Kyseinen rotu on vienyt sydämeni tyystin ja uskon etten ole ainoa! :) Harmittaa vaan todella paljon ihmisten ennakkoluulot kyseisestä koirasta. OLen saanut erittäin harvoin positiivista palautetta kyseisestä rodusta, vaikka ihmiset eivät olisi koskaan rottweileria omin silmin tavanneetkaan. Omaa koiraani hankkiessani vanhempani ja jopa ystäväni olivat käymättä luonani melkein 6kk ja vain siksi, että heillä sattui olemaan ennakkoluuloja näistä hulluista " verikoirista", jotka tappavat välittömästi kun silmä välttää.
Nykyisin ystäväni ja jopa isäni, joka oli suurin vastustaja koiran suhteen, rakastavat meidän "petoa" kuin omaansa. Isäni haluaa koirani hoitoon aina kuin vain mahdollista, hemmotellen tietenkin.
Rottis on sen jatke! Valitettavasti totta joissain tapauksissa, mutta on myös erittäin väärin yleistää joka rottiksen kohdalla.
Vika on yleensä hihnan toisessa päässä kun koira(mikä tahansa) on ollut agressiivinen toisia kohtaan! Ja onhan paljon mehukkaampaa kirjoittaa 50 kiloisen rotikan hyökänneen kimppuun kuin 5 kiloisen lamppuharjan(ps.kaikella kunnioituksella pienet koirat kyllä erittäin suloisia..:)).
Ärsyttää vain aina lukea, kuinka ihmiset pelkäävät rotikoita ja yleensä vielä ilman syytä. Oman koirani kohdalla olen saanut oman lähipiirini ja perheeni vakuutetuksi, että rottis on oikein kiva koira! :)Toimii!
rotikka
5
700
Vastaukset
- monen moisen koiran
kanssa tekemisissä.Taas asia on aina sama.Ei synny vihaisia rottiksia eikä muitakaan rotuja.Vaan niistä tekemällä tehdään luonnevikaisia väärällä kohtelulla.
- on ollut
rotikka, jopa kaksikin. Jälkimmäinen oli narttu ja se oli lauhkea kuin lammas. Kyllä huvitti, kun ihmiset jo kaukaa siirtyivät etemmäksi. En koskaan antanut koiran kulkea irrallaan, joten ei siitäkään olisi pitänyt mitään pelkoja tulla naapureille. Ainoa hankaluus oli se, että koira rakasti suunnattomasti lapsia ja kun lapsenlapseni tulivat kylään, se hyppi ja meinasi kaataa. Sitä en saanut kitkettyä pois. No kävipä sitten niin, etteivät lapseni tuoneet lapsiaan mummon luo kylään. Sanoivat vain, että mitäs olet ottanut tuollaisen koiran. Nyt tämäkin rotikka on jo kuollut. Sen jälkeen otin pienemmän koiran, jota vanhemman ihmisen on helpompi hoitaa. Täytyy myöntää, että pelkään kaikenmaailman juoppoja ja narkkareita paljon enemmän tämän pienen koirani kanssa kulkiessa. Rotikan kanssa en pelännyt ikinä, oli niin turvallinen olo.
- Rottis-fani
Hienoa, että joskus saa lukea jotain positiivistakin ko. rodusta.
Olen aikaisemmin, 20 vuotta sitten ollut rotikan omistaja ja nytkin olen taas haaveillut josko sellaisen hankkisi.
Olen myöskin saanut kauheita varoituksia rodun "sekopäisyydestä" ja jalostuksen tuomasta ongelmakoirista.
Tosin kovasti ei varoittelut ole peloittaneet mutta silti haluaisin tämän päivän tietoa siitä, onko rotu jalostettu jo pilalle vai vieläkö löytyy terveitä yksilöitä?
Entä miten tämän päivän rotikat hyväksyvät toisia koiria? - kehuneet rotua
ja yhden ihan kiltinkin olen nähnyt mutta ihmetytti kun se oli vähän pelokas kumminkin.. myöhemmin kuulin valitettavasti että sitä oli hakattu;( muutoin koira oli kiltti ja rauhallinen:)
- Rotikat<3
Joo.. et ole ainoa jonka sydämmen ne ovat vienneet.
Me olemme hankkimassa rottweileriä ja kum kaverit kuuli asiasta niin heti kuului kysymys: " miks ostatte sellasen tappaja koiran??"
kaikki koirat ovat "tappaja koiria" riippuu vain luonteesta..jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070