Onko Enna-nimeä almanakassa? Ihana nimi ja jos tyttö tulee niin varmasti aion sen antaa :) Jospa ei tulisi liian yleiseksi, mukavampi antaa harvinaisempi nimi. Kastaako pappi tuon nimisen lapsen? Olen kuullut ettei aina ihan harvinaisia suostuta kastamaan kirkollisin menoin... Mutta eikö Enna ole ihan "oikea" nimi? Toiseksi nimeksi olen kaavaillut Alisaa/Aliisaa...
Enna Aliisa/Alisa... :)
Onko Enna
27
8493
Vastaukset
- tällaiset viestit!
Katso almanakasta, helvetti soikoon!
- Rankkaa on
Rankkaa tuntuu olevan. Itke ihmeessä, jos se helpottaa!
- yääääääääääääääää
Rankkaa on kirjoitti:
Rankkaa tuntuu olevan. Itke ihmeessä, jos se helpottaa!
yääääääääääääääääääääääää
ei vaan auta! - Voi herttinen sentään
Mikäs sinun ongelmasi on?? Noussut väärällä jalalla? Muuten ärtsynä? Turha täällä kiukutella.
Alkuperäiselle: ei löydy tietääkseni almanakasta, mutta tiedän että sen niminen on kastettu. - Hoitoon
yääääääääääääääää kirjoitti:
yääääääääääääääääääääääää
ei vaan auta!Jos todella otat ongelmaksesi tällaisen asian etkä siitä pääse yli, suosittelen lämpimästi hankkimaan ammattiapua. Ihan hyvästä sydämestäni suosittelen.
- vaan
Hoitoon kirjoitti:
Jos todella otat ongelmaksesi tällaisen asian etkä siitä pääse yli, suosittelen lämpimästi hankkimaan ammattiapua. Ihan hyvästä sydämestäni suosittelen.
ystävällisyydestäsi!
- almanakassa??
Eipä satu nyt olemaan saatavilla ja ajattelin, että täältä kenties saisin kysymykseeni vastauksen.
- Hoitoon
vaan kirjoitti:
ystävällisyydestäsi!
Ole hyvä :)
- Ruusunterälehdykkä
Sinultapa tuntuu saavan hyviä ja varsin ystävällisiä neuvoja. Tuntuu varmaan alkuperäisestä kirjoittajasta oikein sydäntälämmittävältä. Kannattaisi pikkusen ajatella mitä suustaan päästää...
- oli ihan
Ruusunterälehdykkä kirjoitti:
Sinultapa tuntuu saavan hyviä ja varsin ystävällisiä neuvoja. Tuntuu varmaan alkuperäisestä kirjoittajasta oikein sydäntälämmittävältä. Kannattaisi pikkusen ajatella mitä suustaan päästää...
käyttökelpoinen neuvo, helvetti soikoon! Ajattele vähän miltä musta tuntuu, kun halveeraat mun neuvoja!
- Kummajuttu..??
Ruusunterälehdykkä kirjoitti:
Olen myös vähän ihmeissäni... miksi tällaisesta asiasta pitää vetää herne nenään?? Jos joku esittää ystävällisen kysymyksen, miksei siihen voi vastata ystävällisesti? Tai olla vastaamatta, jos niin kovasti ärsyttäää..?? Outoa porukkaa...
- tää?
No huhhuh, joku loukkaantui kovasti kysymyksestäsi :D, tosi huvittavaa. Suomalaisessa ortodoksisessa kalenterissa on nimi Ennata (nimipäivä 10.2). Siihen voit varmaan vedota jos papista valitsemasi nimi tuntuu vieraalta.
- Maaliskuun alku
Tuolla aiemmissa ketjuissa oli myös ollut näköjään puhetta Enna-nimestä... ainakin maaliskuun alussa ja toukokuun alussa. Lukaisepa niitäkin, jos kiinnostaa lukea vähän asiallisempia kommentteja...
- almanakassa?
En ole loukkaantunut asiattomista kommenteista. Osaan jättää ne omaan arvoonsa. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.
- kissus
Minäkin olen kuullut, etteivät papit aina ole suostuvaisia kastamaan lapsia, joille aiotaan antaa hyvin erikoinen nimi. On jotenkin outoa, että näin on, koska (kuten kaikki jo tiedämmekin) kaste on seurakuntaan/kirkkoon liittäminen, eikä ollenkaan nimenantamistilaisuus (vaikka monilla onkin tapana Suomessa vasta kastetilaisuudessa nimi muille kertoa). Jotenkin odottaisin kirkon olevan instanssi, joka ottaa huomaansa ihmisen olematta rasistinen minkään asia (myön nimen) suhteen ja antaisi päätöksen nimen sovivuudesta vanhemmille ja ääritapauksissa nimilautakunnalle ilman mitään kädenvääntöä.
Nimilautakunta on kuitenkin se, joka viimekädessä päättää, onko nimi Suomen nimilain mukainen ja näin ollen "sallittava" nimi.
Enna on ihan Suomen kielen mukainen, ei ole milläänlailla halveerava ja siitä voi helposti päätellä, että se on tytön nimi. Tuskin pappikaan pitäisi nimeä sellaisena, ettei sitä voi lapselle antaa.
Suomessa on 674 Enna-nimistä tyttöä/naista. Tänä vuonna ko. nimen on saanut 11 tyttöä. Joten mikään harvinaisuus se ei nimistössämme ole.
Almanakassa Enna-nimeä ei ole. Enni on ja hän viettää nimipäiväänsä 23.01. joten silloin voisi Ennakin nimipäiväänsä juhlia (tämä siis on vain minun mielipiteeni, nimipäivättömäthän voivat itse päättää, koska juhlivat nimeään).
Joku mainitsi nimen Ennata. Suomessa ei ole vielä ainoataan Ennata-nimistä henkilöä (ihme kyllä). - KaisaL
Kieltämättä minuakin vähän huvitti kysymys :) No sitten kun Enna on puolitoista, saat kyllä juosta, joten istu vielä kun voit...
Mutta asia: googleta "Enna almanakka" saat rautaisannoksen tietoa.- KaisaL
Siis ilman noita sitaattimerkkejä, koska ne rajaa hakua.
- lapset
Enna nimeä ei löydy suomalaisesta almanakasta, mutta virolaisesta kyllä. Itselläni on Enna tytär. Enna viettää nimipäivää virolaisen almanakan mukaan 8.kesäkuuta
- no,mää
ei oo Ennaa almanakassa. Ite oon enna ja ylpee siitä.. No, ainaki mut kastettii.!
- sputnik
Olen Suomen toiseksi vanhin Enna, nimpparia vietän Leenan päivänä joka on toinen nimeni!
- ome
Olen yksi monista Ennoista.Ikäluokkaa 64v.
Erään nimikirjan mukaan meitä on yli 300.Ei ihan tuore tieto.Nyt voi olla paljon enemmänkin.
Meillä on myös kuuluisa kaima.Vuoristokaupunki
Sisiliassa.Hei vaan kaikki Ennat.- Eva 75
Laitan paremmaksi, ikäluokkaa 75
- anna-girl
ei ole kalenterissa sitä nimeä mut mun kaverin nimi on enna ja ihan normaalisti se on kastettu et kyl se varmaan onnistuis ihana nimi!
- äitiliini5
Täälläkin Enna-niminen--
nimipäivä on 10.2. ortodoksisen kalenterin mukaan.
Väestorekisterin sivuilta löytää että Enna-nimisiä on monta!- ennari
enna 62.paikkakunnalla missä asun enna nimi oli kummajainen,sukunimenikin oli täälläpäin outu vaikkakin #nen# loppuinen.muttu nyt taajamassa on teini enna hänellä vieläpä sama sukunimi ja 3 muuta.viime viikonloppuna tuli 4.js enna justiina,että olen saanut kaimoja pienellä kylällä ,meitä on 5 samassa kylässä ilman nimipäivää.ei nimi" miestä"pahenna,ellei" mies"nimeä.
- enna4
Mäkin olen Enna ja itse vietän nimipäivääni 23.1 Ennin nimipäivänä, sillä jostain luin, että näin on tapana Suomessa, syytä en juuri nyt muista.
- sgghhh
Mun mummoni oli Enna ja ehkä laitan seuraavalle tyttärellenikin Ennan toiseksi nimeksi. Tosi kaunis nimi ja mielestäni kivempi kuin nämä Ellat ja Emmat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041