yhtä tärkeää, kuin muukin hoito. Vauva masentuu, jos hänen kanssaan ei seurustella, eikä pidetä sylissä.

On välilä meilläkin silti ollut keskustelua vauvan hoidosta, kun mies on joissain asioissa melko hajamielinen, mut tyytyväinen oon hänen osallistumiseen. Ja lapsihan on molempien, sekä isän että äidin!! Molempien täytyy kantaa vastuu lapsen hoidosta ja kasvatuksesta!! :)

• meillä...

...mies osallistuu lapsen hoitoon; vaihtaa vaippoja, on pari kertaa kylvettänyt, syöttää pullosta ja se seurustelupuoli onkin ihan IN isin ja pojan välillä. Ne kertoo toisilleen kaikki päivän tapahtumat (poika 3 kk) =) ja pääsen minäkin välillä huilaamaan omille menoille. Isi itse ehdottelee että voi olla poitsun kaa!!

• ei "paikalla"

no siis meillä vähän sama tilanne.mielestäni isi puuttuu pojan elämästä vaikka onkin paikalla.ei kertaakaan vaihtanut vaippoja esim.olen saanut puhuttua että jos kylvetys olisi heidän juttu,ja se on sentään onnistunut.mutta seurustelu puoli meillä toimii vain kehoituksesta,eikä aina sekään auta.
      pelottaa vaan se että kun vauva on vanhempi että alkaa vierastamaan omaa isäänsä.eipä paljon auta vaikka tästä mainitsenkin.isä itse huomatkoon sen kun vauva ei enää halua isin syliin.raakaa mutta kun ei puheet auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe