miltä Tino kuullostaa teidän mielestä?
Tietääkö kukaan tarkoittaako se jotain?
vai onko se vain joku ihme muunnelma jostain..??
Tino
9
1755
Vastaukset
- yleinen nimi
romanien parissa. En sen kummemmin tiedä mitä se tarkoittaa.
- Tinon äiti
Meillä kastettiin poika kaksi vuotta sitten Tinoksi. Vanhemmat ihmiset ensiksi oudoksui nimeä. (romaani tyylinen nimi)
Niin se oli silloin romaaneilla käytössä aika paljon noin 10-20 vuotta sitten. Samoin Miro,Mirko,Jasmin,Sari ja ym.
Nykyään ei nimi ole vain roomaneilla käytössä. Minusta ihana ja kaunis nimi. - ihana on
Tinon äiti kirjoitti:
Meillä kastettiin poika kaksi vuotta sitten Tinoksi. Vanhemmat ihmiset ensiksi oudoksui nimeä. (romaani tyylinen nimi)
Niin se oli silloin romaaneilla käytössä aika paljon noin 10-20 vuotta sitten. Samoin Miro,Mirko,Jasmin,Sari ja ym.
Nykyään ei nimi ole vain roomaneilla käytössä. Minusta ihana ja kaunis nimi.en mä mitään pahaa tarkoittanut! :)
- äityli
ihana on kirjoitti:
en mä mitään pahaa tarkoittanut! :)
juu onhan se ollut romanien käytössä paljon, mutta mitäpä tuo menoa haittaa=)
Tinoa suunnittelin esikoisemme nimeksi, mutta mies hieman vierastaa sitä juuri sen takia koska pitää sitä vain romanien nimenä.. olen hänelle yrittänyt selittää että kyllä se on muillakin nimenä=)
haluaisin kovasti vain tietää tarkoittaako se mitään?? - Emma
äityli kirjoitti:
juu onhan se ollut romanien käytössä paljon, mutta mitäpä tuo menoa haittaa=)
Tinoa suunnittelin esikoisemme nimeksi, mutta mies hieman vierastaa sitä juuri sen takia koska pitää sitä vain romanien nimenä.. olen hänelle yrittänyt selittää että kyllä se on muillakin nimenä=)
haluaisin kovasti vain tietää tarkoittaako se mitään??Eiköhän Tino ole enemmän italialainen kuin romaninimi.
Valistunut arvaus:Alunperin lähtöisin englantilaisesta pyhimysnimestä, St Valentinus (googlella löytyy tietoa), roomalaisen nappasivat sen valloitettuaan Britannian ja nimi muuttui muotoon Valentino, ja lyhenne luonnollisesti Tino.
Suomessakin Valentinin ja Tinon nimipäivä on saman päivänä, ystävänpäivänä.
Jonkin netistä löytyneen tiedon mukaan nimi olisi rakastettu tai hyvän avio-onnen tuoja.
Käypä kirjastossa, nimikirjoja on nykyään pilvin pimein! - äityli
Emma kirjoitti:
Eiköhän Tino ole enemmän italialainen kuin romaninimi.
Valistunut arvaus:Alunperin lähtöisin englantilaisesta pyhimysnimestä, St Valentinus (googlella löytyy tietoa), roomalaisen nappasivat sen valloitettuaan Britannian ja nimi muuttui muotoon Valentino, ja lyhenne luonnollisesti Tino.
Suomessakin Valentinin ja Tinon nimipäivä on saman päivänä, ystävänpäivänä.
Jonkin netistä löytyneen tiedon mukaan nimi olisi rakastettu tai hyvän avio-onnen tuoja.
Käypä kirjastossa, nimikirjoja on nykyään pilvin pimein!kiitokset emmalle tiedosta=)
minunkin mielestäni tino on parempi kuin timo...=)
- bertta
minusta se kuulostaa lempinimeltä jossain Italiassa tai Romaniassa .. eikä kovin miehekkäältä.
itse laittaisin mieluummin nimeksi suomalaisittain Timo - Kati
Juu, itse pidän paljon Tino -nimestä. Mielestäni parempi nimi pienelle pojalle kuin Timo.
- Tii
Minäkin harkitsin aikoinani Tinoa pojallemme, mutta ei mies suostunut. Ihan kiva nimi olisi ollut. Mitä mieltä olet Timi -nimestä? Kimi ja Jimi -nimet ovatkin jo aika suosittuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070